abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44982623
Hey mensen, ik heb weer een goed voornemen voor het nieuwe jaar om weer eens wat meer met muziek te doen! Na een aantal bandjes is het nu eigenlijk redelijk stil en dat vind ik toch wel erg jammer. Ik vraag mij af of er hier nog mensen uit Utrecht zijn om mee te jammen, componeren wat dan ook.
Ik speel zelf al redelijk lang gitaar. Ik ben geinteresseerd in de meeste soorten muziek alleen punk en metal laat ik even achterwegen. Dus zijn hier nog wat mensen die serieus wat willen doen met muziek?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_44984467
Hmm weinig animo. Zijn er geen muzikanten in Utrecht? Zijn er eigenlijk wat sites waar dit beter kan? Ik zit wel op wat gitaarfora maar daar zitten natuurlijk alleen maar andere gitaristen. Ik ben een beetje inspiratie kwijt dus moet even een nieuwe drive hebben.

De opzet maakt mij niet zoveel uit. Ik heb in popbandjes gespeeld tot progressieve rock, maar het hoeft niet per se een bandje te zijn. Gewoon wat muziek maken vind ik altijd prima je leert altijd wat. Dus mensen die goed kunnen zingen vind ik ook relaxt.

Misschien toch wat meer info geven. Ik speel nu ongeveer 7 jaar gitaar van de meest uiteenlopende dingen, maar ik interesseer mij het meest voor muziek a la pink floyd, hendrix, bepaalde dingen van dream theater e.d. Zolang de muziek maar een beetje diepgang heeft en goed in elkaar zit. Verder speel ik nog wat bas, drum en piano (laatste twee wel op een minimaal niveau, maar kan er wel mee uit de voeten). Ik hoop dat er nu toch iets meer reacties komen
pi_44984982
We hebben hier op fok wel eens een fok!band proberen op te starten, twee keer zelfs, helaas is dit beide keren blijven steken in 1 of 2 sessietjes in de oefenruimte terwijl de plannen groter waren...

Ik ben op zich wel in voor wat gejam, en ik zit ook nog eens in Utrecht. Ik speel ook gitaar, inmiddels al een jaar of 12. Voornamelijk blues/rock/soul/funk. Als er nog een ritmesectie zich meldt hou ik me aanbevolen.
Unox, the worst operating system.
pi_44985230
Oke heel relaxt. Zou wel heel leuk zijn om weer een band te vormen. Met zoveel mensen op fok zou je zeggen dat dat zou moeten lukken toch Weet jij trouwens nog waar oefenruimtes in Utrecht zijn. Ik hoorde laatst van een oud bandgenoot dat er ergens gratis oefenruimtes waren enzo.
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:52:58 #5
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_44985349
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:49 schreef ssebass het volgende:
Oke heel relaxt. Zou wel heel leuk zijn om weer een band te vormen. Met zoveel mensen op fok zou je zeggen dat dat zou moeten lukken toch Weet jij trouwens nog waar oefenruimtes in Utrecht zijn. Ik hoorde laatst van een oud bandgenoot dat er ergens gratis oefenruimtes waren enzo.
Ik zou eens rond gaan kijken in het Oude Pothuis daar is regelmatig een Jamm
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_44985397
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:52 schreef Lief-visje het volgende:

[..]

Ik zou eens rond gaan kijken in het Oude Pothuis daar is regelmatig een Jamm
idd is leuk
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:55:06 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44985427
Goede en betaalbare oefenruimte vind je bij de db's aan de cartesiusweg. Overigens was er in het Utrecht-topic animo voor het vormen van een bandje, wellicht kan je je topic daar ook even spammen? .
Zelf zing ik trouwens en ik zou wel graag mee willen doen. Ligt wel een beetje aan het soort muziek.
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:55:32 #8
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44985440
Sjoewe drumt trouwens.
pi_44985446
Ik ga meestal naar Db's en heb ook wel in een kleine ruimte op de oudegracht gezeten, en in een grijs verleden ergens aan het eind van de Amsterdamse straatweg al zit die er niet meer volgens mij. Maar voor niets gaat de zon op, gratis oefenruimte heb ik nog nooit gevonden en hoe goedkoper hoe crappier de backline/akoestiek/voorzieningen, dat is ook niks.
pi_44985485
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:55 schreef Christine het volgende:
Zelf zing ik trouwens en ik zou wel graag mee willen doen. Ligt wel een beetje aan het soort muziek.
En wat voor soort muziek kan jou bekoren dan?
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:58:32 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44985549
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:56 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

En wat voor soort muziek kan jou bekoren dan?
Nouja, ik ben op zich vrij breed inzetbaar. Qua wat ik leuk vind om te luisteren neigt het vooral naar alternatieve muziek of indie/glamrock, maar qua zelf maken, wil ik ook nog wel wat uitstapjes richting gewone rock of pop maken.
Ik ga in elk geval geen reggae zingen, grunten of hoge gothic-achtige liedjes gillen .
pi_44985650
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:55 schreef Christine het volgende:
Goede en betaalbare oefenruimte vind je bij de db's aan de cartesiusweg. Overigens was er in het Utrecht-topic animo voor het vormen van een bandje, wellicht kan je je topic daar ook even spammen? .
Je hebt ook Tony's Starsoundsudio's bij de Ikea nog maar ik weet niet hoe die zijn.
pi_44986154
Zolang het geen metal of punk wordt vind ik het best. Dan doel ik dus op al die jonge amateurbandjes die alleen maar heel hard powerchords aanslaan en zo snel mogelijk drummen. Oefenruimte maakt mij ook niet zoveel uit. De oude gracht zou wel heel mooi zijn aangezien dat lekker in de buurt is. Dat er versterkers staan lijkt me ook wel handig want die van mij ga ik er niet neerzetten.

het idee voor mij is gewoon lekker gezellig muziek maken en zo ook weer wat te leren. Even weer een netwerkje opbouwen, dat is nooit mis.

Het oude Pothuys ken ik van de jazz avonden op zondag. Moet zeggen dat dat wel erg leuk is, maar wat er verder gebeurt heb ik geen weet van.
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:19:46 #14
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_44986314
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:15 schreef ssebass het volgende:
Zolang het geen metal of punk wordt vind ik het best. Dan doel ik dus op al die jonge amateurbandjes die alleen maar heel hard powerchords aanslaan en zo snel mogelijk drummen. Oefenruimte maakt mij ook niet zoveel uit. De oude gracht zou wel heel mooi zijn aangezien dat lekker in de buurt is. Dat er versterkers staan lijkt me ook wel handig want die van mij ga ik er niet neerzetten.

het idee voor mij is gewoon lekker gezellig muziek maken en zo ook weer wat te leren. Even weer een netwerkje opbouwen, dat is nooit mis.

Het oude Pothuys ken ik van de jazz avonden op zondag. Moet zeggen dat dat wel erg leuk is, maar wat er verder gebeurt heb ik geen weet van.
Als ik jou was zou ik eens gewoon een paar briefjes ergens ophangen met je naam en email adres en wat je precies wilt. Je zult vast reacties krijgen. Overigens kan je het beste je eigen versterkers meenemen want de versterkers die meestal in die oefenruimtes staan zijn vaak niet echt goed.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_44988249
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:19 schreef Lief-visje het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik eens gewoon een paar briefjes ergens ophangen met je naam en email adres en wat je precies wilt. Je zult vast reacties krijgen. Overigens kan je het beste je eigen versterkers meenemen want de versterkers die meestal in die oefenruimtes staan zijn vaak niet echt goed.
Ja misschien moet ik dat maar eens doen. Qua versterker, ik heb hier geen auto noch de mogelijkheid tot parkeren dus dat gaat nier werken. Dat ding is te zwaar om te gaan verslepen iedere keer, ook al is het een klein ding.

Maar het hoeft niet per se een bandformatie te zijn. Ik wil gewoon met mensen muziek maken op wat voor manier dan ook. Voor mijn part gewoon iemand die liedjes schrijft of een of ander instrument bespeeld en dan kijken wat eruit komt.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:06:03 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44988303
Ik schrijf liedjes.
pi_44988355
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:06 schreef Christine het volgende:
Ik schrijf liedjes.
Heb je ook ergens voorbeelden op internet staan. Ben wel benieuwd. Wat voor muziek schrijf je? Dan bedoel ik dus voor wat voor instrumenten, zijn dit variaties van IV V I progressies of gewoon of gewoon op gevoel. Ik vind het namelijk heel leuk om met gitaar wat extra dimensies aan nummers toe te voegen maar ik ben heel slecht in standaard opbouw. Ik ben nooit tevreden met de basis.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:20:29 #18
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44988883
Nouja, ik schrijf momenteel vooral teksten... ik weet niet zo goed wat ik er daarna mee moet .
Heb je dit topic al gespamd in het Utrechttopic trouwens?
pi_44989703
Kijk! Ik kan best behoorlijk spelen, kan ergens een lekkere backing onder gooien of een vette solo eroverheen knallen maar in nummers schrijven ben ik geen ster. Het is best leuk om een keer met wat mensen (het moet dan wel een functionele band zijn, dus geen 18 gitaristen) bijelkaar te komen en dan kijken of er iets van te maken is.
pi_44991790
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:38 schreef Schorpioen het volgende:
Kijk! Ik kan best behoorlijk spelen, kan ergens een lekkere backing onder gooien of een vette solo eroverheen knallen maar in nummers schrijven ben ik geen ster. Het is best leuk om een keer met wat mensen (het moet dan wel een functionele band zijn, dus geen 18 gitaristen) bijelkaar te komen en dan kijken of er iets van te maken is.
Ja dat lijkt mij ook heel leuk. Ik heb ook in een band gezeten met heel goede muzikanten, het nadeel is dat iedereen de meest ingewikkelde composities en technieken erin wilde gooien wat dus uiteindelijk niet helemaal werkte. Veel zijn naar andere bands gegaan bijvoorbeeld sun caged en ik ben eigenlijk de enige die niets meer in bands doet.
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:00:54 #21
85962 ioko
I Appear Missing
pi_44992783
Ik ben al tijden op zoek naar mensen om wat mee te spelen, ik speel zelf ook gitaar (wat voor het vormen van een band niet het makkelijkste instrument is). Ik speel al een aantal jaar, en hou van rock/alternatieve muziek, in redelijk brede zin. Maar nummers uit andere genres zijn zeker niet bij voorbaat kansloos.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 01:03:06 #22
159915 -Menn0-
MNO
pi_44994618
Ja in Uithoorn zit ook niemand
,,/
pi_44994772
Ja ik speel eigenlijk van alles een beetje .

maar nog nooit met een ander gespeeld ofzo

speel wat gitaar ( ik heb een GIBSON HUNNINGBIRD ) ja een echte ( en dat voor 100 euri op de zwarte markt )

Ik speel wat toetsen ( Keyboard yamaha psr 550 geloof ik )
Ik speel wat accoordeon ( 120 basser )

Maar ik kan geen noot lezen , maar speel redelijk goed mee met de muziek die ik hoor .
accoordeon is mijn favo ( alleen het geluid al ) speel dan mee met de liedjes van rowwenheze en dat soort polka

Maar ik denk niet dat ik ergens tijd over zal hebben om wat mee te kutten
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 01:12:07 #24
159915 -Menn0-
MNO
pi_44994814
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 01:10 schreef siekman het volgende:
ik heb een GIBSON HUNNINGBIRD voor 100 euri op de zwarte markt

Waarom zie ik dat soort dingen nooit als ik er loop
,,/
pi_44994960
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 01:12 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Waarom zie ik dat soort dingen nooit als ik er loop
Yeah was puur toeval hoor ( eerder onwetendheid )

ging op een verveelde zondag eens naar cuick zwarte beurs , en ik verzamel een beetje instrumenten .
en toen bij een of andere jukebox freak die had 1 gitaartje staan voor 140 euri met standaard welke hij voor iemand moest verkopen

ik vond hem te duur en ik begon te pingelen en kwamen bij een prijs uit van 100 euri zonder standaard

Later nam ik een folder mee van feedback in utrecht en was daar verlekkert doorheen aan het bladeren toen zag ik hem staan 2499 euro

checken checken double check . gitaar meegenomen en daar werd bevestigd dat het een gibson hunningbird was

Superblij en wat zal die verkoper zich kut voelen als ie het weten zou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')