Voor een kinderdagverblijfquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:44 schreef Ikook het volgende:
Fijn dat je een 2e gesprek hebt! Heb geen idee wat er in een 2e gesprek gebeurt....maar ik was wel benieuwd wat voor baan het is? Ook al is het off-topic
Een 2de sollicitatiegesprek voor een kinderdagverblijf? Moet je op de koters Willem Alexander gaan passen ofzoquote:
Nee nog helemaal niet over salaris gehad..quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef draaijer het volgende:
2e gesprek zal waarschijnlijk met soortgelijk verantwoordelijken zijn. Over je salaris praat je later. Hebben ze gevraagt wat je huidige salaris is?
lijkt mij vrij logisch dat als ze je de verantwoordelijkheid willen geven over een groep kinderen, ze graag weten wie ze in huis halen...of zou jij je kids bij iedere willekeurige manolo achter laten?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:50 schreef kwib het volgende:
[..]
Een 2de sollicitatiegesprek voor een kinderdagverblijf? Moet je op de koters Willem Alexander gaan passen ofzo![]()
onbeleefd?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:32 schreef mell.from.hell het volgende:
heey![]()
Ik heb morgen een 2e sollicitatiegesprek, maar wat kan ik precies verwachten bij een 2e gesprek?
Gaan ze dieper in op wat er bij het 1e gesprek is besproken en kan je dezelfde vragen verwachten?
En stel dat ik erdoor ben, is het dan onbeleefd om naar de hoogte van het salaris etc te vragen?![]()
dat is altijd gemeen. je wilt niet te hoog zitten om niet buiten de boot te vallen, je wil niet te laag zitten want dan mis je een bak geld.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:37 schreef utvoske het volgende:
salaris beginnen ze zelf over, als ze je vragen wat je wil verdienen, wees reeel, maar overvraag niet.
in een 2e gesprek gaan ze meestal wat dieper in op je persoonlijkheid, vaak zijn er ook mensen van je afdeling erbij om te bezien of ze bij je past en zo.
Beginnen over salaris is alleen zinvol als ze hebben gezegd dat ze je in dienst willen hebben.quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:59 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
onbeleefd?
sjonge, wat een nederige instelling. heb je hun voeten ook gekust tijdens het eerste gesprek ofzo?
een sollicitatiegesprek is een vrijblijvende kennismaking tussen twee partijen, om te bekijken of ze elkaar wat te bieden hebben. het salaris is daar een belangrijk onderdeel van, dat je het niet in je eerste gesprek gevraagd hebt is al raar. ik zou nooit iemand aannemen die 2 gesprekken lang alleen maar ja en amen geknikt heeft en niet eens naar zijn salaris gevraagd heeft.
kom op hey! dat gesprek is net zo goed een sollicitatie vanuit hun kant! denk eraan dat je niet alleen moet proberen in hun gunst te komen, maar ook kritisch te bekijken of het bedrijf en de functie bij jou past.
je kunt het ook omdraaien: de vraag of ze jou in dienst willen is alleen relevant als je het eens kunt worden over het salaris.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:11 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Beginnen over salaris is alleen zinvol als ze hebben gezegd dat ze je in dienst willen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |