Na je 40e neemt je inteligentie blijkbaar duidelijk af.
I.p.v. dit te accepteren wordt dit gewoon gecompenseerd door de punten iets anders te berekenen.
Ben je 39 jaar, en doe je de test een dag voordat je 40 wordt, dan heb je een Iq-score van bijv 108.
Doe je de volgende dag, als je dus 40 bent, de test weer.
Stel je geeft exact dezelfde antwoorden. Gaan ze je score vanuit een andere tabel beoordelen en dan het je ineens een IQ van 113..
Dit is natuurlijk je reinst onzin hé!!!
Accepteer nou maar gewoon dat je dommer wordt na je 40e.
Er zijn denk ik ook zat mensen die de rekenmachine er even hebben bijgepakt
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 17-01-2002 00:08]
quote:Ben gewend meestal erg slim ergens uit tevoorschijn te komen. Maar goed, eindelijk eens van m'n wolkje getrapt
Op woensdag 16 januari 2002 23:52 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo?
quote:wat mij betreft dus wel, heb 5 keer net geklikt toen de vraag voorbij was
Op donderdag 17 januari 2002 00:08 schreef Jeltje het volgende:
Keb de uitzending niet gezien maar ik vraag me af of het enig verschil maakt of je de test via internet of de tv gemaakt hebt...
Vooral veel fouten in eerste stuk (taal is nooit mijn sterkste kant geweest)
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbelzuurrr op 17-01-2002 00:11]
quote:Haha ja dat had ik ook
Op donderdag 17 januari 2002 00:09 schreef EyE het volgende:[..]
wat mij betreft dus wel, heb 5 keer net geklikt toen de vraag voorbij was
quote:Ik dus ook...ook 5 x niks geklikt en ik ben ff een excuus aan het zoeken voor mijn lage score (106) dus bij deze wordt dat het dan
Op donderdag 17 januari 2002 00:09 schreef EyE het volgende:[..]
wat mij betreft dus wel, heb 5 keer net geklikt toen de vraag voorbij was
[Dit bericht is gewijzigd door Jeltje op 17-01-2002 00:12]
[edit]zie nu SunChaser's bovenstaande post pas. Lafaard! [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 17-01-2002 00:16]
quote:23
Op donderdag 17 januari 2002 00:13 schreef Jane het volgende:
P.S. Wat had je zelf eigenlijk, Sun?
quote:Goede antwoorden
Op donderdag 17 januari 2002 00:14 schreef SunChaser het volgende:[..]
23
quote:Iemand uitlachen om zijn IQ getuigt in ieder geval niet van intelligentie.
Op donderdag 17 januari 2002 00:27 schreef Priscella het volgende:
Regillio Tuur :81
Irene van der laar: 84
Mijn god,wat het gevoel te kort komt, is door het verstand niet aan te vullen.
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 17-01-2002 00:30]
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 00:28 schreef gelly het volgende:[..]
Iemand uitlachen om zijn IQ getuigt in ieder geval niet van intellegentie.
Nou om veel te zeggen hoef jij in ieder geval niet veel woorden te gebruiken.
Nog 1x: hahahahahahha
quote:Dat vond ik nog wel meevallen deze keer.
Op donderdag 17 januari 2002 00:29 schreef Theeboon het volgende:
Ik keek alleen naar Bridget's inham
Bij de EQ-test
(kan ook bij de werktest zijn geweest)
quote:Ja nou ik van de allochtonen ook hoor
Op donderdag 17 januari 2002 00:29 schreef Stranger het volgende:
van irene van der laar had ik toch echt hoger verwacht.. ik bedoel het is nou niet dat ze dom overkomt.. kijk van regilio tuur dat zag zelfs een blinde aankomen..
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 00:31 schreef Priscella het volgende:[..]
intellegentie hahaha INTELLEGENTIE hahahaha
Nou om veel te zeggen hoef jij in ieder geval niet veel woorden te gebruiken.
Nog 1x: hahahahahahha
P.s. wb
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 17-01-2002 00:34]
quote:goh.. dat was ook niet te voorspellen
Op donderdag 17 januari 2002 00:32 schreef Priscella het volgende:[..]
Ja nou ik van de allochtonen ook hoor
quote:Kelly zou dan na iedere vraag vragen wanneer ze op het knopje mag drukken
Op donderdag 17 januari 2002 00:34 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
P.s. wb
J.
quote:Dan waren de banken niet opgelicht denk ik.
Op donderdag 17 januari 2002 00:33 schreef gelly het volgende:
Ze zouden eigenlijk deze test onder de ex-Big Brother bewoners moeten houden. Dat is pas komische TV.
quote:Leg uit ?
Op donderdag 17 januari 2002 00:36 schreef Priscella het volgende:[..]
Dan waren de banken niet opgelicht denk ik.
quote:Nou ik vind het toch wel een aardig geil jasje wat ze aanhad, ik had constant de neiging om erin te kijken.
Op donderdag 17 januari 2002 00:32 schreef RAiDEN het volgende:[..]
Dat vond ik nog wel meevallen deze keer.
Bij de EQ-test
![]()
![]()
(kan ook bij de werktest zijn geweest)
[van GoT geleend]
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 17-01-2002 00:59]
Ik heb 'm trouwens net even digitaal gedaan (na twaalven, extra handicap ). Ik vond bij die numerieke dingusjes er wel verdomd weinig tijd voor staan. Daardoor heb ik veel fouten gemaakt, vooral in dat deel. Geen flauw idee hoeveel punten ik per onderdeel heb. Ben te moe om dat nu nog op te gaan zoeken. Ik heb m'n antwoorden trouwens ook niet bewaard
quote:Ik had 2 vragen net te laat ingedrukt
Beste Michael C,Hartelijk dank voor je deelname aan De Nationale IQ Test 2002 van BNN.
We hebben je antwoorden ontvangen en je score berekend.
Jouw IQ score is 120.
Verder had ik ook niet anders verwacht van de allochtonen, en dan te bedenken dat dat ook nog de slimmerikken onder de allochtonen zijn die daar zitten.
Zij hadden in de 9x punten, en de blondjes iets van 118.
Edit:
Wat me wel opvalt is dat veel mensen hier (denken) hoog begaafd te zijn, en vet ver boven het gemiddelde zitten.
Hier trek ik enkele conclusies uit.
1. Sommigen hier liegen (en dat doen er zowiezo al veel)
2. Werken met computers betekent dat men bovengemiddeld slim is.
3. Men wil niet afgaan en verandert 30 in 130.
4. Zie 1 En 2 En 3
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 17-01-2002 01:26]
quote:Andere mogelijkheden:
Op donderdag 17 januari 2002 01:14 schreef Refragmental het volgende:
4. Zie 1 En 2 En 3
quote:Jep die was ik ook vergeten.
Op donderdag 17 januari 2002 01:45 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Andere mogelijkheden:
5. zo'n TV test is niet erg betrouwbaar
6. 100 is het gemiddelde van nederland, de gemiddelde nederlander is erg dom.
Vor nummer 6 verwijs ik je naar hun site, en zul je zien dat wij hoger scoren dan veel landen.
quote:Wat heb jij toch zo tegen allochtonen? Zou het niet zo kunnen zijn dat het verbale gedeelte misschien wel een beetje lastig is voor mensen met een taalachterstand?
...
Verder had ik ook niet anders verwacht van de allochtonen, en dan te bedenken dat dat ook nog de slimmerikken onder de allochtonen zijn die daar zitten.
Zij hadden in de 9x punten, en de blondjes iets van 118...
Verder hebben de studenten volgens mij wel gewonnen. De boeren hadden een gemiddelde van 137 en dat is simpelweg onmogelijk, helemaal als de winnaar 139 ofzo scoorde.
Zal wel een rekenfoutje in de computer geweest zijn
Bridget viel weer errug op door niet te luisteren naar alles en iedereen en als een "leeg" blondje te presenteren. (Soort Hans Kazan zeg maar, wel presenteren, maar niet nadenken) Ipv dat ze zegt "nou 137, dat klopt denk ik niet".
quote:Blijkbaar heb je met poep in je oren gekeken, want later werd het verbeterd, 127 namelijk. Nog altijd beter dan de studenten.
Op donderdag 17 januari 2002 09:09 schreef Vamos het volgende:Bridget viel weer errug op door niet te luisteren naar alles en iedereen en als een "leeg" blondje te presenteren. (Soort Hans Kazan zeg maar, wel presenteren, maar niet nadenken) Ipv dat ze zegt "nou 137, dat klopt denk ik niet".
quote:Poep in z'n oren jah!
Op donderdag 17 januari 2002 09:22 schreef gelly het volgende:
Blijkbaar heb je met poep in je oren gekeken, want later werd het verbeterd, 127 namelijk.
quote:ja maar dat kwam door die domme zuipstudent die zogenaamd stoer te laat naar bed was gegaan
Nog altijd beter dan de studenten.
quote:Ik vond het een beetje geacteerd. Volgens mij was dat door BNN geregeld. Leuk hoor, typecasting.
Op donderdag 17 januari 2002 09:35 schreef EyE het volgende:
ja maar dat kwam door die domme zuipstudent die zogenaamd stoer te laat naar bed was gegaan
quote:Kom kom, KP. De gemiddelde student zuipt veel, dat is gewoon een feit.
Op donderdag 17 januari 2002 10:09 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik vond het een beetje geacteerd. Volgens mij was dat door BNN geregeld. Leuk hoor, typecasting.
quote:Da's waar.
Op donderdag 17 januari 2002 10:09 schreef gelly het volgende:[..]
Kom kom, KP. De gemiddelde student zuipt veel, dat is gewoon een feit.
Totaal dus 58 punten, en onder de 40 qua leeftijd. IQ zou daarmee 135 zijn. Kan wel kloppen; dat moet universitair niveau zijn en ik heb idd een universitaire studie afgerond.
quote:Oh, crap, inderdaad poep in mijn oren
Op donderdag 17 januari 2002 09:22 schreef gelly het volgende:[..]
Blijkbaar heb je met poep in je oren gekeken, want later werd het verbeterd, 127 namelijk. Nog altijd beter dan de studenten.
Vinnik nog hoog, dat boeren gemiddeld universitair nivo halen... en toch boer worden (nou ja, zullen wel technisch hooggeschoolde agariers geweest zijn ofzo )
Maar goed, er zaten een hoop 40+-ers tussen, dus dat verhoogt het gemiddelde weer wat. Volgens mij hebben oudere mensen (tot ze echt aftakelen natuurlijk) een grotere woordenschat dan jongeren.
quote:Ik???
Op donderdag 17 januari 2002 08:42 schreef Scipio het volgende:[..]
Wat heb jij toch zo tegen allochtonen? Zou het niet zo kunnen zijn dat het verbale gedeelte misschien wel een beetje lastig is voor mensen met een taalachterstand?
quote:141 echte punten, neem ik aan... Ik 141 met compensatie punten...
Op donderdag 17 januari 2002 00:08 schreef Seborik het volgende:
141.
Totaal: 58 punten=IQ 135.
Volgens mij geeft die test een redelijk betrouwbare indicatie.
Ik heb een universitaire studie afgerond en dit bewijst eens te meer dat ik duidelijk een alfa ben.
quote:Heeft ze nou wel of geen BH aan, daar dacht ik steeds aan, terwijl ik die test deed. Omdat ik zo afgeleid werd door cleavage mogen daarvoor ook wel compensatiepunten gegeven worden, vind ik...
Op donderdag 17 januari 2002 00:29 schreef Theeboon het volgende:
Ik keek alleen naar Bridget's inham
Is net zoiets als dat je bij iemand met het 'down syndrom' er 50 bij gaat optellen omdat zij er niets aan kunnen doen dat ze wat minder intelligent zijn.
quote:Ja, kwam op een IQ van 141.
Op donderdag 17 januari 2002 16:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
141 echte punten, neem ik aan... Ik 141 met compensatie punten...
quote:Ik dacht van niet.
Op donderdag 17 januari 2002 16:50 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Heeft ze nou wel of geen BH aan, daar dacht ik steeds aan, terwijl ik die test deed. Omdat ik zo afgeleid werd door cleavage mogen daarvoor ook wel compensatiepunten gegeven worden, vind ik...
quote:Jawel een push up zelfs.
Op donderdag 17 januari 2002 17:37 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik dacht van niet.
Overigens wel het eerste gedeelte goed verpest... van de eerste 12 had ik er al 6 fout en in totaal van het blok "verbaal" 10
Van de andere twee blokken had ik er telkens 5 fout
quote:Nederland heeft 1 van de hoogste gemiddeldes (geen goed woord ik weet) van Europa maar das al gezegd.
Op donderdag 17 januari 2002 01:45 schreef Aaargh! het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
4. Zie 1 En 2 En 3
--------------------------------------------------------------------------------
Andere mogelijkheden:
5. zo'n TV test is niet erg betrouwbaar
6. 100 is het gemiddelde van nederland, de gemiddelde nederlander is erg dom.
7. de strevertjes die waarschijnlijk toch wel een hoge score halen (en dit tot op zekere hoogte ook wel belangrijk vinden) gaan hier voor zitten en gaan hun IQ aan de hele wereld verspreiden.
persoonlijk hecht ik er weinig waarde aan omdat het puur geleerde inderdelen zijn. er zit geen creativiteit in.
maar als je mijn score wilt weten: 112
quote:Bart is vorig jaar tweede geworden bij de bekende Nederlanders ( en hij had best veel concurrentie ja!)
Op donderdag 17 januari 2002 00:33 schreef gelly het volgende:
Ze zouden eigenlijk deze test onder de ex-Big Brother bewoners moeten houden. Dat is pas komische TV.
Is die 100 eigenlijk gebaseerd op het gemiddelde in Nederland of in een groter gebied?
Ze hebben dit jaar de schaal trouwens wel flink aangepast ten opzichte van vorig jaar. Toen kon je volgens mij niet een score hoger dan 125 halen, dit jaar kon je best 150 halen.
quote:Ja, wat is het: gemiddeld 100 of modaal 100? Volgens mij modaal (meest voorkomend), want ze werken met een indeling o.g.v. Gauss-kromme...
Op vrijdag 18 januari 2002 10:47 schreef paladin het volgende:
het gemiddelde IQ van een nederlander in een bepaalde leeftijdsgroep is altijd 100, simpelweg om dat de IQ schaal geijkt daarop geijkt is.
Mijn iq volgens de N-IQ-test: 124
Betrouwbaar?
nee:
Bijna iedereen kan wel de hoogste scoren halen door het volgende te doen:
- Veel Nederlandse woorden uit je kop stampen
- ff een keer een spreekwoordenboek doorlezen
- een aantal uurtjes Photoplayend doorbrengen
- en natuurlijk een beetje je rekenvaardigheid op peil houden door een keer niet de rekenmachine erbij te pakken
Natuurlijk is dit niet niks, maar ja, het laat maar zien dat andere dingen niet belangrijk zijn. Bovendien waren de visuele vragen te makkeljk waardoor daar eigenlijk niemand echt onderuit kon gaan, wat wel kon bij taal. Hierdoor scoorden degene die goed zijn in talen vaak veel hoger dan degene die goed zijn in visuele vragen.
Ik hecht dus ook geen waarde aan deze IQ-test. Ik ga wel op internet een betrouwbare test opzoeken
quote:De modus, de mediaan en het gemiddelde zijn als het goed is allemaal dezelfde bij een normale verdeling. Volgens mij dus allebei.
Op vrijdag 18 januari 2002 15:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, wat is het: gemiddeld 100 of modaal 100? Volgens mij modaal (meest voorkomend), want ze werken met een indeling o.g.v. Gauss-kromme...
quote:
Op zaterdag 19 januari 2002 01:21 schreef inquestos het volgende:
Ik hecht dus ook geen waarde aan deze IQ-test. Ik ga wel op internet een betrouwbare test opzoeken
quote:Ik denk ook dat de gemiddelde scores wel verdacht hoog zijn, waardoor je al snel gaat denken dat het niveau van de vragen wat te laag lag, of de scoreberekening niet juist was. Maar dat de visuele vragen te makkelijk waren vind ik juist weer niet, de "zoek de verschillen" vragen had ik allemaal (op de bmw/volvo grille na) fout. Iedereen heeft z;n sterke en zwakke kanten. Van dat spreekwoordenboek is ook onzin, het was puur logisch nadenken, je hoefde de spreekwoorden absoluut niet te kennen om de juiste betekenis te kunnen kiezen.
Op zaterdag 19 januari 2002 01:21 schreef inquestos het volgende:
..............Ik hecht dus ook geen waarde aan deze IQ-test. Ik ga wel op internet een betrouwbare test opzoeken
Maar goed, je kunt er natuurlijk wel op oefenen, als je regelmatig dit soort testjes doet, scoor je snel een stuk hoger, dus zelfs jij hoeft met je matige score nog niet te wanhopen.
Om een goede indicatie te krijgen moet je een keer of 5 een IQ test doen. Je zal merken: het stabiliseert zich.
De BNN test had dacht ik een gemiddelde van 112 ofzo. Dat is heel goed mogelijk. Het landelijke gemiddelde is 100, maar je denkt toch niet dat minder intelligente mensen (Pa de Vries die al 30 jaar aan de lopende band werkt) meedoet?
Via internet doen zowiezo alleen gemiddeld slimmere mensen mee. Mensen uit de arme klasse (gemiddeld minder slim) hebben geen internet.
Voor wat het uitmaakt, werk en opleiding is van HBO niveau.
Mijn vakgebied (multimedia) draait vooral om visuele intelligentie en oplossend vermogen, maar veel minder om rekenvaardigheid. Ik zou wel eens een test willen doen die er toe doet wat betreft mijn vakgebied en opleiding, dan zou ik ongetwijfeld hoger scoren.
Het viel me wel op dat je voor sommige (makkelijke) onderdelen onwijs veel tijd kreeg en voor andere weer niet.
Ik ben benieuwd hoe ik scoor met die sex-test
Was best redelijk vond ik zelf en precies wat ik ervan verwacht had HBO+ niveau
Meerdere mensen die ik ken die goed zijn in taal, maar slecht in mathematica e.d., hebben lager gescoord dan hun echte IQ, terwijl bèta-personen allemaal hoog scoorden. Klopt dan toch niet echt?
quote:Hm een studiegenoot van mij vindt dat je wiskundige vaardigheden alles zeggen over je intelligentie. Hij is onnodig te zeggen erg goed in wiskunde. Maar ik denk wel dat wiskundige intelligentie en ehm alfa-intelligentie (ik ken het ook wel, ben het dus ook niet met die jongen eens) twee verschillende dingen zijn waarvan het onlogisch is om het in één getal (het IQ) onder te brengen. De wegingen zijn dus sowieso arbitrair. Meestal worden de scores in serieuze tests ook wel per onderdeel aangegeven.
Op maandag 21 januari 2002 23:09 schreef Meneer_Aart het volgende:
Misschien dat dit al eens gezegd is in dit topic, maar ik had het idee dat er naar verhouding erg veel rekenvragen waren t.o.v. verbale vragen. De numerieke intelligentie had een zwaarder aandeel.Meerdere mensen die ik ken die goed zijn in taal, maar slecht in mathematica e.d., hebben lager gescoord dan hun echte IQ, terwijl bèta-personen allemaal hoog scoorden. Klopt dan toch niet echt?
quote:Na 2 jaar?
Op woensdag 14 januari 2004 19:02 schreef funmaster het volgende:
* funmaster doet ook mee!
Een spreekwoord had ik fout (voor niets gaat de zon op ), die el (wist niet precies wat het was en toen koos ik voor meter
) en die drie letters in dat spiegelbeeld
Vierde fout weet ik niet precies meer... zat ook bij de eerste tien dacht ik. Stomme taalvragen ook altijd
Iemand?
quote:ja, ik had 132, maar het is de kans van slagen in de maatschappij die dan groter is. Als je hoogbegaafd bent (en dat kun je niet zeggen door alleen deze iq-test te volgen) wil zeggen dat je als je je er ook voor inzet je een hoger niveau aankunt dan iemand met een lager iq. Je moet je er dus nog steeds wel voor inzetten.
Op donderdag 15 januari 2004 01:15 schreef automaat het volgende:
Ik heb een IQ van 137, ik zou dus hoogbegaafd zijn.
En dat voor mavo , mbo en nu bezig zijn met studie makelaardij![]()
Vandaar dat ik alleen een VWO-diploma heb gehaald en na mijn propadeause met m'n studie ben genokt.
Volgens mij is het nep en volksverlakkerij.
Ik en hoogbegaafd.... tsssssssss, nou vraag ik je !
quote:Het was een term iot de Japanse versie van de IQ test.
Op donderdag 15 januari 2004 12:14 schreef Rio het volgende:
Weet iemand wat de afkorting op het 'hok' van de Vrouwen met Grote Borsten betekende? In tegenstelling tot bijvoorbeeld het 'hok' van de Schakers, waar gewoon 'schakers' op stond, stond bij de Vrouwen met de Grote Borsten een afkorting met twee y erin, ben hem ff kwijt.Iemand?
Net zoals de Belgen Nederlanders-grappen maken zoals de Nederlanders Belgen-moppen hebben (of zoiets iig)
quote:Er zitten zelfs users tussen die hoger scoren dan de hoogste van Nederland. Best knap. Na een tijdje fokken heb ik toch niet de indruk dat hier zich de slimste mensen van Nederland verzamelen.
Op donderdag 15 januari 2004 12:32 schreef Kreator het volgende:
Wel eigenaardig dat iedereen hier 130+ heeft, terwijl het gemiddelde in nederland op 110 lag.
quote:Nee, maar ach. Met een IQ test is iedere fokker ineens briljant.
Op donderdag 15 januari 2004 12:37 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Er zitten zelfs users tussen die hoger scoren dan de hoogste van Nederland. Best knap. Na een tijdje fokken heb ik toch niet de indruk dat hier zich de slimste mensen van Nederland verzamelen.
quote:Ow, het was een soort follow-up op hetgeen er over de Japanse IQ-test werd gezegd? Toen was ik niet aan het kijken, maar heb het wel half gehoord. Thanks in ieder geval!
Op donderdag 15 januari 2004 12:33 schreef PPL het volgende:[..]
Het was een term iot de Japanse versie van de IQ test.
Als soort van regenhager van "Domme Blondjes".
Aangezien ze in Japan weinig (natuurlijke) blondjes hebben, hadden ze dat ervan gemaakt.Net zoals de Belgen Nederlanders-grappen maken zoals de Nederlanders Belgen-moppen hebben (of zoiets iig)
Heb een MBO afgerond en ben gestopt met mijn opleiding Informatica in de P-fase.
Persoonlijk vind ik het nogal een hoge score, misschien te hoog. Ik heb echt niet valsgespeeld en ondanks dat ik die test weinig betrouwbaar vind ga ik toch maar eens nadenken over een verse opleiding.
quote:ik eerlijk gezegd ook niet.. ik zie hier niets anders dan 130+
Op donderdag 15 januari 2004 13:56 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
144, kom op zeg....
als ik de hoge scores (en dus ook die van mezelf) in dit topic zie,
vertrouw ik die test voor geen meter.
Tuurlijk begrijp ik wel dat mensen hier op het forum van een hoger niveau zijn als de gemiddelde Frans Bauer-fan.. maar toch..
Trouwens, dit staat er in de facts op BNN.nl:
Veel blowen heeft invloed op je IQ.
Maar met 142 mag ik niet klagen dacht ik...Gaat je IQ omhoog door veel te blowen?
Ik vond m echt supermakkelijk! Idd een idee: volgend jaar een vak met "Fokkers"
Gefrustreerd als ik was heb ik meteen erachteraan nog een andere test gedaan op internet, daar kwam tussen de 130/140 uit. Iemand een verklaring?
quote:ja DUH, die testen geven alleen een beeld van je IQ, maar er staan ook zo veel enorme slechte testen op internet.
Op donderdag 15 januari 2004 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn god, ik had maar 111... Volgens mij heb ik nog nooit zo laag gescoord op een intelligentietest.Gefrustreerd als ik was heb ik meteen erachteraan nog een andere test gedaan op internet, daar kwam tussen de 130/140 uit. Iemand een verklaring?
Ik denk dat die IQ test op tv nog een van de betere testen is, maar als je hem echt wil weten kan je het best een bureau inschakelen die hierin gespecialiseerd is.
Mijn IQ was gister trouwens 137
quote:Er staan idd heel veel baggertesten op internet, bij enkele testen moet je wel heel erg je best doen om niet onder de 120 te komen... Waar ik moeite mee had met die test van BNN was de voor mij beperkte tijd per vraag, ik heb liever tests waar je gewoon een x aantal minuten voor krijgt en niet per vraag een bepaalde tijd. Daar scoor ik altijd veel beter op.
Op donderdag 15 januari 2004 17:06 schreef -moi- het volgende:[..]
ja DUH, die testen geven alleen een beeld van je IQ, maar er staan ook zo veel enorme slechte testen op internet.
Los dan DIT raadsel maar op:
quote:
-Er zijn twee gehele getallen A en B die allebei groter zijn dan 1 en kleiner dan 100.
-Jan krijgt de som van A en B (A+B dus) te horen.
-Kees krijgt het product van A en B (A*B dus) te horen.Nu vindt de volgende dialoog plaats.
Kees: 'Ik weet niet wat de getallen A en B zijn'.
Jan: 'Ik wist al dat je dat niet wist. Ik weet het ook niet'.
Kees: 'Oh, dan weet ik het wel'.
Jan: 'Oh, maar dan weet ik het ook'.Wat zijn A en B?
quote:Ja, mijn mannetje had dat ook. Ik had maar 142.
Op donderdag 15 januari 2004 17:16 schreef Atrimar het volgende:
146
Deze test was echt veel te gemakkelijk.
Vorig jaar zaten er van die vragen tussen als 'welk plaatje is anders', dat zie ik dus nooit op tijd.
Vond wel dat meelezen van Jeroen zeer irritant. Heb bij het laatste blok het geluid uitgezet om meer tijd te hebben om na te denken.
quote:A is 4
Op donderdag 15 januari 2004 17:32 schreef raptorix het volgende:
Nog echt slimme mensen hier?Los dan DIT raadsel maar op:
[..]
quote:De test was ook eenvoudiger dan vorig jaar ... duidelijk.
Op donderdag 15 januari 2004 17:42 schreef Gia het volgende:[..]
Ja, mijn mannetje had dat ook. Ik had maar 142.
Deze test was echt veel te gemakkelijk.
Vorig jaar zaten er van die vragen tussen als 'welk plaatje is anders', dat zie ik dus nooit op tijd.Vond wel dat meelezen van Jeroen zeer irritant. Heb bij het laatste blok het geluid uitgezet om meer tijd te hebben om na te denken.
Normaal zit ik op ongeveer 125 ... niet dat ik klaag overigens
quote:Ik vond die geheugenvragen met die plaatjes zeer irritant, als ik ergens slecht in ben is het wel dat soort ongein...
Op donderdag 15 januari 2004 17:42 schreef Gia het volgende:Deze test was echt veel te gemakkelijk.
Vorig jaar zaten er van die vragen tussen als 'welk plaatje is anders', dat zie ik dus nooit op tijd.
quote:13 en 4
Op donderdag 15 januari 2004 17:32 schreef raptorix het volgende:
Nog echt slimme mensen hier?Los dan DIT raadsel maar op:
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door belanov op 15-01-2004 17:48]
quote:wat is de officiële uitleg?
Op donderdag 15 januari 2004 17:46 schreef Gia het volgende:[..]
13 en 4
Thnx, xxx
teletext dus... 132 it is
quote:Lamaar ben er al uit
Op donderdag 15 januari 2004 17:44 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
A is 4
B is 13.
[Dit bericht is gewijzigd door LennuX op 15-01-2004 22:27]
quote:Leg eens uit dan, ik snap hem nog steeds niet. (Misschien dat die 111 dan toch klopt?)
Op donderdag 15 januari 2004 21:45 schreef LennuX het volgende:[..]
Lamaar ben er al uit
quote:Deze zin: Jan: 'Ik wist al dat je dat niet wist. Ik weet het ook niet'.
Op donderdag 15 januari 2004 22:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Leg eens uit dan, ik snap hem nog steeds niet. (Misschien dat die 111 dan toch klopt?)
quote:Aargh! Nou weet ik weer waarom ik een hekel heb aan raadsels... Nou ja, bedankt voor je uitleg!
Op vrijdag 16 januari 2004 18:58 schreef LennuX het volgende:[..]
Deze zin: Jan: 'Ik wist al dat je dat niet wist. Ik weet het ook niet'.
heeft 13 woorden en 52 tekens (inc de spaties maar zonder de puntjes en quotes). Getal moet tussen 0 en 100 liggen en 52*13 gaat daar wel beetje overheen52/13=4 Dit is mijn oplossing althans
quote:kijk das nou het verschil tussen inzet en de hoogte van je iq
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef PPL het volgende:
Volgens mij klopt er geen reet van die test.
Ik had maar vier foutjes en zou dus super hoog begaafd moeten zijn.
ja ja....Vandaar dat ik alleen een VWO-diploma heb gehaald en na mijn propadeause met m'n studie ben genokt.
Volgens mij is het nep en volksverlakkerij.Ik en hoogbegaafd.... tsssssssss, nou vraag ik je !
ikzelf had ook een iq van 138 (volgens die laatste test) en bij de cito-toets had ik een score van 550 (18 fout ik weet t nog) maar toch bleef ik in 5 vwo zitten.. puur vanwege te weinig inzet
quote:Ik zet ze alleen in een intelligentere volgorde neer
Op vrijdag 16 januari 2004 20:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
Je steelt m'n getallen!
En voor degenen die denken dat ze iets slimmer zijn dan het gemiddelde.... dat denkt dus iedereen. Je bent gewoon het gemiddelde.
quote:Ik had "maar" 118
Op donderdag 15 januari 2004 14:00 schreef Retarded het volgende:[..]
ik eerlijk gezegd ook niet.. ik zie hier niets anders dan 130+
Tuurlijk begrijp ik wel dat mensen hier op het forum van een hoger niveau zijn als de gemiddelde Frans Bauer-fan.. maar toch..
quote:Kan inderdaad wel kloppen. Ik ben namelijk wel goed in taal, maar ben zoo slecht in getallen
Op maandag 21 januari 2002 23:09 schreef Meneer_Aart het volgende:
Misschien dat dit al eens gezegd is in dit topic, maar ik had het idee dat er naar verhouding erg veel rekenvragen waren t.o.v. verbale vragen. De numerieke intelligentie had een zwaarder aandeel.Meerdere mensen die ik ken die goed zijn in taal, maar slecht in mathematica e.d., hebben lager gescoord dan hun echte IQ, terwijl bèta-personen allemaal hoog scoorden. Klopt dan toch niet echt?
quote:Hier idem dito
Op vrijdag 16 januari 2004 22:39 schreef DuchessX het volgende:
[afbeelding]
quote:Je bent die min ervoor vergeten.
Op donderdag 15 januari 2004 18:12 schreef EmmYKuHh het volgende:
ik heb een iq van 96..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-01-2004 12:13]
quote:er zit veel verschil in de testen , het is maar net of de vragen je liggen... mensen die vorig jaar laag scoorden , scoren nu ineens heel hoog en andersom... Ik vind de test onevenwichtig gemaakt.
Op vrijdag 16 januari 2004 03:05 schreef flaphead het volgende:
mijn iq was 132, opvallend hoog eigenlijk (voorgaande jaren had ik 111,119 en iets in de 120). daarom dacht ik dat de test dit jaar misschien makkelijk was, maar als je zo de andere
scores hoorde in het programma waren die niet echt hoger als anderen jaren. ik was dus wel verbaasd. en mn vriendin had 142 notabene...
Whatever. Ik geloof er geen reet van.
quote:Da's nog best hoog voor jouw soort mens.
Op donderdag 15 januari 2004 18:12 schreef EmmYKuHh het volgende:
ik heb een iq van 96..
quote:Het is de BNN IQ-test. Wat wil je dan? Een correcte uitslag?
Op maandag 26 januari 2004 10:39 schreef Libris het volgende:
Als ik hier al die antwoorden lees, klopt die test voor geen meter, of de gemiddelde Nederlander moet opeens erg slim zijn geworden. Een IQ van 130 is normaal al vrij hoog, laat staan een IQ en 146, let's all join mensa.
Maarja, iedereen is weer blij met zijn of haar hoge IQ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |