quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:[..]
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Klinkt wel logisch en weer erg slim van Light.
Oh dit is gebaseerd op wat afl 15 liet zien en niet gebaseerd is op spoilers
![]()
Over het algemeen ben ik wel goed in het doorzien van thrillers en daarom kan ik wel stellen dat deze serie goed in elkaar zit: ik ben al verschillende keren verrast door de wendingen terwijl die wendingen (achteraf) best logisch zijn
![]()
Er zullen dus zeker nog wel verrassingen komen.
De afgelopen dagen heb ik er best over nagedacht. (Death note eens per week is me te weinig
![]()
) en heb me de volgende dingen bedacht:
Ik denk dat de rol van Misa niet is uitgespeeld bijvoorbeeld. Ze mag Rem kwijt zijn maar de redenen voor haar beslissing om 'Kira' te vinden, te helpen en (daardoor) een death note te accepteren zijn er nog steeds: haar ouders zijn nog steeds dood terwijl zij gered is door een shinigami... Light hoeft haar dus niet eens over te halen. En 2 personen met een death note die elkaar kennen en helpen is beter dan 1 death note of (nog erger) 2 personen die een death note hebben en elkaar dwars liggen.
Indien Light serieus Ryuk aan de kant zet (vanwege de hierboven reeds genoemde redenen) en voor Rem kiest zou ik me kunnen voorstellen dat hij Ryuk aan Misa geeft zodra hij haar vrij krijgt. Ik vind alleen dat Light irritant is tegenover Misa. Ze lijkt me een leuk karakter te hebben en een meid die 100% aan zijn kant staat. Dan zou ik geen misbruik van haar maken maar samen werken met haar (ondanks haar vreemde kijk op de wereld; volgens mij denk ze zelfs onoverwinnelijk te zijn(?)). Nu was de 'samenwerking' eenrichtingsverkeer. Indien het samenwerking wordt worden ze een ijzersterk team waarvan je nooit bewijzen kunt bewijzen dat ze iemand kunnen doden.
Wat bijvoorbeeld kan is dat Light de death note van Rem nu al (voor hij zich gevangen liet nemen) heeft maar een activeringswoord heeft bedacht (net als dat hij heeft gedaan om Ryuk kwijt te raken)
Daarnaast kan er ook nog een ander persoon bijkomen: een (voor ons nog onbekende) vriend van Light ofzo. Waarom niet nog een death note he
L gaat zeker sterven alhoewel ik me kan voorstellen dat L ook wel eens een death note zou kunnen hebben (dat zou een pas giller zijn
![]()
) en daarmee een aas uit de hoed tovert.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*