abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 december 2006 @ 15:52:41 #1
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_44893255
Ik vertrek 13 februari samen met een vriend naar China voor een stage van 5 maanden, daarna wil ik nog 2 maanden gaan reizen in landen in de omgeving. Op het moment heb ik de volgende verzekering:

CZ Zorg-op-maatpolis, aanvullende verzekering Jongeren a 105.30 per maand.

Daarin staat dat ik voor 200 % vergoed wordt conform Nederlands tarief in Buitenland. Maar in China zijn de tariefen veel lager dan in Nederland. Toch raad CV mij aan om een extra reisverzekering te nemen, wat ik een beetje raar vind. Wat zouden jullie doen?

Dit stuurde cz mij:

In de basisverzekering heeft men recht op spoedeisende hulp in het buitenland volgens marktconform Nederlands tarief. Dit betekent: als de kosten van een behandeling in Nederland ˆ 100,00 bedraagt en in het buitenland ˆ 120,00, krijgt men ˆ 100,00 betaald.

In de aanvullende verzekering heeft men recht op spoedeisende hulp in EU/EER, Zwitserland en verdragslanden voor 100% (dus alle kosten worden volledig vergoed).
In landen buiten EU/EER, Zwitserland of verdragslanden bedraagt de vergoeding 200% van het Nederlands tarief.

Wil men tijdens een vakantie volledig verzekerd zijn voor spoedeisende hulp, dus tegen kostprijs, adviseren wij nog een extra reisverzekering af te sluiten. Deze vergoed de kosten vanaf 200%.
  zondag 31 december 2006 @ 16:21:23 #2
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44894140
Een zorgverzekering is natuurlijk niet voldoende als reisverzekering. Ze dekken geen zaken als spullen die gejat worden en weet ik veel wat. Puur de medische kosten.

Ik ga volgende week voor 5 maanden naar Peru en heb daarvoor dus wel degelijk een reisverzekering afgesloten, losstaand van mijn cz verzekering. Ik heb gekozen voor de Globetrotter verzekering van Elvia. Kijk maar eens.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44894236
Bagage bijvoorbeeld, die is niet verzekerd. Ook je onvoorziene kosten vallen onder de reisverzekering. Stel dat er in NL iemand dood gaat ofzo, dan vergoeden zij je reis. stel dat je zelf komt te overlijden zorgen ze er ook voor dat je terug komt naar NL. Die kosten wil je echt niet door je ouders of wie dan ook laten betalen...
pi_44913524
En nog even een schopje naar de andere experts in WGR
pi_44916098
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:23 schreef snellejelle het volgende:
Bagage bijvoorbeeld, die is niet verzekerd. Ook je onvoorziene kosten vallen onder de reisverzekering. Stel dat er in NL iemand dood gaat ofzo, dan vergoeden zij je reis. stel dat je zelf komt te overlijden zorgen ze er ook voor dat je terug komt naar NL. Die kosten wil je echt niet door je ouders of wie dan ook laten betalen...
Klopt. Repatriëring zit in lang niet alle aanvullende pakketten. In mijn eigen geval zit het er bijvoorbeeld alleen in voor Europa.

Volgens mij dekt de verzekering ook maar tot een verblijf van maximaal 180 dagen aaneengesloten, kijk dat aub goed na want met 7 maanden zit je daaroverheen.

-edit- toevoeging: vermeld bij het afsluiten van de reisverzekering wel expliciet dat het gaat om stage. Dat kost je (zéér waarschijnlijk) een extra toeslag omdat je daar deelneemt aan het werkend verkeerd of hoe ze dat maar mogen noemen. .
pi_44936021
onder medische kosten verstaan ze meestal alleen de huisarts/ziekehuiskosten. als jij per helicopter van een bergdorpje naar het ziekehuis gevlogen moet worden zul je die helicopter toch echt zelf moeten betalen.
Eehm...
pi_44944132
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:17 schreef Serinde het volgende:

[..]

-edit- toevoeging: vermeld bij het afsluiten van de reisverzekering wel expliciet dat het gaat om stage. Dat kost je (zéér waarschijnlijk) een extra toeslag omdat je daar deelneemt aan het werkend verkeerd of hoe ze dat maar mogen noemen. .
Precies, vaak moet je dan een zogenaamde zakenreisverzerkering afsluiten, moest ik in ieder geval wel toen ik stage ging lopen in Frankrijk.
Overigens zijn die medische kosten ook heel veel lager als je in een westerse kliniek geholpen wordt? Of mogen ze jou na een ongeluk wel naar het lokale veldhospitaal brengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')