abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44840222
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:50 schreef haydear het volgende:
Absoluut niet! Irak is een aflopend verhaal...daar komt het nooit meer goed...en geloof me..ik weet heel goed wat ik nu zeg...
[..]
Lijkt mij vreselijk voor je.....Hoe lang heb je daar gewoond?
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:53:00 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44840254
quote:
Het is overigens onduidelijk wanneer de executie plaatsheeft. Als uiterste termijn staat dertig dagen gerekend vanaf vandaag. De plaats en het tijdstip zullen vermoedelijk niet tevoren worden bekendgemaakt om meer onrust in Irak te voorkomen. Het vonnis zou op elk gewenst moment kunnen worden voltrokken. President Talabani moet nog wel zijn handtekening zetten onder de opdracht tot executie.

Het staatshoofd is echter een verklaard tegenstander van de doodstraf en zal vermoedelijk een van zijn plaatsvervangers laten tekenen. Volgens de Iraakse minister van Justitie Hashem al-Shibli heeft de terechtstelling vermoedelijk pas plaats na het offerfeest dat vanaf 30 december in Irak wordt gevierd.

http://www.trouw.nl/hetni(...)elaar_laatste_nieuws
quote:
(Novum) - De Amerikanen moeten Saddam Hussein niet overdragen aan de Iraakse autoriteiten. Hij is immers een krijgsgevangene en internationale verdragen verbieden het uitleveren van een krijgsgevangene aan diens vijand. Dit heeft de leider van het advocatenteam van Saddam, Khalil al-Dulaimi, donderdag gezegd.

http://www.trouw.nl/laats(...)ddam_niet_overdragen
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:54:35 #278
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44840321
Zelfs dáár is men al tegen de doodstraf. Wie zei ook alweer dat dat daar normaal was, en dat dat een reden kon zijn?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44840440
Ik heb daar t/m mn 8e gewoond..vervolgens heb ik paar jaar in andere midden-oosten landen gewoond...om uiteindelijk op mn 13e hier neer te streken. Ik was weliswaar 8 jaar...maar ik kan me nog elke detail herinneren...iran oorlog...golfoorlog...alles...ach ja..maar ik heb wel op een jong leeftijf geleerd hoe het leven in elkaar zit...
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Lijkt mij vreselijk voor je.....Hoe lang heb je daar gewoond?
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:12:16 #280
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44840873
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, als er bijvoorbeeld rechters weggehaald worden met de reden 'je bent niet genoeg anti-saddam', als advocaten de mond gesnoerd worden, als het proces nog lang niet afgelopen is het oordeel al vellen, vieze popcorn, dat maakt het een schoolvoorbeeld voor een showproces.
[..]

Dat is staatsafhankelijk. Er zijn genoeg staten waar de doodstraf niet meer uitgevoerd kan worden.
En daarbij zijn de protesten daartegen hevig, in ieder geval zeker niet te ontkennen.
Nogmaals, dit is onzin. Hij heeft voor Iraakse begrippen een uitzonderlijk zorgvuldig proces gekregen. Om over zijn eigen standaarden maar te zwijgen...
En we zijn het er inmiddels toch wel over eens dat we niet zomaar onze normen moeten opleggen aan het Midden-Oosten?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:13:36 #281
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_44840904
Ondanks dat ik zwaar tegen doodstraf ben is het doodvonnis van Saddam de enige manier voor Irak om echt schoonschip te maken. Als het "overlijden" pas na de crematie en uitstrooing bekend wordt gemaakt zal het ook allemaal wel meevallen met rellen.
Als Saddam blijft leven breken er na elk proces (er zijn geloof ik 100 aanklachten) opnieuw rellen uit.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:16:05 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44840978
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:12 schreef klez het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is onzin. Hij heeft voor Iraakse begrippen een uitzonderlijk zorgvuldig proces gekregen. Om over zijn eigen standaarden maar te zwijgen...
FUCK! die zogenaamde iraakse standaarden. Fuck dat, echt, ik wordt daar serieus een beetje moe van hoor. Je gaat Milosevic toch ook niet op 'zijn' manier berechten, of Taylor, of welke idioot dan ook? Nou dan.

En over je zogenaamde Iraakse standaard. Zoals hierboven te lezen is, is de huidige premier zelfs tegen de doodstraf. Wat is je punt nu? Nul.
quote:
En we zijn het er inmiddels toch wel over eens dat we niet zomaar onze normen moeten opleggen aan het Midden-Oosten?
Wat een raar argument. Leg mij dan meer eens uit waarom we Irak binnenvielen, omdat het zogenaamd een bedreiging voor ons vormde? Yeah right. Die is dankzij de inval alleen maar groter geworden. Wanneer is het 'op zijn manier berechten' ooit een normaal argument geweest? In de tijd dat je een dief de handen afsneed soms?

De doodstraf komt op mij niet anders over dan een uiting van frustratie naar aanleiding van de mislukte bezetting, die van te voren zogenaamd succesvol zou zijn. En dat is jammer. Alles is mislukt. WMD's? Waren er niet. Martelen? Gingen we zelf ook doen. Democratie? Burgeroorlog. Olie? Minder dan ervoor. Tegen terrorisme? Is erger geworden. Maar maximaal 3 maanden in Irak? Wat een grap. Normale advocatuur? Showproces. Niks, maar dan ook niks is er positief meer, zelfs wij zijn gezakt tot ver onder het niveau van een gemiddelde Irakees. En dat is kwalijk. Ik dacht dat wij daar het voorbeeld kwamen geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 29-12-2006 22:32:53 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 december 2006 @ 22:16:36 #283
862 Arcee
Look closer
pi_44840997
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:13 schreef ouderejongere het volgende:
Als het "overlijden" pas na de crematie en uitstrooing bekend wordt gemaakt zal het ook allemaal wel meevallen met rellen.
Wat maakt dat voor verschil dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44841178
iemand een samenvatting? Ik lees iets over nog 30 minuten?
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:23:38 #285
70154 klez
pi_44841185
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

FUCK! die zogenaamde iraakse standaarden. Fuck dat, echt, ik wordt daar serieus een beetje moe van hoor. Je gaat Milosevic toch ook niet op 'zijn' manier berechten, of Taylor, of welke idioot dan ook? Nou dan!?
Niet zo emotioneel knul. Op welke manier dan? De jouwe? Nogmaals, voor Iraakse begrippen een enorme stap voorwaarts en waarschijnlijk het best haalbare.
quote:
En over je zogenaamde Iraakse standaard. Zoals hierboven te lezen is, is de huidige premier zelfs tegen de doodstraf. Wat is je punt nu? Nul.
[..]
Da's mooi en mag. Ik heb ik Talabani nog niet horen zeggen dat hij vind dat dit proces niet deugt.
quote:
Wat een raar argument. Leg mij dan meer eens uit waarom we Irak binnenvielen, omdat het zogenaamd een bedreiging voor ons vormde? Yeah right. Die is dankzij de inval alleen maar groter geworden.
Ik geloof er helemaal niets van. Irak is zeker geen grotere dreiging geworden en was misschien wel een grote dreiging geworden als Saddam of zijn zonen aan de macht waren gebleven.
quote:
Wanneer is het 'op zijn manier berechten' ooit een normaal argument geweest? In de tijd dat je een dief de handen afsneed soms?
Het is ook geen argument, mijn opmerking was een constatering. Het is gewoon merkwaardig dat sommigen zoveel tijd verspillen aan het volgens westerse normen willen berechten van deze idioot.
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:28:20 #286
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44841317
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:23 schreef klez het volgende:

[..]

Niet zo emotioneel knul. Op welke manier dan? De jouwe? Nogmaals, voor Iraakse begrippen een enorme stap voorwaarts en waarschijnlijk het best haalbare.
Bull. Ook Charles Taylor hebben we naar het Internationaal Gerechtshof kunnen halen. Die manier.
En hij hoeft van mij niet eens per see daar berecht te worden, maar naar voorbeeld van dat Internationaal Gerechtshof, ter plaatse in Irak, had een goede manier geweest.
quote:
[..]

Da's mooi en mag. Ik heb ik Talabani nog niet horen zeggen dat hij vind dat dit proces niet deugt.
[..]
Ik ben dan ook de enige die zegt dat het proces niet deugt. [ / sarcasme ]
quote:
Ik geloof er helemaal niets van. Irak is zeker geen grotere dreiging geworden en was misschien wel een grote dreiging geworden als Saddam of zijn zonen aan de macht waren gebleven.
De dreiging van (internationaal) terrorisme is dankzij de Irak-oorlog zeer zeker wel toegenomen. Als je wilt, ga ik daarvoor een bron zoeken.
quote:
[..]
Het is ook geen argument, mijn opmerking was een constatering. Het is gewoon merkwaardig dat sommigen zoveel tijd verspillen aan het volgens westerse normen willen berechten van deze idioot.
Sinds wanneer is tijd of geld een argument geweest? Nooit toch? Eerst zou de oorlog niet langer dan 3 maanden duren, en kijk waar we nu zitten. Tijd kan het dus niet zijn.
Geld? Man, we hebben bommenwerpers die een miljard kosten. 1 daarvan is meer dan genoeg geld voor een normaal proces, lijkt me. En hoeveel heeft de oorlog gekost? Met 250 miljard zit ik toch wel op het laagste bedrag lijkt me.

En over die normen, volgens onze normen deugde het niet daar, en zijn we blijkbaar een land binnen gedenderd. Alles goed en wel, maar als je dat doet, doe het dan ook echt. En niet zo nep, primitief zoals dit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 29-12-2006 22:34:24 ]
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:39:09 #287
70154 klez
pi_44841626
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bull. Ook Charles Taylor hebben we naar het Internationaal Gerechtshof kunnen halen. Die manier.
[..]
Als je vind dat er zoiets als een internationaal gerechtshof moet zijn wel. Ik vind van niet. Jij zou de risicos van dergelijke instituten ook wel moeten inzien. Wie bepaalt wat "de norm" is?
quote:
Ik ben dan ook de enige die zegt dat het proces niet deugt. [ / sarcasme ]
[..]
Ik denk ook dat er naar onze normen genoeg over valt te zeggen.
Ik denk tevens dat gezien de situatie in Irak dit proces de best haalbare oplossing is.
Saddam in Den Haag in de gevangenis? Mwah...
quote:
De dreiging van terrorisme is dankzij de Irak-oorlog zeer zeker wel toegenomen. Als je wilt, ga ik daarvoor een bron zoeken.
[..]
Dat klopt. Maar die terroristen hebben minder mogelijkheden dan onze bebaarde vriend had om ABC wapens/grondstoffen te bemachtigen/vervaardigen.
Ook al zien maar weinig westerlingen dat in, we zijn in een ratrace verwikkeld tegen de eerste WMD aanslag in het westen. En ja, die zou er ook komen zonder aanval op Irak en zonder Afghanistan. Zie 9-11.
quote:
Sinds wanneer is tijd of geld een argument geweest? Nooit toch? Eerst zou de oorlog niet langer dan 3 maanden duren, en kijk waar we nu zitten. Tijd kan het dus niet zijn.
De oorlog is ook allang voorbij. Vanuit strategisch oogpunt is de huidige situatie vervelend maar zeker niet belangrijk genoeg om wakker van te liggen voor de Amerikanen. Helaas...
quote:
Geld? Man, we hebben bommenwerpers die een miljard kosten. 1 daarvan is meer dan genoeg geld voor een normaal proces, lijkt me.
Dat is dan ook geen argument.
pi_44841741
Komop! hangen met die vent!
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:48:35 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44841884
De 'norm' hebben we met velen landen bepaald. Die 'norm' is 1 van de redenen dat de inval in Irak goed gepraat werd. Uiteraard zie ik het risico wel in van intergouvermentele instituten. Maar, het Internationaal Strafhof beperkt zich tot flinke dictators als Milosevic. Dat hebben we internationaal ook weer bepaald, net zoals we internationaal bepaald hebben dat Saddam aangepakt moest worden, omdat hij blijkbaar niet aan die 'universele norm' voldeed.

Ik heb even mijn post ge-edit; het Internationaal Gerechtshof had een voorbeeld had kunnen zijn voor het proces. Wellicht nog even een versie 2.0, zodat de fouten waar we van geleerd hebben ook niet meer voorkomen. Geheel foutloos kan het natuurlijk nooit, maar het zou een streven kunnen zijn, in plaats van snel afraffelen.
Gitmo is al een flinke smet op het blazoen van internationaal recht, en aan dat smet gaat dit proces jammer genoeg ook nog eens bijdragen.

Dat terroristen minder mogelijkheden hebben om ABC's te maken, ben ik met je eens. Echter is gebleken dat dat niet nodig is om flinke terreur te zaaien. Het is slechts een factor van terreur. Een beetje cru gezegd 'een special effect'. Die WMD gaat er vast wel komen, zeker gezien er nog steeds stukken gesmokkeld worden uit westerse kerncentrales en dergelijken waarvan er enkele geschikt zijn voor wapens. Niet veel, maar je hebt uiteraard niet veel meer nodig dan 1 goede smokkel. Maar die smokkel is een ander onderwerp. Stond vandaag nog iets over in NRC-next, trouwens.

Dat de oorlog voorbij is, lijkt me niet. Als de arrestatie van Saddam het einde was van de oorlog, nou, nee, daar kan ik me niet in vinden. Een bezetter is de verantwoordelijke voor het land, ook dat is de 'universele norm'. Hoe goed of kwaad die bezetter ook is.

Ik ben trouwen blij dat je het wel met me eens bent dat geld geen argument is in het proces tegen saddam. En alsnog ter herhaling, ik mag die vent absoluut niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 29-12-2006 22:56:59 (-editje-) ]
pi_44842184
Het ziet er ondertussen naar uit dat het ieder moment kan gebeuren of eventueel al gebeurd kan zijn !
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:58:51 #291
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44842231
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef _The_General_ het volgende:
Het ziet er ondertussen naar uit dat het ieder moment kan gebeuren of eventueel al gebeurd kan zijn !
Hebben we nog een van-groen-naar-rood-meter waarop men kan aangeven hoe verbaasd men is als er straks weer wat geweld los gaat barsten?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 december 2006 @ 23:00:13 #292
862 Arcee
Look closer
pi_44842280
quote:
Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44842379
quote:
En waar concludeer je dat uit?
pi_44842381
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hebben we nog een van-groen-naar-rood-meter waarop men kan aangeven hoe verbaasd men is als er straks weer wat geweld los gaat barsten?
Moet je daar voor het dan maar niet doen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44842484
Hussein zou al binnen enkele uren geëxecuteerd kunnen worden, melden verschillende bronnen in Baghdad.

Giovanni di Stefano, een advocaat van Hussein, heeft tegen CNN gezegd dat de ex-dictator aan de Iraakse autoriteiten is overgeleverd voor zijn executie en dat een betrouwbare bron hem verteld heeft dat Hussein zeer binnenkort geëxecuteerd zal worden, binnen enkele uren.

Een Iraakse rechter heeft gezegd dat de executie van Hussein vandaag of morgen zal plaatsvinden, meldt The Associated Press.

Munir Haddad, een rechter die bij de hoger beroep van Hussein aanwezig was, zou gezegd hebben dat alle maatregelen genomen zijn.
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:06:40 #296
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44842501
Nou ik ben benieuwd.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:08:20 #297
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44842551
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:03 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Moet je daar voor het dan maar niet doen?
Nou, nee. Niet vanwege die reden. Ergens kan ik het me moeilijk voorstellen hoe de chaos daar nog erger kan worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 december 2006 @ 23:08:49 #298
862 Arcee
Look closer
pi_44842567
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:03 schreef Djep het volgende:

[..]

En waar concludeer je dat uit?
Alles bij elkaar.
pi_44842576
Ik heb uit directe bronnen gehoord dat het zou plaatsvinden om 06:00 plaatselijke tijd, dus 04:00 hier ...
Before all else, be armed.
pi_44842621
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, nee. Niet vanwege die reden. Ergens kan ik het me moeilijk voorstellen hoe de chaos daar nog erger kan worden.
Ben blij dat ik geen rechter ben, ben blij dat ik Saddam niet ben, ben blij dat ik in Nederland mag vertoeven.

Wat een wereld...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')