abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45016720
Ik heb sinds een week of 7-8 mischien wel 9 klieren in mijn nek,
links zitten er 2 waarvan 1 tje die zo groot is als een klein knikkertje , je kunt hem ook niet zien van buiten af als ik mijn nek draai ofzo, en er zit er 1 die een stuk kleiner is en het is meer een plat gedrukt bobbeltje.
en rechtst zit er 1 die net als links is ongeveer dus ongeveer een knikker en ook deze is niet zichtbaar als ik mijn nek draai ofzo.

ik ben hiervoor een keer of 3 naar de dokter geweest, 1e keer zei ze dat komt door infectie in je lichaam en mischien is door de winter je weerstand wat lager is.
ik ben nu 2 weken later weer geweest toen zei ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze klein, zacht, en beweegbaar waren.
ik ben 2 weken later weer geweest en toen aangedrongen dat ik bloed wou laten prikken,
dit is gebeurd , ook op pfeiffer.
hier kwam niks uit.
omdat ik ook al weer sinds de zomer dan weer 2 weken hoest buien heb en dan weer 2 weken niet en dan weer 2 weken wel enz enz (niet precies 2 weken maar telkens periodes van wel en dan weer niet)
heb ik hiervoor gister long fotos laten maken.
maar die klieren zit ik meer over in.
omdat ik nu ook savonds rond deze tijd ( 20:30 ) moe begin te worden en dat ik echt van die zware oogleden krijg.

maar ik blijf het raar vinden dat die klieren er blijven zitten.
iemand enig idee wat het kan zijn???
ik weet dat ik beter naar de dokter kan stappen maar ik verwact dat zei weer gaat zeggen, maak je niet ongerust, ze zijn klein, beweegbaar en zacht.
hoop dat jullie mij beetje kunnen helpen, en bedankt voor de mensen die de moeite nemen voor mijn verhaal!
pi_45017041
Luister naar je huisarts: maak je niet ongerust.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:33:47 #3
104367 Thrackan
new and improved
pi_45017218
ooit wel eens hypochondrie overwogen?

jouw manier van praten en doen doen me heel erg denken aan een vriend van me namelijk, ik bedoel hier geen bullshit mee!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_45017503
ik vertrouw me huisarts wel, en kan ook zijn dat het hypochondrie is.
maar ik vraag me toch af dan waarom die klieren er blijven zitten
ik heb ook beetje op internet gelezen en daar staat dat ze niet groter mogen worden, en dat is naar mijn idee niet dus dat is wel voordeel. maar ik vin het toch raar dat ze na zo'n lange tijd blijven zitten
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:37:06 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45019343
Isa, mss een hele rare vraag maar volgens mij heb je toch maar 2 van die dingen in je hals? 1 links en 1 rechts?
pi_45019513
Je hele lichaam zit vol met lymfeklieren. Als ze opgezwollen zijn wordt er hard in gewerkt; blijkbaar is er ergens een infectie in de buurt. Op zich dus niks om je ernstige zorgen over te maken, zolang je geen last hebt van die infectie. De huisarts zal waarschijnlijk ook weinig kunnen doen, behalve bloed prikken. Gewoon een beetje gezond doen en als het over een maand nog niet weg is misschien nog eens naar de dokter gaan. Er is niks aan de hand!
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:02:23 #7
104367 Thrackan
new and improved
pi_45020396
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:41 schreef Lentigo het volgende:
Je hele lichaam zit vol met lymfeklieren. Als ze opgezwollen zijn wordt er hard in gewerkt; blijkbaar is er ergens een infectie in de buurt. Op zich dus niks om je ernstige zorgen over te maken, zolang je geen last hebt van die infectie. De huisarts zal waarschijnlijk ook weinig kunnen doen, behalve bloed prikken. Gewoon een beetje gezond doen en als het over een maand nog niet weg is misschien nog eens naar de dokter gaan. Er is niks aan de hand!
je lymfeklieren kunnen al opzwellen als je onder een constante spanning staat, bijvoorbeeld bij psychologische problemen.
als het je lymfeklieren zijn, geen enkel probleem. ik heb ook een tijd (een dikke maand lang) een bobbel onder mijn oksel gehad zoals jij beschrijft (hard ook, knikkersize) en die ging vanzelf weer weg uiteindelijk...

doe chill, ontspan, zorg ervoor dat je lichaam goed voorzien is van vocht e.d.
pi_45022391
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:21 schreef Dirkos1987 het volgende:
ik weet dat ik beter naar de dokter kan stappen maar ik verwact dat zei weer gaat zeggen, maak je niet ongerust, ze zijn klein, beweegbaar en zacht.
Maar daar heeft de dokter wel gelijk in. Zolang ze zo aanvoelen is het niets. Kwaadaardige lymfeklieren voelen hard/rubberachtig aan en zijn niet beweegbaar omdat ze verkleeft zijn met de omgeving.
Voor de rest is het normaal om klieren in je nek te voelen. Vooral als je een slanke nek hebt, voel je ze heel goed.
Het kan ook zo zijn dat je inderdaad een infectie hebt doorgemaakt met opgezwollen klieren. De infectie gaat dan weg, maar de zwelling in de klieren hoeft dan niet altijd helemaal af te nemen. Dit komt omdat er een ontstekingsreactie heeft plaatsgevonden in de klieren. Soms is die reactie zo sterk dat er littekenweefsel in die klier ontstaat. Als dat gebeurt dan blijf je die klieren voelen. Ik snap echt dat je je ongerust maakt en ik zou het ook geen hyperchondrie willen noemen zoals iemand anders zei, maar probeer het toch aan te nemen wat de huisarts zei. S6 verder
pi_45022400
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:37 schreef Brighteyes het volgende:
Isa, mss een hele rare vraag maar volgens mij heb je toch maar 2 van die dingen in je hals? 1 links en 1 rechts?
ik weet niet of het een rare vraag is, maar ik weet wel dat je er een heleboel in je hals hebt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_45022649
Heb ik ook altijd als ik verkouden wordt of ben. Gaat vanzelf weer weg
pi_45023209
Bedankt voor jullie reacties, maar overal op internet lees ik dat als ze er langer dan een maand zitten dat je echt naar dokter moet en dat ze er een klier , of deel (weet ik niet) eruit moeten halen voor controlle
waarom is dat dan?
pi_45023582
Jongen....luister gewoon naar je dokter. Zij weet het vast beter dan internet.
Bovendien heb je het advies van internet al opgevolgd want je bènt al geweest!
pi_45023635
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:03 schreef Dirkos1987 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, maar overal op internet lees ik dat als ze er langer dan een maand zitten dat je echt naar dokter moet en dat ze er een klier , of deel (weet ik niet) eruit moeten halen voor controlle
waarom is dat dan?
Internet is niet capabel en betrouwbaar. Dat is om te kijken of het dan niets kwaadaardigs (kanker) is. Maar denk nou maar aan wat je huisarts heeft gezegd. Kwaadaardigheid presenteert zich anders. En trouwens, ik en vele met mij hebben ook klieren in onze hals die voelbaar zijn. Al jaren zitten die daar. Gewoon klein, rond of plat en mobiel
pi_45033314
Dus het kan gewoon zijn dat ze er nog zo lang ik leef blijven zitten?
pi_45033387
Kan, kan ook niet.. Maar je in ieder geval geen zorgen. Niks aan de hand!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:32:43 #16
104367 Thrackan
new and improved
pi_45033388
dat kan best wel eens zo zijn, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het kwaadaardig is of sowieso slecht voor je...
zoals ik al neerzette, probeer de stress uit je lichaam en genoeg water ín je lichaam te krijgen, dan kunnen je lymfeklieren, als deze al de boosdoeners zijn, de afvalstoffen goed afvoeren!
pi_45033444
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:30 schreef Dirkos1987 het volgende:
Dus het kan gewoon zijn dat ze er nog zo lang ik leef blijven zitten?
Neem je levensstijl eens onder de loep. Ga je veel stappen of sporten?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:48:43 #18
104367 Thrackan
new and improved
pi_45033821
Hee,

ik wil nog steeds niet beweren dat je een hypochonder bent, dat zal ik aan een gecertificeerd psycholoog overlaten. Aangezien ik wel een vermoeden heb zal ik wel enkele dingen uitspreken:

Ik heb zelf ervaring met een vriend van me die hypochondrisch is. Ik weet en vind dat het serieus moet worden genomen als een psychologisch probleem, omdat het zeer gevaarlijk voor je kan zijn.

Het probleem is namelijk dat hypochonders zich zodanig kunnen verkrampen in al hun doen en laten, dat zij door de psychologische druk een weerstandsverlaging krijgen en ophopingen van afvalstoffen die ook met andersoortige stress vergelijkbaar zijn.
Het is zeer belangrijk om voor jezelf te herkennen en erkennen of je levensstijl stressvol is. Dat kan zijn door het erg druk te hebben, maar dus ook door jezelf over heel veel zaken op te laten winden en er over na te blijven denken.
Als je nou vermoedt dat je hier last van hebt, ga je niet inlezen op internet, maar ga naar je huisarts en regel een afspraak met een psycholoog. Die zal je uitsluitsel kunnen geven, maar alleen als je echt open en eerlijk bent, ook tegen jezelf.

Al met al, zorg voor je lichaam, zorg voor je geest! Ontspanning, goede voeding, beweging en voldoende vocht zijn essentieel voor een gezonde levensstijl!
pi_45033842
ik ga gemiddeld 1x per 2 weken op stap denk ik en ik sport 2-3x in sportschool en 3x op het veld (voetbal)
heeft dat er wat mee te maken dan?
pi_45043656
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:46 schreef DDM het volgende:

[..]

. Kwaadaardige lymfeklieren voelen hard/rubberachtig aan en zijn niet beweegbaar omdat ze verkleeft zijn met de omgeving.
en die blijven langer dan een maand zitten ?
pi_45043866
je moet het dus zien dat je 2 soorten lymfeklieren hebt?
die zacht, beweegbaar en klein zijn.
en die hard , niet beweegbaar, en ik denk ook groter zijn?
pi_45045879
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:23 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

en die blijven langer dan een maand zitten ?
Ja. Kanker gaat natuurlijk niet uit zichzelf weg.
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:29 schreef Dirkos1987 het volgende:
je moet het dus zien dat je 2 soorten lymfeklieren hebt?
die zacht, beweegbaar en klein zijn.
en die hard , niet beweegbaar, en ik denk ook groter zijn?
Nee. Een normale lymfeklier is klein, rond of een beetje plat en mobiel. Heeft een glad oppervak en is afgrensbaar van de omgeving. Een lymfeklier die vergroot en hard of rubberachtig is en niet mobiel is en niet goed afgrensbaar is, is verdacht voor iets ernstig. Een ontstoken lymfeklier is groot, pijnlijk met een rode huid. Enzovoort. Je hebt maar een normaal soort lymfeklier. De rest is (kan) afwijkend (zijn).
pi_45046030
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:26 schreef DDM het volgende:

[..]

Ja. Kanker gaat natuurlijk niet uit zichzelf weg.
[..]

Nee. Een normale lymfeklier is klein, rond of een beetje plat en mobiel. Heeft een glad oppervak en is afgrensbaar van de omgeving. Een lymfeklier die vergroot en hard of rubberachtig is en niet mobiel is en niet goed afgrensbaar is, is verdacht voor iets ernstig. Een ontstoken lymfeklier is groot, pijnlijk met een rode huid. Enzovoort. Je hebt maar een normaal soort lymfeklier. De rest is (kan) afwijkend (zijn).
nee ok was gewoon een vraag ben een leek op het gebied van dit soort dingen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:31:44 #24
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_45046042
Hmm heb ik ook al sinds begin oktober.
Ook een aantal keer bij de dokter geweest en naar allemaal soorten infecties geprikt en naar leucocyten, maar er kwam niks uit, antibioticakuur gehad, maar daarmee is er ook geen verandering gekomen. De arts vond ze 2 maanden geleden echter niet verdacht aanvoelen dus ben daarna niet meer geweest. Wat wel vreemd is dat ik geen grote infectie heb doorgemaakt daarvoor(verkoudheidje slechts) en mijn lymfeklieren hebben al heel wat te lijden gehad dus zou het vreemd vinden als alleen daardoor littekenweefsel is ontstaan nu.
silence can say more than thousand words
pi_45046093
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

nee ok was gewoon een vraag ben een leek op het gebied van dit soort dingen
Dat kan je ook positief bekijken dat je een leek bent Zou minder zijn als je er wel wat van afwist door dat je zelf iets hebt gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')