abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44984443
heey

Ik heb morgen een 2e sollicitatiegesprek, maar wat kan ik precies verwachten bij een 2e gesprek?
Gaan ze dieper in op wat er bij het 1e gesprek is besproken en kan je dezelfde vragen verwachten?

En stel dat ik erdoor ben, is het dan onbeleefd om naar de hoogte van het salaris etc te vragen?
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:37:44 #2
114862 utvoske
Laat de dag maar komen....
pi_44984709
salaris beginnen ze zelf over, als ze je vragen wat je wil verdienen, wees reeel, maar overvraag niet.

in een 2e gesprek gaan ze meestal wat dieper in op je persoonlijkheid, vaak zijn er ook mensen van je afdeling erbij om te bezien of ze bij je past en zo.
pi_44984983
Fijn dat je een 2e gesprek hebt! Heb geen idee wat er in een 2e gesprek gebeurt....maar ik was wel benieuwd wat voor baan het is? Ook al is het off-topic
pi_44984987
ligt eraan. Is het een wat groter bedrijf?
In dat geval:
1e gesprek: human resources miep. Ze (meestal een zij) kijkt aan de hand van een lijstje of wat op jouw cv staat ook spoort met wat jij haar vertelt in t gesprek, en of dit aansluit bij de functie.
2e gesprek: met potentiele baas en of collega's. De echte tooth check zeg maar. Veelal ben je op dit punt eigenlijk al min of meer aangenomen.
Salaris? Niet over hebben nog. Pas doen als ZIJ met een bod komen, op schrift.
Succes!
pi_44985063
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:44 schreef Ikook het volgende:
Fijn dat je een 2e gesprek hebt! Heb geen idee wat er in een 2e gesprek gebeurt....maar ik was wel benieuwd wat voor baan het is? Ook al is het off-topic
Voor een kinderdagverblijf
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:48:37 #6
114862 utvoske
pi_44985178
2e gesprek op een kinderdagverblijf? Dan ben je aangenomen, kan niet anders, meeste hebben personeelsgesbrek. ik denk dat alleen salaissen vaststaat daar.

suc!
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:50:31 #7
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_44985252
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:46 schreef mell.from.hell het volgende:

[..]

Voor een kinderdagverblijf
Een 2de sollicitatiegesprek voor een kinderdagverblijf? Moet je op de koters Willem Alexander gaan passen ofzo
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_44985508
Wat al eerder gezegd is: bij grotere bedrijven 1e gesprek meestal met een recruiter (doorgaans niet de gemakkelijkste gesprekken, though) en 2e of evt. 3e gesprek met de directeur van jouw afdeling/vestiging. Bij het 2e gesprek is het vooral de persoonlijkheid die telt... Onderschat dat overigens niet: Sommige vervolggesprekken kunnen erg lastig zijn! Doorgaans kun je tijdens een 2e gesprek ook meer vragen stellen, vragen over salaris of sec. arbeidsvoorwaarden vind ik persoonlijk heel goed kunnen tijdens een 2e gesprek! SUCCES iig!!!
pi_44985652
2e gesprek zal waarschijnlijk met soortgelijk verantwoordelijken zijn. Over je salaris praat je later. Hebben ze gevraagd wat je huidige salaris is?
pi_44985727
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef draaijer het volgende:
2e gesprek zal waarschijnlijk met soortgelijk verantwoordelijken zijn. Over je salaris praat je later. Hebben ze gevraagt wat je huidige salaris is?
Nee nog helemaal niet over salaris gehad..
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 21:40:29 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44987246
Dit zijn meer werkgerelateerde zaken SES > WGR
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:53:25 #12
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_44997319
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:50 schreef kwib het volgende:

[..]

Een 2de sollicitatiegesprek voor een kinderdagverblijf? Moet je op de koters Willem Alexander gaan passen ofzo
lijkt mij vrij logisch dat als ze je de verantwoordelijkheid willen geven over een groep kinderen, ze graag weten wie ze in huis halen...of zou jij je kids bij iedere willekeurige manolo achter laten?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:59:53 #13
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_44997372
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:32 schreef mell.from.hell het volgende:
heey

Ik heb morgen een 2e sollicitatiegesprek, maar wat kan ik precies verwachten bij een 2e gesprek?
Gaan ze dieper in op wat er bij het 1e gesprek is besproken en kan je dezelfde vragen verwachten?

En stel dat ik erdoor ben, is het dan onbeleefd om naar de hoogte van het salaris etc te vragen?
onbeleefd?

sjonge, wat een nederige instelling. heb je hun voeten ook gekust tijdens het eerste gesprek ofzo?

een sollicitatiegesprek is een vrijblijvende kennismaking tussen twee partijen, om te bekijken of ze elkaar wat te bieden hebben. het salaris is daar een belangrijk onderdeel van, dat je het niet in je eerste gesprek gevraagd hebt is al raar. ik zou nooit iemand aannemen die 2 gesprekken lang alleen maar ja en amen geknikt heeft en niet eens naar zijn salaris gevraagd heeft.

kom op hey! dat gesprek is net zo goed een sollicitatie vanuit hun kant! denk eraan dat je niet alleen moet proberen in hun gunst te komen, maar ook kritisch te bekijken of het bedrijf en de functie bij jou past.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:04:33 #14
7091 punchdrunk
pi_44997407
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:37 schreef utvoske het volgende:
salaris beginnen ze zelf over, als ze je vragen wat je wil verdienen, wees reeel, maar overvraag niet.

in een 2e gesprek gaan ze meestal wat dieper in op je persoonlijkheid, vaak zijn er ook mensen van je afdeling erbij om te bezien of ze bij je past en zo.
dat is altijd gemeen. je wilt niet te hoog zitten om niet buiten de boot te vallen, je wil niet te laag zitten want dan mis je een bak geld.

mijn regel: ik wil verdienen wat directe collega's, in dezelfde fnctie met dezelfde ervaring ook verdienen.

met andere woorden: geld is niet het allerbelangrijkste, maar ik wil er niet later achterkomen dat een collega het dubbele krijgt voor hetzelfde werkt.

ZIJ hebben de functie verzonnen, laat HUN maar met een bedrag komen. werkt voor mij altijd prima.

en DENK eraan: een sollicitatie gesprek werkt 2 kanten op! zij solliciteren net zo goed bij jou!
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:07:03 #15
114862 utvoske
pi_44997431
Ik vind het gemiddelde sollicitatiegesprek altijd een toneelstukje van beide kanten. Er zijn zoveel ongeschreven en geschreven regels voor mensen aan te voldoen, dat het moeilijk is om iemand echt te leren kennen, daar is de tijd ook vaak te kort voor.
pi_45023027
En Mell, hoe ging het?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 08:11:21 #17
52513 whosvegas
The Trickster
pi_45030169
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:59 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

onbeleefd?

sjonge, wat een nederige instelling. heb je hun voeten ook gekust tijdens het eerste gesprek ofzo?

een sollicitatiegesprek is een vrijblijvende kennismaking tussen twee partijen, om te bekijken of ze elkaar wat te bieden hebben. het salaris is daar een belangrijk onderdeel van, dat je het niet in je eerste gesprek gevraagd hebt is al raar. ik zou nooit iemand aannemen die 2 gesprekken lang alleen maar ja en amen geknikt heeft en niet eens naar zijn salaris gevraagd heeft.

kom op hey! dat gesprek is net zo goed een sollicitatie vanuit hun kant! denk eraan dat je niet alleen moet proberen in hun gunst te komen, maar ook kritisch te bekijken of het bedrijf en de functie bij jou past.
Beginnen over salaris is alleen zinvol als ze hebben gezegd dat ze je in dienst willen hebben.
Are you nuts??
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:15:02 #18
7091 punchdrunk
pi_45032874
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 08:11 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Beginnen over salaris is alleen zinvol als ze hebben gezegd dat ze je in dienst willen hebben.
je kunt het ook omdraaien: de vraag of ze jou in dienst willen is alleen relevant als je het eens kunt worden over het salaris.

een sollicitatie is gewoon een voorbereiding op een overeenkomst. in die overeenkomst leveren beide partijen iets (jij arbeid, het bedrijf salaris) waarom zou je in een gelijkwaardige overeenkomst alleen maar over de waar van een van de 2 partijen mogen praten?
pi_45033991
Is het tweede gesprek met meer afvaardiging vna het tream; dna is eht om te kijken welke kandidaat het beste in het team past. Ook kan het zijn dat ze in het eerste gesprek niet genoeg info hebben gekrekegen om te zien of je wel echt op de funktie past. Hebben ze in het eerste gesprek ook benoemd dat er nog een gesprek zou volgen? Dan had je nl kunnen vragen wat er ind at 2de gesprek aan bod komt. Het is echt niet dom om zelf vragen te stellen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:28:34 #20
52513 whosvegas
The Trickster
pi_45045961
vandaag aangenomen
Are you nuts??
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:48:33 #21
7091 punchdrunk
pi_45050967
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:28 schreef whosvegas het volgende:
vandaag aangenomen
felici!

go get'em!
pi_45052048
Van harte.....
pi_45052982
Whosvegas = mell.from.hell ?
pi_45066206
hopelijk wel
pi_45069601
apart dat TS niets meer van zich laat horen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')