abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55698040
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:05 schreef Drifter__ het volgende:
zoooo zeg, iemand foto's? Of is het te mistig ?
Het vuurwerk ging letterlijk de mist in

Maar idereen nog een fijne.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_55698056
Inderdaad zeer dichte mist in Enschede, de andere kant van de straat was niet te zien. Toen ik rond half 4 weer naar huis ging was het zicht iets verbeterd, 3 lantaarnpalen zicht.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 04:13:22 #78
147513 PeuLManS
Geweldige shit
pi_55698127
tvp
ik zet de bloementjes buiten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 januari 2008 @ 13:41:45 #79
862 Arcee
Look closer
pi_55700850
quote:
Verkeershinder door mist en smog

` Een groot deel van het land heeft de
eerste uren van het nieuwe jaar veel
last gehad van mist en smog.Vooral in
de steden was er door het vuurwerk veel
fijnstof in de lucht.De smog bleef lang
hangen door de mist en de windstilte.

In het oosten,noorden en midden van het
land leidde de mist tot aanrijdingen.Op
de A28 bij Putten viel een dode bij een
kettingbotsing.Op sommige plaatsen was
het zicht maar één meter
en raadde de
politie mensen dringend af om de weg op
te gaan.Ook de hulpdiensten rukten
alleen uit in zeer dringende gevallen.

De A1 en de A35 waren wegens ongevallen
tijdelijk gedeeltelijk afgesloten.
1 meter.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:55:33 #80
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55701071
Vannacht getest, zicht was nog geen eens 1.88
Als ik op de grond lag kon ik niet eens m'n eigen voeten zien. Bizar...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55701228
Ik moest ook autorijden. Gelukkig had ik gps.
pi_55701253
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:12 schreef ETA het volgende:
ehm.... mistig is zacht uitgedrukt in stad Groningen. Net 3 km moeten rijden door de stad, en letterlijk 1-2 meter zicht. Probeerde de weg te volgen door uit het raam te hangen en proberen middenlijn te volgen. Door de voorruit viel gewoon niks te zien, 1 meter voor de auto was gewoon een witte waas. Op sommige stukken waar geen middenlijn was, zoals bij een kruispunt, de bijrijder uit laten stappen en mij over het kruispunt laten loodsen. Tegenliggers met felle lampten zag je pas op 5 meter afstand, fietser hoorde je alleen maar.... 45 minuten gedaan over 3km..... Was een spannend ritje
Is een aparte ervaring inderdaad. Heb zelfs nog een stuk spookgereden. Kon me niets schelen ook.
pi_55701706
Deventer had ook minder dan 10 meter zicht. Ik kon vanaf de ene stoep de stoep aan de overkant niet eens zien. Ook mn vader die vuurwerk afstak kon ik meestal niet zien. Ik had gehoord van mensen die er met de auto 3 uur over hadden gedaan om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen.
  Moderator dinsdag 1 januari 2008 @ 15:15:19 #84
8781 crew  Frutsel
pi_55702398
Dit van vannacht was ongekend...dit heb ik echt nog nooit gezien... Taxi's mochtend ook niet meer rijden.
we zijn om 20 over twaalf maar gestopt met het vuurwerk afsteken, want het had geen zin
en inderdaaad, de overkant van de straat kon je niet eens zien...
Rond half drie klaarde het even op en hebben we alles er doorheen geknald...misschien erg plaatselijk..
want toen we later naar huis reden zaten we midden in de soep en hebben we er erg lang over gedaan, stapvoets, waarbij je soms de afslagen niet eens zag. Levensgevaarlijk Maar goed, toch maar gehaald
Maar wat een soep zeg
pi_55702972
Ik fietste vanacht naar het centrum in Hengelo, echt niet normaal, wat een mist
Gelukkig hoefde ik alleen 1 lange weg uit te fietsen, maar je zag gewoon echt niets, alleen je eigen fiets,
Bizar
Цой жив
pi_55710499
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:32 schreef Eveli het volgende:
Deventer had ook minder dan 10 meter zicht. Ik kon vanaf de ene stoep de stoep aan de overkant niet eens zien. Ook mn vader die vuurwerk afstak kon ik meestal niet zien. Ik had gehoord van mensen die er met de auto 3 uur over hadden gedaan om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen.
Ik was ook in Deventer en ben op straat van een trap gevallen (ik zag gewoon de hele trap niet), nu beide handen vol hechtingen :-/. Of de straat oversteken terwijl je de overkant niet eens ziet. Het was een lange tocht naar het ziekenhuis.
pi_56689178
op de foto: op deze opname van hedenochtend van Meteosat is goed te zien dat het noordoosten te maken heeft met mist en lage bewolking.

www.janvissersweer.nl

MIST
In het noorden en oosten van het land moet het verkeer rekening houden met dichte mist. De mist zal zich de komende uren verder over het land uitbreiden.
dinsdag 12 februari 2008 17.35 uur

meteoalarm

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2008 19:52:11 ]
pi_56691299
Hier nog wat mist over SF in superspeed

http://hd-sf.com/gallery/fogrise/player.html

Erg mooi
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_58147770
quote:
Rook, mist en smog
De media maakt overigens melding van andere nadelige effecten van de lage temperatuur, zoals mist. Hierdoor kwamen vorige week woensdag een aantal kettingbotsingen voor op de snelweg tussen Rosario en Buenos Aires. Afgelopen woensdag gebeurde het opnieuw.

Het zicht daalde mede door de smog tot nul. Boeren steken weilanden en struiken in de brand en de brandweer grijpt niet in. Op dit moment zijn er bijna 300 vuurhaarden en vooral Buenos Aires is getroffen. Een groot deel van het openbaar vervoer ligt stil en ouderen, jonge kinderen en mensen die last hebben van allergieën hebben moeilijkheden met de luchtwegen.

Vanuit Rosario ziet Michael een bruinwitte waas en is het erg heiïg. Bovendien neem hij een vage brandgeur waar. De nationale weerdienst van Argentinië SMN heeft een weeralarm afgegeven vanwege de rook.

vwk
quote:
Smoke chokes Argentina's capital

BUENOS AIRES, Argentina (CNN) -- Smoke blanketed the Argentine capital on Friday as brush fires apparently set deliberately consumed thousands of acres in the provinces of Buenos Aires and Entre Ríos.

The smoke, from about 300 fires, is blamed for at least two fatal traffic accidents this week that left eight people dead.

Sections of major highways and the Buenos Aires port, among the busiest in the world, have been closed. Incoming flights to the city's domestic airport, Jorge Newbery Airpark, have been diverted.

The Argentine government has blamed farmers looking to clear their land for crops and grazing for the fires, which are estimated to cover 173,000 acres (70,000 hectares ).

"This is the largest fire of this kind that we've ever seen," Argentine Interior Minister Florencio Randazzo said Thursday.

Randazzo called the situation a "disaster."

As of Friday morning, little progress had been

No rain is predicted for the next few days, but the National Meteorological Service predicts the winds will change direction soon, dispersing the smoke.

On Friday morning, the National Roads Administration closed sections of the heavily traveled Panamericana Highway, which leads in and out of Buenos Aires. Spokesman Ernesto Arriaga said "visibility is 5 meters" (about 16 feet) in some sections of the highway.

"Covering highways with smoke just to clear a field of weeds is unforgivable," Cabinet Chief Alberto Fernandez said in a recent interview with Radio Diez. "It's incredibly irresponsible."

Hospitals have reported an increase in visitors complaining of breathing problems, sore throats and burning eyes in the past three days.

Citing a high level of carbon monoxide in the air, officials have encouraged people not to exercise outside.

Schools in Pilar, a city in the province of Buenos Aires, were closed Friday because of the gray, thick air.

The smoke has obscured views of some of the capital's landmarks, such the Obelisco monument and the government house, Casa Rosada, and people were seen walking on the city streets covering their faces with clothes.

Earlier this month, Argentina's farmers suspended a three-week strike over a new government export tax on commodities.

The bitter lockout left grocery shelves empty and caused major friction between President Cristina Fernandez de Kirchner's government and Argentina's large agricultural sector

bron:CNN
pi_58147884
Lol en kick, wou al zeggen is nog mist in NL nu
Maar gaat over de andere kant van de wereld
............................
pi_62774293
Spitsstroken dicht door mist

DEN HAAG - Het weer zorgt woensdagochtend volgens de ANWB voor een drukkere ochtendspits dan normaal op woensdag. Op verscheidene snelwegen zijn de spitsstroken dicht, omdat de camera's boven die wegdelen vanwege de mist niet bruikbaar zijn.

De spitsstrook doet daardoor weer gewoon dienst als pechstrook. Het gaat om de stroken op de A1 bij Barneveld, de A2 bij knooppunt Everdingen en verscheidene delen van de A50 wat met name op de A73 leidde tot 17 kilometer file op een traject waar doorgaans geen files staan, constateert de ANWB.

nu.nl
pi_62786194
Toen ik vanochtend vroeg (5.30) naar buiten keek vanuit m'n appartement op 15 hoog, zag ik dit (toch wel aardige) fenomeen. In de wijk waarvandaan ik deze foto maakte was het nog compleet helder (honderden sterren te tellen), maar op een afstand van zo'n 1 á 2 km zag ik een complete muur van mist (bovenaan op de foto) deze kant opkomen. Alsof er de hele stad "omringt" was met vuur (en de bijbehorende rook (=mist dus)), behalve waar ik dus zat. De mist reikte op een hoogte tot waar je de witte strepen op foto ziet (van de lampen uiteraard)

Hopelijk verduidelijkt de foto + tekst samen het geheel. Had namelijk zo snel geen statief bij de hand , dus moest 'm met de hand vasthouden, leunend op de reling hier. Dus de sluitertijd van het toestel kon ik eigenlijk ook niet hoger zetten dan 2 sec. zonder al te veel een bewogen foto te krijgen.
Ehm... ok
pi_62938443
quote:
Mist zorgt voor zeer drukke ochtendspits

Schiphol ondervindt hinder van de dichte mist.
De dichte mist heeft dinsdagochtend gezorgd voor een zeer drukke ochtendspits. Rond 08.40 uur stonden op de Nederlandse snelwegen 71 files met een totale lengte van 416 kilometer. Dat meldt de VerkeersInformatieDienst (VID).

Extra druk
Uit veiligheidsoverwegingen zijn in diverse delen van het land spitsstroken afgesloten, zegt een VID-woordvoerder. "Daardoor is de altijd al pittige dinsdagochtendspits nog eens extra druk."

In heel Nederland komt mist voor waarbij het zicht minder is dan tweehonderd meter, meldt het KNMI. Alleen in Groningen en Zuid-Limburg valt het mee. In sommige delen van het land is het zicht minder dan vijftig meter. Volgens het weerinstituut blijft de mist de hele ochtend nog hangen.
Schiphol
Dichte mist zorgt dinsdag voor vertragingen op Schiphol. De luchthaven kan rond 14.00 uur slechts twee landingsbanen en een startbaan gebruiken. Daardoor kunnen 45 vliegtuigen per uur landen, zegt een woordvoerder van de luchthaven. Normaal zijn dat er zestig.

Omdat binnenkomende vluchten met vertraging landen, duurt het ook langer voordat de toestellen weer kunnen opstijgen. In de ochtend kon slechts één landingsbaan worden gebruikt. Een woordvoerder van Schiphol zegt dat de situatie wel beter wordt, maar dat het nog wel even duurt voordat alle vertragingen zijn opgelost.

bron: DAG
En er wordt nog steeds voor mist gewaarschuwd.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:36:36 #94
210443 Nimke
van op de hoek
pi_62941480
Jeusus vandaag in Utrecht was et ook weer de hele dag mistig zeg, niet normaal, elders ook zo?
Lekker smerig is niet vies
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:31:03 #95
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62945097
Ja hier in Eindhoven ook
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 09:55:42 #96
8781 crew  Frutsel
pi_64050578
quote:
Lange files door mist, Schiphol schrapt vluchten

DEN HAAG - De mist heeft dinsdag lange files op de snelwegen veroorzaakt. Doordat spitsstroken niet opengingen, waren de opstoppingen op sommige plaatsen nog eens extra hardnekkig.
Rond acht uur stond ruim 300 kilometer file op de snelwegen. Spitsstroken op diverse snelwegen zijn dinsdagochtend niet voor het verkeer opengesteld in verband met dichte mist.

De stroken, veelal vluchtstroken, worden in de gaten gehouden met camera's. Door de mist was dat niet mogelijk waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

Spitsstroken

Op de A1 (tussen Deventer en Voorst) en de A4 (tussen Nieuw-Vennep en Hoofddorp) bleven de spitsstroken dinsdag dicht. Afgezien van het uiterste zuiden en noorden van het land hing dinsdagochtend in het hele land dichte mist.

Schiphol

Passagiers die dinsdag vanaf Schiphol vertrekken, moeten rekening houden met vertraging door de mist. "Nu valt het nog mee", zei een woordvoerster dinsdagochtend. Maar in de loop van de ochtend wordt nog minder zicht verwacht en dan kan de vertraging gaan oplopen.

De KLM heeft twintig vluchten vanaf Schiphol geschrapt.

Gekantelde vrachtwagen

Een gekantelde vrachtwagen heeft dinsdagochtend voor een ravage gezorgd op de N9 bij Schagen. De vrachtwagen vervoerde betonblokken en kantelde rond 06.35 uur ter hoogte van de Sint Maartensvlotbrug op een personenauto.

Een betonblok viel op de auto, waardoor volgens de politie Noord-Holland-Noord een inzittende van de auto lichtgewond raakte. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.

Zwaar beschadigd

De andere inzittenden kwamen met de schrik vrij. De auto raakte zwaar beschadigd, meldt een woordvoerder van de politie.

De N9 tussen Almaar en Den Helder is in beide richtingen afgesloten tussen de Stolperweg en de Sint Maartensweg. De politie verwacht dat het nog enige tijd zal duren voor de weg vrijgegeven wordt.
pi_64062895

Actueel:

pi_64065892
Het viel hier in Zeeland dus wel mee met de mist.
Life is Music
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:07:05 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_64381267
Vorige week was het ook raar weer met de mist.

Eerst mist toen helder een uur later weer mist en weer helder en toen weer mist. Heel apart was dat

En de mist van 1 januari 2008 vergeet ik ook nooit weer.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_64384970
Misschien een herhaling van vorig jaar.
quote:
Tot en met dinsdag is het wel overwegend zonnig, daarna wordt de lucht vochtiger. Nieuwjaarsnacht is er kans op mist: in combinatie met kruitdampen zou op veel plaatsen smog kunnen ontstaan.

jan visser
quote:
Wat er daarna gaat gebeuren is spannend. Het hangt een beetje van de plaatsing van het hogedrukgebied af. Als dit geleidelijk naar het westen schuift, draait de wind van oost naar noordoost tot noord en dat betekent dat er vanuit het noorden iets vochtigere lucht wordt aangevoerd, waardoor er in de nacht naar 1 januari 2009 mist kan gaan ontstaan. Met dat hogedrukgebied boven ons hoofd, staat er ook weinig wind, waardoor de mist ook dit jaar, net als in 2007, lokaal vrij hardnekkig kan zijn.

weer.nl
quote:
Een belangrijk aandachtspunt is natuurlijk de kans op mist tijdens de jaarwisseling. In de objectieve tabel is deze kans nu nog maar 15%. Bij een zwakke aanlandige stroming zonder bewolking is de kans op mist met zeer lage zichtwaarden significant.

knmi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')