De benefits voor Noorwegen zijn in ieder geval niet beter dan waar ik momenteel werk (naja, ik krijg geen gratis snacks, maar verder...). Hoe zit het met het basissalaris, ligt dat op marktconform niveau of er ruim boven of misschien zelfs eronder 'omdat men maar blij moet zijn er te mogen werken'?quote:Op zondag 25 februari 2007 22:47 schreef LintuxCx het volgende:
Hehehe, als je even een baan uitzoekt op http://www.google.com/jobs/, geef het dan even door, dan voer ik je CV in en vang ik die bonus.
Hoe kom je zo op Noorwegen? Is dat een land waar je graag zou willen wonen/werken? Ik denk dat de benefits met name wat leuker zijn voor de grotere kantoren. Veel kantoren in Amerika, en de paar groten in Europa (Dublin en Zürich).quote:Op zondag 25 februari 2007 23:00 schreef Fogel het volgende:
De benefits voor Noorwegen zijn in ieder geval niet beter dan waar ik momenteel werk (naja, ik krijg geen gratis snacks, maar verder...). Hoe zit het met het basissalaris, ligt dat op marktconform niveau of er ruim boven of misschien zelfs eronder 'omdat men maar blij moet zijn er te mogen werken'?
Ik woon al sinds 2000 in Noorwegen, vandaar.quote:Op zondag 25 februari 2007 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hoe kom je zo op Noorwegen? Is dat een land waar je graag zou willen wonen/werken? Ik denk dat de benefits met name wat leuker zijn voor de grotere kantoren. Veel kantoren in Amerika, en de paar groten in Europa (Dublin en Zürich).
Ik heb mijn postbank rekening nooit opgezegd toen ik vertrok en die doet het na 7 jaar in het buitenland nog steeds prima (moet alleen nog eens een keer mijn paspoort komen laten zien wegens die nieuwe regels).quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:59 schreef elvy het volgende:
Ook bankrekening moet nog iets verder uitgezocht worden. Heeft iemand van jullie ook een niet-ingezetenen rekening? Wat is het verschil precies met een expat-pakket?
De vraag is natuurlijk of je met je kennis die je hier hebt over de gevolgen van dergelijke projecten, je het wel verantwoord vindt om daar een kerncentrale in een sloppenwijk te bouwen.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:20 schreef Plotinus het volgende:
Zuid-Afrika is ook een land dat gigantisch veel mensen zoekt, ze zijn daar momenteel en ook nog de komende paar jaar met gigantische bouwprojecten bezig. Er worden nieuwe havens gebouwd langs heel de kust, kerncentrales, energiecentrales, een spoortunnel naar Johannesburg, noem het maar op. Daar heb je tenminste geen gezeik over milieu rapportages, bewonersinspraken en noem het maar op al die onzin. Ze plempen gewoon niieuwe gebouwen neer wanneer zij dat willen, geen gezeik.
Ach joh, gezeik. Als jij maar lekker in het buitenland kunt zitten, toch?quote:Op zondag 11 maart 2007 11:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je met je kennis die je hier hebt over de gevolgen van dergelijke projecten, je het wel verantwoord vindt om daar een kerncentrale in een sloppenwijk te bouwen.
Voor geen goud dat ik daar heenging. Dat land staat aan de rand van de afgrond en je bent als blanke je leven niet zeker (als zwarte trouwens ook niet meer). Het is niet voor niets dat alle hoogopgeleide Zuid-Afrikanen wanhopig een baan buiten Z.A. proberen te vinden.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:20 schreef Plotinus het volgende:
Zuid-Afrika is ook een land dat gigantisch veel mensen zoekt, ze zijn daar momenteel en ook nog de komende paar jaar met gigantische bouwprojecten bezig.
Same for me! Je hebt helemaal gelijk!!!quote:Op zondag 11 maart 2007 23:21 schreef StefanP het volgende: Voor geen goud dat ik daar heenging. Dat land staat aan de rand van de afgrond en je bent als blanke je leven niet zeker (als zwarte trouwens ook niet meer). Het is niet voor niets dat alle hoogopgeleide Zuid-Afrikanen wanhopig een baan buiten Z.A. proberen te vinden.
Een heeeeeeeeele praktische tip als je veel electronica meeneemt. Zorg ook voor een aantal verloopstekkers. Waarschijnlijk heeft Kenia een ander stekker systeem dan Nederland. (3 polig zou ik gokken). In ieder geval iets om op te zoeken, anders zit je net als ik met je teeveetje en je dvd spelertje die het niet doen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 06:45 schreef elvy het volgende:
Uuuhm tja, op de eerste plaats wat persoonlijke dingen. Foto's e.d. voor in het huisje. Daarnaast boeken en fotoalbums, onze kampeerspullen maar ook een deel electronica zoals de tv e.d.
Beetje van alles dus.
Hoezo?
Ik zit me net te bedenken, er zit eigenlijk meer een apparaatje tussen dat ervoorzorgt dat de toevoer van stroom gelijk blijft. In Manila wil er nog wel eens verschil in zittenquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:36 schreef elvy het volgende:
Zelf gelukkig geen ervaring mee, maar het schijnt je electronica inderdaad geen goed te doen!
En in Kenya was het ook zeker geen overbodige luxe, want de stroom viel regelmatig uit, en als hij dan weer terug kwam, dan meestal eerst op halve sterkte! (grappig gezicht bij je gloeilampen, maar of je computer er ook zo blij van wordt?)
Ik lees mijn vorige stukje trouwens net nog eens terug, en vind het wel een beetje 'betweterig' over komen zo. Maar zo bedoelde ik het helemaal niet hoor, ik vind het juist hartstikke leuk dat jullie allemaal mee denken, bedankt daarvoor!
Alleen als ze er ´boer zoekt vrouw´ hebbenquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:30 schreef popolon het volgende:
Het noorden van Amerika, dus alles boven Kentuckyis nog steeds op zoek naar boeren. Canada included.
Dus heren (of dames) agrariërs, grijp uw kans.
dus ze zoeken vrijwilligers om hele dagen onder een koe te zitten, in extreem koude temperaturen en in een omgeving waar geen reet te beleven valtquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:30 schreef popolon het volgende:
Het noorden van Amerika, dus alles boven Kentuckyis nog steeds op zoek naar boeren. Canada included.
Dus heren (of dames) agrariërs, grijp uw kans.
Je kan inderdaad niet zeggen dat er momenteel niets te beleven is in Rio...quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:35 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dus ze zoeken vrijwilligers om hele dagen onder een koe te zitten, in extreem koude temperaturen en in een omgeving waar geen reet te beleven valt
vind je het heel erg als ik bedank voor de eer ?
... waar ik toevallig vanavond weer naar toe vlieg !quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je kan inderdaad niet zeggen dat er momenteel niets te beleven is in Rio...
5% is ongeloofelijk rijk en woont in een eigen wereld en 95% wordt onderdrukt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:16 schreef Libris het volgende:
kwijl! Erg mooi elvy! Waarom hebben mensen (inclusief ik) een verkeerd beeld van Afrikaanse landen..?
Zoiets inderdaad. Dat wordt vooral veel gebruikt voor expats die in een wat gevaarlijker land gaan wonen. In het Midden Oosten heb je overal van die compounds voor personeel van oliemaatschappijen. Wonen ook aardig wat Nederlanders in dat soort compounds die voor Shell werken heb ik me laten vertellen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is een compound? Ommuurd met bewaking?
Waarschijnlijk omdat het overgrote deel in armoede leeft. Ik ken mensen die 10 jaar in Zimbabwe hebben gewoond, maar in 1998 vertrokken is omdat het steeds moeilijker werd voor blanken. Zij woonden in een relatief mooie villawijk buiten de hoofdstad, met alle faciliteiten, in het laatste jaar 1998 zelfs internet. Er was een winkel die Britse/Europese/Amerikaanse import producten verkocht, en al decennia lang konden oud-Engelse immigranten middels catalogussen de nieuwste elektronica bestellen uit Engeland.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:16 schreef Libris het volgende:
kwijl! Erg mooi elvy! Waarom hebben mensen (inclusief ik) een verkeerd beeld van Afrikaanse landen..?
90%?quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:09 schreef elvy het volgende:
Deze compound is niet ommuurd, maar het is wel een soort 'gemeenschap' van een aantal huizen (stuk of 8) bij elkaar met bewaking ja. Helaas is dat in zulke gebieden noodzaak. Een héél groot deel van de bevolking is inderdaad erg arm. (al stuit het me voor de borst om te zeggen dat 95% wordt onderdrukt, dat zie ik anders) In hun ogen zijn wij on-voorstelbaar-rijk. Voor sommige mensen kan de verleiding dan wel erg groot worden.......
Gelukkig komen wij niet in een grote stad te wonen waar je echt hele expat wijken hebt, dus (voor ons gevoel valt het hier wel mee met het elitaire 'afsluiten' )
Ik geloof er bovendien sterk in dat de beste manier van ontwikkelingshulp het opbouwen van een gezonde economie is. Niet onderdrukken en uitbuiten dus, maar wel werkverschaffing, met voorzieningen als gezondheidszorg e.d. Echter wel gewoon een commercieel, concurerend bedrijf, dat niet afhankelijk is van giften, en in elkaar dondert zodra de giften stoppen! De mensen die dan geld gaan verdienen gaan dit ook weer uitgeven, en zo onstaat er een hele economie omheen. Op het bedrijf waar wij straks komen te werken kunnen we toch zo'n 300-400 mensen aan werk helpen. Zij krijgen salaris, gezondheidszorg, huisvesting enz.
Ik had het niet over ex-pats. Al horen die vaak wel bij de 5%quote:Op woensdag 25 april 2007 02:09 schreef SeLang het volgende:
Verhalen over "onderdrukken" is inderdaad puur gelul. Je brengt juist kansen naar dat land toe.
En als het goed is dan gaan die dure expats er geleidelijk aan uit. Meestal krijgt een expat de opdracht om iets op te zetten en kennis over te dragen en als het na een paar jaar allemaal goed draait dan kun je geleidelijk de expats terugtrekken en het aan lokale mensen overlaten. Dat lukt in sommige landen beter dat in andere landen, en voila, zie daar de eigen verantwoordelijkheid van de mensen in dat land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |