abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44916552
Geloof dat ik in het verleden al eens eerder een dergelijk topic heb gestart maar toen kwam er eigenlijk niet zoveel uit, dus vandaar nogmaals een poging:

De droom van mijn partner is om te kunnen zwemmen met dolfijnen. Echter, een tripje naar Florida en Hawaii zit er qua budget voor ons gewoon niet in. We zijn flink op zoek gegaan maar eigenlijk is na deze lange zoektocht nog steeds niet helemaal duidelijk of het mogelijk is om te zwemmen met dolfijnen en dat het toch een betaalbare vakantie is. Inmiddels hebben we al wel vaak gehoord dat Mexico een goede optie zou kunnen zijn. Maar niemand bij een reisburo kan ons exacte plaatsen in Mexico doorgeven waar dit mogelijk is laat staan prijzen. Egypte heeft een reisbureau ook al genoemd maar ze konden hier verder niets over vinden. Bottomline van het verhaal:

- Waar zijn de (dichtbijzijnde) plaatsen waar je met dolfijnen kunt zwemmen?
- Wat is de beste (goedkoopste) tijd van het jaar om naar een dergelijke bestemming af te reizen? nb. Is het wat om nu al te gaan informeren ivm. vroegboekkortingen?

We hebben echt wel gezocht, maar concrete prijzen, plaatsen, beste tijden enz. mbt. zwemmen met dolfijnen zijn lastig te vinden......

bedankt!!!
  maandag 1 januari 2007 @ 16:38:43 #2
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_44916716
Curacao, maar een half uurtje met dolfijnen zwemmen kost daar ook zo rond de 250 euro. En dan mag je zo nog niet eens echt aanraken. Voor 500 euro wel
Cocktail? Anyone?
pi_44917241
Op curacau . Een halfuurtje zwemmen kost $150,-

Je kan ook een "encounter" doen, kost geloof ik $70 of $80 dacht ik en dan kan je niet met de zwemmen, maar kan je er wel bij zijn, aanraken ed, maar ik denk niet dat dat is wat je zoekt, als je het doet, moet je het wel goed doen

[ Bericht 24% gewijzigd door Handschoen op 01-01-2007 17:10:23 ]
Have fun...
  maandag 1 januari 2007 @ 17:03:04 #4
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44917299
als je naar mexico kan, kan je ook wel naar florida....beetje raar.
verder heb ik in rusland met dolfijnen gezwommen, in een zwembad met zout water gevuld. was echt geweldig!!!!! betaalde geloof ik 20 euro ofzo.
  maandag 1 januari 2007 @ 17:16:57 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_44917701
Isla Mujeres in Mexico.

http://www.dolphindiscovery.com/islamujeres/

Of Cozumel, allemaal dicht bij elkaar.

http://www.dolphindiscovery.com/cozumel/

Of Puerto Aventuras, allemaal van dezelfde keten:

http://www.dolphindiscovery.com/puerto_aventuras/

[ Bericht 51% gewijzigd door SillyWalks op 01-01-2007 17:23:04 ]
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 1 januari 2007 @ 21:34:13 #6
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_44925311
Geen probleem joh, any time. Nee nee, geen dank.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:48:33 #7
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44927949
Harderwijk, lekker dichtbij, 150 euro pp:
http://www.dolfinarifun.n(...)hterbijdolfijnen.htm

edit, ah "Tijdens het programma wordt niet gezwommen met dolfijnen."

Vraag me af in hoeverre je echt kunt "zwemmen met dolfijnen", bedoel:
krengen zijn nogal snel?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44935527
Wij hebben met dolfijnen gezwommen in Mexico, in Parc Nizuc in Cancun. Het was een hele dag en het koste ronde de 160 euro geloof ik. Je moet eens googelen op xcaret, xel ha en parc nizuc dan vind je hun sites waarschijnlijk wel.

In Egypte is het niet mogelijk om georganiseerd met dolfijnen te zwemmen, je kan wel geluk hebben en ze tegenkomen tijdens een boottocht maar dan moet je nog heeeeel veel geluk hebben om met ze te kunnen zwemmen.

Isla Margarita heeft ook een dolfinarium waar het kan en de pakketreizen naar ginder zijn ook vrij goedkoop.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:00:52 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44937060
Het is iets waar ik ook wel eens naar heb gekeken. Poosje geleden kwam ik er echter wel achter dat het de vraag is of dit nou zo'n geweldig idee is...
quote:
4 oktober 2006
Zwemmen met dolfijnen onnatuurlijk

Zwemmen met de dolfijnen is een zeer onnatuurlijke activiteit, waar een wrede industrie achter schuilgaat. Niet doen, zegt de WSPA (World Society for the Protection of Animals).
Met hun eeuwige glimlach oefenen dolfijnen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit. Voeg daarbij de mythische verhalen over zwemmers die door dolfijnen van de verdrinkingsdood worden gered en je hebt een kassucces. Zwemmen met de dolfijnen, doorgaans tuimelaars, is razend populair, vooral in de Verenigde Staten en Mexico en in toenemende mate in het Caribisch gebied, Latijns-Amerika en Azië. Het staat te boek als een ecofriendly, natuurlijke en soms zelfs educatieve activiteit. Het tegendeel is echter waar. Veel dolfijnen worden ervoor uit het wild gevangen. Dat gebeurt tijdens een traumatische jacht, waarbij deze uitermate sociale dieren wreed uit hun familieverband worden gerukt. Een aantal dieren sterft op weg naar hun nieuwe verblijf. De overlevende dolfijnen worden ondergebracht in een bassin of een afgebakend stukje zee. Voor een dier dat in het wild bijna 65 km per dag zwemt, is dat veel te klein. Bovendien raakt hun echolocatie (oriëntatie via geluidsgolven) er volledig door van slag.
In deze beperkte ruimte worden de dolfijnen gedwongen dagelijks ontmoetingen met mensen te hebben. Vaak moeten ze ook nog kunstjes vertonen. Ze doen dit niet uit zichzelf; er gaat een harde training aan vooraf om de dieren zover te krijgen, waarvan uithongering een belangrijk element vormt.
Er worden wereldwijd zeker 1500 dolfijnen in gevangenschap gehouden, maar waarschijnlijk zijn het er veel meer. Voor al deze dolfijnen, of ze nu tegenstribbelend uit het wild zijn weggehaald of zijn geboren in gevangenschap, is een dergelijk leven een lichamelijke en geestelijke kwelling. Dit onnatuurlijke gedrag heeft bovendien geen enkele educatieve waarde. Daarom adviseert de WSPA toeristen om deze industrie niet te stimuleren en niet mee te doen aan zwemmen-met-de-dolfijnen-programma’s.
Website: www.wspa.nl. Voor meer informatie over dolfijnen kun je terecht op de Engelstalige campagne-website van Free the Dolphins: www.wspa-usa.org/pages/268_dolphin_facts.cfm
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_44937778
Op curacau gaan de trainers regelmatig naar de open zee, met de dolfijnen er achter aan om daar een beetje te zwemmen en oefeningen te doen. Hierna zwemmen de dolfijnen gewoon weer mee terug naar hun verblijf , waar ze aardig wat ruimte hebben...
Have fun...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:09:49 #11
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_44951167
Als je zomers naar Hurghada gaat en met een boottocht naar Shaab el Erg gaat heb je een behoorlijke kans dolfijnen tegen te komen. Dat zijn wilde dolfijnen. Ben je daar eenmaal mee in aanraking gekomen en net zo gefascineerd als al die anderen, weet je dat je nooit meer zwemmen wilt met dolfijnen in een dolfinarium of iets wat daar op lijkt.

Mijn eigen ervaring: fantastisch! Het is zo vreselijk bijzonder. Op de een of andere manier krijg je het gevoel dat een dolfijn echt contact met je maakt. Ze kijken je recht aan, spelen met je.. doen je zelfs na! Maak vooral ook wat gekke bewegingen, dan blijven ze vaak wat langer hangen.

Een weekje Egypte boek je al voor 300 euro. Een dagje op een fatsoenlijke boot kost rond de 20 euro incl lunch.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_44953339
Tijdens het snorkelen in Hurghada kwam er inderdaad 2 dolfijnen even meekijken. Behoorlijk dichtbij maar die beesten zijn best wel groot als je zelf ook in het water ligt. Maar wel een ervaring om mee te maken. Juist ook omdat het niet 'gepland' was.

Het in Indonesie ook wel een dolfijnentour gedaan. Heel veel bootjes en een paar dolfijnen. Niet echt een aanrader...
pi_44953364
Cuba heb ik het gedaan, was iets van 100 a 200 dollar maar wel super vet! Zoiets moet je een keer gedaan hebben in je leven. Veel plezier
pi_44955793
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:13 schreef versteegrob het volgende:
Zoiets moet je een keer gedaan hebben in je leven.
Nee dankje als ik dat stukje wat Hik net postte lees hoef ik zoiets echt niet te doen. Ik vind het wel leuk als er dolfijnen die gewoon in het wild zitten met een boot mee gaan zwemmen maar dolfijnen die gewoon vrij in de zee hadden kunnen zwemmen maar die dan in een bassin zitten omdat toeristen zo nodig met ze willen zwemmen.... nee
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 3 januari 2007 @ 02:08:59 #15
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44962740
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:13 schreef versteegrob het volgende:
Cuba heb ik het gedaan, was iets van 100 a 200 dollar maar wel super vet! Zoiets moet je een keer gedaan hebben in je leven. Veel plezier
inderdaad!! hele aparte ervaring...je wordt er helemaal rustig en relaxed van en het LIJKT alsof die beestjes er zelf ook van genieten en die trainer zei dat ie ze goed verzorgde en omdat ie er betrouwbaar uitzag geloof ik em
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:23:01 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44965829
Mijn mening: Iedereen moet voor zichzelf beslissen, maarals je inderdaad een dolfijnenliefhebber bent zou ik er toch nog eens over denken. Als je die dieren ooit vrij hebt zien zwemmen is het inderdaad alleen bijna te erg om ze in een bassin voor te stellen. Ze zijn zo snel en speels, die zijn heel snel uitgekeken in zo'n bakje water! Dan kunnen ze "goed verzorgd" worden en zo nu en dan "uitgelaten" worden, maar dat zet volgens mij geen zoden aan de dijk.
Het jammere blijft dat dit soort dingen wordt aangeboden als een soort ecologische-dolfijnenliefhebbers-hoepla terwijl het daar gewoon niets mee van doen heeft.

Zoals mensen hierboven aanraden: ga eens op een (goede) dolfijnen"safari" om ze in het wild te zien zwemmen en oordeel dan eens of je ze nog steeds in een "bakje" wilt zien!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:24:16 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44965858
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 02:08 schreef Backdoorman het volgende:
inderdaad!! hele aparte ervaring...je wordt er helemaal rustig en relaxed van en het LIJKT alsof die beestjes er zelf ook van genieten
Tuimelaars hebben van zichzelf een "lachend mondje". Dat heeft echter niets met "plezier" te maken!
pi_44965962
Cuba Varadero

Hele dag varen met een catamaran , eten drinken erbij en dolfijnen zwemmen voor zo'n 80 euro pp
Dat was echt een top daggie.
pi_44965985
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:38 schreef mariskasl het volgende:
Curacao, maar een half uurtje met dolfijnen zwemmen kost daar ook zo rond de 250 euro. En dan mag je zo nog niet eens echt aanraken. Voor 500 euro wel
Welnee, 150 euro voor een half uur zwemmen ofzo was het in Curacao Dolphin Academy is erg mooi daar, maarja de reis is duur en het is ver weg.

Hurghada (Egypte) kun je niet met dolfijnen zwemmen. Alleen in het wild kun je ze tegenkomen, maar ook daar heb ik ze niet gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door devv05 op 03-01-2007 19:56:24 ]
pi_44966050
In Ierland kon het ook een tijdje, weet niet of het nu zo is....stuk dichterbij, maar ook een stuk kouder.
pi_44970260
quote:
Op maandag 1 januari 2007 17:03 schreef Backdoorman het volgende:
als je naar mexico kan, kan je ook wel naar florida....beetje raar.
verder heb ik in rusland met dolfijnen gezwommen, in een zwembad met zout water gevuld. was echt geweldig!!!!! betaalde geloof ik 20 euro ofzo.
Wauw hee in Rusland, kan je vertellen waar en hoe lang het duurde?

Het kan ook op Malta, een stuk dichterbij!
Kijk eens op http://www.mediterraneo.com.mt/SwimDisclaimer.pdf en voor de disclaimer op http://www.mediterraneo.com.mt/SwimDisclaimer.pdf .
Ik kan alleen nergens vinden wat het kost....
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:49:23 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44974882
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:33 schreef wendyiscool het volgende:
Inmiddels hebben we al wel vaak gehoord dat Mexico een goede optie zou kunnen zijn. Maar niemand bij een reisburo kan ons exacte plaatsen in Mexico doorgeven waar dit mogelijk is laat staan prijzen. Egypte heeft een reisbureau ook al genoemd maar ze konden hier verder niets over vinden.
Mexico, aan de caribische kust. Cancun of Playa del Carmen.

Wij zijn in september naar Playa del Carmen geweest. Mijn heeft gezwommen met dolfijnen bij Dolphinus/Xelha. Kostte 129 USD.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:02:04 #23
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44975310
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:26 schreef Ikook het volgende:

[..]

Wauw hee in Rusland, kan je vertellen waar en hoe lang het duurde?

Het kan ook op Malta, een stuk dichterbij!
Kijk eens op http://www.mediterraneo.com.mt/SwimDisclaimer.pdf en voor de disclaimer op http://www.mediterraneo.com.mt/SwimDisclaimer.pdf .
Ik kan alleen nergens vinden wat het kost....
ja ik was op reis in Perm (bij mijn schoonfamilie), tegen de Oeral aan en daar was een zwembad en dan kon je voor 20 euro een kwartier met 2 dolfijnen zwemmen in een groot en diep zoutwaterbad. Was de eerste avond dat ik daar was...echt supergaaf! je wordt dan voortgeduwd, achterwaarts, voortgetrokken etc.
zou zo nog een keer gaan! al moet ik wel zeggen dat ik er geen 150 euro voor over zou hebben zoals je op curacao schijnt te betalen...beetje te gortig!
pi_44975419
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:38 schreef mariskasl het volgende:
Wat een afzetterij. dominicaanse republiek in Punta Cana voor 70 euro 30 min zwemmen en aanraken.
Van de zomer gedaan hele leuke ervaring en de vakantie was ook niet duur Iberostar 5 sterren hotel all in daar 2 weken voor 1295. En hier hebben ze het bassin in de zee gemaakt als ze willen kunnen ze zelfs weg zwemmen.

En ze ook in het wild gezien tijdens een boottocht
Cuore Sportivo
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:21:42 #25
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_44981765
In Marsa Alam, Egypte heb je bij de riffen een plek liggen die Dolphin House heet. Hier kun je snorkelen met Dolfijnen. En in Bretagne wordt het water onveilig gemaakt door een dolfijn http://www.waarmaarraar.n(...)aakt_het_te_dol.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')