dat bestaat toch allang, dat ís de katholieke kerk ....quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:55 schreef alipapa het volgende:
Misschien heeft het ook zin om een bedrijfje in aflaten te starten, natuurlijk voor het goede doel, wat of dat ook mag zijn, in elk geval heb je dan een van de oudste garantiebewijzen ter wereld in handen om je latere welzijn eventueel te kunnen claimen
Wel een idee. "Betaal nu 150 euro per jaar en wij bidden voor u dat u NIET bij een god komt na de dood". Moet werken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:01 schreef Stippel het volgende:
maar natuurlijk kan je voor die bedrijven gerust een concurrent opzetten, ik denk dat er bij de meeste atheisten ook best behoefte aan is, die gedragen zich vaak zélf ook al als de eerste-de-beste sekte-aanhanger.
Wat denk je welke handel greenpeace in zit?quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:55 schreef alipapa het volgende:
Misschien heeft het ook zin om een bedrijfje in aflaten te starten, natuurlijk voor het goede doel, wat of dat ook mag zijn, in elk geval heb je dan een van de oudste garantiebewijzen ter wereld in handen om je latere welzijn eventueel te kunnen claimen
Ik vind het wel erg goedkoop. Volgens mij ligt de marktwaarde hoger. Ik werk daar niet eens een uur voor, laat staan een heel jaar lang...quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:55 schreef alipapa het volgende:
Vanaf omgerekend 120 euro bidt een zuster een heel jaar elke dag voor haar weldoener.
tja, mijn uurtarief ligt ook hoger, maar als de non bid voor haar weldoener, is het niet gezegt dat ze een uur bid, of dat ze voor iedere weldoener individueel bid. Ze kan ff een schietgebedje doen, of een verzamelgebed voor alle weldoenersquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg goedkoop. Volgens mij ligt de marktwaarde hoger. Ik werk daar niet eens een uur voor, laat staan een heel jaar lang...
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:11 schreef alipapa het volgende:
Staat dit tegenwoordig niet meer in de geschiedenisboekjes?
Aflaten waren de druppel die de emmer der reformatie deden overlopen. Mensen wilden best geld voor een kerk geven, maar dan hun eigen, en niet voor de paus in Rome.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:18 schreef dborhem het volgende:
[..]
euh,ik heb al ruim 20 jaar geen school van binnen gezien,ik ben gewoon niet gelovig opgevoed.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |