abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:36:39 #226
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51661460
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en bij mij in de wijk:
[afbeelding]

bron: www.l1.nl
Die bliksem . Is die van vandaag?
pi_51661877
ik was net 4-daagse doortocht aant kijke, tot dat ik de eerste bliksemflitsen zag meteen naar huis gegaan .
wel heel zielig voor die lopers die nog wel een eindje moeten , het komt hier echt met bakken uit de hemel en die onweer er bij is ook niet echt geweldig
somewhere only we know.. thats the place to be
pi_51661930
Volgens mij heb ik die bliksemfoto al eens eerder gezien. Denk dat iemand die gewoon van internet heeft afgehaald en heeft ingestuurd.
pi_51662051
Het treinverkeer van en naar Nijmegen schijnt door een blikseminslag ook nogal problematisch te zijn, Een slechtere timing kan geloof ik niet.
  Moderator vrijdag 20 juli 2007 @ 14:54:01 #230
8781 crew  Frutsel
pi_51662215
Midden van het land meldt ook onweer in de lijn Utrecht, Apeldoorn, Enschede
pi_51662508
Vier centimeter water komt er nu aan
AMSTERDAM - UPDATE 14.35 De grote vakantie-uittocht vandaag wordt flink vertraagd door het noodweer dat vanmiddag over ons land trekt. De eerste 100 kilometer file staat er nu al. Het land zal deels onder water komen te staan.

Limburg is vrijdagmiddag vanaf 13.00 uur al getroffen door hevige onweersbuien, die voor veel overlast zorgen. Dat meldde de brandweer. Bij de meldkamer van de Regionale Alarmcentrale in Maastricht kwamen in nog geen half uur tijd bijna honderd meldingen binnen van wateroverlast en blikseminslagen in de regio rond Heerlen, Hoensbroek en Kerkrade. In Hoensbroek staat het dak van de Albert Heijn-supermarkt op instorten, liet de meldkamer van de brandweer weten. In Heerlen vielen televisiezenders uit. De Limburgse zender L1 heeft een fotoserie van het noodweer.

In Limburg viel rond 13.45 uur het communicatiesysteem C2000 uit. Politie en hulpdiensten sloegen in Midden- en Noord-Limburg groot alarm, brandweerlieden moeten met spoed naar de kazerne komen, aldus woordvoerders van de brandweer in Venlo en Roermond.

In Horst sloeg de bliksem in een woning in. Ook de brandweer in Midden- en Noord-Limburg kreeg tientallen meldingen van wateroverlast en bliksemschade.

Natte intocht
Boven Nijmegen is vrijdagmiddag tijdens de intocht van de Vierdaagse rond half twee een enorme regenbui losgebarsten. Wandelaars zoeken dekking om niet geheel nat te regenen. De speciale Vierdaagse meteoroloog had vrijdagmorgen nog gezegd dat de zware buiten pas na de intocht van de Vierdaagse zouden losbarsten. De militaire muziekkorpsen spelen niet, omdat men bang is voor blikseminslag in de instrumenten.

Medewerkers van het Rode Kruis delen onderweg poncho's uit. De deelnemers kunnen zich zo nog enigszins beschermnen tegen de hevige regen. Ook voorkomt het dat ze onderkoeld raken. Het Rode Kruis heeft hulpdiensten gevraagd naar de tenten aan de finish te komen omdat veel deelnemers verzorging nodig hebben.

Een flink deel van België is al eerder vandaag ook al ondergelopen. Wateroverlast is vrijdag op verschilende plaatsen weer te verwachten. Dus: handen aan de waterpomp en nog snel een tankgracht rond je tent graven!

Weathernews verwacht dat in een paar uur tijd vanmiddag net zoveel zal vallen als normaal in de hele maand juli: 7 centimeter! Naar verwachting bereikt het hoogtepunt van de buien ons om 15 uur.

File
Ook het vakantieverkeer heeft last van het slechte weer. De eerste dikke files staan er al tussen Amsterdam en Utrecht en van Den Haag naar Rotterdam. Totaal stond er om 14:35 uur zo'n 142 kilometer file. De E19 naar Antwerpen staat muurvast
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:02:51 #232
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51662538
Bij de Aldi in Hoensbroek drijven de boodschappen naar buiten toen vrijdagmiddag een grote hoeveelheid water door een hoger geleden keermuur heenbrak en naar binnenstroomde. Het water stond in een klap een meter hoog tegen de Aldi, de klanten konden de nooduitgang niet open krijgen en moesten binnen blijven, zei de politie.

Bij de 'overstroming' raakte tenminste een auto zwaar beschadigd. Ook bij het Kruidvat in Hoensbroek staat het magazijn blank.

Wc's

In Voerendaal spoot het rioolwater door de wc's omhoog. Een wateropvangbassin liep over. "Er is in korte tijd ongelooflijk veel regen gevallen", zei een woordvoerder van de politie. "Veel mensen waren bang van het hevige natuurgeweld."
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:03:18 #233
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51662552
iemand nog iets nodig van de aldi?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:11:19 #234
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51662865
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:03 schreef teamlead het volgende:
iemand nog iets nodig van de aldi?
Zit je daar met je bootje en je hengeltje
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_51663372
Hè verdorie. Zit ik hier in het westen van Nederland warm en droog en hoog te wachten met chocolademelk en een dekentje, wordt het hier verdorie alleen een beetje lichtgrijs met miezerregen.
Waar is de extreme regenval en angstwekkende bliksem!? Gewoon aan Zuid-Holland voorbijgedreven. Balen. Ik had er wel zin in.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:29:43 #236
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51663516
Hier is het gewoon weer fucking droog en lijkt het op te klaren zover mogelijk ... Haarlem.
The truth was in here.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:51:57 #237
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51664353
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
quote:
Bij de regionale brandweer in Maastricht kwamen in korte tijd 700 meldingen binnen van wateroverlast. Ook in de rest van Limburg is er wateroverlast, maar niet zo extreem als in Parkstad. In Arcen viel binnen een uur 60 milliliter. Normaal valt in een hele julimaand tussen de 60 en 80 milliliter. Het treinverkeer tussen Venlo en Eindhoven loopt flinke vertraging op door een blikseminslag in de bovenleiding in Blerick. Hierdoor rijden er tussen Blerick en Horst-Sevenum geen treinen meer.
pi_51665796
De regen valt wel mee, maar die onweersklappen zijn echt heftig. Hard en lang.
pi_51667028
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:38 schreef Lips het volgende:
zuid limburg gaat lekker! Nu al wateroverlast enzo
Stroomt toch naar beneden, richting zee.
pi_51667106
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:11 schreef Lips het volgende:

[..]

Zit je daar met je bootje en je hengeltje
Ik geloof dat ik maar eens even naar de melk ga vissen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:01:30 #241
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_51668795
Hier was het mooi droog, maar regent het nu weer
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:13:29 #242
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_51669084
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:01 schreef Lips het volgende:
Hier was het mooi droog, maar regent het nu weer
Nog mooi buiten kunnen eten, . Maar nu is het hier (bij Eindhoven) ook, .

Vandaag in Den Haag geweest, daar viel het idd reuze mee, al was er wel wat regen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_51672940
Wel beetje onweer gehad vandaag, niet zo veel.
pi_51673521
Titel: Onweer in het Zuiden en Midden
Hier in het noorden ook onweer hoor
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')