abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44997988
Massale adoptie van nonnen in de VS
Een non die het hele jaar dagelijks speciaal voor jou bidt. Het kan in de VS, als je je portemonnee maar trekt.

Nonnen
Het gaat om een zogenoemd adoptieprogramma van nonnen, Adopt-A-Sister, in de Verenigde Staten. Vanaf omgerekend 120 euro bidt een zuster een heel jaar elke dag voor haar weldoener. Betalingen kunnen per creditcard.

Geld nodig
Het idee ontstond toen de congregatie van de zusters salesianen in New Jersey geld nodig had om voor de oudste leden te kunnen zorgen. Het idee bracht tot nu toe al miljoenen dollars op, want vele Amerikanen hebben wel geld over voor een persoonlijk gebed.
Directe lijn met God

"Het is een directe lijn met God en het is goedkoper dan elk telefoontje", aldus een enthousiaste klant tegen Amerikaanse media. Niet alleen rooms-katholieken, maar ook andere christenen en joden adopteerden inmiddels een non.

Misschien heeft het ook zin om een bedrijfje in aflaten te starten, natuurlijk voor het goede doel, wat of dat ook mag zijn, in elk geval heb je dan een van de oudste garantiebewijzen ter wereld in handen om je latere welzijn eventueel te kunnen claimen

Wanneer wordt Bureaucratie adminitratieve terreur?
pi_44998069
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:55 schreef alipapa het volgende:

Misschien heeft het ook zin om een bedrijfje in aflaten te starten, natuurlijk voor het goede doel, wat of dat ook mag zijn, in elk geval heb je dan een van de oudste garantiebewijzen ter wereld in handen om je latere welzijn eventueel te kunnen claimen
dat bestaat toch allang, dat ís de katholieke kerk ....

in amerika ook beconcurreerd door bedrijven als de Scientology of de Mormoonse kerk (die bieden ook polygamie in hun pakket aan).

maar natuurlijk kan je voor die bedrijven gerust een concurrent opzetten, ik denk dat er bij de meeste atheisten ook best behoefte aan is, die gedragen zich vaak zélf ook al als de eerste-de-beste sekte-aanhanger.
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:05:39 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_44998131
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:01 schreef Stippel het volgende:
maar natuurlijk kan je voor die bedrijven gerust een concurrent opzetten, ik denk dat er bij de meeste atheisten ook best behoefte aan is, die gedragen zich vaak zélf ook al als de eerste-de-beste sekte-aanhanger.
Wel een idee. "Betaal nu 150 euro per jaar en wij bidden voor u dat u NIET bij een god komt na de dood". Moet werken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:26:50 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44998414
quote:
Wat denk je welke handel greenpeace in zit?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44999022
quote:
Vanaf omgerekend 120 euro bidt een zuster een heel jaar elke dag voor haar weldoener.
Ik vind het wel erg goedkoop. Volgens mij ligt de marktwaarde hoger. Ik werk daar niet eens een uur voor, laat staan een heel jaar lang...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:04:52 #6
45206 Pietverdriet
pi_44999114
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg goedkoop. Volgens mij ligt de marktwaarde hoger. Ik werk daar niet eens een uur voor, laat staan een heel jaar lang...
tja, mijn uurtarief ligt ook hoger, maar als de non bid voor haar weldoener, is het niet gezegt dat ze een uur bid, of dat ze voor iedere weldoener individueel bid. Ze kan ff een schietgebedje doen, of een verzamelgebed voor alle weldoeners
pi_44999143
Ik dacht er ook over om dit te doen,maar op de website staat ;giften vanaf 160 dollar'.
Verder weet je niet of zo'n lief mensje echt voor jou aan het bidden is,er is geen webcam of gratis retourtje om het te aanschouwen.
Enne,wat betekent 'aflaten'???
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:07:20 #8
45206 Pietverdriet
pi_44999185
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 11:05 schreef dborhem het volgende:

Enne,wat betekent 'aflaten'???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aflaat
pi_45000800
Aflaten is een soort garatiebewijs (tegen betaling!) dat je in de hemel komt ,reeds in de middeleeuwen door de RK kerk uitgegeven.
Staat dit tegenwoordig niet meer in de geschiedenisboekjes?

Piet,Dat van greenpeace is een goeie !
Wanneer wordt Bureaucratie adminitratieve terreur?
pi_45000966
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:11 schreef alipapa het volgende:
Staat dit tegenwoordig niet meer in de geschiedenisboekjes?
euh,ik heb al ruim 20 jaar geen school van binnen gezien,ik ben gewoon niet gelovig opgevoed.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:25:27 #11
45206 Pietverdriet
pi_45001110
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 12:18 schreef dborhem het volgende:

[..]

euh,ik heb al ruim 20 jaar geen school van binnen gezien,ik ben gewoon niet gelovig opgevoed.
Aflaten waren de druppel die de emmer der reformatie deden overlopen. Mensen wilden best geld voor een kerk geven, maar dan hun eigen, en niet voor de paus in Rome.
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:00:32 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45003999
POL -> NWS
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45007276
Lijkt me een beetje nutteloos, natuurlijk voor die oude zusters is het wel fijn dat er nu goed voor hen gezorgd kan worden, maar je hebt er zelf geen bal aan.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:57:12 #14
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_45007822
Ik dacht dat de VS protestants waren. Deze onzin voelt toch best katholiek aan.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_45007919
Inderdaad, maar katholieken zijn overal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')