Ik vertrek 13 februari samen met een vriend naar China voor een stage van 5 maanden, daarna wil ik nog 2 maanden gaan reizen in landen in de omgeving. Op het moment heb ik de volgende verzekering:
CZ Zorg-op-maatpolis, aanvullende verzekering Jongeren a 105.30 per maand.
Daarin staat dat ik voor 200 % vergoed wordt conform Nederlands tarief in Buitenland. Maar in China zijn de tariefen veel lager dan in Nederland. Toch raad CV mij aan om een extra reisverzekering te nemen, wat ik een beetje raar vind. Wat zouden jullie doen?
Dit stuurde cz mij:
In de basisverzekering heeft men recht op spoedeisende hulp in het buitenland volgens marktconform Nederlands tarief. Dit betekent: als de kosten van een behandeling in Nederland ˆ 100,00 bedraagt en in het buitenland ˆ 120,00, krijgt men ˆ 100,00 betaald.
In de aanvullende verzekering heeft men recht op spoedeisende hulp in EU/EER, Zwitserland en verdragslanden voor 100% (dus alle kosten worden volledig vergoed).
In landen buiten EU/EER, Zwitserland of verdragslanden bedraagt de vergoeding 200% van het Nederlands tarief.
Wil men tijdens een vakantie volledig verzekerd zijn voor spoedeisende hulp, dus tegen kostprijs, adviseren wij nog een extra reisverzekering af te sluiten. Deze vergoed de kosten vanaf 200%.