abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44828964
Ik zocht een schilderij/tekening van de hel....gewoon omdat ik het weer eens wil zien... had het vroeger ergens gezien, volgens mij in de omslag van een boek, weet er niet veel meer van, alleen dat ik er wel gefascineerd door was.

Hoe het er precies uitziet.... tja.... als ik het zie herken ik het meteen denk ik. Als ik het me goed herhinner is rood de dominante kleur, en werden er allemaal voornamelijk dikke, naakte mensen in grote potten levend (dood lol) gekookt door demonen. Echt veel meer kan ik me niet meer herhinneren...

Iemand enig idee?

google leverde al niks op....

(Nee ik ben geen satanist oid.... gewoon een beetje nostalgie)
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:42:17 #2
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_44829785
Voor mij is dit de hel:
opgezegd@fok.nl
pi_44829826
lol, da's blauw/geel, en niet rood
pi_44829894
Misschien iets van Jeroen Bosch?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_44829969
Ik heb ooit bij de bieb de schetsversie geleend van 'La Divina Commedia' van Dante Alighieri. Jouw omschrijving klinkt voor mij als ene tekening die zo in dat boek zou kunnen.
Ik weet niet of je daar iets aan hebt.
Maar ik vrees dat je iets anders bedoeld.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_44830087
Hup, naar google

Even kijken
pi_44830239
La Divina Commedia is het niet....

Jeroen Bosch ook niet....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')