Het is gewoon te triest voor woorden dat al die mensen die geliefden hebben verloren worden genegeerd, elke irakees die ik ken zou willen dat Saddam voor elke moord apart werd veroordeeld zodat ook zij een stukje erkenning hebben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:08 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Oh het niet-eerlijke slaat op zijn andere slachtoffers... ja dan heb je wellicht een punt...
[..]
Ik beweer ook niet dat de Amerikanen beter zijn (die hebben ook de doodstraf), hij is echter wel volgens de regels van zijn eigen land berecht, de Amerikanen voeren ook nog steeds executies uit en daar maakt bijna niemand zich (zo) druk om (als in het geval van SH).
quote:BREAKING NEWS U.S. officials inform Saddam Hussein's lawyers they have handed Hussein to Iraqi authorities, news agencies report.
Allemaal waar, maar vergeet niet dat Saddam degene is geweest die van Irak (een stinkend stuk woestijn vol onopgeleid plebs) een relatief modern, vooruitstrevend land wist te maken waar mensen opgeleid werden (ook vrouwen!) en aan het werk konden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is gewoon te triest voor woorden dat al die mensen die geliefden hebben verloren worden genegeerd, elke irakees die ik ken zou willen dat Saddam voor elke moord apart werd veroordeeld zodat ook zij een stukje erkenning hebben.
Puur omdat Amerika Saddam zo snel mogelijk wil zien hangen gebeurt dit.
Wordt het nog ergens uitgezonden?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Volgens de FP hier op fok wordt ie morgenochtend opgehangen.
en je vindt zeker ook dat Hitler mooie autosnelwegen heeft aangelegd ????quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar vergeet niet dat Saddam degene is geweest die van Irak (een stinkend stuk woestijn vol onopgeleid plebs) een relatief modern, vooruitstrevend land wist te maken waar mensen opgeleid werden (ook vrouwen!) en aan het werk konden.
Hij heeft zo nu en dan nog best wat goed gedaan en voor zover mij bekend was Saddam niet iemand die lukraak mensen liet afslachten. Oftewel: hou je mond gewoon en je zit goed.
Niet dat dat veel zegt, want onder zijn bewind hebben diverse andere lui zich wel naar hartelust kunnen uitleven op wie dan ook.
Dus die doodstraf is helemaal 'terecht', maar die Iraki's hadden zonder Saddam al helemaal geen ene moer gehad. En de vrije val die Irak maakte door de oorlog met Iran is niet alleen de schuld van Saddam.
Absoluut mee eens, in mijn ogen is Saddam ook absoluut niet een totale boosdoener, hij heeft enorm veel Irakezen ook een goede toekomst gegeven en zijn poging ondernomen om van het land iets moois te maken. Hij gaat terecht hangen maar het gaat helemaal niks oplossen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar vergeet niet dat Saddam degene is geweest die Irak van een stinkend stuk woestijn vol onopgeleid plebs een relatief modern, vooruistrevend land wist te maken waar mensen opgeleid werden (ook vrouwen!).
Hij heeft zo nu en dan nog best wat goed gedaan en voor zover mij bekend was Saddam niet iemand die lukraak mensen liet afslachten. Oftewel: hou je mond gewoon en je zit goed.
Niet dat dat veel zegt, want onder zijn bewind hebben diverse andere lui zich wel naar hartelust kunnen uitleven op wie dan ook.
Dus die doodstraf is helemaal 'terecht', maar die Iraki's hadden zonder Saddam al helemaal geen ene moer gehad.
Ontkennen dat Hitler goede dingen heeft gedaan getuigd van weinig historisch besef.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:22 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
en je vindt zeker ook dat Hitler mooie autosnelwegen heeft aangelegd ????
Heeft ie ook.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:22 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
en je vindt zeker ook dat Hitler mooie autosnelwegen heeft aangelegd ????
Jij staat extra vroeg op?quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:22 schreef Domenica het volgende:
[..]
Wordt het nog ergens uitgezonden?
BREAKING NEWSquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:28 schreef michael2- het volgende:
BREAKING NEWS
GOVT OFFICIAL : IRAQI PM HAS SIGNED SADDAM'S DEATH SENTENCE
quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS
CNN INSIDE OFFICIAL : IRAQ CLAIMS ESCAPE OF SADDAM BY BLOWING UP THE WALLS OF HIS PRISON!
Kortom: de rest van wat je zegt hoeven we ook niet meer serieus te nemen nu...quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS
CNN INSIDE OFFICIAL : IRAQ CLAIMS ESCAPE OF SADDAM BY BLOWING UP THE WALLS OF HIS PRISON!
Ja, daar komt het kort samengevat wel op neer.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:31 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Kortom: de rest van way je zegt hoeven we ook niet meer serieus te nemen nu...
quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS
BREAKING NEWS: SADAM ESCAPES IN A GOODYEAR BLIMB AND IS HEADING FOR MONACOquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS
BREAKING NEWS: SADDAM REVEALED TO BE US SPY, SADDAM TO BE DEBRIEFED IN THE WHITE HOUSE TOMORROW.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: SADAM ESCAPES IN A GOODYEAR BLIMB AND IS HEADING FOR MONACO
HE ESCAPED BIJ PRETENDING TO BE A LITTLE GIRL WITH TOO "PIPPI LONGKAUS" PONYTAILS ON BOTH SIDES!11!!quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:32 schreef SunChaser het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: SADAM ESCAPES IN A GOODYEAR BLIMB AND IS HEADING FOR MONACO
HE DEFECTEDquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: SADDAM REVEALED TO BE US SPY, SADDAM TO BE DEBRIEFED IN THE WHITE HOUSE TOMORROW.
Wat een zinloze reacties hierquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:40 schreef SunChaser het volgende:
BREAKING NEWS: JACK BAUER RESPONSIBLE FOR PRISONBREAK SADDAM
quote:BREAKING NEWS
SENIOR IRAQI SOURCE: SADDAM EXECUTED 'WITHIN HOURS'
Internationaal-strafrecht-juridisch is de doodstraf niet zo makkelijk goed te praten, al helemaal niet bij Saddam.quote:Op vrijdag 29 december 2006 10:52 schreef klez het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar is een kansloze missie denk ik. En juridisch ook niet zo heel sterk. In de meeste juridische systemen prevaleert nog steeds de eigen verantwoordelijkheid van de dader.
Nou, als er bijvoorbeeld rechters weggehaald worden met de reden 'je bent niet genoeg anti-saddam', als advocaten de mond gesnoerd worden, als het proces nog lang niet afgelopen is het oordeel al vellen, vieze popcorn, dat maakt het een schoolvoorbeeld voor een showproces.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:46 schreef TeChNo2 het volgende:
Ja zo een die niet weet wat er mis was met zijn proces (heb het ook niet echt gevolgd hoor) maar wellicht kan iemand me dat dan eens uitleggen...
Dat is staatsafhankelijk. Er zijn genoeg staten waar de doodstraf niet meer uitgevoerd kan worden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:08 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Oh het niet-eerlijke slaat op zijn andere slachtoffers... ja dan heb je wellicht een punt...
[..]
Ik beweer ook niet dat de Amerikanen beter zijn (die hebben ook de doodstraf), hij is echter wel volgens de regels van zijn eigen land berecht, de Amerikanen voeren ook nog steeds executies uit en daar maakt bijna niemand zich (zo) druk om (als in het geval van SH).
Tja vieze popcorn, dan is het wel echt erg ja.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, als er bijvoorbeeld rechters weggehaald worden met de reden 'je bent niet genoeg anti-saddam', als advocaten de mond gesnoerd worden, als het proces nog lang niet afgelopen is het oordeel al vellen, vieze popcorn, dat maakt het een schoolvoorbeeld voor een showproces.
Mja, de Irak oorlog kun je wel in een paar woorden samenvatten.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:49 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Tja vieze popcorn, dan is het wel echt erg ja.
Overigens is er geen en ik herhaal geen burgeroorlog gaande in Irak!quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mja, de Irak oorlog kun je wel in een paar woorden samenvatten.
We zouden binnenvallen om WMD's, die powellpoint bij de VN was wel de doorslaggevende redenbleken ze niet te hebben
We zouden binnenvallen omdat Saddam marteldevervolgens doen we in de Abu Ghraib, en vele andere gevangenissen, hetzelfde wat Saddam er liet gebeuren (Ja, Abu Ghraib was een oude martelgevangenis van Saddam, typisch)
We zouden binnenvallen omdat het land achterlijk was, en moest ontwikkelenvervolgens knallen we er een showproces doorheen waar je u tegen zegt
We zouden binnenvallen omdat die mensen democratie nodig haddennou, ik hoop het oprecht voor ze
Goed bezig daar, goed bezig.
Ik hoorde ergens dat Saddam is ontsnapt...quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:57 schreef TeChNo2 het volgende:
maarre (alle gekheid op een stokje): dit topic ging niet over de oorlog tegen SH maar zijn executie.
O jij komt er regelmatig... wie had het trouwens over een burgeroorlog, alleen jij en ik herhaal, JIJ als ik me goed herinner...quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Overigens is er geen en ik herhaal geen burgeroorlog gaande in Irak!
Denken dat de executie een losstaande gebeurtenis is, daar doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:57 schreef TeChNo2 het volgende:
maarre (alle gekheid op een stokje): dit topic ging niet over de oorlog tegen SH maar zijn executie.
Leedvermaak.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:13 schreef Ceylon89 het volgende:
Ik walg van de mensen hier die het graag live willen zien. Sowieso, waarom zoiets uitzenden? Primitief, heel erg.
Saddam opbergen in Irak geeft ook wel een risico. Veilig opgeborgen is ie in Amerika, maar dan geef je als Amerika wel het signaal aan de Irakis dat je hen niet vertrouwt. Kans is natuurlijk groot dat zodra Amerika weg is er enkele corrupte agenten c.q. gevangenbewaarders worden omgekocht en Saddam ontsnapt. Maak je hem dood voor je er weg gaat loop je als Amerika zijnde dat risico niet meer.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Denken dat de executie een losstaande gebeurtenis is, daar doe ik niet aan.
Het had niet kunnen gebeuren zonder deze oorlog. Vandaar dat ik het samenvat, ik wil er ook geen discussie mee uitlokken verder.
Met die samenvatting zet ik het in perspectief zodat je ziet hoe ridicuul het wel niet is om de doodstraf uit te voeren.
Laat ik trouwens even duidelijk stellen dat ik absoluut geen fan ben van die smerige dictator Saddam. Hij zal hangen voor wat ie gedaan heeft. Helaas een beetje te letterlijk, en ik hoop niet dat hij nu tot een 'martelaar' verheven wordt, al is de kans wel erg groot.
Je walgt van mensen die het op TV willen zien omdat ze zogenaamd primitief zijn, maar zelf praat je dit soort wraakzuchtige onzin over dat ie moet lijden? Mens ga toch koken.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:13 schreef Ceylon89 het volgende:
Achterlijke straf.
Zo'n man moet je laten lijden, hem alleen brood en water geven, in een heel klein cel opsluiten, geen tv, geen buitenlucht, geen menselijke contact, geen koran, niets...
quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Overigens is er geen en ik herhaal geen burgeroorlog gaande in Irak!
Hoezo, Milosevic zat toch ook hier? Taylor toch ook? Niemand heeft hem toch laten ontsnappen?quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:16 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Saddam opbergen in Irak geeft ook wel een risico. Veilig opgeborgen is ie in Amerika, maar dan geef je als Amerika wel het signaal aan de Irakis dat je hen niet vertrouwt. Kans is natuurlijk groot dat zodra Amerika weg is er enkele corrupte agenten c.q. gevangenbewaarders worden omgekocht en Saddam ontsnapt. Maak je hem dood voor je er weg gaat loop je als Amerika zijnde dat risico niet meer.
Breng je hem dus om dan zal je inderdaad krijgen dat hij tot "martelaar" zal worden uitgeroepen. Wat je ook doet, het zal nooit geheel perfect zijn.
waarschuwing voor toekomstige dictators?quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:13 schreef Ceylon89 het volgende:
Ik walg van de mensen hier die het graag live willen zien. Sowieso, waarom zoiets uitzenden? Primitief, heel erg.
Op Talpa in het programma Koppensnellersquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:16 schreef Drumpie het volgende:
Waar word uitgezonden
quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:16 schreef soylent het volgende:
[..]
Je walgt van mensen die het op TV willen zien omdat ze zogenaamd primitief zijn, maar zelf praat je dit soort wraakzuchtige onzin over dat ie moet lijden? Mens ga toch koken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |