abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46261861
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:20 schreef Chriz2k het volgende:
Long Live the Kane is geniaal .
it's a big daddy thing is ook goed
pi_46263131
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:00 schreef Hellrazor het volgende:
Heb trouwens pas het album KRSONE geluistert en ik moet zeggen dat het wel een goed album is , vooals qwa teksten , de beats zijn meestal wel ok maar hier en daar een uitschieten , maar ook een paar die echt te snel gaan vervelen.

Verder heb ik Return of the boom bap , welke zijn het nog meer waard om te checken ?
KRS-One uit '95 is natuurlijk een album met een paar gruwelijk goede nummers:

Rappaz R.N. Dainja (geniale beats van Premier, lekker veel scratches, enorm goede rhymes, true hiphop)
MC's Act Like They Don't Know (alweer zo'n heerlijke samenwerking met Premier)
Free Mumia (toppertje, met Channel Live, ik ken ze verder niet, maar erg lekker)
Represent the Real Hiphop (met DasEFX, weer flink aan de scratch, lekkere flow hebben die lui ook)
Build Ya Skilzz (samenwerkingsverbanden met Busta Rhymes pakken bijna altijd goed uit)
Out For Fame (het ultieme graffiti-nummer..)

De rest van de nummers beschouw ik inderdaad toch ook wel als 'mindere goden', maar dat heeft vast met persoonlijke smaak te maken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_46263269
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 16:20 schreef Chriz2k het volgende:
Long Live the Kane is geniaal .
Ain't No Half Steppin
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_46295886
http://www.zshare.net/aud(...)_remix_-ill-mp3.html

Nieuw nummer met Rakim, KRS-One, Nas en Kanye West.

Rakim en KRS-One zijn veel sterker dan Nas en Kanye ook .
pi_46298310
Kanye
KRS-One heb ik nooit heel vet gevonden.
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:02:58 #246
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46299270
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:35 schreef jimjim1983 het volgende:

KRS-One heb ik nooit heel vet gevonden.
Heiligschennis! .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46299785
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Heiligschennis! .
zijn stem vind ik niet vet en zijn manier van rappen ook niet
pi_46301713
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:18 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

zijn stem vind ik niet vet en zijn manier van rappen ook niet
En de inhoud van zijn teksten ?
pi_46301757
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:51 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

En de inhoud van zijn teksten ?
de inhoud is ondergeschikt aan de stijl wat mij betreft
pi_46301804
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

de inhoud is ondergeschikt aan de stijl
Klopt, maar hij is in ieder geval wel de personificatie van hip-hop vind ik.
pi_46318630
Prince amoung the thiefs blijft geniaal
pi_46320758
Iemand kan KRS-One niet vet vinden en toch van hiphop houden. Dat kan... toch?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_46322818
het werk van BDP kan ik opzich nog wel waarderen (voornamelijk By All Means Neccesary en Ghetto Music: A Blueprint of Hiphop), maar solo trek ik KRS niet echt, I Got Next is nog wel een lekker album maar de tig releases die KRS daarna heeft uitgebracht vind ik over het algemeen niet echt goed meer.

en Prince Among Thieves is idd een goede plaat maar die is dan niet van KRS maar van Prince Paul, ook zo iemand die de laatste jaren weinig interessants meer heeft uitgebracht.
pi_46323058
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 03:24 schreef nozem het volgende:
Iemand kan KRS-One niet vet vinden en toch van hiphop houden. Dat kan... toch?
Ja.
pi_46329777
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
het werk van BDP kan ik opzich nog wel waarderen (voornamelijk By All Means Neccesary en Ghetto Music: A Blueprint of Hiphop), maar solo trek ik KRS niet echt, I Got Next is nog wel een lekker album maar de tig releases die KRS daarna heeft uitgebracht vind ik over het algemeen niet echt goed meer.

en Prince Among Thieves is idd een goede plaat maar die is dan niet van KRS maar van Prince Paul, ook zo iemand die de laatste jaren weinig interessants meer heeft uitgebracht.
ik vind die parodie van hem op mtv's diary of.... zo vet
pi_46378543
KRS-One: "... hiphop on mars ..." ... met een dergelijke opmerking maak je jezelf compleet belachelijk.
pi_46378613
oh ja?
jij weet anders ook niet zeker dat er GEEN hip hop is op mars
pi_46378845
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:10 schreef jimjim1983 het volgende:

oh ja?
jij weet anders ook niet zeker dat er GEEN hip hop is op mars
Nas had groot gelijk dat hij de telefoon er op gooide.
pi_46403975
Oh nee dr.octagon is geboren op jupiter dus wie weet leeft die hele shit wel daar op mars
pi_46404283
VIBE Online: Is there an artist right now that is capable of bringing hip hop to where you would like to see it go?

KRS-One: No one is capable of taking hip hop to where I see it going. I have a divine mission. I have come out of the universe to get this **** together. But for now I have to set up for the true messiah to come. I’m more like John the Baptist. I’m proclaiming the word. The closest is Nas. I’m training Nas to be that leader.

VIBE Online: Seems people have wanted Nas to be that guy since ‘93.

KRS-One: Oh, Nas is “the one.” But you want to talk about someone caught between the CEO world and the movement -- Nas has issues. He’s in the hood, Queensbridge projects, he’s gotta keep it real with the fellas. Then he picks up the phone and talks with me discussing NASA and the universe and hip hop’s role on Mars. When I asked him, “Nas I want you to speak at NASA,” he hung up the phone on me. He couldn’t take it. He called me back an hour later saying, “Yo, man. I’m sorry man. Yo, man. Yo, you just too much man. I had to take a breather.” I said, “Stop being afraid. It’s just a building. You go and you talk and you leave.” But he wants the training. He’s interested in the training and he’s not afraid. It’s just I’m a crazy guy.

VIBE Online: Are you prepared for the movement to fail?

KRS-One: Yes. Because it can’t. Nothing real can ever fail. Nothing real can be destroyed. And hip hop, this movement, is real.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')