Lijkt mij vreselijk voor je.....Hoe lang heb je daar gewoond?quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:50 schreef haydear het volgende:
Absoluut niet! Irak is een aflopend verhaal...daar komt het nooit meer goed...en geloof me..ik weet heel goed wat ik nu zeg...
[..]
quote:Het is overigens onduidelijk wanneer de executie plaatsheeft. Als uiterste termijn staat dertig dagen gerekend vanaf vandaag. De plaats en het tijdstip zullen vermoedelijk niet tevoren worden bekendgemaakt om meer onrust in Irak te voorkomen. Het vonnis zou op elk gewenst moment kunnen worden voltrokken. President Talabani moet nog wel zijn handtekening zetten onder de opdracht tot executie.
Het staatshoofd is echter een verklaard tegenstander van de doodstraf en zal vermoedelijk een van zijn plaatsvervangers laten tekenen. Volgens de Iraakse minister van Justitie Hashem al-Shibli heeft de terechtstelling vermoedelijk pas plaats na het offerfeest dat vanaf 30 december in Irak wordt gevierd.
http://www.trouw.nl/hetni(...)elaar_laatste_nieuws
quote:(Novum) - De Amerikanen moeten Saddam Hussein niet overdragen aan de Iraakse autoriteiten. Hij is immers een krijgsgevangene en internationale verdragen verbieden het uitleveren van een krijgsgevangene aan diens vijand. Dit heeft de leider van het advocatenteam van Saddam, Khalil al-Dulaimi, donderdag gezegd.
http://www.trouw.nl/laats(...)ddam_niet_overdragen
quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Lijkt mij vreselijk voor je.....Hoe lang heb je daar gewoond?
Nogmaals, dit is onzin. Hij heeft voor Iraakse begrippen een uitzonderlijk zorgvuldig proces gekregen. Om over zijn eigen standaarden maar te zwijgen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, als er bijvoorbeeld rechters weggehaald worden met de reden 'je bent niet genoeg anti-saddam', als advocaten de mond gesnoerd worden, als het proces nog lang niet afgelopen is het oordeel al vellen, vieze popcorn, dat maakt het een schoolvoorbeeld voor een showproces.
[..]
Dat is staatsafhankelijk. Er zijn genoeg staten waar de doodstraf niet meer uitgevoerd kan worden.
En daarbij zijn de protesten daartegen hevig, in ieder geval zeker niet te ontkennen.
FUCK! die zogenaamde iraakse standaarden. Fuck dat, echt, ik wordt daar serieus een beetje moe van hoor. Je gaat Milosevic toch ook niet op 'zijn' manier berechten, of Taylor, of welke idioot dan ook? Nou dan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:12 schreef klez het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is onzin. Hij heeft voor Iraakse begrippen een uitzonderlijk zorgvuldig proces gekregen. Om over zijn eigen standaarden maar te zwijgen...
quote:En we zijn het er inmiddels toch wel over eens dat we niet zomaar onze normen moeten opleggen aan het Midden-Oosten?
Wat maakt dat voor verschil dan?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:13 schreef ouderejongere het volgende:
Als het "overlijden" pas na de crematie en uitstrooing bekend wordt gemaakt zal het ook allemaal wel meevallen met rellen.
Niet zo emotioneel knul. Op welke manier dan? De jouwe? Nogmaals, voor Iraakse begrippen een enorme stap voorwaarts en waarschijnlijk het best haalbare.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
FUCK! die zogenaamde iraakse standaarden. Fuck dat, echt, ik wordt daar serieus een beetje moe van hoor. Je gaat Milosevic toch ook niet op 'zijn' manier berechten, of Taylor, of welke idioot dan ook? Nou dan!?
Da's mooi en mag. Ik heb ik Talabani nog niet horen zeggen dat hij vind dat dit proces niet deugt.quote:En over je zogenaamde Iraakse standaard. Zoals hierboven te lezen is, is de huidige premier zelfs tegen de doodstraf. Wat is je punt nu? Nul.
[..]
Ik geloof er helemaal niets van. Irak is zeker geen grotere dreiging geworden en was misschien wel een grote dreiging geworden als Saddam of zijn zonen aan de macht waren gebleven.quote:Wat een raar argument. Leg mij dan meer eens uit waarom we Irak binnenvielen, omdat het zogenaamd een bedreiging voor ons vormde? Yeah right. Die is dankzij de inval alleen maar groter geworden.
Het is ook geen argument, mijn opmerking was een constatering. Het is gewoon merkwaardig dat sommigen zoveel tijd verspillen aan het volgens westerse normen willen berechten van deze idioot.quote:Wanneer is het 'op zijn manier berechten' ooit een normaal argument geweest? In de tijd dat je een dief de handen afsneed soms?
Bull. Ook Charles Taylor hebben we naar het Internationaal Gerechtshof kunnen halen. Die manier.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:23 schreef klez het volgende:
[..]
Niet zo emotioneel knul. Op welke manier dan? De jouwe? Nogmaals, voor Iraakse begrippen een enorme stap voorwaarts en waarschijnlijk het best haalbare.
Ik ben dan ook de enige die zegt dat het proces niet deugt. [ / sarcasme ]quote:[..]
Da's mooi en mag. Ik heb ik Talabani nog niet horen zeggen dat hij vind dat dit proces niet deugt.
[..]
De dreiging van (internationaal) terrorisme is dankzij de Irak-oorlog zeer zeker wel toegenomen. Als je wilt, ga ik daarvoor een bron zoeken.quote:Ik geloof er helemaal niets van. Irak is zeker geen grotere dreiging geworden en was misschien wel een grote dreiging geworden als Saddam of zijn zonen aan de macht waren gebleven.
Sinds wanneer is tijd of geld een argument geweest? Nooit toch? Eerst zou de oorlog niet langer dan 3 maanden duren, en kijk waar we nu zitten. Tijd kan het dus niet zijn.quote:[..]
Het is ook geen argument, mijn opmerking was een constatering. Het is gewoon merkwaardig dat sommigen zoveel tijd verspillen aan het volgens westerse normen willen berechten van deze idioot.
Als je vind dat er zoiets als een internationaal gerechtshof moet zijn wel. Ik vind van niet. Jij zou de risicos van dergelijke instituten ook wel moeten inzien. Wie bepaalt wat "de norm" is?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bull. Ook Charles Taylor hebben we naar het Internationaal Gerechtshof kunnen halen. Die manier.
[..]
Ik denk ook dat er naar onze normen genoeg over valt te zeggen.quote:Ik ben dan ook de enige die zegt dat het proces niet deugt. [ / sarcasme ]
[..]
Dat klopt. Maar die terroristen hebben minder mogelijkheden dan onze bebaarde vriend had om ABC wapens/grondstoffen te bemachtigen/vervaardigen.quote:De dreiging van terrorisme is dankzij de Irak-oorlog zeer zeker wel toegenomen. Als je wilt, ga ik daarvoor een bron zoeken.
[..]
De oorlog is ook allang voorbij. Vanuit strategisch oogpunt is de huidige situatie vervelend maar zeker niet belangrijk genoeg om wakker van te liggen voor de Amerikanen. Helaas...quote:Sinds wanneer is tijd of geld een argument geweest? Nooit toch? Eerst zou de oorlog niet langer dan 3 maanden duren, en kijk waar we nu zitten. Tijd kan het dus niet zijn.
Dat is dan ook geen argument.quote:Geld? Man, we hebben bommenwerpers die een miljard kosten. 1 daarvan is meer dan genoeg geld voor een normaal proces, lijkt me.
Hebben we nog een van-groen-naar-rood-meter waarop men kan aangeven hoe verbaasd men is als er straks weer wat geweld los gaat barsten?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef _The_General_ het volgende:
Het ziet er ondertussen naar uit dat het ieder moment kan gebeuren of eventueel al gebeurd kan zijn !
Ja.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef _The_General_ het volgende:
Het ziet er ondertussen naar uit dat het ieder moment kan gebeuren of eventueel al gebeurd kan zijn !
En waar concludeer je dat uit?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:57 schreef _The_General_ het volgende:
Moet je daar voor het dan maar niet doen?quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hebben we nog een van-groen-naar-rood-meter waarop men kan aangeven hoe verbaasd men is als er straks weer wat geweld los gaat barsten?
Nou, nee. Niet vanwege die reden. Ergens kan ik het me moeilijk voorstellen hoe de chaos daar nog erger kan worden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:03 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Moet je daar voor het dan maar niet doen?
Alles bij elkaar.quote:
Ben blij dat ik geen rechter ben, ben blij dat ik Saddam niet ben, ben blij dat ik in Nederland mag vertoeven.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, nee. Niet vanwege die reden. Ergens kan ik het me moeilijk voorstellen hoe de chaos daar nog erger kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |