abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45005769
ok , ff de situatie uitleggen

ik ben nu 2 maand tesamen met mijn vriendin, maar onlangs maakte ze wel een vreemde opmerking
ze vind het raar dat ik al zo vroeg in onze relatie schattie, schat, ... tegen haar zeg

wtf maakt het nu uit of je zoiets zegt achter 1 maand of 1 jaar tesamen???
of heb ik het nu zo verkeerd, moet je eerst een vereist aantal maanden/jaren bij eklaar zijn voor je elkaar schat noemt?
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:58:44 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45005803
De richtlijn is na drie maanden, drie dagen en drie uur.

Nee onzin natuurlijk. Gewoon zeggen als je het zo voelt. Ik vind jouw vriendin dan wel weer een beetje raar dat zij het raar vindt dat jij haar schat et cetera noemt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45005866
Oh jee... Dan maakt ze het binnenkort uit omdat ze je "te lief" vindt . Wat loopt dat wijf in hemelsnaam moeilijk te doen? Volgens mij gaf ik mijn vriendin al binnen een week troetelnaampjes.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_45005971
Ik heb slechts een beste vriendin (in vriendschappelijke zin dus) en zelfs voor haar heb ik een troetelnaampje, en zij ook voor mij

Als ik jou was, zou ik 'r zeikwijf gaan noemen, kijken of ze dat wel leuk vindt
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_45008878
vanavond maar es proberen
pi_45010096
Als jij haar schat wilt noemen en het voelt voor jou zo, of het nu na een maand of bijvoorbeeld drie jaar is, niet erg lijkt me. Ik snap niet waarom ze dat raar vind.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:58:36 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45010197
"Schat" kan nog, maar "schatti" daar zou ik je ook voor wegdoen hoor...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_45010287
Schatti is wel heel erg eng, of je elkaar amper een week spreekt, of al dik 4 jaar bij elkaar bent.

Maar als het gemeend is, en je het niet in iedere zin gebruikt, dan moet ze niet moeilijk doen. Gewoon stug volhouden, op een gegeven moment gaat ze het heus wel missen als je er opeens mee ophoudt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_45010326
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:58 schreef Hik het volgende:
"Schat" kan nog, maar "schatti" daar zou ik je ook voor wegdoen hoor...
Schatti is eng. Ik heb geen troetelnaampjes voor mn vriend.
pi_45010363
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:57 schreef remialleen het volgende:
ok , ff de situatie uitleggen

ik ben nu 2 maand tesamen met mijn vriendin, maar onlangs maakte ze wel een vreemde opmerking
ze vind het raar dat ik al zo vroeg in onze relatie schattie, schat, ... tegen haar zeg

wtf maakt het nu uit of je zoiets zegt achter 1 maand of 1 jaar tesamen???
of heb ik het nu zo verkeerd, moet je eerst een vereist aantal maanden/jaren bij eklaar zijn voor je elkaar schat noemt?
Het ligt een beetje aan de context waarin je het zegt. Een oom en tante van mijn spreken elkaar, ook waar andere mensen bij zijn, altijd als vanzelfsprekend aan met 'schat'. Ik kan me voorstellen dat je zoiets na een relatie van één of twee maanden niet doet - al was het maar vanwege de vreemde blikken die anderen je zullen toewerpen.

Maar ik neem aan dat je het meer hebt over de privésfeer? Dan vind ik koosnaampjes wel kunnen hoor.
pi_45012337
ik noemde haar altijd: kloddertje
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:17:29 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_45012525
Sommige mensen vinden het niet prettig om bij een koosnaampje genoemd te worden. Of wie weet kent ze alleen maar mensen die pas na een langere periode bij zulke naampjes genoemd werden, en vindt ze het daarom zo raar. Het kan vanalles zijn.

Maar er staat geen bepaalde tijd voor, nee. Zulke koosnaampjes komen op een gegeven moment vanzelf. Bij de één gaat het sneller dan bij de ander.
(Un)masking for the greater good.
pi_45012661
wij doen alleen het standaard troetelnaampjes werk... en dat zijn zulke generieke termen dat je het eigenlijk geen troetelnaampje meer kan noemen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_45033637
Hangt vreselijk van de situatie en de persoon af. Met een paar mensen die ik ken worden er zelfs koosnaampjes onderling gegeven zonder dat er sprake is van een relatie. Er is dus geen touw aan vast te knopen, het gaat gewoon gevoelsmatig.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45033843
Troetelnaampjes zijn overrated...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_45034087
Whehehehe, wel apart hoor..... het kan idd zo zijn dat ze de troetelnaam geen kloot aan vindt. En misschien hangt het ook af van het moment waarop je het tegen haar zegt. In een volle H&M ofzo..

Ik zou het gewoon nog een keer vragen, wat er echt is, want ik geloof niet dat wat ze zegt de daadwerkelijke reden is.
pi_45034989
Troetelnaampjes

"Schatti"
pi_45035421
Mijn vriendin noemt mij van alles, en als er mensen bij zijn heet ik "Schat", geen problemen mee, nu ik erover nadenk, ze noemt mij eigenlijk nooit bij mn naam.

Haar noem ik alleen bij dr naam als er andere mensen bij zijn, en zijn we alleen dan noem ik haar ook niet bij dr naam... altijd "schat" of "lief(je)"..

wel raar dat jouw vriendin daar moeilijk over doet...
pi_45035907
Ow als anderen erbij zijn houden we t bij de voornaam.

Ken zo'n stel dat elkaar heel dwingen *schat* "ik dat je NU dit voor me doet" achtig erlkaar schat noemt.
pi_45036371
Ik zou het zelfs raar vinden als mijn vriendin me ging noemen bij mn voornaam
pi_45038152
Ook in het openbaar?

In het openbaar schatti genoemd worden
pi_45038194
Tja, in het openbaar ga ik hem geen snoepelfloepsie noemen natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 13:54:41 #23
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45038250
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:11 schreef partyyboyy het volgende:
ik noemde haar altijd: kloddertje
Vandaar dat het uit is
pi_45038447
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:51 schreef Ingridh007 het volgende:
Ook in het openbaar?

In het openbaar schatti genoemd worden
in het openbaar zou ze me aanspreken met 'schat.. kom je even'... maar daarbij komt dat we altijd bij elkaar lopen/staan/zitten ofzo, misschien als ze mn aandacht zou moeten trekken aan de andere kant van de winkel dat ze me wel bij mn voornaam noemt, maar dat is nog niet nodig geweest...
pi_45105405
Ik had zelf zo'n ex, en heb 't mede daarom ook uitgemaakt.
Hij was te klef/lief etc
Ik laat jou zo nooit meer gaan! Ben zo ontzettend blij met je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')