abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44823141
Laten we zeggen een winnend lot van ¤ 20 miljoen.
Nou heb je 3 familieleden die je allemaal een deel wilt geven, hoe moet dat?
Ga je naar Den Haag en laat je daar meteen het bedrag op 4 rekeningen storten of laat je alles op jouw rekening storten?
In het laatste geval vraag ik me af of je dan weer extra belasting moet betalen als je daarna de drie anderen een deel geeft.
Audaces fortuna juvat
pi_44823221
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:20 schreef Colnago het volgende:
Ga je naar Den Haag en laat je daar meteen het bedrag op 4 rekeningen storten of laat je alles op jouw rekening storten?
In het laatste geval vraag ik me af of je dan weer extra belasting moet betalen als je daarna de drie anderen een deel geeft.
Op mijn eigen rekening laten storten en dan via internetbankieren een screenshot van m'n saldo maken.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:25:18 #3
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823290
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:20 schreef Colnago het volgende:
Familieleden kun je een gift geven tot een bepaald bedrag.
Als je daar overheen gaat, zul je er inderdaad belasting over moeten betalen.

http://www.belastingdiens(...)ken/schenken-17.html
Signature.
pi_44823372
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:25 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Familieleden kun je een gift geven tot een bepaald bedrag.
Als je daar overheen gaat, zul je er inderdaad belasting over moeten betalen.
Dus als je het wilt verdelen moet je meteen 4 rekeningnummers geven aan de loterijmevrouw?
Doen zij dat dan ook?
Audaces fortuna juvat
pi_44823388
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:23 schreef yosander het volgende:

[..]

Op mijn eigen rekening laten storten en dan via internetbankieren een screenshot van m'n saldo maken.
Ik stuur jou wel een foto.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:31:21 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44823477
Ten eerste: IK win, dus jij niet !

Ten tweede: ik ga er van uit dat de prijs op 1 rekening gestort zou worden. Hoewel het me ook wel leuk lijkt om het gewoon contant mee te nemen in een flinke rugzak Als je VOORAF afspreekt de prijs te delen (en, beter nog: met 4 man voor het lot betaald hebt), kan dat zonder 27% schenkingsbelasting! Daar is een uitzondering voor, zie het foldertje "schenkingen" (o.i.d.) van de belastingdienst. Dezelfde uitzondering geldt bijvoorbeeld bij erfenissen: stel: 1 broer krijgt alles, de andere broer niets, maar op het sterfbed heeft vader gezegd dat beiden evenveel moeten krijgen, dan mag de rijke broer belastingvrij de helft overmaken aan de andere broer.
censuur :O
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:32:07 #7
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823503
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:27 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dus als je het wilt verdelen moet je meteen 4 rekeningnummers geven aan de loterijmevrouw?
Doen zij dat dan ook?
De eerste keer dat ik 20 miljoen win, moet nog komen
Maar ik denk dat ze dat niet doen.
Dat het alleen op jouw eigen rekening kan.
Signature.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:32:56 #8
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823531
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:31 schreef RemcoDelft het volgende:

Ten tweede: ik ga er van uit dat de prijs op 1 rekening gestort zou worden. Hoewel het me ook wel leuk lijkt om het gewoon contant mee te nemen in een flinke rugzak Als je VOORAF afspreekt de prijs te delen (en, beter nog: met 4 man voor het lot betaald hebt), kan dat zonder 27% schenkingsbelasting! Daar is een uitzondering voor, zie het foldertje "schenkingen" (o.i.d.) van de belastingdienst. Dezelfde uitzondering geldt bijvoorbeeld bij erfenissen: stel: 1 broer krijgt alles, de andere broer niets, maar op het sterfbed heeft vader gezegd dat beiden evenveel moeten krijgen, dan mag de rijke broer belastingvrij de helft overmaken aan de andere broer.
Staat ook op internet, zie mijn posts een stukje terug
Signature.
pi_44823535
Ik zou niet verdelen.

alles vor jezelf en die andere gasten krijgen wel een cd bonnetje ofzo.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:34:09 #10
161756 hierissiedan
second first impression
pi_44823583
ik hou alles voor mijzelf!! en daarna zoek ik wel eens uit wat ik ga weggeven of ermee ga doen!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_44823622
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:31 schreef RemcoDelft het volgende:

Pffffffffffff, dat valt dan weer mee want mijn ouders hebben loten (ik niet).

Maar die 27% schenkingsbelasting is eigenlijk wel schandalig, echt weer zo'n maffia bedenksel.
Er is notabene al belasting over betaald en dan mag je het niet eens schenken zonder weer belasting te betalen.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:35:58 #12
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823639
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:34 schreef hierissiedan het volgende:
ik hou alles voor mijzelf!! en daarna zoek ik wel eens uit wat ik ga weggeven of ermee ga doen!
ik vind weggeven voor moraalridders.
Hadden ze zelf maar het winnende lot moeten kopen

Serieus:
Ik zou wellicht mijn ouders een behoorlijke bijdrage leveren, omdat ze mij ook al veel betaald hebben.
Daarbij voor m'n broertje en zusje een bedrag voor studie, en de rest zou ik lekker zelf houden.
Signature.
pi_44823696
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:32 schreef eer-ik het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik 20 miljoen win, moet nog komen
Maar ik denk dat ze dat niet doen.
Dat het alleen op jouw eigen rekening kan.
Ik heb vorig jaar al ¤ 20 miljoen gewonnen en dit jaar wil ik het dus anders aanpakken (okee geintje).
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:39:44 #14
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823766
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:37 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar al ¤ 20 miljoen gewonnen en dit jaar wil ik het dus anders aanpakken (okee geintje).

Ik heb uiteraard wel een (winnend) lot voor dit jaar, dus je kunt beter niet meedoen
Signature.
pi_44823800
ik dacht altijd dat de staats belastingvrij was......
uit een aspergernest
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:41:14 #16
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_44823815
Ik zou 't iig niet op Fok! zetten als ik het gewonnen zou hebben!
En ik zou gaan emmigreren, zo snel als mogelijk naar een land waar 't mijn geld blijft!
En dan pas zou ik gaan kijken hoe ik 't beste een deel aan mijn familie zou kennen schenken!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:41:43 #17
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823833
klopt, maar als je daarvan een gift doet aan iemand, komt het bij jou vandaan, en niet bij de staatsloterij, dus moet je er belasting over betalen.
Signature.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:42:38 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_44823874
Als je aangeeft het winnende lot met 3 personen gekocht te hebben zal de staatsloterij het geld over 3 bankrekeningen verdelen zonder daar belasting over te heffen.

Als je eerst alles op je eigen rekening laat storten om het daarna weg te geven zal je er wel VEEL belasting over moeten betalen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:44:26 #19
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44823942
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:42 schreef SicSicSics het volgende:
Als je aangeeft het winnende lot met 3 personen gekocht te hebben zal de staatsloterij het geld over 3 bankrekeningen verdelen zonder daar belasting over te heffen.

Als je eerst alles op je eigen rekening laat storten om het daarna weg te geven zal je er wel VEEL belasting over moeten betalen.
Hoe kun je aantonen dan dat jij met 2 andere personen een lot hebt aangeschaft?

en de belasting over die gift, is 27% toch...
Best veel opzich
Signature.
pi_44823982
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:40 schreef wendytje het volgende:
Klopt, over het gewonnen bedrag hoef je geen kansspelbelasting te betalen. Alle andere dingen die je met dat geld doet, is wel onderhevig aan belastingen (schenkingen, vermogensbelasting, etc)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:50:58 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44824191
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:40 schreef wendytje het volgende:
Misschien moet je gewoon de OP nog een keer lezen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 29 december 2006 @ 13:59:34 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_44824506
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:44 schreef eer-ik het volgende:
Hoe kun je aantonen dan dat jij met 2 andere personen een lot hebt aangeschaft?
Niet, maar ik denk dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen. Je kan toch gewoon een potje hebben gemaakt waaruit je maandelijks een staatslot koopt. Hoef je niets voor aan te tonen en je kan er leuk belasting mee ontduiken als je ECHT per se iets weg wil geven.

Ik zou het niet doen. Ik krijg die 20 miljoen wel in me eentje op.

Ow, maar dan moet je eerst een lot kopen? Ja dahaag, de kans dat je wint is mij te klein. Je gaat eerder dood aan een verkeersongeluk en daar ga ik ook niet van uit! Maarja, andere discussie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:03:11 #23
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_44824639
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niet, maar ik denk dat ze er niet al te moeilijk over gaan doen. Je kan toch gewoon een potje hebben gemaakt waaruit je maandelijks een staatslot koopt. Hoef je niets voor aan te tonen en je kan er leuk belasting mee ontduiken als je ECHT per se iets weg wil geven.

Ik zou het niet doen. Ik krijg die 20 miljoen wel in me eentje op.

Ow, maar dan moet je eerst een lot kopen? Ja dahaag, de kans dat je wint is mij te klein. Je gaat eerder dood aan een verkeersongeluk en daar ga ik ook niet van uit! Maarja, andere discussie.
Ik heb tot nu toe elk jaar nog mijn lot eruit gewonnen (doe nu voor de 4e keer mee).
Nog nooit een écht hoog bedrag gewonnen, maar alle beetjes helpen toch
Signature.
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:06:27 #24
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44824753
Daar heb ik ook over nagedacht. Als ik zo'n groot bedrag win, dan zet ik de bedragen die ik wil geven gewoon op een rekening op mijn naam, en ik laat degene die ik dat geld wil geven gewoon machtigen over die rekening.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_44824953
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:03 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe elk jaar nog mijn lot eruit gewonnen (doe nu voor de 4e keer mee).
Nog nooit een écht hoog bedrag gewonnen, maar alle beetjes helpen toch
Ja, vooral als het lot duurder is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')