Hoe lang had je Knijn al voor je Mijke kreeg?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:52 schreef Phedre77 het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden een tweede konijn (Mijke) in huis, omdat ik Knijn niet alleen wilde laten zitten. Knijn is een gecastreerde vent. Mijke is een niet geholpen, dominante huisvrouw die bij schijnzwangerschap enorm chagrijnig wordt. Ze wonen nu in eigen kooien, maar lopen samen los. Mijke wil Knijn namelijk ook niet met rust laten. Nu ze hun eigen kooitjes hebben, gaat het perfect. Ze spelen met elkaar buiten de kooien (nee, echt, spelen) en slapen tegen elkaar aan. Vrede. LAT-relatie.
Knijnies en caafjes gaan toch wel heel vaak goed hoor. Maar in het geval van Knijn/Knijn is het helemaal geen raar idee om 1 of beide konijnen te laten helpen. Kijk eens hier: http://www.asielgoofy.nl/ In dit konijnen- en cavia-asiel koppelen ze dagelijks beesten aan elkaar. Maar meestal proberen ze wel soort bij soort et zetten, tenzij een knijn aan caafjes is gewend ofzo.
Ik had Knijn al een jaar. Van Mijke was de leeftijd niet bekend (zij komt van konijnenopvang Goofy). Ik heb twee kooien en ze hebben kennis gemaakt bij de konijnenopvang (Knijn was mee uitzoeken), dus ze hebben 3 lokaties gekend. Mijke doet overal hetzelfde. Maar het geeft niet, want zo gaat het ook prima. Ze liggen nu buiten de kooien tegen elkaar te slapen en straks gaan ze allebei naar hun eigen slaapkamer..:-) Misschien laat ik Mijke helpen, dan is ze die schijnzwangerschappen ook kwijt.quote:Hoe lang had je Knijn al voor je Mijke kreeg?
En hoe oud was Mijke toen ze er bij kwam.
Zou het ook verschil maken als je allebei de dieren in een nieuw hok doet?
Dan zijn ze beiden op nieuw terrein.
Nee, ZIJ niet..:-) Ik en Knijn wel. Maar ik wilde ook niet melden dat het vreselijk gaat, ik wilde melden wat mijn ervaringen zijn met knijners bij andere knijners of caafjes zetten. Als ik zie wat mijn grotere Mijke doet met de iets kleinere Knijn, dan is het een goed ding dat het caafje maar weer terug is naar waar hij vandaan kwam, arm ding..:-)quote:@Phedre77, tja als het zo goed gaat is het toch prima?
Heeft Mijke veel last van die schijnzwangerschappen?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:58 schreef Linkmiegel het volgende:
quote weggehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |