abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 13:46:51 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_45106494
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:43 schreef Zanderrr het volgende:
Alleen de liefhebber kan onderscheid maken, dat is volgens mij bij elk genre zo.

Ik merk dat ik de laatste paar jaar eigenlijk helemaal geen interesse en zin meer heb om overal 'bovenop' te blijven zitten. Vroeger probeerde ik nog 'bij' te blijven wat betreft nieuwe releases, hippe nieuwe bandjes, de laatste hype uit Groot-Brittannie etc., maar tegenwoordig gaat het meeste echt geheel langs me heen. Eerlijk gezegd denk ik ook steeds vaker dat 't in ieder geval in het gitaargenre allemaal al eens eerder en beter is gedaan (oei.. een echte ouwelullen-uitspraak).

Ik koop nog wel een bult cds elke maand, maar meestal is het allemaal oude meuk, want dat is lekker goedkoop.
Tis bij mij ook lang geleden dat ik weer eens helemaal overdonderd ben door een cd. Vroeger was dat makkelijk, toen ik net in een gitaar periode kwam (mn eerste) had ik bij alles WOW dat is gaaf, dat dat kan zeg Nu niet meer zo. Wel ben ik jazz een beetje gaan waarderen. Terwijl ik altijd zei ik snap jazz niet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 januari 2007 @ 13:59:46 #127
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45106936
Ik kijk ook graag terug merk ik.
Ben me verder aan het verdiepen in de kraut en garagerock.

Koop nog wel recent werk, niet perse omdat ik bij wil blijven maar omdat ik regelmatig tips krijg die de moeite waard blijken. Op het gebied van doom en postrock komt er genoeg werk uit. Qua jazz ben ik wat moderne artiesten aan het uitproberen.
pi_45106942
Ik ben in dit jaar verschrikkelijk fan van de New York Dolls geworden. Ik kreeg een kaartje voor hun show in de Melkweg kado voor mijn verjaardag, en het was een fantastisch concert. (Wat mij betreft het beste concert van het jaar, met het tweede concert van Morrissey in de HMH als goede tweede.) Daarbij heb je ook gewoon het gevoel dat je bijv. ook bij Iggy Pop wel zal hebben: het rockt tenminste nog echt. Iets als Razorlight ofzo, ze doen maar, maar Iggy Pop en David Johanson kunnen allebei Johnny Borrell verslinden met één hap.

Oh en over de Dolls gesproken: gisteren de CD/DVD van hun reunieconcert op Meltdown Festival 2004 gekocht. Ik helemaal enthousiast m'n homies bellen om samen de DVD te gaan kijken. Is het zo ver, doe ik het doosje open, wil ik de DVD pakken, heeft de jongen van Plato er 2x de CD in gedaan in plaats van 1 CD en 1 DVD. . . .
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:01:06 #129
11502 nipeng
The last ride is free
  zondag 7 januari 2007 @ 14:08:25 #130
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45107227
Krautrock vind ik ook wel dope. Can, Popol Vuh, Faust en dat soort werk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45107256
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:59 schreef nipeng het volgende:
Ik kijk ook graag terug merk ik.
Ben me verder aan het verdiepen in de kraut en garagerock.

Koop nog wel recent werk, niet perse omdat ik bij wil blijven maar omdat ik regelmatig tips krijg die de moeite waard blijken. Op het gebied van doom en postrock komt er genoeg werk uit. Qua jazz ben ik wat moderne artiesten aan het uitproberen.
Maar vroeger was alles toch beter. Nu kan iedereen met een computer muziek maken.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 14:09:32 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_45107265
Laatst kraftwerk 1 gedownload (want die is amper te krijgen) dat is ook wel toffe krautrock met panfluiten enzo
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_45109205
Het is zo jammer dat het juist de Engelse edities van Kraftwerkalbums zo goedkoop zijn. Voor een Duitse betaal je nogsteeds 18 euro ofzo, terwijl de Engelse voor 8 in de bakken liggen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:11:30 #134
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45109425
Alles is relatief.. als je kijkt wat originele LP-persingen van Krautrock-bands (op Ohr, Pilz, Brain en dat soort labels) moeten kosten, dan is die 18 euro een schijntje.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45109538
Oh, dat geloof ik graag. .

Ik wil echter wel een Duits album hebben als ik een Kraftwerk cd koop, en 18 euro is me gewoon teveel geld. (Ik blijf een arme student, he. .)
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:05:47 #136
33 Anton
A flower?
pi_45111220
Wauw, er wordt weer eens over muziek gepraat in de slowchat Om nog even terug te komen op de opsessieve evangelistische fan: Ik zat laatst (als iemand die Tool best wel een erg goeie band vindt), met een opsessieve Tool-fan te praten. Dat is pas echt irritant. Alles wat je dan zelf zegt wordt 10x overdreven en versterkt. Nou, zo erg goed is het ook weer niet hoor, ik hou ook net zoveel van andere bands. Ik zal het wel niet snappen.

Het wordt trouwens tijd dat ik weer eens een paar nieuwe cd's ga kopen. Mijn vriendin heeft dan wel een collectie die in grootte en smaak vergelijkbaar is met die van mij, maar wat nieuws is altijd lekker. En verder ben ik het eens met wat hier een paar dagen geleden gezegd werd: muziek is essentieel in een relatie. Als je het daar al niet eens over eens kan worden, hou dan maar op. Gelukkig heb ik het goed getroffen.

O, en ik heb ook geen Buena Vista Social Club cd. En geen Queen. Maar wel U2.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 16:17:31 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_45111589
Ik heb welgeteld één U2 cd en het is nog achtung baby ook. (Zou nog leuker zijn als het zooropa was al staat daar wel het geweldige Numb op)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 januari 2007 @ 16:22:07 #138
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45111778
Ik heb best wel veel van U2, volgens mij zo'n beetje alles tot en met Achtung Baby (wel het meeste op LP, want dat was lekker cheap). Ik heb ze ook een keer gezien, in het Goffertpark in '93 of zo. Volgens mij was dat gelijk ook het eerste 'grote' rockconcert waar ik ooit naartoe ben geweest.

Toch ben ik niet echt een enorm grote fan, al kan ik het meestal wel goed pruimen als het opstaat. Voor Queen geldt min of meer hetzelfde, al heb ik die nooit live gezien en vind ik hun plaatwerk veel inconsistenter.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 16:25:05 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_45111873
Bij U2 kan ik denk ik de meeste LPs die ze hebben uitgebracht zo wel uit mn hoofd opnoemen. Bij queen kom ik niet verder dan night at the opera en greatest hits
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_45111884
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:43 schreef Zanderrr het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik ook steeds vaker dat 't in ieder geval in het gitaargenre allemaal al eens eerder en beter is gedaan (oei.. een echte ouwelullen-uitspraak).
Ik kan 't hier ook alleen maar mee eens zijn

De enige gitaarband van de laatste tijd die me kan boeien is Wolfmother.....en dat is vooral omdat die te retro voor woorden zijn. 't Is inderdaad allemaal wel eens gedaan, alles is gewoon een herhalingsoefening. Toch maar goed dat we computers hebben tegenwoordig, eigenlijk.

ik heb trouwens ook U2 en Queen in de kast staan. geen BVSC. en ik vind de eerste limp bizkit ook leuk. de tweede trouwens ook. en ik ben fan van linkin park. en van metallica van na dat ze niet mee koel waren. en ik vind spice girl-ripp-offs leuk. dus mij hoeven jullie toch niet serieus te nemen verder.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 7 januari 2007 @ 16:47:06 #141
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45112634
Ik vind de Stones tof, dat moet je al helemaal nooit hardop zeggen bij *kuch* serieuze muziekliefhebbers. Met veel pijn en moeite wordt er dan nog toegegeven dat ze 'vroegah' wel okee waren (maar dan weer niet zo goed als MC5, the Stooges en andere semi-obscure rammelbands die wat mij betreft nog niet eens Keith's spuiten mogen schoonmaken), daarna komen alle cliches over 'opa's' en 'Steel Wheelchairs' weer uit de kast.

En eerlijk is eerlijk, ze hebben ook veel bagger op de plaat gezet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45114754
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:05 schreef Anton het volgende:
Wauw, er wordt weer eens over muziek gepraat in de slowchat Om nog even terug te komen op de opsessieve evangelistische fan: Ik zat laatst (als iemand die Tool best wel een erg goeie band vindt), met een opsessieve Tool-fan te praten. Dat is pas echt irritant. Alles wat je dan zelf zegt wordt 10x overdreven en versterkt. Nou, zo erg goed is het ook weer niet hoor, ik hou ook net zoveel van andere bands. Ik zal het wel niet snappen.

Het wordt trouwens tijd dat ik weer eens een paar nieuwe cd's ga kopen. Mijn vriendin heeft dan wel een collectie die in grootte en smaak vergelijkbaar is met die van mij, maar wat nieuws is altijd lekker. En verder ben ik het eens met wat hier een paar dagen geleden gezegd werd: muziek is essentieel in een relatie. Als je het daar al niet eens over eens kan worden, hou dan maar op. Gelukkig heb ik het goed getroffen.

O, en ik heb ook geen Buena Vista Social Club cd. En geen Queen. Maar wel U2.
Is het eigenlijk al gelukt met die drakenpotensloffen vinden?

Ik heb trouwens vandaag niet meegeklapt met de Radetsky Mars. Ik vind het te erg om mee te klappen op klassieke muziek, ondanks dat de dirigent het publiek aan het dirigeren was!
pi_45114930
ik heb van de opruiming in de excelsior recordings shop gebruik gemaakt om wat 9.99 cd'tjes in te slaan (incl. GEM trouwens ) http://www.excelsior-recordings.com/shop/cart.php?m=product_list&c=1

verder heb ik nieuwjaar gevierd door luid brullend Thaise karoake proberen mee te zingen, en is dat de ongetwijfeld de reden waarom ik iedereen hier pas nu een verlaat geloekig nieuwjaar wens , en is een officieel nieuwsjaarvoornemen vaker in dit topic of een van haar opvolgers te posten (ijdele hoop).

Ik loop chronisch achter met muziek, wat wel prettig is qua budget
Verder download ik waanzinnig veel via http://www.dimeadozen.org , wat geen illegaal linkje is overigens, want anders had ik 'm wel op de weblog geflikkerd.

Tenslotte zijn The Stooges meer dan oke
en heb ik geen Buena Vista Social Club cd
  zondag 7 januari 2007 @ 18:33:11 #144
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45115813
Dimeadozen is wel tof, ja. Wel slecht voor je harde schijf-ruimte.

Is deze banner nieuw, trouwens ? :



"Echte muziek"
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45119031
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:33 schreef Zanderrr het volgende:
Is deze banner nieuw, trouwens ? :

[afbeelding]

"Echte muziek"
hadden The Ramones wat te melden dan? Gabba gabba hey? Mogen die wel gedraaid dan?

Klinkt een beetje als ' dat is Fok!'
pi_45119545
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Is het eigenlijk al gelukt met die drakenpotensloffen vinden?

Ik heb trouwens vandaag niet meegeklapt met de Radetsky Mars. Ik vind het te erg om mee te klappen op klassieke muziek, ondanks dat de dirigent het publiek aan het dirigeren was!
Drakenpotensloffen .

En ik heb ook meeklapfobie, ik sympathiseer.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 7 januari 2007 @ 20:11:25 #147
6536 dwerg
chagrijn
pi_45119772
I intend to live forever, or die trying.
pi_45121245
Ik beken: Ik heb de buena vista vista cd. Evenals 15 U2 cd's en 11 Queen cd's.

edit:
Al vind ik queen lang zo leuk niet meer als ik ze ooit vond, zo'n 12 jaar geleden draaide ik ze grijs, tegenwoordig zijn die cd's grijs van het stof. (zoals wel meer helaas, als je alles ook in mp3 op de pc hebt staan is dat echt te makkelijk)

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2007 20:48:30 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 20:48:17 #149
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45121397
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik loop chronisch achter met muziek, wat wel prettig is qua budget
Verder download ik waanzinnig veel via http://www.dimeadozen.org , wat geen illegaal linkje is overigens, want anders had ik 'm wel op de weblog geflikkerd.
Het is wel gewoon een torrentsite, niet echt wenselijk maar niet vervelend genoeg om te verwijderen. Dime is nog voor mij nog acceptabel omdat je blijkbaar moet registreren voordat je iets kan downloaden.
pi_45121507
Trouwens iemand die de cd Rhythms Del Mundo van onze vrienden van de Buena vista social club al gehoord heeft?
Die valt voor mij echt onder het crimineel verzieken van muziek. Men neme een leuke top 40 hit van coldplay, of maroon 5 en zet er een liftmuziekje onder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')