Sorry, my bad, Schotland 3quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:31 schreef veldmuis het volgende:
OF SBS2?
Das slim van jequote:Op donderdag 4 januari 2007 20:43 schreef veldmuis het volgende:
Er zijn inderdaad domme mensen.
Ze moeten in een ziekenhuis de stekker uit iemand trekken en die iemand is buitenlands en dat is dan opeens discriminatie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:44 schreef arneaux het volgende:
Wat doen ze?
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed wat het met elkaar te maken heeft.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ze moeten in een ziekenhuis de stekker uit iemand trekken en die iemand is buitenlands en dat is dan opeens discriminatie.
Ik snap wel dat ze het klote vinden, maar discriminatie is wel erg goedkoop.
Nee hoor, iedereen kent veldmuis, en iedereen weet ook dat die gozer te smerig is om beet te pakken.quote:
Ik ook niet. Die man lag al 3 dagen aan de beademing en ze eisten dat-ie nog 10 dagen zou blijven liggen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:46 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed wat het met elkaar te maken heeft.
Duhhhh, een veldmuis is gewoon een rat.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:47 schreef Eightball het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen kent veldmuis, en iedereen weet ook dat die gozer te smerig is om beet te pakken.
Achterlijken? Er was maar 1 lijk hoor!quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:49 schreef Onderbroek het volgende:
ZO!
stelletje achterlijken
"dat is discriminatie!..als het een Nederlander was zou u het niet doen!!"
"u moet brief maken en met die brief ga ik naar advocaat!!"
Ach. Ik weet niet hoe lang het verplicht is om iemand in leven te houden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik ook niet. Die man lag al 3 dagen aan de beademing en ze eisten dat-ie nog 10 dagen zou blijven liggen.
Oh, gewoon aan de beademing, hij was al dood maar hij ademde nog zegmaar.
Indrukwekkende uitzending. Die arts was wel voortvarend, zeg. Door ineens binnen 10 minuten met beademen te willen stoppen. Heftig.quote:Netwerk donderdag 4 januari
Achter de schermen bij de IC
Netwerk volgde vier maanden lang de artsen van de Intensive Care van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam en legde de dagelijkse realiteit van de afdeling vast, tot en met het stoppen van een behandeling. Een reportage over het groeiende spanningsveld tussen artsen, patienten en familieleden.
Morele grenzen
Door de vooruitgang in de medische kennis en technologie, zijn artsen steeds beter in staat om het leven te rekken van ernstig zieke of gewonde mensen. Zij worden zo gedwongen om te kiezen tussen wel of niet behandelen en worstelen daardoor steeds vaker met de morele grenzen van hun werk.
Inhumaan
Het is begrijpelijk dat familieleden van ernstig zieke mensen niet willen dat een behandeling wordt gestopt, maar het leven is niet afdwingbaar en doorbehandelen kan inhumaan zijn. Familieleden hebben soms moeite om dat te accepteren. De artsen verzeilen daarom meer en meer in medisch-ethische conflicten. Ze kunnen en willen niet doen wat de familie van een patient van hen vraagt.
In de uitzending
In Netwerk een indrukwekkende reportage over een familie die geen afscheid kan nemen van een familielid en in hun frustratie en onbegrip botsen met de artsen die de stekker eruit willen trekken. Netwerk filmde het hele proces voorafgaand, tijdens en na het stoppen van een behandeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |