Yep. Het is groot vissersdorp. Ouwehand (hele grote visinpakfabrikant) zit er bijvoorbeeld ook. Echt net zo slecht als Volendam en Urk.quote:Op zondag 31 december 2006 01:13 schreef Canisfire het volgende:
Visserij ook ?
Klopt, maar als er inteelt is, dan is er ook incest gepleegd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:26 schreef es70 het volgende:
[..]
InTEELT is iets anders dan InCEST. Geen idee hoeveel ervan waar is, maar ik vind dat de mensen hier wel veel van elkaar weghebben...
quote:
Nee, ik weet niets van Volendam af..quote:Op zondag 31 december 2006 14:49 schreef Ludger het volgende:
[..]
![]()
Even serieus, hebben Urkers wel eens belangstelling voor de overeenkomsten met Volendammers en vice versa?
Daar heb ik nog gewerkt als vakantie baantje. Gebouwd door het bouwbedrijf van mijn vader.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:12 schreef IedeK. het volgende:
Die eerste foto van Urk is echt ontzettend oud.
Het straatbeeld op die foto kun je nu alleen nog maar zien in de oude dorpskern.
Dit is bijvoorbeeld ook Urk.( het nieuwe gedeelte):
[afbeelding]
Babba vroeger was urk een eiland dus toen moest er wel incest zijn want de mensen waren gewoon op.quote:Op zondag 31 december 2006 15:13 schreef babba het volgende:
1:Vroeg in iedergeval Inteelt en incestBullshit, ik ken niemand die met een neef/nicht ofzo is getrouwd, we zijn geen islamieten.
2: Visserij als grote inkomst bronKlopt, al gaat het in Volendam meer de toerisme kant op volgens mij.
3: Raar accentJa dat kreag je urvan as je in dialect proaten!
4: Ze zijn daar allemaal lelijk.Duidelijk nog nooit goed om je heen gekeken op Urk, Volendam weet ik niet, nog nooit geweest
5: Het hoge coke gebruik onder jongeren.Bullshit, ik ken helemaal niemand die Coke gebruikt. Het zogenaamde drugsprobleem is niet groter dan in elk ander dorp/stad.
6: Kleden drachtStukje cultuur
7: Het trots zijn op je woonplaats je in de eerste plaats urker of volendamer voelen en pas in de tweede plaats Nederlander.Klopt. Ik hoorde laatst van m'n vader dat er zelf mensen zijn die proberen Urk onafhankelijk te krijgen om zo buiten de EU om te kunnen vissen
8 : En dan het straatbeeld :
Oud
[afbeelding]
Nieuw
[afbeelding]
Katholiek is ook christelijk, je haalt katholiek en protestant door elkaar. Beide zijn vormen van christendom. De protestantse kerk heb je dan weer in tig verschillende vormen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:09 schreef Canisfire het volgende:
Want het enige verschil is eigenlijk het soort geloof namelijk dat ze in Volendam katholiek zijn terwijl ze op urk zwaar christelijk zijn.
Toen Urk een eiland was woonden er ook al meer dan 1000 mensen. Waar jij het over hebt is waarschijnlijk honderden jaren geleden.quote:Op zondag 31 december 2006 16:22 schreef Canisfire het volgende:
Babba vroeger was urk een eiland dus toen moest er wel incest zijn want de mensen waren gewoon op.
Ze moesten wel en dat is dan ook gebeurd. Ik had er ooit een site over gevonden maar helaas.
http://www.opurk.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14330&Itemid=2quote:Op zondag 31 december 2006 16:22 schreef Canisfire het volgende:
Ook het coke gebruik is in de statistieken terug te vinden en ligt qua omvang van de plaatsen hoger als in andere plaatsen.
quote:Op maandag 1 januari 2007 13:06 schreef babba het volgende:
http://www.opurk.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14330&Itemid=2
wtf?quote:De SGP bleek als enige tegen de clinics. ,,Wij zijn er niet voor om iemand uit de topsport voorlichting te laten doen. Wij zijn principieel tegen topsport.
En toen die mensen naar Urk kwamen hadden ze al een boot uitgevonden dus zal er ook wel import geweest zijnquote:Op zondag 31 december 2006 21:28 schreef LSS het volgende:
[..]
Katholiek is ook christelijk, je haalt katholiek en protestant door elkaar. Beide zijn vormen van christendom. De protestantse kerk heb je dan weer in tig verschillende vormen.
Honderderen jaren geleden allicht maar dat maakt alle urkers wel inteelt producten.quote:Op maandag 1 januari 2007 13:06 schreef babba het volgende:
[..]
Toen Urk een eiland was woonden er ook al meer dan 1000 mensen. Waar jij het over hebt is waarschijnlijk honderden jaren geleden.
[..]
http://www.opurk.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14330&Itemid=2
Dat klopt dan wel weer, als ze getrouwd zijn dan ben je dus 1 familie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:32 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Er was zelfs ooit een afrikaanse magier die bij twee urkers voelde dat het famile was terwijl ze man en vrouw waren.
niet op die manier simpelequote:Op maandag 1 januari 2007 15:17 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat klopt dan wel weer, als ze getrouwd zijn dan ben je dus 1 familie.![]()
Adam en Eva moesten dat ook, dus bestaat de hele wereld uit inteeltproductenquote:Op maandag 1 januari 2007 15:16 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Honderderen jaren geleden allicht maar dat maakt alle urkers wel inteelt producten.
Ja hallo gast de hele wereld of urk,.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:22 schreef babba het volgende:
[..]
Adam en Eva moesten dat ook, dus bestaat de hele wereld uit inteeltproducten
Vrij kansloos. Denk je dat Urk een gevangenis is waar 100en jaren geen mens in of uit ging? En met 1500 inwoners kan je de genenpoel al schoonhouden.quote:Op maandag 1 januari 2007 15:24 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ja hallo gast de hele wereld of urk,.
En Adam en Eva ? come on ....je bent een inteelt product deal with it.
Zucht ik moet toch niet echt die website gaan opzoeken via google he de pijn ! de moeite !quote:Op maandag 1 januari 2007 17:00 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Vrij kansloos. Denk je dat Urk een gevangenis is waar 100en jaren geen mens in of uit ging? En met 1500 inwoners kan je de genenpoel al schoonhouden.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |