je lymfeklieren kunnen al opzwellen als je onder een constante spanning staat, bijvoorbeeld bij psychologische problemen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:41 schreef Lentigo het volgende:
Je hele lichaam zit vol met lymfeklieren. Als ze opgezwollen zijn wordt er hard in gewerkt; blijkbaar is er ergens een infectie in de buurt. Op zich dus niks om je ernstige zorgen over te maken, zolang je geen last hebt van die infectie. De huisarts zal waarschijnlijk ook weinig kunnen doen, behalve bloed prikken. Gewoon een beetje gezond doen en als het over een maand nog niet weg is misschien nog eens naar de dokter gaan. Er is niks aan de hand!
Maar daar heeft de dokter wel gelijk in. Zolang ze zo aanvoelen is het niets. Kwaadaardige lymfeklieren voelen hard/rubberachtig aan en zijn niet beweegbaar omdat ze verkleeft zijn met de omgeving.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:21 schreef Dirkos1987 het volgende:
ik weet dat ik beter naar de dokter kan stappen maar ik verwact dat zei weer gaat zeggen, maak je niet ongerust, ze zijn klein, beweegbaar en zacht.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:37 schreef Brighteyes het volgende:
Isa, mss een hele rare vraag maar volgens mij heb je toch maar 2 van die dingen in je hals? 1 links en 1 rechts?
Internet is niet capabel en betrouwbaar. Dat is om te kijken of het dan niets kwaadaardigs (kanker) is. Maar denk nou maar aan wat je huisarts heeft gezegd. Kwaadaardigheid presenteert zich anders. En trouwens, ik en vele met mij hebben ook klieren in onze hals die voelbaar zijn. Al jaren zitten die daar. Gewoon klein, rond of plat en mobielquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:03 schreef Dirkos1987 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, maar overal op internet lees ik dat als ze er langer dan een maand zitten dat je echt naar dokter moet en dat ze er een klier , of deel (weet ik niet) eruit moeten halen voor controlle
waarom is dat dan?
Neem je levensstijl eens onder de loep. Ga je veel stappen of sporten?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:30 schreef Dirkos1987 het volgende:
Dus het kan gewoon zijn dat ze er nog zo lang ik leef blijven zitten?
en die blijven langer dan een maand zitten ?quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:46 schreef DDM het volgende:
[..]
. Kwaadaardige lymfeklieren voelen hard/rubberachtig aan en zijn niet beweegbaar omdat ze verkleeft zijn met de omgeving.
Ja. Kanker gaat natuurlijk niet uit zichzelf weg.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
en die blijven langer dan een maand zitten ?
Nee. Een normale lymfeklier is klein, rond of een beetje plat en mobiel. Heeft een glad oppervak en is afgrensbaar van de omgeving. Een lymfeklier die vergroot en hard of rubberachtig is en niet mobiel is en niet goed afgrensbaar is, is verdacht voor iets ernstig. Een ontstoken lymfeklier is groot, pijnlijk met een rode huid. Enzovoort. Je hebt maar een normaal soort lymfeklier. De rest is (kan) afwijkend (zijn).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:29 schreef Dirkos1987 het volgende:
je moet het dus zien dat je 2 soorten lymfeklieren hebt?
die zacht, beweegbaar en klein zijn.
en die hard , niet beweegbaar, en ik denk ook groter zijn?
nee ok was gewoon een vraagquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:26 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja. Kanker gaat natuurlijk niet uit zichzelf weg.
[..]
Nee. Een normale lymfeklier is klein, rond of een beetje plat en mobiel. Heeft een glad oppervak en is afgrensbaar van de omgeving. Een lymfeklier die vergroot en hard of rubberachtig is en niet mobiel is en niet goed afgrensbaar is, is verdacht voor iets ernstig. Een ontstoken lymfeklier is groot, pijnlijk met een rode huid. Enzovoort. Je hebt maar een normaal soort lymfeklier. De rest is (kan) afwijkend (zijn).
Dat kan je ook positief bekijken dat je een leek bentquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
nee ok was gewoon een vraagben een leek op het gebied van dit soort dingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |