quote:
@ Opa_vertelt: Ja, gewoon ff snel een andere nickname gekozen. Moest wat nemen... dit is niet mijn vaste Fok! account. Gebruik normaal een andere, maar ik ga niet onder die account posten omdat mijn broer ook gebruik maakt van die account, en wil niet dat iedereen denkt dat hij zo is. En ik zoek ook niet mensen die in de scene zitten, daarvan ken ik er zat irl. Ik vraag me alleen af of er hier meer mensen zijn die zulke gedachtes hebben. En wat de meningen hierover zijn van andere users. Dat je dat als aandachtzoekerij ziet vind ik beetje triest... ik ben hier bloedserieus over.
Luister.. Je zegt dat je mensen zat kent die bij 'de zaak' werken. Leuk en aardig, maar zijn het ook de
goede? Net als in het normale bedrijfsleven heb je er schoften bijzitten en de gasten met een gouden
hartje, echter is het bij de zaak wat moeilijker te onderscheiden. De schoft kan iemand lijken met een
gouden hartje, maar als puntje bij paaltje komt luist hij je er net zo makkelijk in als dat hij met zijn ogen knippert.
Ohja, en dat gastje in zijn BMW 6-serie (dat soort stereotype) dat je zegt dat hij bij de zaak
werkt, liegt dat hij barst. Ik bedoel, hij werkt er wel, maar dan als scout voor de loopjongens.
Hij zal je lekker maken met wat geld, en waarschijnlijk ook een leuke auto als bonus voor je
eerste supersimpele klus (waardoor je denkt "zo zo, zo'n leuk klusje en toch zo'n goede beloning",
maar dat is puur om je binnen te halen. Eenmaal binnen ben je gewoonweg de pineut.
En in welke richting wil je gaan werken bij de zaak? Er is van alles mogelijk, maar je moet wel doen
waar je daadwerkelijk goed in bent. Dus niet iets waarvan je denkt "mwah, dat lukt me vast wel".
Fouten worden hard bestraft bij de zaak, misschien niet altijd op het moment zelf, maar men vergeet
het niet en rekent je er wanneer dan ook (vaak als het wat slechter gaat) met je af.
Denk dus goed na wat je wil, en of je het ook waar kunt maken.
Een man, een man. Een woord, een woord. Kan je je niet aan dat woord houden? Tja..
Ik lees dat je "weinig tot geen medelijden" kent. Denk je dat het slim is om dat rond te bazuinen?
Denk het niet vriend.. Je baas zal je er aan houden en je de meest kutte klussen laten doen.
Uiteindelijk zullen het vast 'moordbaantjes' worden die je echt niet wil doen, het is relatief slecht
betaald en je geweten gaat écht wel een keer aan je knagen. Daarbuiten wordt je al gauw als er
geen werk meet voor je is, zelf opgeruimd door de nieuwe jongen. Het verloop van personeel in
dat soort baantjes is echt ernorm.
Het écht gaan maken (en een 'blijver' worden) bij de zaak is moeilijker dan je denkt.
De mensen die er nu zitten, zitten er niet voor niets. Ze zijn slim, en weten hoe men problemen kan
oplossen met zo min mogelijk geweld (geweld trekt politie, en soms ook te veel media-aandacht aan).
De toppers zouden bij wijze van spreken ook toppers kunnen zijn in het reguliere bedrijfsleven.
Maar ik denkt dat je een beetje een geromantiseerd beeld hebt van de zaak, vooral omdat ik je zie
beweren dat er "zat criminelen die het tot het einde (biologische klok, niet een liquidatie ofzo) volhouden."
Je hebt echt geen flauw idee hoe groot het verloop is, en hoe weinig liquidaties er bekend zijn.
De meesten laten het leven in het harnas, krijgen een 'ongeluk', of verhuizen zgn met een smak geld
naar het buitenland (waar ze verdomd vaak ong. een jaar later sterven aan een 'hartaanval' oid).
Denk dus niet na het kijken van 'de dominee' of zo'n soort film "wow, dat kan ik ook", want
het lijkt in geen wegen of velden op wat het daadwerkelijk is. Het komt nieteens in de buurt.