een beetje iemand met 2 rechter handen kan dat heel netjes maken... aangezien het TV meubel vaak toch recht voor de aansluitingen komt te zitten...quote:Op zondag 31 december 2006 12:21 schreef klipper het volgende:
[..]
Het is wel de goedkoopste maar niet de meest nette manier.
De TS houd waarschijnlijk rekening met eventuele veranderingen of verkoop van zijn woning.
Dat hebben ze bij mijn ouders ook gedaan. Mooi is anders. Maar het is wel het beste voor het signaal. Bij kabels blijft de regel in stand dat onderbrekingen & koppelingen het beste vermeden kunnen worden ivm. de kwaliteit van het signaal.quote:Op zondag 31 december 2006 12:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als je slim bent maak je de draden die in de ene doos zit lang genoeg voor naar de audio apparatuur en zet je er een blindplaat op waarin je een gat maakt.... das de meest nette oplossing en het goedkoopst...
Daar zou je je nog wel eens in kunnen vergissen. Het zal echt niet het onderdeel zijn van groot belang. Het zegt echter wel iets over hoe iemand met zijn huis en eventuele aanpassingen die zijn uitgevoerd is omgegaan. En dat laatste is nu juist weer WEL van belang.quote:Op zondag 31 december 2006 12:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
alsof mensen die voor een huis komen kijken naar de speakeraansluitingen kijken :S
Nee, dat maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat je d'r een rood en een zwart draadje van maakt, zodat je de '+' en de '-' van de beide luidsprekers uitelkaar kunt houden. En wat ook wel uitmaakt is dat je als 't even kan, d'r een stevige diameter draad voor gebruikt. Liefst 1.5 of 2.5mm2 draad.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:23 schreef Gompy58 het volgende:
ff zoeken jongen...![]()
denk er wel aanm dat de kabels voor links en rechts even lang moeten zijn he...
anders krijg je iets met fase gedoe
Dat lijkt me sterkquote:Op zondag 31 december 2006 15:53 schreef bleiblei het volgende:
Beide kanten zelfde lengte maakt wel degelijk wat uit.
Een netwerkanalyse?quote:Op zondag 31 december 2006 15:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk
(maar je kunt vast wel een leuke netwerkanalyse doen voor me)
Joh.quote:
Tja... Nogmaals... Het gaat me er voornamelijk om dat je niet kan zeggen dat het niets uitmaakt.quote:Op zondag 31 december 2006 22:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Jahoor de snelheid van het licht over een paar meter? En daarvan kan jij het verschil horen?
Tuurlijk, netzoals bij kabels gemaakt van goud, is de muziek veel zuiverder?![]()
Bullshit, jij hebt zeker de nodige cash aan gouden kabels uitgegeven. Hahaquote:Op zondag 31 december 2006 22:24 schreef bleiblei het volgende:
Ook weet ik zeker dat gouden kabels op de juiste audioset zeker voor een mooier geluid zorgen dan gewone. Dat weet ik omdat ik het gehoord heb. En dat met de beperking dat ik aan de linkerkant 50% minder hoor dan de bedoeling is.
Faseverschil krijg je bij het niet gelijk aansluiten van links en rechts.quote:Op maandag 1 januari 2007 03:37 schreef Gompy58 het volgende:
ff voro de beeldvorming;
het gaat bij verschillende lengtes van kabels links en rechts niet om hetmateriaal, maar om het FASE verschil dat optreed.
Precies.quote:Op maandag 1 januari 2007 07:10 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Faseverschil krijg je bij het niet gelijk aansluiten van links en rechts.
quote:Op maandag 1 januari 2007 07:10 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Faseverschil krijg je bij het niet gelijk aansluiten van links en rechts.
Ach gewoon alle draden evenlang houden en je zit goed.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:37 schreef tnimble het volgende:
[..]
Linker speaker + en - aansluiten en de rechter met - en + geeft een fase verschil over het hele spectrum van 180 graden dat hoor je direct geluid klinkt raar en surround werkt niet goed.
+ en - wel overal het zelfde aansluiten maar kabel lengtes niet gelijk geeft voor lage tonen weinig tot niets uit voor de hoge tonen enkele graden per meter lengte verschil. Je zult het echter niet horen tenzij je het laat horen en daarna snel omwisselt naar de zelfde lengte. Ook als je weet hoe het hoort te klinken hoor je dat het iets anders klinkt. Tenminste als je niet naar Frans B Marianne W of Marco B endergelijke of van die Tjieso achtige zooi luistert (waar het geluid toch al vol met quantiserings ruis zit en clampt door al het her her her samplenen, filteren en mixen)
Daarnasst zal een gemiddelt sertje wat in de huiskamer staat al dergelijk slechte overdachtkarakteristiek hebben dat er al grote fase verschillen en een boel frequenties niet door komen.
Wat wel een goede reden is om goed op de lenge van de aansluitingen te letten is als je niet al te dikke aders gebruikt om volume verschillen te krijgen. De meeste snoeren vooral die bij setjes zitten zijn al apenhaartjes. Via de balans instelling kun je dit wel weer weg regelen maar bij een digitale balans instelling is dat vrijwel niet te doen.
Dat klopt niet. Kijk even voor de aardigheid naar http://www.powerstream.com/Wire_Size.htm, waar ze inquote:Op maandag 1 januari 2007 17:37 schreef tnimble het volgende:
Wat wel een goede reden is om goed op de lenge van de aansluitingen te letten is als je niet al te dikke aders gebruikt om volume verschillen te krijgen. De meeste snoeren vooral die bij setjes zitten zijn al apenhaartjes. Via de balans instelling kun je dit wel weer weg regelen maar bij een digitale balans instelling is dat vrijwel niet te doen.
Sinds wanneer bepaal jij waarover het gaat?quote:Op maandag 1 januari 2007 03:37 schreef Gompy58 het volgende:
het gaat over
quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:33 schreef Wojworshebn het volgende:
Dan vind ik dit fraaier:
[afbeelding]
quote:Dit noemen ze speakon connectoren. Ook kun XLR connectoren gebruiken.
Mijn speakers hebben een impedantie van 4 ohm. Stel ik heb een lengte van 4 meter links en 7 meter rechts. Ik gebruikt 4mm kabels dan is de weerstand 1.027 ohm per km.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Kijk even voor de aardigheid naar http://www.powerstream.com/Wire_Size.htm, waar ze in
ohms per *kilometer* draad rekenen, en dan vind je dat zelfs voor 0.5 mm draad je op 0.08 ohm per meter uitkomt. Op tien meter is dat 0.8 ohm. Lijkt me sterk dat je dat merkt.
Het lijkt me heel sterk als je 8% verschil in weerstand kunt horen. Allereerst moet je nog maar eens zien of dat ook wordt omgezet in een 8% verschil in geluidsdruk, en dan nog, een 8% verschil is nog geen 0.6dB. Volgens mij heeft akoestiek meer invloed.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:13 schreef tnimble het volgende:
Denk je dat je die 4 of 8 procent verschil tussen links en recht niet zult horen? Die 0.1% in iedergeval niet tenzij het hele zachte stukken zijn maar dan zit je ook wel weer aan de limitaties van je medium bij CD is het twijfelachtig door slechts 16 bit dynamisch berijk.
Nee ik heb geen cash uitgegeven aan gouden kabels.quote:Op zondag 31 december 2006 22:26 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Bullshit, jij hebt zeker de nodige cash aan gouden kabels uitgegeven. Haha![]()
Hier de weerstandwaardes van resp. koper, zilver en goud.
goud 22 * 10^-9 ohm / m
koper 17 * 10^-9 ohm / m
zilver 16 * 10^-9 ohm / m
Goud heeft een voordeel, het oxideert niet. Maar als de uiteinden worden gesoldeerd met zilver is de verbinding van koperen kabel net zo goed, zo niet beter.
Zie anders deze site van een of andere hobbynerd: www.breem.nl
Nee hoor... Ik was erg cynisch over dingen als goude kabels etc. .quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:25 schreef gronk het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk als je 8% verschil in weerstand kunt horen. Allereerst moet je nog maar eens zien of dat ook wordt omgezet in een 8% verschil in geluidsdruk, en dan nog, een 8% verschil is nog geen 0.6dB. Volgens mij heeft akoestiek meer invloed.
Maar goed, audio is wel het gebied waar placebo-effecten hoogtij vieren, dus als jij denkt dat 't er is, dan is 't er.![]()
Heb je je kabels toch wel eerst ingespeeld voor je ging luisteren hoe je set klonk?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee hoor... Ik was erg cynisch over dingen als goude kabels etc. .
Ondertussen heb ik het gehoord en weet ik wel beter. Maar jij bent wellicht van het type mens dat roept dat B&O en Bose topspul is. Het beste van het beste.
Mijn kabels niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Heb je je kabels toch wel eerst ingespeeld voor je ging luisteren hoe je set klonk?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |