Weleens gehoord van albumsquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze staat niet eens in de top40.
En dan arrogant blaten over dat anderen geen idee hebben van de muziekindustriequote:Onder de titel The Look Of Love werd dit album in november 2006 uirgebracht. Tijdens de cd-presentatie in het Beatrix Theater in Utrecht mocht de zangeres meteen al een Platina award in ontvangst nemen, voor de verkoop van 70.000 exemplaren. In de week na de release kwam het album vanuit het niets binnen op de eerste plaats van de Album Top 100.
Het gaat niet om de top 40, het gaat om de albumlijst he.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze staat niet eens in de top40.
Laat ik het duidelijker zeggen, een nummer 1 hit van Trijntje Oosterhuis is geen reden om te zeggen dat artiesten zoals zij 'terrein winnen'.
Ik vergelijk Dorine niet met Ilse de Lange, ik geef alleen aan dat mensen met een eigen fanbase ook een heel end kunnen komen. Net zoals met Jan Smit, die is jarenlang uitgekost door het grote publiek en nu zingt iedereen mee...quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, en Jan Smit heeft alweer zijn derde nummer 1 hit van het jaar te pakken. Wie zou beter verkopen denk je?
En Ilse de Lange vergelijken met Dorine gaat me veel en veel te ver.
Ze staat op 2 inderdaadquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals, waarom staat de Trijntje Oosterhuis dan niet op 1?
Voor het grote geld gaat het wel om de top40.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef BVO het volgende:
[..]
Het gaat niet om de top 40, het gaat om de albumlijst he.
Heeft op 1 gestaan.quote:
Gelul natuurlijk. Aan albums verdien je meer en bovendien moeten mensen meer uitgeven voor een album.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor het grote geld gaat het wel om de top40.
En weer een misser van de self-proclaimed kenner van de muziekindustrie...quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die artiesten verdienen natuurlijk niets aan die airplay.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
En weer een misser van de self-proclaimed kenner van de muziekindustrie...
De single-verkoop is zover gedaald dat het aantal keren dat een nummer gedraaid wordt op radio of TMF al moet meetellen voor notering in de lijsten
V.
Het is gewoon een waaihoofdquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
Heb je onze zeer geopinieerde Fir3fly weer![]()
Eens.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef flugeltje het volgende:
Idols was op zoek naar een idool, een Britney Spears of Kelly Clarkson. Iemand waar tienermeisjes een poster van op willen hangen, die aan elkaar hangt van nepheid en gekunsteld imago. De X-factor is in mijn ogen op zoek naar een artiest, iemand die boven alles zichzelf is en het liefst ook nog wat eigenaardigheden heeft waardoor je een heel eigen geluid en uitstraling krijgt.
Vandaar de verruiming van de leeftijdsgrenzen en de samenstelling van de huidige finale, allemaal aparte types, voor ieder wat wils. En allemaal een eigen publiek. En daar is niets mis mee
De Buma nog het meest, vrees ik.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die artiesten verdienen natuurlijk niets aan die airplay.
En ik heb in dit geval gelijk.quote:
Maar ook niet minderquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eens.
Maar dat betekend wederom niet dat Dorine een kans maakt om meer te verkopen dan andere Idols-deelnemers.
Eensquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef flugeltje het volgende:
Idols was op zoek naar een idool, een Britney Spears of Kelly Clarkson. Iemand waar tienermeisjes een poster van op willen hangen, die aan elkaar hangt van nepheid en gekunsteld imago. De X-factor is in mijn ogen op zoek naar een artiest, iemand die boven alles zichzelf is en het liefst ook nog wat eigenaardigheden heeft waardoor je een heel eigen geluid en uitstraling krijgt.
Vandaar de verruiming van de leeftijdsgrenzen en de samenstelling van de huidige finale, allemaal aparte types, voor ieder wat wils. En allemaal een eigen publiek. En daar is niets mis mee
edit: wat shiNinG_staR ook zegt dus
Ik zeg niet dat ze per definitie méér verkoopt, ik zeg dat ze net zoveel kans maakt als ieder ander...quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eens.
Maar dat betekend wederom niet dat Dorine een kans maakt om meer te verkopen dan andere Idols-deelnemers.
Dat is echt gelul. Albums leveren tegenwoordig zó veel meer op dan singles.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je gewoon eens met argumenten zou komen. Maar dat hoeft iemand die zijn posts afsluit met V. natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Je bent een waaihoofd en je lult navenant.
V.
Dus is het einde van het liedje dat alle mensen die nu aan de X-factor meedoen een gelijke kans hebben. Een gelijke kans om te winnen, gelijke kans om op nummer 1 te komen én een gelijke kans op carrière... Ongeacht leeftijd of pluimage.... We zijn het dus gewoon met elkaar eens!quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
Ze maakt net zoveel kans als ieder ander om 1 nummer 1 hit te scoren, maar daarna zie ik het voor haar niet gebeuren. Ze heeft geen ervaring, en is te oud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |