Op mijn eigen rekening laten storten en dan via internetbankieren een screenshot van m'n saldo maken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:20 schreef Colnago het volgende:
Laten we zeggen een winnend lot van ¤ 20 miljoen.
Nou heb je 3 familieleden die je allemaal een deel wilt geven, hoe moet dat?
Ga je naar Den Haag en laat je daar meteen het bedrag op 4 rekeningen storten of laat je alles op jouw rekening storten?
In het laatste geval vraag ik me af of je dan weer extra belasting moet betalen als je daarna de drie anderen een deel geeft.
Familieleden kun je een gift geven tot een bepaald bedrag.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:20 schreef Colnago het volgende:
Laten we zeggen een winnend lot van ¤ 20 miljoen.
Nou heb je 3 familieleden die je allemaal een deel wilt geven, hoe moet dat?
Ga je naar Den Haag en laat je daar meteen het bedrag op 4 rekeningen storten of laat je alles op jouw rekening storten?
In het laatste geval vraag ik me af of je dan weer extra belasting moet betalen als je daarna de drie anderen een deel geeft.
Dus als je het wilt verdelen moet je meteen 4 rekeningnummers geven aan de loterijmevrouw?quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Familieleden kun je een gift geven tot een bepaald bedrag.
Als je daar overheen gaat, zul je er inderdaad belasting over moeten betalen.
Ik stuur jou wel een foto.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:23 schreef yosander het volgende:
[..]
Op mijn eigen rekening laten storten en dan via internetbankieren een screenshot van m'n saldo maken.
De eerste keer dat ik 20 miljoen win, moet nog komenquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:27 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dus als je het wilt verdelen moet je meteen 4 rekeningnummers geven aan de loterijmevrouw?
Doen zij dat dan ook?
Staat ook op internet, zie mijn posts een stukje terugquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ten eerste: IK win, dus jij niet !
Ten tweede: ik ga er van uit dat de prijs op 1 rekening gestort zou worden. Hoewel het me ook wel leuk lijkt om het gewoon contant mee te nemen in een flinke rugzakAls je VOORAF afspreekt de prijs te delen (en, beter nog: met 4 man voor het lot betaald hebt), kan dat zonder 27% schenkingsbelasting! Daar is een uitzondering voor, zie het foldertje "schenkingen" (o.i.d.) van de belastingdienst. Dezelfde uitzondering geldt bijvoorbeeld bij erfenissen: stel: 1 broer krijgt alles, de andere broer niets, maar op het sterfbed heeft vader gezegd dat beiden evenveel moeten krijgen, dan mag de rijke broer belastingvrij de helft overmaken aan de andere broer.
Pffffffffffff, dat valt dan weer mee want mijn ouders hebben loten (ik niet).quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ten eerste: IK win, dus jij niet !
Ten tweede: ik ga er van uit dat de prijs op 1 rekening gestort zou worden. Hoewel het me ook wel leuk lijkt om het gewoon contant mee te nemen in een flinke rugzakAls je VOORAF afspreekt de prijs te delen (en, beter nog: met 4 man voor het lot betaald hebt), kan dat zonder 27% schenkingsbelasting! Daar is een uitzondering voor, zie het foldertje "schenkingen" (o.i.d.) van de belastingdienst. Dezelfde uitzondering geldt bijvoorbeeld bij erfenissen: stel: 1 broer krijgt alles, de andere broer niets, maar op het sterfbed heeft vader gezegd dat beiden evenveel moeten krijgen, dan mag de rijke broer belastingvrij de helft overmaken aan de andere broer.
ik vind weggeven voor moraalridders.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:34 schreef hierissiedan het volgende:
ik hou alles voor mijzelf!! en daarna zoek ik wel eens uit wat ik ga weggeven of ermee ga doen!
Ik heb vorig jaar al ¤ 20 miljoen gewonnen en dit jaar wil ik het dus anders aanpakken (okee geintje).quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik 20 miljoen win, moet nog komen
Maar ik denk dat ze dat niet doen.
Dat het alleen op jouw eigen rekening kan.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:37 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar al ¤ 20 miljoen gewonnen en dit jaar wil ik het dus anders aanpakken (okee geintje).![]()
Hoe kun je aantonen dan dat jij met 2 andere personen een lot hebt aangeschaft?quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:42 schreef SicSicSics het volgende:
Als je aangeeft het winnende lot met 3 personen gekocht te hebben zal de staatsloterij het geld over 3 bankrekeningen verdelen zonder daar belasting over te heffen.
Als je eerst alles op je eigen rekening laat storten om het daarna weg te geven zal je er wel VEEL belasting over moeten betalen.
Klopt, over het gewonnen bedrag hoef je geen kansspelbelasting te betalen. Alle andere dingen die je met dat geld doet, is wel onderhevig aan belastingen (schenkingen, vermogensbelasting, etc)quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:40 schreef wendytje het volgende:
ik dacht altijd dat de staats belastingvrij was......
Misschien moet je gewoon de OP nog een keer lezenquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:40 schreef wendytje het volgende:
ik dacht altijd dat de staats belastingvrij was......
Niet, maar ik denk dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen. Je kan toch gewoon een potje hebben gemaakt waaruit je maandelijks een staatslot koopt. Hoef je niets voor aan te tonen en je kan er leuk belasting mee ontduiken als je ECHT per se iets weg wil geven.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:44 schreef eer-ik het volgende:
Hoe kun je aantonen dan dat jij met 2 andere personen een lot hebt aangeschaft?
Ik heb tot nu toe elk jaar nog mijn lot eruit gewonnen (doe nu voor de 4e keer mee).quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Niet, maar ik denk dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen. Je kan toch gewoon een potje hebben gemaakt waaruit je maandelijks een staatslot koopt. Hoef je niets voor aan te tonen en je kan er leuk belasting mee ontduiken als je ECHT per se iets weg wil geven.
Ik zou het niet doen. Ik krijg die 20 miljoen wel in me eentje op.
Ow, maar dan moet je eerst een lot kopen? Ja dahaag, de kans dat je wint is mij te klein. Je gaat eerder dood aan een verkeersongeluk en daar ga ik ook niet van uit! Maarja, andere discussie.
Ja, vooral als het lot duurder isquote:Op vrijdag 29 december 2006 14:03 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe elk jaar nog mijn lot eruit gewonnen (doe nu voor de 4e keer mee).
Nog nooit een écht hoog bedrag gewonnen, maar alle beetjes helpen toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |