abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44861355
Ja Urk en Volendam..
Ik vraag me dit al een tijdje af laten we de vergelijking eens opnoemen
1:Vroeg in iedergeval Inteelt en incest
2: Visserij als grote inkomst bron
3: Raar accent
4: Ze zijn daar allemaal lelijk.
5: Het hoge coke gebruik onder jongeren.
6: Kleden dracht
7: Het trots zijn op je woonplaats je in de eerste plaats urker of volendamer voelen en pas in de tweede plaats Nederlander.
8 : En dan het straatbeeld :

Urk:

Volendam:

Is hier nou een bepaalde reden toe ? histories misschien ?
Zijn Urk en Volendam Twin towns ?
Want het enige verschil is eigenlijk het soort geloof namelijk dat ze in Volendam katholiek zijn terwijl ze op urk zwaar christelijk zijn.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_44861527
Het straatbeeld? Bij allebei hebben de huizen roodoranje daken! !
En! ! Kleden dracht! ! Ze hebben toevallig dezelfde tafelkleden?
pi_44861630

Urk

Volendam
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:18:23 #4
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_44861661
Hoe zou die visserij nou toch ontstaan zijn
silence can say more than thousand words
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:21:33 #5
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_44861768
Mensen die in het incestverhaaltje geloven
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:23:39 #6
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44861843
Ik ben import . Misschien moet je eens buiten de oude kern van Volendam kijken, dat ziet er (op de waspalen na die vrijwel iedereen hier heeft) uit als elk ander dorp . Klederdracht zul je daar ook niet zo heel snel tegenkomen hoor.
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_44861894
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Mensen die in het incestverhaaltje geloven
Dat is waar en zeker op Urk.
Is zelfs bewezen.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:26:36 #8
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44861947
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:25 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Dat is waar en zeker op Urk.
Is zelfs bewezen.
InTEELT is iets anders dan InCEST. Geen idee hoeveel ervan waar is, maar ik vind dat de mensen hier wel veel van elkaar weghebben...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_44862158
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:26 schreef es70 het volgende:

[..]

InTEELT is iets anders dan InCEST. Geen idee hoeveel ervan waar is, maar ik vind dat de mensen hier wel veel van elkaar weghebben...
Er was zelfs ooit een afrikaanse magier die bij twee urkers voelde dat het famile was terwijl ze man en vrouw waren.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_44862270
Urk kan worden omschreven als de meest kerkelijke gemeente van Nederland. Het is een zeer hechte en gesloten gemeenschap. De plaatselijke taal, het Urkers is nog buitengewoon vitaal en wijkt veel af van alle talen en dialecten uit de omgeving. Urk heeft hedentendage verreweg de grootste vissersvloot van Nederland.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:37:58 #11
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44862353
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:32 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Er was zelfs ooit een afrikaanse magier die bij twee urkers voelde dat het famile was terwijl ze man en vrouw waren.
Van Urk weet ik nog minder dan van Volendam . Er zijn hier wel mevrouwen die bijvoorbeeld Schilder-Schilder of Tuijp-Tuijp heten .
pi_44862429
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:37 schreef es70 het volgende:

[..]

Van Urk weet ik nog minder dan van Volendam . Er zijn hier wel mevrouwen die bijvoorbeeld Schilder-Schilder of Tuijp-Tuijp heten .
Op urk heten ze allemaal Kramer.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:42:16 #13
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44862494
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:40 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Op urk heten ze allemaal Kramer.
Mijn kinderen gaan voor vers bloed in de Volendamse genenpoel zorgen (mits ze hier blijven natuurlijk ) .
pi_44862590
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:42 schreef es70 het volgende:

[..]

Mijn kinderen gaan voor vers bloed in de Volendamse genenpoel zorgen (mits ze hier blijven natuurlijk ) .
Ja ook zo iets is het op Volendam ook zo dat het bijna nooit voorkomt dat iemand het dorp verlaat ?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:47:29 #15
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44862683
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:44 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Ja ook zo iets is het op Volendam ook zo dat het bijna nooit voorkomt dat iemand het dorp verlaat ?
Ik denk dat dat steeds meer zal gaan gebeuren, maar de meeste jongeren blijven inderdaad op het dorp . Er is niet voor niets een groot tekort aan woningen...
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:55:19 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_44862940
Paar jaar op Urk gewerkt, raar volkje maar nog nooit problemen mee gehad, gewoon wat aanpassen.

Ik vloek iig nu niet meer
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_44863557
Die eerste foto van Urk is echt ontzettend oud.
Het straatbeeld op die foto kun je nu alleen nog maar zien in de oude dorpskern.

Dit is bijvoorbeeld ook Urk.( het nieuwe gedeelte):
pi_44864281
Nummer 9: Beide dorpen hebben een hoog zangersgehalte qua koren en dergelijke... En alleen Volendam buit dit uit in BN'ers. Dat komt doordat Volendam een katholiek dorp is (en dus wat vrijer is) en Urk über-protestant/is niet eens een Rk-kerkje al hebben ze misschien wel 20 kerken).

Niet alleen overeenkomsten dus.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44864365
Nummer 10: de woonkamers van Volendammers en Urkers lijken op elkaar, beetje kitscherig (ok, niet altijd). En die nieuwbouw in beide plaatsen , heb je die huizen van de BZN-bandleden wel 's gezien op tv? De Urker nieuwbouw is ook al zo overdadig (soms).
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_44864531
Nummer 11: De jongen zijn vaak lonsdalers en roken/drinken/gebruiken veel. Ook wordt er heel wat afgeneukt vanaf 10 jaar.
Bier ende tieten.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:37:14 #21
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44866431
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef Ludger het volgende:
Nummer 10: de woonkamers van Volendammers en Urkers lijken op elkaar, beetje kitscherig (ok, niet altijd). En die nieuwbouw in beide plaatsen , heb je die huizen van de BZN-bandleden wel 's gezien op tv? De Urker nieuwbouw is ook al zo overdadig (soms).
En wat de inrichting betreft zijn er ook wel overeenkomsten met Jordanezen, hoog glim- en ruches gehalte. Ieuw .
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:38:04 #22
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_44866465
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:41 schreef Monotomo het volgende:
Nummer 11: De jongen zijn vaak lonsdalers en roken/drinken/gebruiken veel. Ook wordt er heel wat afgeneukt vanaf 10 jaar.
En da's dan weer gelul. Voor wat het Volendam betreft iig.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:53:48 #23
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_44867000
Waar is eigenlijk meer inteelt Of alle 2 ongeveer hetzelfde inteelt percentage
pi_44870731
Zucht.... Toch zijn het mooie dorpjes Al ben ik het niet eens met het hoge gereformeerde gehalte
pi_44878555
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:09 schreef Canisfire het volgende:

1:Vroeg in iedergeval Inteelt en incest
2: Visserij als grote inkomst bron
3: Raar accent
4: Ze zijn daar allemaal lelijk.
5: Het hoge coke gebruik onder jongeren.
6: Kleden dracht
7: Het trots zijn op je woonplaats je in de eerste plaats urker of volendamer voelen en pas in de tweede plaats Nederlander.
8 : En dan het straatbeeld :
Katwijk hoort ook nog in het rijtje van inteeltdorpen-visdorpen thuis. Alle dingen kloppen, behalve 6 (misschien wel hoor, ik weet het eigenlijk niet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')