mijn mondhygienste vertelde het gisteren, en ik kan op zijn vroegst pas 2 januari bij mijn tandarts terecht...quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:05 schreef JustJunior het volgende:
Waarom vraag je dit aan Fok?
Bel je tandarts en maak een afspraak gast.
ze zei letterlijk 'tumor'quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:10 schreef Onderbroek het volgende:
volgens mij bedoelt die mondhygieniste gewoon dat door de wondjes je huid niet meer precies hetzelfde aangroeit maar gewoon wat dikker wordt.
zal wel komen door eventueel littekenweefsel waardoor er bultjes ontstaan.
ik denk niet dat je de 'tumor' niet aan kanker moet gaan linken
Een kwaardaardige zwelling is het gevolg van een foutje in het DNA. Door bijten krijg je dat niet zo 123 bij normaal weefsel, dus je mag er gerust van uitgaan dat ze een normale zwelling bedoeld.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:11 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ze zei letterlijk 'tumor'
nu is tumor Latijn voor zwelling, dus niet per definitie slecht... maar toch
Een tumor is niet per definitie kanker. Dat is hierboven al uitgelegd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:24 schreef EggsTC het volgende:
Bullshit, het enige wat kan gebeuren is ontsteking (dit zwelt ook up, dus kan je dit ook tumor noemen) maar geen kanker.
Dat zegt hij zelf ook.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een tumor is niet per definitie kanker. Dat is hierboven al uitgelegd.
Omdat het bullshit is dat je er kanker van kan krijgenquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zegt hij dan 'bullshit'?![]()
Dat was niet de hoofdmoot van de vraag.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:30 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Omdat het bullshit is dat je er kanker van kan krijgen
Ik heb zoveel overwicht dat het onderwerp verschoof.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was niet de hoofdmoot van de vraag.
Dan moet je op dieet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:37 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik heb zoveel overwicht dat het onderwerp verschoof.![]()
caramba!quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:40 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=aandoeningen&actie=toon&id=661
Bij mondkanker is een kwaadaardige tumor in de mondholte aanwezig. Het is een zeldzame aandoening. Het kan op vele plekken in de mond zijn, zoals het mond- en wangslijmvlies maar ook op de lippen. Roken van sigaretten en sigaren, en het kauwen van tabak veroorzaakt 80 tot 90 procent van de mondkanker gevallen. Maar ook alcohol vergroot de kans op mondkanker. Een andere mogelijke oorzaak kan zijn irritatie door scherpe gebitselementen of scherpe kanten van een kunstgebit.
ik heb dus het zelde probleem als TS. ik kan mijn kaken nietbewesgen of ik raak mijnwang of de kaak met mijn tanden, soms bijt ik er ook stukken vanfaf... Minder ik ga ze nu dus echt laten trekken... Ga niet weg voor dat ie het gaat/laat doen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:40 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=aandoeningen&actie=toon&id=661
Bij mondkanker is een kwaadaardige tumor in de mondholte aanwezig. Het is een zeldzame aandoening. Het kan op vele plekken in de mond zijn, zoals het mond- en wangslijmvlies maar ook op de lippen. Roken van sigaretten en sigaren, en het kauwen van tabak veroorzaakt 80 tot 90 procent van de mondkanker gevallen. Maar ook alcohol vergroot de kans op mondkanker. Een andere mogelijke oorzaak kan zijn irritatie door scherpe gebitselementen of scherpe kanten van een kunstgebit.
das Timorquote:Op zaterdag 30 december 2006 19:00 schreef Monotomo het volgende:
Tumor is toch een eiland in Indonesië?
Zo, dus.quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:29 schreef ArendBarend het volgende:
Vraag me af hoe dat dan zou leiden tot (een verhoogde kans op) kanker
quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
Kanker kan ontstaan op plekken waar je de huid of weefsel (vaak) beschadigt.
Bij het genezingsproces kan een celdeling misgaan wat kan resulteren in kanker.
Dat kan bijvoorbeeld komen door krabben aan wondjes.
Tevens wat DennisMoore citeerde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |