quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:05 schreef Sjoebeloe het volgende:
Examen kost (2006) ¤115,00 dus dat valt ook wel mee...
Het vergroot je kansen wat mij betreft niet zozeer, als je geen ervaring hebt, eerlijk gezegd. Ik zou, als ik jou was, kijken of je je niet een functie als adviseur (als dat je ambitie is) kan krijgen en dan pas het diploma gaan halen. Het is een waardevol diploma, maar zegt verder niets over het kunnen toepassen in de praktijk. Het zegt alleen dat je veel van de algemene zaken afweet.quote:Ik heb HBO management, economie en recht gedaan, dus ik denk dat ik het wel aan kan...
Ik werk nu op een HR-afdeling, dus ik heb er op het moment niks mee te maken helaas... Maar het werk lijkt me erg leuk. Ik heb op dit moment een tijdelijke baan, dus nog een diploma erbij, vergroot mijn kansen later alleen maar meer lijkt mij...
Het werk wat ik nu kan doen met mn HBO MER trekken me toch niet zo als dat ik gehoopt had. Ik ben nog niks tegen gekomen, waarvan ik dacht JA! Ben gewoon een beetje zoekende naar wat mij echt leuk lijkt....
Ik doe nu een studie assurantie via de LOI en moet zeggen dat het me zwaar tegenvalt hoe de LOI dit heeft behandeld. In de examens kom ik termen tegen die ik in het LOI-boek niet tegen bent gekomen... Verder heb je hier weinig aan natuurlijk maar wou het toch even gezegd hebbenquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:23 schreef Sjoebeloe het volgende:
Ik ben aan het overwegen om een thuisstudie voor erkend hypotheekadviseur te gaan volgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij de LOI duurt deze studie 5 maanden * ¤ 65,00. Bij de NTI duurt de studie 9 maanden * ¤ 89,95 dus dat scheelt wel wat. Als ik de informatie van de sites lees, kan ik niet echt een verschil vinden. Ze leiden beide op tot erkend hypotheekadviseur, SEH examinering.
Alvast bedankt voor de reacties!
Klopt, als je in het dagelijks leven niks met hypotheken doet, heeft zo'n examen ook weinig zin. Wat je beter kan doen, is een cursus woningfinanciering I en daarna II, dan krijg je eerst kennis over het hypotheekvlak. (en eventueel een baan zoeken in de hypotheken) Als je slaagt voor je SEH, en je ben dagelijks niet bezig met hypotheken, dan ben je ook niet erkend hypotheekadviseur. Daarnaast moet je elk jaar je PE punten halen, anders vervalt de geldigheid van je diploma.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Het vergroot je kansen wat mij betreft niet zozeer, als je geen ervaring hebt, eerlijk gezegd. Ik zou, als ik jou was, kijken of je je niet een functie als adviseur (als dat je ambitie is) kan krijgen en dan pas het diploma gaan halen. Het is een waardevol diploma, maar zegt verder niets over het kunnen toepassen in de praktijk. Het zegt alleen dat je veel van de algemene zaken afweet.
Als ervaren adviseur vind ik het wel een pre, omdat je dat dat in de praktijk goed kan toepassen.
Je kunt ook erkenning op termijn krijgen. (of later pas een erkenning regelen, wanneer je wel in het vak zit en in de tussentijd je PE-punten halen). Overigens is SEH maar weinig meer dan WF I + II. Het voordeel is wel dat het over twee examens is gespreid, maar je wordt er niet mee erkend.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:40 schreef Michellee het volgende:
[..]
Klopt, als je in het dagelijks leven niks met hypotheken doet, heeft zo'n examen ook weinig zin. Wat je beter kan doen, is een cursus woningfinanciering I en daarna II, dan krijg je eerst kennis over het hypotheekvlak. (en eventueel een baan zoeken in de hypotheken) Als je slaagt voor je SEH, en je ben dagelijks niet bezig met hypotheken, dan ben je ook niet erkend hypotheekadviseur. Daarnaast moet je elk jaar je PE punten halen, anders vervalt de geldigheid van je diploma.
Nee klopt, dan ben je geregistreerd hypotheekadviseur, maar inschrijving kost geld, normaal betaald je werkgever dit. Maar als jij helemaal niet werkzaam bent op dit vakgebied, zal de werkgever dit niet vergoeden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je kunt ook erkenning op termijn krijgen. (of later pas een erkenning regelen, wanneer je wel in het vak zit en in de tussentijd je PE-punten halen). Overigens is SEH maar weinig meer dan WF I + II. Het voordeel is wel dat het over twee examens is gespreid, maar je wordt er niet mee erkend.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:59 schreef Michellee het volgende:
Lijkt mij in ieder geval een betere route dan zomaar uit het niks je SEH proberen te halen.
Je moet er in de dagelijkse praktijk mee bezig zijn, ja, maar je kunt het diploma wel halen, je PE-punten halen zonder erkend te zijn en dat later te regelen.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:06 schreef KreKkeR het volgende:
Is er overigens niet een minimaal aantal uren dat je op het vakgebied, of wellicht zelfs als adviseur, werkzaam moet zijn om, nadat je het examen gehaald hebt, 'Erkend Hypotheekadviseur' te kunnen blijven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |