Een Römertopf is te krijgen in een gewone keuken-spullen-winkel. Ze zijn er in verschillende maten en zijn gemaakt van onbehandeld aardewerk. Ik heb zelf zo'n ding waar precies een grote kip in past. Het beste kun je gewoon een originele van het merk "Römertopf" nemen. Dan weet je zeker dat het goed zit.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:41 schreef Little_Angel het volgende:
Wil ik ook weten Martijn.
Ik heb laatst bij mijn schoonmama ook een römertopf-gerecht op: zuurkool met een hele kip, een beetje curry/paprika erbij.. echt lekker.
Weet alleen niet hoe het gerecht precies heette.
Bowl in de op: Römertopf? Volgens mij is dat ding behoorlijk poreusquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:11 schreef Muck het volgende:
mijn ouders hebben al jaaaaaren zo'n ding, maar volgens mij wordt ie alleen met familie-feestjes gebrukt voor bowl!
Dat is waarschijnlijk een rumtopf, geen römertopf.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:11 schreef Muck het volgende:
mijn ouders hebben al jaaaaaren zo'n ding, maar volgens mij wordt ie alleen met familie-feestjes gebrukt voor bowl!
Iddquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:41 schreef Lienekien het volgende:
Dat is waarschijnlijk een rumtopf, geen römertopf.
Hehe, door jouw post in het verlanglijstjes-topic ging ik even googlen wat een römertopf eigenlijk is, en zo kwam ik erachter dat er al heel lang zo'n ding bij ons in de kast staatquote:Op woensdag 5 november 2008 19:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb nog geen römertopf maar ik wil wel een römertopf dus ik kijk even mee.
Hele kip (of kippebouten), boursin, krieltjes, kruiden, (olijf)olie, worteltjes of andere groente.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:49 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi, ik schop even dit oude topic omhoog, maar ik kwam er zojuist achter dat we al heel lang een Römertopf in de kast hebben staan. Omdat ik nooit wist wat het was of wat ik ermee moest, heb ik er nooit wat mee gedaan, maar nu ik er een beetje naar google, kom ik ineens de lekkerste dingen tegen
.
Plaats hier je recepten dus.
Ja, het hele ding.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:27 schreef z80 het volgende:
vanaf vandaag ook in het bezit van een Römertopf.
maar even een vraagje, moet de hele Römertopf in het water (onderkant + deksel)?
er zat namelijk geen boekje bij, en op de site van Römertopf kom ik er niet achter.
Schopje! Is het al gelukt?quote:Op woensdag 10 december 2008 21:38 schreef z80 het volgende:
koud water en een koude oven ware al bekent.
nu nog op zoek naar lekker gerechten en tijd om deze te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |