abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188180
Vanavond 20.45 in Brussel, nu maar vast een topicje ervoor geopend.

Ik kijk al sinds zondagavond uit naar deze wedstrijd, een wedstrijd tussen naar mijn mening de 2 ploegen met de meeste techniek. En beiden ook ploegen met grote individuele klasse, met bijna alleen maar wereldsterren.

Frankrijk zal weer spelen met de verdediging Thuram, Blanc, Desailly en Lizarazu, wat geldt als de beste verdediging ter wereld momenteel. Sinds euro 96 hebben deze 4 24 wedstrijden gespeeld in de basis, dus 24 keer dit verdedigingsblok en van die 24 wedstrijden hebben ze er geen 1 verloren.
Tevens heeft deze verdediging van de laatste 10 wedstrijden die ze op een EK of WK speelden slechts 3 tegendoelpunten gehad. Met recht cijfers waar je super trots op mag zijn.
En natuurlijk hebben de Fransen dan ook nog de individuele klasse, techniek en overzicht van spelers als Henry, Zidane en Dugarry.

Het zal de vraag zijn of de zeer fris en in een hoog tempo spelende Portugezen gaten kunnen vinden in die Franse verdediging en ondertussen achtering de boel op orde kunnen houden. Toch denk ik dat de belangrijkste duels op het middenveld plaats zullen vinden. Wie het middenveld controleert kan gemakkelijk druk zetten en de voorhoede bedienen. Lijkt me geweldig op Costa en Figo te zien spelen tegen Zidane en Viera, lijken me op voorhand al schitterende duels. Hopelijk wordt het voor de kijker ook een leuke wedstrijd en een spannende, maar ik vermoed van wel.

Voor mijn poule moet ik eigenlijk hopen dat Frankrijk wint (ik heb ze immers als Europees kampioen gegokt) en het zou natuurlijk ook gezien het historisch oogpunt nog meer glans geven als Nederland in een eventuele finale van Frankrijk zou winnen ipv Portugal, maar toch hoop ik eigenlijk dat die Portugezen een kunststukje flikken vanavond. Ik gun het die gasten wel.

Ik hoop derhalve op een 2-1 voor Portugal.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Overall beste user 2022 woensdag 28 juni 2000 @ 13:42:00 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188181
Shit,

ik kan niets anders dan het hierover met je eens zijn.

Baluh

2-1 voor Portugal

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 28 juni 2000 @ 13:49:00 #3
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_188182
Als het dan toch zo'n schitterende wedstrijd zal worden. Mag er van mijn part ook wel een stukje verlening bij hoor.

Ik ga voor 2-2 met Frankrijk door dankzij pingels.

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
pi_188183
Mijn hele EK loopt niet zoals ik dacht dat het zou lopen.
Ik dacht dat Nederland er na de eerste ronde uit zou zijn. Maar dat is gelukkig niet zo want ik vind het super dat ze zo ver al zijn gekomen.

Ik dacht dat de finale gespeeld zou worden tussen Belgie en Frankrijk, dus ik ga nu maar voor de winst van Frankrijk zodat wij ze nog een keer op hun klote kunnen geven tijdens de finale.

Maar nu maar eerst hopen dat Nederland morgen wint en dat er niet meer blessure's komen!

woensdag 28 juni 2000 @ 14:11:00 #5
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_188184
Ik denk dat Frankrijk het meeste kans maakt op voorhand, het zal op het scherpst van de snede zijn en ik hoop een spannende partij. 2-2 met een golden goal ofzo lijkt me wel wat een hele mooie van Zidane ofzo niet zo'n mazzelbal als Bierhoff op het EK '96 hoop ik dan.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_188185
Ja ik hoop ook dat Portugal wint, maar het verstand zegt Frankrijk
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_188186
Als Frankrijk wint, heb ik bijna geen kans meer om nog bij de TOP-3 van onze poule te eindigen. Ik heb Frankrijk nl. als een van de weinigen, niet in mijn finale staan!

GO PORTUGAL!!!!!

woensdag 28 juni 2000 @ 18:05:00 #8
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188187
Ik kwam met het slimme idee spanje in de finale tegen nederland en frankrijk niet door de eerste ronde. Dus ik hoop op een mooi wedstrijd en winst voor Portugal.
pi_188188
1-0 voor Portugal bij de rust. Geen hele open wedstrijd, wel een interessant tactisch steekspel en die Portugezen hebben de wedstrijd toch aardig onder controle. Frankrijk krijgt het heel zwaar en zal toch de nodige risico's moeten gaan nemen, wat achterin gevaarlijk is.

Mooie goal van Gomes (zijn 4e van het toernooi) en ik vond tot nu toe Rui Costa de man van de wedstrijd. benieuwd wat de 2e helft brengen gaat...

pi_188189
Ik was aan het kijken, maar vond het geen boeiende wedstrijd. Ben naar mijn pc gegaan met de bedoeling om even te leren en een verslag te schrijven. Maar na een klein stukje verslag kon ik het niet meer aan. Ik wilde fokken!
EN NU IS HET 1-1!
Dus nu gaat het toch nog spannend worden!
Lekker boeiend verhaal!
pi_188190
[enigszins off-topic]
WAT een man zeg die keeper van Portugal!!!
[/enigszins off-topic]

Het is altijd lullig om door een strafschop te verliezen (ook niet echt eervol om door een strafschop te winnen trouwens).
Ik heb alleen de verlenging gekeken dus ik weet niet hoe het de rest van de wedstrijd was, maar m.i. hebben de Fransen wel verdiend gewonnen. Portugal kan met opgeheven hoofd vertrekken trouwens, die hoeven zich absoluut nergens voor te schamen.

Ik had ze wel een finaleplaats gegund maar ook nu mogen ze trots zijn op wat ze hebben laten zien dit toernooi.

donderdag 29 juni 2000 @ 00:52:00 #12
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_188191
geleende pic's

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 29 Juni 2000).]

Overall beste user 2022 donderdag 29 juni 2000 @ 00:55:00 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188192
wat een kutwedstrijd

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 juni 2000 @ 01:14:00 #14
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_188193
Niet helemaal eens met je eens Digger, qua controle van de wedstrijd door Portugal.

Had het ze echter wel gegund!

Sinds wanneer is aangeschoten hands een penalty?

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_188194
Ging over de 1e helft Juan, in de 2e helft hadden ze het idd lastiger. Hier nog een ff plaatje van de matchwinner, meteen na de goal:

Portugal heeft btw een record neergezet door op een WK eindronde 392 minuten lang geen tegengoal te krijgen. helaas voor hun brengt het ze niet in de finale. Maar de Franse zege vond ik iig wel terecht.

donderdag 29 juni 2000 @ 03:23:00 #16
374 beelzebub
master of disaster
pi_188195
quote:
op 06-28-2000 om 02:11 PM schreef Machiel het volgende:
Ik denk dat Frankrijk het meeste kans maakt op voorhand, het zal op het scherpst van de snede zijn en ik hoop een spannende partij. 2-2 met een golden goal ofzo lijkt me wel wat een hele mooie van Zidane ofzo niet zo'n mazzelbal als Bierhoff op het EK '96 hoop ik dan.

Bijna, maar toch niet helemaal, ipv van een mazzelbal een golden penalty

quote:
op 06-29-2000 om 01:14 AM schreef Juan Zueco het volgende:
Niet helemaal eens met je eens Digger, qua controle van de wedstrijd door Portugal.

Had het ze echter wel gegund!

Sinds wanneer is aangeschoten hands een penalty?

J.

Aangeschoten hands bestaat niet, en hij zat er als een volwaardige keeper toch ook weer heel sneaky aan. Of was 't bassie?

quote:
op 06-29-2000 om 02:00 AM schreef DIGGER het volgende:
Ging over de 1e helft Juan, in de 2e helft hadden ze het idd lastiger. Hier nog een ff plaatje van de matchwinner, meteen na de goal:

Portugal heeft btw een record neergezet door op een WK eindronde 392 minuten lang geen tegengoal te krijgen. helaas voor hun brengt het ze niet in de finale. Maar de Franse zege vond ik iig wel terecht.

WK? deed Portugal mee dan in 1998, en wat heeft dat met dit EK te maken?

pi_188196
sorry, EK eindronde natuurlijk (deze wel te verstaan).
  donderdag 29 juni 2000 @ 11:14:00 #18
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_188197
Qua spelen vond ik Frankrijk een tikje beter, maar ik vond die penalty ietsjes overdreven.
Voor zover ik kon zien was het duidelijk een aangeschoten hands. hij stond duidelijk in een houding met de handen links en rechts redelijk ver van zijn lichaam in een positie waarin je snel naar links of rechts kunt uitwijken. Er was absoluut geen beweging te zien in zijn hand op het moment dat die bal zijn kant op kwam.

Nou ben ik geen expert op het gebied van de regels wanneer iets wel en niet een penalty is maar ik vond het redelijk duidelijk dat hier niet bewust hands gemaakt werd.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_188198
The Marco, ik ben het hier HELEMAAL mee eens!
Vanaf de ene kant van de camera was het niet eens te zien en vanaf de andere kant wel. Maar niet zo dat je zegt... HANDS! Nee, absoluut niet expres!
pi_188199
wat een verschrikkelijke afgang, mijn opa was in tranen..
Try to draw the line between who you are and who you invent.
  donderdag 29 juni 2000 @ 12:28:00 #21
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_188200
quote:
op 06-29-2000 om 12:01 PM schreef SisterBliss het volgende:
wat een verschrikkelijke afgang, mijn opa was in tranen..

Ehm daar ben ik het niet mee eens!
Portugal hoeft zich NERGENS voor te schamen vind ik, inclusief die so-called handsbal.
Ze hebben een heel mooi EK gespeeld en kunnen naar mijn mening met opgeheven hoofd het EK verlaten. Er kan er nu eenmaal altijd maar 1 winnen per wedstrijd maar dat wil niet zeggen dat de verliezer "afgaat" en in dit geval al helemaal niet...

Kan me de emoties van je opa wel voorstellen trouwens hoor, maar ik vind niet dat ie moet vinden dat zijn land is afgegaan...

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  donderdag 29 juni 2000 @ 13:51:00 #22
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_188201
Het was een ongellukige handsbal maar hands is hands zei mijn vader uhm zegt altijd
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')