abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45958365
Nadat ik de gehele serie heb gelezen(alle 100+), de anime tot episode 10 heb gekeken, en de film in de bios heb gezien kan ik niet anders zeggen dat ik het een vreselijke serie vind. De schrijfster van deze serie doet maar wat zonder kennis van zaken (verwijzingen naar allerhande westerse dingen).

(en de actrice die Misa speelt heeft de meest vreselijk dunne benen ooit. *ril*)
  zaterdag 3 februari 2007 @ 23:53:00 #127
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_45958478
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:48 schreef Jossos het volgende:
Nadat ik de gehele serie heb gelezen(alle 100+), de anime tot episode 10 heb gekeken, en de film in de bios heb gezien kan ik niet anders zeggen dat ik het een vreselijke serie vind. De schrijfster van deze serie doet maar wat zonder kennis van zaken (verwijzingen naar allerhande westerse dingen).

(en de actrice die Misa speelt heeft de meest vreselijk dunne benen ooit. *ril*)
Heb je de film in de bios gezien? O_O waa?

Maar anyway de 108 chapters vond ik best wel spannend, altijd cliffhangers, wat soms wel heel erg irritant was.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_45964528
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:53 schreef koffiegast het volgende:
Light heeft mensen al geprepareerd om dood te gaan
Dit kan sowieso niet, of het zou heel onlogisch zijn.
Want met wat voorn reden zou Light dan de Death Note opgeven en al zijn geheugen erover laten wissen?
En ik hoef de echte antwoorden niet te weten. Het is wel leuk om erover te speculeren en discussiëren.
pi_45964551
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:48 schreef Jossos het volgende:

Ik vind het juist een hele boeiende en uitgedachte serie. Maar meningen verschillen enzo..
pi_45964664
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind het juist een hele boeiende en uitgedachte serie. Maar meningen verschillen enzo..
Ja inderdaad, maar ik vond het zo apart dat iedereen hier er zo lyrisch over was dat ik wat tegengewicht wilde bieden.
Oh ja, en het was niet direct een bios, maar toen de film op tv kwam hebben we hem met een paar vrienden door middel van een beameren een 5.1 setje gekeken. Close enough.
pi_45969579
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit kan sowieso niet, of het zou heel onlogisch zijn.
Want met wat voorn reden zou Light dan de Death Note opgeven en al zijn geheugen erover laten wissen?
En ik hoef de echte antwoorden niet te weten. Het is wel leuk om erover te speculeren en discussiëren.
om tegenover L een beeld af te geven dat ie niet liegt, met name zijn ogen wijd open. De beste nie tlieg methode is het nooit kunnen weten.. bovendien weet Misa ook niks en krijgt L alleen maar andere rare ideeen en wordt op een raar spoor gezet
  zondag 4 februari 2007 @ 13:58:44 #132
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45969761
Strawberry: L moet ervan worden overtuigd dat een shinigami iets is dat je overkomt en niet kunt voorkomen. Je wordt overmeesterd en geeft dan opdracht tot doden maar zodra de shinigami onder druk wordt gezet verdwijnt die uit je lichaam.

Op het moment dat Light het team kan overtuigen dat hij er niet van bewust is wat er is gebeurd wordt hij vrijggezet PLUS Light krijgt het een stuk eenvoudiger om dat team ervan te overtuigen dat Misa Misa ook vrij moet komen. En de beste manier van overtuigen is die waar je ECHT niet weet wat er is gebeurd.

En Light heeft echt niet de Death Note opgegeven. Daar zit meer achter
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_45982057
Heeft het te maken met de bladzijde uit Death note waarin beschreven staat dat wanneer je de death note verliest of kwijt raakt je het binnen 490 dagen kunt terugroepen oid?

Death note afstaan leek mij ook niet een optie, Ryuk vertelde in 1 van de eerste episodes dat wanneer Light of death note klaar waren, hij Light op zou schrijven in zijn boekje, en dat heeft hij niet gedaan.
pi_45982523
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:58 schreef wdn het volgende:
Strawberry: L moet ervan worden overtuigd dat een shinigami iets is dat je overkomt en niet kunt voorkomen. Je wordt overmeesterd en geeft dan opdracht tot doden maar zodra de shinigami onder druk wordt gezet verdwijnt die uit je lichaam.

Op het moment dat Light het team kan overtuigen dat hij er niet van bewust is wat er is gebeurd wordt hij vrijggezet PLUS Light krijgt het een stuk eenvoudiger om dat team ervan te overtuigen dat Misa Misa ook vrij moet komen. En de beste manier van overtuigen is die waar je ECHT niet weet wat er is gebeurd.

En Light heeft echt niet de Death Note opgegeven. Daar zit meer achter
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Klinkt wel logisch en weer erg slim van Light.
pi_45982582
volgensmij stond er juist dat je dan het eigendomschap verliest
pi_45982791
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:47 schreef koffiegast het volgende:
volgensmij stond er juist dat je dan het eigendomschap verliest
Na die 490 dagen wel, maar daarvoor kan je 'm dus nog wel terugroepen.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:04:49 #137
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45983274
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Klinkt wel logisch en weer erg slim van Light.
Oh dit is gebaseerd op wat afl 15 liet zien en niet gebaseerd is op spoilers
Over het algemeen ben ik wel goed in het doorzien van thrillers en daarom kan ik wel stellen dat deze serie goed in elkaar zit: ik ben al verschillende keren verrast door de wendingen terwijl die wendingen (achteraf) best logisch zijn Er zullen dus zeker nog wel verrassingen komen.

De afgelopen dagen heb ik er best over nagedacht. (Death note eens per week is me te weinig ) en heb me de volgende dingen bedacht:

Ik denk dat de rol van Misa niet is uitgespeeld bijvoorbeeld. Ze mag Rem kwijt zijn maar de redenen voor haar beslissing om 'Kira' te vinden, te helpen en (daardoor) een death note te accepteren zijn er nog steeds: haar ouders zijn nog steeds dood terwijl zij gered is door een shinigami... Light hoeft haar dus niet eens over te halen. En 2 personen met een death note die elkaar kennen en helpen is beter dan 1 death note of (nog erger) 2 personen die een death note hebben en elkaar dwars liggen.

Indien Light serieus Ryuk aan de kant zet (vanwege de hierboven reeds genoemde redenen) en voor Rem kiest zou ik me kunnen voorstellen dat hij Ryuk aan Misa geeft zodra hij haar vrij krijgt. Ik vind alleen dat Light irritant is tegenover Misa. Ze lijkt me een leuk karakter te hebben en een meid die 100% aan zijn kant staat. Dan zou ik geen misbruik van haar maken maar samen werken met haar (ondanks haar vreemde kijk op de wereld; volgens mij denk ze zelfs onoverwinnelijk te zijn(?)). Nu was de 'samenwerking' eenrichtingsverkeer. Indien het samenwerking wordt worden ze een ijzersterk team waarvan je nooit bewijzen kunt bewijzen dat ze iemand kunnen doden.

Wat bijvoorbeeld kan is dat Light de death note van Rem nu al (voor hij zich gevangen liet nemen) heeft maar een activeringswoord heeft bedacht (net als dat hij heeft gedaan om Ryuk kwijt te raken)

Daarnaast kan er ook nog een ander persoon bijkomen: een (voor ons nog onbekende) vriend van Light ofzo. Waarom niet nog een death note he

L gaat zeker sterven alhoewel ik me kan voorstellen dat L ook wel eens een death note zou kunnen hebben (dat zou een pas giller zijn ) en daarmee een aas uit de hoed tovert.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:09:24 #138
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45983466
Zo zoekend lijken er 66 regels te zijn voor de death note.
Deze:
If you lose the Death Note or have it stolen, you will lose its ownership unless you retrieve it within 490 days.

stelt niets over het begraven van een death note
pi_45987557
feit dat L zo schrok van de term shinigami tijdens een kira uitzending zegt me dat ie er wel enigszins mee bekend zou zijn
  maandag 5 februari 2007 @ 14:12:21 #140
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46006323
Net ook episode 16 gezien eindelijk.
En ligt het aan mij of was deze aflevering veel minder strak en mooi getekend dan de vorige afleveringen.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:13:18 #141
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_46012350
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En ligt het aan mij of was deze aflevering veel minder strak en mooi getekend dan de vorige afleveringen.
Misschien had je een slechte fansub :p
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_46013168
quote:
Was mij niet opgevallen, maar dat kan ook aan mij liggen.
Of aan jou.. in dit geval.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:41:07 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46013290
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Rahl het volgende:

[..]

Misschien had je een slechte fansub :p
AFNS. En wat heeft de sub, met de tekenstijl te maken.
pi_46056972
quote:
Hmm tis mij eigenlijk niet opgevallen, maar je ziet het wel vaak dat de tekenstijl in de loop van de serie hier en daar verandert.

Morgen nieuwe episode
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:59:08 #145
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_46058882
anfs let it come!
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_46077595
De eerste sub van ep 17 is er. Deze keer door Kuro-Hana.
Als er vanavond geen andere sub is download ik deze wel.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:22:48 #147
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46077678
COOL.
Zometeen thuis meteen downloaden
pi_46086998
keb die eerste sub kurohana gedownd, snel binnen

aparte font maar wel leesbaar... ehmm verder "Fiftieth day" wtf? nog niet eerder van gehoord...
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:48:13 #149
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46095755
Vreemd font ja
Maar het Live Evil font was ook even wennen dus dit gaat ook wel lukken.

"Stalker-san" blijf ik een goede vinden Die Misa is zo naief en eerlijk dat ze schattig is
"If Light-kun was Kira I'd love him even more"
pi_46113225
Verschrikkelijk lettertype en waarom opeens al die humor in de serie, niet gepast en het mag van mij weer snel verdwijnen. Past gewoon niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')