Wow. Ik ben al trots op de +- 100 bollen die ik morgen ga fabriceren...quote:Op woensdag 30 december 2009 21:16 schreef littledrummergirl het volgende:
vandaag samen met paps, meer dan 700 oliebollen gebakken![]()
mn ouders delen ze altijd uit aan allerlei mensen, oudjes, vrienden, buren etc
Of vraag morgen bij de bakker.. of bij die turkse winkeltjes.. liggen altijd van die blokjes in het koelvak.quote:Op woensdag 30 december 2009 21:19 schreef Zith het volgende:
kan ik 'bakingsoda' gebruiken ipv gist? waar koop ik anders gist? *blush*
De oliebollen van de dichtsbijzijnde kraam bij mij in de buurt zijn volgens het AD onverkoopbaarquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:29 schreef Ewelina het volgende:
Misschien ook een leuke link: AD Oliebollentest 2009
Zelf bak ik geen oliebollen. Ik mis de apparatuur en om nu dagen in de oliebollenlucht te zitten (ik woon in een studio) .... neuh.
Welke temperatuur heb jij gebruikt? Ik had m'n friteuse op 180 staan, maar ik kreeg de opmerking dat de bollen iets aan de vette kant waren, dus ik zat juist te denken om wat hoger tegaan (maarja, de thermostaat van die friteuse is misschien niet helemaal betrouwbaar)quote:Op donderdag 31 december 2009 12:06 schreef Oceanonix het volgende:
Het bakken op een lagere temperatuur was idd de truc.
Ergens rond de 175. Vorig jaar zaten we op de koopmans 190 en dan mislukken ze gigantisch.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:49 schreef anboni het volgende:
[..]
Welke temperatuur heb jij gebruikt? Ik had m'n friteuse op 180 staan, maar ik kreeg de opmerking dat de bollen iets aan de vette kant waren, dus ik zat juist te denken om wat hoger tegaan (maarja, de thermostaat van die friteuse is misschien niet helemaal betrouwbaar)
Goed van je , eet smakelijk en net als met pannenkoeken zijn de eerste twee iets minder.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:39 schreef djkoelkast het volgende:
En ze zijn allemaal gelukt![]()
De eerste paar met rozijnen waren wat vettig (plat, veel gaatjes), die heb ik weggegooid. Beslag iets doorgeroerd en toen ging het perfect
Dat heb ik met pannenkoeken nou nooit. Ze zijn echt super lekker de oliebollen en appelflappen.quote:Op donderdag 31 december 2009 21:40 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Goed van je , eet smakelijk en net als met pannenkoeken zijn de eerste twee iets minder.
Ja of het ligt aan de hitte van de koekepan, pas na 1 of 2 pannenkoeken zijn ze minder klef.quote:Op donderdag 31 december 2009 22:37 schreef djkoelkast het volgende:
Dat heb ik met pannenkoeken nou nooit. Ze zijn echt super lekker de oliebollen en appelflappen.
Proefbakken doe ik ook nooit aan, moet gewoon in 1x goed gaan en dat gaat het ook.
Ik heb ooit 1x 'gemak in een pak' oliebollen gehadDat was ook niet met gist maar met bakpoeder, dat smaakte dus echt nergens naar. Sindsdien maak ik het zelf op haal ik het op de molen.
Wat goed van jou!!!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:36 schreef MissHobje het volgende:
Ik ga zo mijn familierecept weer uitproberen, had niet zo veel oliebollen nog gegeten afgelopen jaar en nu enorme trek in
Ik heb al een bel afspraak staanquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:14 schreef djkoelkast het volgende:
Oh goeie kick, ik heb er al weer zin in!
Hopelijk weet ik mijn recept nog...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |