abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 08:52:11 #1
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44964858
Zonder dat het ons gemeld is is de buurman begonnen met zijn hele huis te verbouwen. Hij is nu met een groep bouwvakkers al 3 dagen de hele dag aan het boren, waardoor wij hier niet kunnen studeren, geen boek kunnen lezen, geen tv kunnen kijken of wat dan ook. Dat boren werkt enorm op onze zenuwen. Vannochtend om half 9 was het weer raak, dus ik ging over het balkon met hem praten.
Ik benaderde hem heel netjes en legde hem uit hoeveel overlast wij hadden, maar hij lachtte me uit en vond zijn baantje als bouwvakker zo belangrijk, en ja die beginnen nou eenmaal om 8 uur heh. Toen ik hem vroeg hoe lang het nog zou duren, zei hij lachend dat het nog 3 maanden zou duren, en dat hij íedere dag ging boren. Verder vroeg hij wat nou precies de bedoeling was van mijn vragen en wilde hij zijn naam niet geven.

Kan ik hier iets tegen doen, en wat?

Ik krijg opeens een ontzettende zin om die gozer heel erg dwars te zitten, de manier waarom hij mij behandelde...
I'm just a girl in the world.
pi_44964888
Volgens mij mag dit gewoon.
Van 08.00 tot 22.00 mag je dit soort zaken gewoon doen in je huis als ik de tijden helemaal goed heb.
Het zou ook niet zo fijn zijn als je een huis hebt en niet mag verbouwen zonder eerst toestemming te vragen aan alle mensen in de straat.

Dat het vervelend is kan ik heel goed begrijpen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_Geluidhinder
Daar staat nog wat.
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:22:43 #3
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44965098
Ja ik begrijp ook best dat hij moet verbouwen, maar zoals hij het bracht ging hij 3 maanden elke dag boren, de hele dag. En dat lijkt me dus echt een HEL. Het ging eigenlijk vooral op de manier waarop hij mij behandelde, dat was gewoon zo respectloos en dom.
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:34:51 #4
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_44965211
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 09:22 schreef annoh het volgende:
Ja ik begrijp ook best dat hij moet verbouwen, maar zoals hij het bracht ging hij 3 maanden elke dag boren, de hele dag. En dat lijkt me dus echt een HEL. Het ging eigenlijk vooral op de manier waarop hij mij behandelde, dat was gewoon zo respectloos en dom.
Wellicht heb je het daar met je intonatie en houding toch zelf naar hebt gemaakt.
Netjes dat hij het overdag doet.. de normale mens is dan natuurlijk gewoon aan het werk.

Hij had even vriendelijk een hand kunnen geven, maar noodzakelijk is het niet hoor.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:42:17 #5
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44965297
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 09:34 schreef avotar het volgende:

[..]

Wellicht heb je het daar met je intonatie en houding toch zelf naar hebt gemaakt.
Netjes dat hij het overdag doet.. de normale mens is dan natuurlijk gewoon aan het werk.

Hij had even vriendelijk een hand kunnen geven, maar noodzakelijk is het niet hoor.
Mijn houding?? Je was er niet bij, en ik benaderde hem heel normaal, dat blijkt ook uit mijn stukje hierboven. Hiernaast kun je gewoon respectvol met mensen omgaan. Verder is het heel normaal de buren even te informeren over rigoreuze verbouwingen, en is dit bij sommige verbouwingen zelfs verplicht, al ben ik dat nog even aan het uitzoeken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 januari 2007 @ 09:49:17 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44965374
Is het zijn eigen huis? Als het huur is, kun je misschien via de woningbouwvereniging iets bereiken, maar als het koop is en hij houdt zich aan de hinderwettijden, kun je weinig beginnen vrees ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44965406
Ik snap dat het vervelend is, maar probeer het nog een beetje positief te bekijken dat het niet op abnormale tijden is.
En dat dit nog 3 maanden gaat duren heeft hij natuurlijk gewoon gezegd om jou te stangen..
amokaapjeeh O+
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:54:17 #8
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44965441
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 09:51 schreef Coconut het volgende:
Ik snap dat het vervelend is, maar probeer het nog een beetje positief te bekijken dat het niet op abnormale tijden is.
En dat dit nog 3 maanden gaat duren heeft hij natuurlijk gewoon gezegd om jou te stangen..
Jaaa daat houd ik me ook al aan vast, maar waar is dat nou voor nodig? Volgens mij is het handig om je buren te vriend te houden, maar daar denkt deze meneer volgens mij anders over. Hij zegt dat hij zelf de eigenaar van het huis is, maar hij wilde zijn naam niet geven en ik denk eigenlijk dat dat ook gelul is. Waarom zijn er toch van die onredelijke mensen op deze wereld....?
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:02:32 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_44965539
Voor sommige verbouwingen binnenshuis is ook een vergunning nodig (dragende delen geloof ik). Wellicht een onderzoekje bij de gemeente waard?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44965644
Je hebt t zelf uitgelokt deze reactie,

Als je was begonnen met hoi Zeggen,
welkom hier en doen alsof je wilde weten wat hij allemaal ging verbouwen,
hoe t aan te pakken en alles,
dan had je vanzelf een realistische verwachting van die man gekregen hoe lang alles ging duren en uit zn verhaal had je kunnen halen hoe vaak hij nog ging boren.

ipv zeiken dat je het irritant vindt en hoe zwaar je t nu wel niet hebt.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_44965653
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 09:54 schreef annoh het volgende:

[..]

Jaaa daat houd ik me ook al aan vast, maar waar is dat nou voor nodig? Volgens mij is het handig om je buren te vriend te houden, maar daar denkt deze meneer volgens mij anders over. Hij zegt dat hij zelf de eigenaar van het huis is, maar hij wilde zijn naam niet geven en ik denk eigenlijk dat dat ook gelul is. Waarom zijn er toch van die onredelijke mensen op deze wereld....?
Ik persoonlijk zou bij een kleine binnenverbouwing mijn buren waarschijnlijk ook niet inlichten.
Als er vergunningen bij komen kijken is het misschien wat anders maar standaard zaken op normale tijden lijkt me dat niet noodzakelijk. Dat hij 3 maanden constant aan het boren is lijkt me ook sterk want dan is er weinig meer over van zijn huis.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:16:33 #12
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44965721
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:11 schreef BoukeF het volgende:
Je hebt t zelf uitgelokt deze reactie,

Als je was begonnen met hoi Zeggen,
welkom hier en doen alsof je wilde weten wat hij allemaal ging verbouwen,
hoe t aan te pakken en alles,
dan had je vanzelf een realistische verwachting van die man gekregen hoe lang alles ging duren en uit zn verhaal had je kunnen halen hoe vaak hij nog ging boren.

ipv zeiken dat je het irritant vindt en hoe zwaar je t nu wel niet hebt.
Luister, ik heb helemaal niks uitgelokt. Ik benaderde die man heel normaal, ik heb goedemorgen gezegd, maar als je normaal vraagt hoe lang het nog gaat duren en wat voor werkzaamheden het zijn, dan kun je best een normaal antwoord verwachten. En niet een of ander kinderachtig pestverhaal, alsof je 12 bent.

Bovendien ben ik helemaal niet geinteresseerd in hoe hij het aanpakt, daar snap ik toch niks van.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:17:55 #13
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44965742
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:11 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik persoonlijk zou bij een kleine binnenverbouwing mijn buren waarschijnlijk ook niet inlichten.
Als er vergunningen bij komen kijken is het misschien wat anders maar standaard zaken op normale tijden lijkt me dat niet noodzakelijk. Dat hij 3 maanden constant aan het boren is lijkt me ook sterk want dan is er weinig meer over van zijn huis.
Ja maar het is geen kleine binnenverbouwing. De hele oprit ligt vol met spullen en er is al een dakkapel geplaatst. Maar een briefje vind ik sowieso echt niet teveel gevraagd.
pi_44965785
Heb je er al aan gedacht dat je een bouwvakker trof die het prachtig vond om jou op de kast te jagen? En dat die verder geen reet met het huis te maken heeft, behalve het uitvoeren van een verbouwing?
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:22:13 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_44965816
Als er een dakkapel geplaatst is, dan zal het ongetwijfeld aangekondigd zijn in een gemeenteblaadje, want daar is meestal nog een vergunning voor nodig?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:27:42 #16
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_44965905
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:20 schreef rompompom het volgende:
Heb je er al aan gedacht dat je een bouwvakker trof die het prachtig vond om jou op de kast te jagen? En dat die verder geen reet met het huis te maken heeft, behalve het uitvoeren van een verbouwing?
Hier moest ik ook aan denken. Wellicht was de man die je aansprak wel helemaal niet de nieuwe bewoner. Overigens kan je vast ook wel een rustig plekje op de uni vinden om te studeren voor een paar dagen, ze gaan echt geen 3 maanden door met boren.
pi_44965930
3 dagen aan het klussen en jij begint nu al te miepen. Dan zou ik ook zo reageren als hij deed.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:47:05 #18
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44966224
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:29 schreef Cracka-ass het volgende:
3 dagen aan het klussen en jij begint nu al te miepen. Dan zou ik ook zo reageren als hij deed.
LEZEN makker. Ik was niet aan het miepen, ik stelde een normale vraag. Zou jij ook doen als de kopjes zowat uit t keukenkastje trilden. Maargoed, ik heb nu echt geen zin meer om dat 10 keer te herhalen. Bovendien is als je goed leest mijn grootste klacht dat die man mij zo achterlijk behandelde. Maargoed het zal allemaal wel loslopen hoop ik, al denk ik wel dat ik er op kan rekenen dat die baby morgen meteen om 8 uur begint te boren.
pi_44966549
Ik heb het goed gelezen. Jij hing over het balkon om te vragen hoelang het nog ging duren. Hoe je het ook verpakt, het is gewoon zeuren. Want of het nou nog twee of 3 weken duurt maakt geen moer uit en jouw vraag verandert niets aan die situatie. Huilie
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:20:21 #20
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44966860
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:03 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb het goed gelezen. Jij hing over het balkon om te vragen hoelang het nog ging duren. Hoe je het ook verpakt, het is gewoon zeuren. Want of het nou nog twee of 3 weken duurt maakt geen moer uit en jouw vraag verandert niets aan die situatie. Huilie
Je had je wel goed verstopt zeg! Dat ik je niet gezien hebmaar jij mij wel gehoord!! Raar man!!

woensdag 3 januari 2007 @ 11:21:50 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44966893
(Zowat) Iedere bouwvakker die geconfronteerd wordt met een student die vanaf het balkon vraagt hoelang het gaat duren, omdat hij niet kan studeren van het lawaai, zal je een potje zitten stangen. Waarschijnljk dacht hij, dat je bedoelt, dat je te vroeg wakker wordt als je de hele nacht in de kroeg hebt gezeten. En drie maanden 8 uur per dag boren kan inderdaad niet zonder dat je huis uit elkaar valt! Maar wees daar niet te blij om, zagen is ook een leuk geluid, en schuren ook

Voor een dakkapel aan de voorkant is per definitie een bouwvergunning nodig, en aan de achterkant ook vaak. Dus dat hij gaat verbouwen is al aangekondgd omdat dit soort dingen meestal gepubliceerd worden in het plaatselijke huis aan huis blad, pagina gemeenteberichten.
Klussen en boren mag overdag altijd, en jij hebt geen bal te maken met of hij een bouwvergunning heeft, trouwens wat het geluid aangaat. Die zal nooit worden ingetrokken omdat mensen gaan klagen dat er overdag lawaai gemaakt wordt, dat spreekt vanzelf dat dat gebeurt. Als hij er geen heeft kan je hem aangeven, en in het uiterste geval moet hij het dan weer verwijderen, een vergunning aanvragen en kan hij verder. Zit je veel langer in de herrie.

Gewoon oordoppen aanschaffen of overdag elders leren als je zo snel afgeleid wordt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:27:00 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_44967014
Niet lullig bedoeld maar ik heb toen ik hier bezig was met boren (gordijnrails in veels te hard beton) ook "direct" (binnen een paar dagen) een buurman aan de deur gehad die "vriendelijk" vroeg of ik kon kappen. Ondanks dattie gewoon netjes aangaf of ik wilde stoppen had ik wel zoiets van "1. ik hou me aan alle regeltjes, 2. je zou je ook eerst voor kunnen stellen ipv. direct komen "zeuren" over overlast en ik moet die verrekte gordijnrails wel aan het plafond hebben dus je kan de pot op" waardoor ik wellicht ook beetje kortaf/bot/minder subtiel heb gereageerd op de beste man.

Kortom, volgende keer eerst ff kennis maken met hem. Vragen naar zijn plannen, oprecht interesse tonen etc. Kan je de volgende keer subtiel laten vallen dat je het toch wel vervelend vindt en of hij niet toevallig het boren kan "opsparen" om zo elke dag 2 uur flink te boren en de rest van de dag andere klusjes te doen.

Met dit advies kan je nu niets meer, maar wellicht voor de volgende keer.

Ow en dat van de bouwvakker die je zit te stangen zou ook goed kunnen .
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:34:43 #23
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44967193
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:27 schreef bleiblei het volgende:
Niet lullig bedoeld maar ik heb toen ik hier bezig was met boren (gordijnrails in veels te hard beton) ook "direct" (binnen een paar dagen) een buurman aan de deur gehad die "vriendelijk" vroeg of ik kon kappen. Ondanks dattie gewoon netjes aangaf of ik wilde stoppen had ik wel zoiets van "1. ik hou me aan alle regeltjes, 2. je zou je ook eerst voor kunnen stellen ipv. direct komen "zeuren" over overlast en ik moet die verrekte gordijnrails wel aan het plafond hebben dus je kan de pot op" waardoor ik wellicht ook beetje kortaf/bot/minder subtiel heb gereageerd op de beste man.

Kortom, volgende keer eerst ff kennis maken met hem. Vragen naar zijn plannen, oprecht interesse tonen etc. Kan je de volgende keer subtiel laten vallen dat je het toch wel vervelend vindt en of hij niet toevallig het boren kan "opsparen" om zo elke dag 2 uur flink te boren en de rest van de dag andere klusjes te doen.

Met dit advies kan je nu niets meer, maar wellicht voor de volgende keer.

Ow en dat van de bouwvakker die je zit te stangen zou ook goed kunnen .
Ja want het mooie is dus dat het nu al 2 uur stil is, oftewel; het valt heel erg mee. Ik blijf er gewoon bij, ik benaderde hem normaal, en hij had normaal op mij kunnen reageren, in plaats van zo nutteloos vijandelijk. Ik zei zelfs nog tegen m dat ik een gewoon normaal gesprek wilde voeren, en dat ik het jammer vond dat hij zo reageerde. Ik was gewoon hartstikke aardig tegen hem. En ik ben dus ook helemaal niet geinteresseerd in wat hij daar aan het doen is, maar zoals ik zei als er geen normaal gesprek meer mogelijk is (heus niet omdat ik snel afgeleid ben, ) en de keukenkastjes meetrillen, dan wil ik gewoon graag weten hoe lang het duurt. Daar vind ik echt niks raars aan, je hoort mensen daar gewoon van op de hoogte te stellen. Bij het boren van gordijnrailsen is het een heel ander verhaal natuurlijk, maar dit is heel duidelijk een langlopend project.

Maargoed, blijkbaar leef ik te veel in de illusie dat de meeste mensen normaal reageren op nomale vragen, en dat is dan inderdaad mijn probleem.
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:47:30 #24
3542 Gia
User under construction
pi_44967508
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 09:42 schreef annoh het volgende:
Verder is het heel normaal de buren even te informeren over rigoreuze verbouwingen, en is dit bij sommige verbouwingen zelfs verplicht, al ben ik dat nog even aan het uitzoeken.
Voor verbouwingen binnenshuis hoef je je buren niet te informeren. Een dakkapel valt daar ook onder. Als hij een stuk aan gaat zetten is het wat anders. Daarbij kom je mogelijk op grondgebied van je buren en dien je wel te overleggen.
Maar in dit geval lijkt me dat de buurman niets fout doet.

En stel dat hij eerst bij je aan de deur was geweest om dit mede te delen, had je het dan minder storend gevonden?
Je toestemming heeft hij niet nodig.

Wij hebben in het voorjaar ook verbouwd. Er moest een hele vloer uit, tot op de fundering. Reken maar dat dat overlast gaf. Maar dat is niet anders. Wij hebben dit overigens wel eerst tegen de buren gezegd, maar goed, daar wordt de overlast echt niet minder op.
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:03:42 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44967928
quote:
Maargoed, blijkbaar leef ik te veel in de illusie dat de meeste mensen normaal reageren op nomale vragen, en dat is dan inderdaad mijn probleem.
Dat niet zozeer, maar normaal is voor veel mensen verschillend...stel je voor dat het wel je buurman was, en hij was net voordat je hem aansprak er achter gekomen dat de verbouwing uit ging lopen omdat toen ze gingen breken op onverwachte plekken gebreken tevoorschijn kwamen, wat altijd geld kost, en hij had net zijn hoofd voor de derder keer gestoten aan een afvoerbuis toen hij met de wastafel bezig was, etc etc, dan reageert hij niet zo 'normaal' als je zou verwachten
Verbouwen is een heel stressvolle bezigheid, en staat heel hoog in de lijst van oorzaken voor scheidingen etc. Zie ook hun kant van het verhaal.

Voorbeeld, ik ben best goed met mijn buren, maar gisteren bleek mijn achterdeur niet meer dicht te kunnen (vocht, en doordat ik daar aan het verbouwen ben hangt de deur net een milimetertje of twee anders dan eerst). Dan moet je wel gaan schuren en andere lawaaiige dingen doen.
Als ze me net nadat ik weer op mijn vingers had gemept over de heg waren komen vragen of het stil kon zijn, had ik ook heel veel moeite moeten doen om niet bot, sarcastisch en anderzins onaangenaam te doen. En ik heb een goede relatie met ze, ze geven onze konijnen eten als we op vakantie zijn e.d. Enze hebben een baby van een maand of 6.
Vaak is dat klussen en lawaai maken eigenlijk het laatste wat je wil doen, maar heb je weinig keus!

Laat staan als je elkaar als buren niet kent, dan reageren mesnen wel eens wat minder goed aangepast!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')