abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49373946
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:26 schreef Drugshond het volgende:
Onweer

[afbeelding]
Onweer op komst op 17 juli 2004 in Enschede. Opvallend is de langgerekte rolwolk, dikwijls een voorbode van hevig noodweer.
Gaaf, twee jaar geleden ook zo'n ding gezien in de buurt van Zutphen, buitengewoon indrukwekkend. Was net 5 minuten bij een oom (vanuit Zeeland, op de motor), dus blij dat ik er was
pi_49375502
de laatste tijd is het gewoon kutweer, niks spectaculairs aan
pi_49375983
Ik vind onweer altijd mooi om te zien en te horen, behalve een keer. Ik zat met wat mensen in Frankrijk in een bos, een dennenbos aan de Atlantische Oceaan. Ineens werd het enorm donker en begon het te onweren, maar ik zat dus midden in een bos en kon nergens naartoe.

Vanuit de verte zien we de onweer aan komen en de tijd tussen de flits en de knal werd steeds minder . Op een gegeven moment was de bui recht boven ons en ineens een keiharde knal achter me. Ik kijk van schrik om en zie dat de bliksem is ingeslagen, ongeveer 30 meter achter me. Iedereen ineens zo van: "ah wtf, zo dichtbij" en toen ineens nog een keer. Deze keer zag ik de inslag, omdat het voor me was, ook weer enorm dichtbij. Je zag die boom splijten en de stukken schors eraf vliegen. En later nog een keer, weer vlak bij ons.

Deze keer was ik wel een beetje bang, 3 keer een blikseminslag minder dan 50 meter van je af is best eng .
  maandag 14 mei 2007 @ 21:28:45 #54
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_49379749
18 jr geleden een bolbliksem gezien.
Ik was met mn vader uit het raam naar onweer aan t kijken totdat er 300m verderop op mijn basisschool bliksem in de vlaggenmast sloeg.
Daarna kwam er een lichtgevende bal die bij ons door de straat heen stuiteren met een rotvaart waarna hij in het niets verdween in de bosjes.
Volgende morgen waren er zwarte plekken op straat zichtbaar, echt superwazig

14 jaar geleden was ik met een vriendje ergens gaan vissen 15km van huis af.
In de verste kwam onweer aanzetten dus wij als een gek naar huis fietsen tussen de weilanden door
Bui haalde ons in en bliksem sloeg in in een boom die in een weiland stond waar alle koeien zich onder hadden verzameld tegen de regen.
Koeien hadden niks maar ik heb nog nooit koeien zo hard zien rennen

Vorig jaar zomer een mooie bui die van Maastricht naar Eindhoven trok met echt elke seconde 1 of 2 ontladingen buiten de wolk zonder regen en gedonder, supermooi!

Verder afgelopen week nog wat niets voorstellende scheten uit de lucht
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 14 mei 2007 @ 22:08:29 #55
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_49381824
Onweer terwijl ik in een weiland fietste heb ik ook keer gehad ja, erg eng.

En 2 jaar geleden een windhoos/down burst meegemaakt, waarbij alle bomen als luciferhoutjes knapten en vouwwagens door de lucht vlogen.

Vorig jaar thuis 3 inslagen in enkele minuten gehad binnen 100 meter, dan weet je dat je zelf veilig zit, maar toch flink schrikken, ook met apparatuur enzo.

Soms is onweer gewoon eng.

Soms ook erg mooi, vooral nachtelijk onweer op enkele km afstand terwijl het bij jezelf compleet helder is nog, vorig jaar boven Cyprus onweer op afstand gezien vanuit het vliegtuig in de nacht. Dat is echt super.
silence can say more than thousand words
pi_49385595
Om onweer nader te verklaren kan je deze curcus lezen: 'Praktische Gids voor de onweerliefhebber'. http://www.gv-developments.be/downloads/cursus.pdf
Is wel interessant .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_49387228
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:03 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wat het is? De achterkant van een onweersbui bij zonsondergang. Die bollen die eruit komen heten mammatus. Simpel gezegd, de wolk heeft zijn top bereikt, er ontstaat een aanbeeld en door stijg en daalstromen ontstaan er aan de onderkant van de wolk bollen
Mammatus
(letterlijk: borst)
Bijkomende vorm van de geslachten Cirrus, Cirrocumulus, Altocumulus, Altostratus, Stratocumulus en Cumulonimbus.
Mammatus zijn gladde, min of meer bolvormige uitstulpingen onder het aambeeld van een bui.
Mammatus kan voorkomen wanneer ijskristallen uit het aambeeld vallen,
in de heldere lucht eronder verdampen, en zo de luchttemperatuur doen zakken.
De koude lucht wordt dan zwaarder dan de omgeving, en er ontstaat een uitzakking aan het aambeeld.
Mammatus kan een zeer fraai gezicht zijn, wanneer de bui rond zonsondergang nog door de zon beschenen wordt:
de mammatus kan dan vuurrood en vol met schaduwval te zien zijn.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vorig jaar Oktober zat ik tussen 2 onweersbuien

Richting zuiden... een bui best wel ver weg

Richting westen... een bui redelijk dichtbij

En omdat ik het niet kan laten mijn favo van 18-08-2004

[ Bericht 9% gewijzigd door -CRASH- op 15-05-2007 00:33:23 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 15 mei 2007 @ 01:24:19 #58
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_49388771
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:31 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Het is geen rolwolk maar een shelfcloud. Dit is een rolwolk.
[afbeelding]
Een shelfcloud zit vast aan de bui. Een rolwolk zit er niet aan vast. Alleen men gebruikt vaak rolwolk als men een shelfcloud ziet. Dit omdat er geen goed Nederlands woord voor shelfcloud is .

Verder is het een interessant stuk
Die bui heb ik toen op de campus nog aan zien komen. Was best wel beetje creepy Als er belangstelling naar is heb ik er nog wel ergens een filmpje van die ik online kan zetten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:59:52 #59
52513 whosvegas
The Trickster
pi_49390498
onweer is cool, dus een tvp
Are you nuts??
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:42:11 #60
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49393749
Ik heb 1 maal een windhoos gezien.. en een 2e is over ons huis geraasd (was ik verder niet bij.. heeft bij de overburen schade veroorzaakt aan het huis..) het was een jaar waarin redelijk veel onweersbuien zijn geweest (vooral omdat het behoorlijk warm was over langere periode). we wonen aan een meertje en wij waren aan het zwemmen, toen we in de verte een wazige, grijze lucht zagen. Binnen 10 minuten was die lucht pikzwart geworden.. We gingen uit het water om te eten, en nog vpoordat het eten op tafel stond, begon ineens de wind behoorlijk aan te wakkeren. We hebben alles heel snel naar binnen gezet, en toen zagen we een windhoos over de boerderijen achter het meertje gaan.. Een schuur was ingestort, en er lagen heel wat bomen om.

de 2e keer zat ik op school, en zaten we buiten handenarbeid te doen. Vanuit de verte zagen we een pikzwarte wolk (echt pikzwart, het werd van dag ineens nacht) aankomen, waarna iedereen naar binnen ging. Daarna stak er een behoorlijk onweer op. Toen ik echter naar huis ging, bleek bij ons huis er een windhoos te hebben plaatsgevonden.. bij de overburen (2 onder-1-kap)was de bovenste rij dakpannen verdwenen, en een aantal dakpannen waren in de dakgoot beland, die helemaal vervormd was. Wij hebben geluk gehad, bij ons was verder geen schade.

Verder nog enkele microbursts meegemaakt (alles bewoog horizontaal door de wind), en een onweersbui met heel veel flitsen, maar bijna geen donders (behalve dan een hele lage ondertoon, die de hele tijd door ging). En 1 keer een wolkbreuk. We zaten te kaarten in de keuken, en toen de bui voorbij was, stond de straat letterlijk blank. Er stond letterlijk 5-10 cm water, van trottoir naar trottoir. Was nog nooit eerder gebeurd, ondanks behoorlijk heftige buien die we al eerder gehad hadden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:02:07 #61
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_49394310
Onweer. Ik maak niet anders mee in oostenrijk.

Ook genoeg bange momenten gehad. Het was hele dag strak blauw met 25 graden terwijl we aan het mountainbiken waren in oostenrijk. Ineens kwamen er donkere stapelwolken aanzetten en begint het eerst keihard te plenzen, even later gebeurd er een hevig gevecht in de lucht. 80 inslagen per minuut. Terwijl wij ergens op een open vlakte in de bergen aan het mountainbiken waren. Toen we een klein hutje zagen zijn we met 25 kmpu een berg opgeknald. Zo hard reden we. Het was echt gevaarlijk want het onweer zat pal boven ons. Bij het hutje aangekomen zagen we een flits inslaan in een rotspunt in de berg voor ons. We waren doodsbang want we hadden alleen een hutje om in te schuilen.

We reden weer naar beneden en daar regende en onweerde het nog, terwijl het boven bijna droog was. De regen en onweer was dus verplaatst naar onderen. We zaten dus boven een bui en onder een bui. Het klaarde op en boven ons waren prachtige mammatus wolken te zien.

Iemand een verklaring waarom Oostenrijk eigenlijk elke dag aan de beurt is met een fikse onweersbui rond 4/5 uur?

Ik heb 2 bolbliksem meegemaakt in oostenrijk.
Ski, Schnee & Schnaps!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:45:21 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49459654
javascript:cnnVideo('play','/video/us/2007/05/16/vo.lightning.strike.amat','2009/05/15');
Pink lightning bolt misses kids by 10 feet
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:54:56 #63
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_49459991
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef Drugshond het volgende:
javascript:cnnVideo('play','/video/us/2007/05/16/vo.lightning.strike.amat','2009/05/15');
Pink lightning bolt misses kids by 10 feet
werkt niet
Ski, Schnee & Schnaps!
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:06:28 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator woensdag 16 mei 2007 @ 22:18:32 #65
8781 crew  Frutsel
pi_49461036
Ik zag um net op CNN.. .vet man.. wat hebben die een mazzel
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:41:06 #66
64288 Bensel
Ladderzat
pi_49462050
Volgens mij was dat niet zo zeer de onweerslag zelf, maar het zogeheten http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Elmusvuur. Bij een onweersslag word er vanuit de wolk een (onzichtbare) 'kanaal' (streamer genoemd)gevormd, die eerst met de grond verbinding moet maken, waarna de flits zelf word opgebouwd van beneden naar boven. Vanuit de grond komt echter ook een, kleiner kanaal, die kan oplichten als de slag net een andere route neemt. Ik dnek dat het dit was omdat hij maar een meter of 2 hoog komt, en er geen meerdere inslagen te zien zijn in de slowmo.
Twitch.tv/bensel15
pi_49463322
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Klote JS, kijk ff op www.cnn.com rechterkolom.
Zooooo. die hebben mazzel

Ik heb zelf ook 3 x een inslag gezien
2 x nog geen 50 meter van me af 1x nog geen 10 meter.

1x op een schotel...
ik was toen de onweer aan het filmen
toen de inslag kwam had ik net de videocamera weggedraaid.
Dus helaas zijn er geen beelden ( meer ) van.

2 x op een antenne
en een paar weken later was de antenne voorr de 2de keer het haasje.

En vaker dat elektrische geluid gehoord
1 x is de bliksem ingeslagen bij de buren
maar ik was op vakantie
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_49464574
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:41 schreef Bensel het volgende:
Volgens mij was dat niet zo zeer de onweerslag zelf, maar het zogeheten http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Elmusvuur. Bij een onweersslag word er vanuit de wolk een (onzichtbare) 'kanaal' (streamer genoemd)gevormd, die eerst met de grond verbinding moet maken, waarna de flits zelf word opgebouwd van beneden naar boven. Vanuit de grond komt echter ook een, kleiner kanaal, die kan oplichten als de slag net een andere route neemt. Ik dnek dat het dit was omdat hij maar een meter of 2 hoog komt, en er geen meerdere inslagen te zien zijn in de slowmo.
Elms Fire komt toch niet met een slag !?!
Je ziet / zag ze weleens in de nok van scheepsmasten
Vroeger werden er veel "spook" verhalen aan verbonden.

Elms Fire (met filmpjes zonder geluid)
The Elms fire appears with atmospheric differences of potentially more than 100000 volts per meter,
thus under stormy weather conditions.
In a plane, the Elms fire can be seen on the window in the cockpit. It all starts with a little flicker on the outside edge of the screen.
The initial flicker develops into a violet-coloured kind of lightning,
which spreads over the whole cockpit screen.
Such an event lasts for about 1 second and is completely harmless...

The film was made at the end of December on a night flight from Berlin to Stuttgart via Erfurt. (Copyright Marco Giovannini, 2003)
pi_49469838
ST. Elmo's Fire
Physically, St. Elmo's fire is a bright pink-purple glow,
appearing like fire in some circumstances,
often in double or triple jets, from tall, sharply pointed structures
such as masts, spires and chimneys, and on aircraft wings.
http://www.youtube.com/watch?v=6rAX0YR0wvs
http://www.youtube.com/watch?v=aq84tCsMQ4c
http://www.youtube.com/watch?v=z826RTP6AKk

Bij onweer onder een boom schuilen
http://www.youtube.com/watch?v=Sn65RFvJKnk&mode=related&search=

close up bliksem inslag
http://www.youtube.com/watch?v=74thWUf2QTs&mode=related&search=
pi_49471346
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Elms Fire komt toch niet met een slag !?!
Je ziet / zag ze weleens in de nok van scheepsmasten
Vroeger werden er veel "spook" verhalen aan verbonden.

Elms Fire (met filmpjes zonder geluid)
The Elms fire appears with atmospheric differences of potentially more than 100000 volts per meter,
thus under stormy weather conditions.
In a plane, the Elms fire can be seen on the window in the cockpit. It all starts with a little flicker on the outside edge of the screen.
The initial flicker develops into a violet-coloured kind of lightning,
which spreads over the whole cockpit screen.
Such an event lasts for about 1 second and is completely harmless...

The film was made at the end of December on a night flight from Berlin to Stuttgart via Erfurt. (Copyright Marco Giovannini, 2003)
Ik dkne dat het wel degelik sint elmus vuur is. Weliswaar was er een inslag, maar vlak voor de inslag (of zelfs tijdens) was het ladingsverschil zo groot, dat er iets dergelijks kan ontstaan. De inslag zelf was misschien wel enkele 10tallen meters verderop (dat valt niet te zien in de film)
Twitch.tv/bensel15
pi_49488117
Persoonlijk kan ik erg genieten van een stevige onweersbui ; het liefst zet ik dan de tv / radio stil en luister relaxed naar het gedonder buiten en het geklatter van de regen op het dak.
Een beetje een goede lichtshow daarbij is ook niet mis !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_49490559
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:51 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ik dkne dat het wel degelik sint elmus vuur is. Weliswaar was er een inslag, maar vlak voor de inslag (of zelfs tijdens) was het ladingsverschil zo groot, dat er iets dergelijks kan ontstaan. De inslag zelf was misschien wel enkele 10tallen meters verderop (dat valt niet te zien in de film)
Wiki St. Elmo's Fire
quote:
St. Elmo's fire is an electroluminescent coronal discharge caused by the ionization of the air during thunderstorms inside of a strong electric field. Although referred to as "fire", St. Elmo's fire is in fact a low density, relatively low temperature plasma caused by massive atmospheric electrical potential differences which exceed the dielectric breakdown value of air at around 3 megavolts per meter. St. Elmo's fire is named after Erasmus of Formiae (also called St. Elmo), the patron saint of sailors (who sometimes held its appearance to be auspicious). Alternatively, Peter Gonzalez is said to be the St. Elmo after whom St. Elmo's fire has its name.
St elmos fire wordt wel tijdens een onweersbui gecreeerd, maar wat op het filmpje te zien is
is zeker geen ST E F. de ST E F komt voor op masten, vliegtuig vleugels en schoorstenen.
Dus op puntige opstakels.

st e f op een vliegtuigvleugel

[ Bericht 2% gewijzigd door -CRASH- op 17-05-2007 21:17:27 ]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:07:44 #73
167723 sanni
Acima de seu
pi_49520992
Ik denk dat we een behoorlijke regenbui in deser dagen in Amsterdam e.o. kunnen verwachten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:27:49 #74
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_49707493
Gisteren in Limboland een mooie onweersbui over me heen gehad. Boven Duitsland zagen we een prachtige bui in ontwikkeling, ik zal kijken of de foto een beetje gelukt is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:57:18 #75
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_49708679
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:52 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Wiki St. Elmo's Fire
[..]

St elmos fire wordt wel tijdens een onweersbui gecreeerd, maar wat op het filmpje te zien is
is zeker geen ST E F. de ST E F komt voor op masten, vliegtuig vleugels en schoorstenen.
Dus op puntige opstakels.

st e f op een vliegtuigvleugel
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat licht op die vleugel lijkt wel veel op een collision- of navlight, dat zit namelijk ook op die plek.
Bij vliegtuigen komt het vaak voor op de cockpitruiten, zoals het filmpje laat zien.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_49774333
Zojuist deed ik mijn dagelijkse rondje weer fora en daar zag ik nogal wat opschudding ontstaan over een zwaar onweerscomplex( een MCS / MCC ) boven Frankrijk.
De vraag is wat het ding precies gaat doen , het ding is trouwens globaal even groot als Nederland.
Dat dit een heftig ding is al wel duidelijk maar met onweer weet je nooit precies wat er gaat gebeuren .
Momenteel verliest het ding aan de westkant wat van zijn activiteit maar groeit ie aan de oostkant aan , dit is een klassieke Europese situatie.

Onweersliefhebbers verenigt u!!!

pi_49774386
Mooie foto, ik hoop dat het droog blijft, want er is jazz festival in de stad. Het zou jammer zijn als iedereen naar binnen moet.

Wanneer is hij hier?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:24:23 #78
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_49774419
Schopje naar DE
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_49774515
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 20:23 schreef SterkStaaltje het volgende:
Mooie foto, ik hoop dat het droog blijft, want er is jazz festival in de stad. Het zou jammer zijn als iedereen naar binnen moet.

Wanneer is hij hier?
Ja precies. Goede vraag, want dan weet ik hoelaat ik moet fietsen om droog aan te komen .
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 20:28:40 #80
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49774538
Even een TVPtje.
pi_49774622
Morgen toernooitje voetballen, hopen dat het vannacht niet te veel gaat regenen
pi_49774780
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 20:23 schreef SterkStaaltje het volgende:

Wanneer is hij hier?
Tsja , waar is hier ?
ik denk dat het zo rond middernacht zal zijn en dan vooral onder de lijn Tilburg Lobith.
Boven die lijn zal het ook wel wat rommelen en regenen maar dat mag geen naam hebben .

Maarrrrrr zoals ik al zei , het kan met dit onweer nog alle kanten op , hangt OA af van de temp en luchtvochtigheid want dat is de voeding voor een bui.

Erwin Krol heeft er in zijn weerpraatje zojuist niet eens aandacht aan besteed en Peter Timofeef wel , dat geeft al aan dat het allemaal ongewis is

nog een europees plaatje , in heel europa is het op z'n minst nogal onweersachtig te noemen , je ziet de buien gewoon ontploffen

pi_49775259
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 20:37 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Tsja , waar is hier ?
ik denk dat het zo rond middernacht zal zijn en dan vooral onder de lijn Tilburg Lobith.
Boven die lijn zal het ook wel wat rommelen en regenen maar dat mag geen naam hebben .

Maarrrrrr zoals ik al zei , het kan met dit onweer nog alle kanten op , hangt OA af van de temp en luchtvochtigheid want dat is de voeding voor een bui.

Erwin Krol heeft er in zijn weerpraatje zojuist niet eens aandacht aan besteed en Peter Timofeef wel , dat geeft al aan dat het allemaal ongewis is

[afbeelding]

nog een europees plaatje , in heel europa is het op z'n minst nogal onweersachtig te noemen , je ziet de buien gewoon ontploffen

[afbeelding]
Het gaat dus meevallen. Maar vreemd dat Erwin Krol er geen aandacht aan besteed heeft. Even zien als Oarnt Moarn er wel aandacht aanbesteed ...
pi_49776249
Ziet er indrukwekkend uit. Ben benieuwd hoever het Nederland intrekt.

pi_49776400
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:22 schreef aloa het volgende:
Ziet er indrukwekkend uit. Ben benieuwd hoever het Nederland intrekt.

[afbeelding]
Ook een mooie sat pic!
Het is echt raak in heel europa!!
Vooral ten zuiden van het gebied waar wij naar kijkien zit ook E&A zeg!! dat activeert ook alleen maar verder en verder
  Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 21:39:46 #86
8781 crew  Frutsel
pi_49776816
Goed topic!

Na vanavond, morgenavond zal ik deze mergen in --> Onweer nader verklaard - Waar & Wanneer?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:46:39 #87
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49777057
Ik hoop mee en denk dat er nog wel een aardige kans dat ik hier in Arnhem wat te pakken krijg.
M oet wel fietsen rond dat tijdstip maar boeiend
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49777216
de laatste radarbeelden vertellen mij dat de activiteit aan de westkant flink tanende is.
ik denk dat mijn voorspelling wel uit gaat komen het ding maakt een bochtje naar het oosten ( aangroei aan de oostkant , daar zit nog hete vochtige lucht )

Onder de lijn Tilburg .................lobith onweer, 30 KM daarboven daarboven misschien wat regen en weerlicht
Dus je zou kunnen zeggen dat het in de "Laars" van Nederland gaat onweren.
Helaas hier in Rozenburg Nada nakkes!!
  Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 21:56:02 #89
8781 crew  Frutsel
pi_49777408
geen onweer voor twente?
pi_49777487
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:56 schreef Frutsel het volgende:
geen onweer voor twente?
Ik ben bang dat Thor je gaat telleurstellen, mij ook trouwens
Maar zoals aan het begin gezegd , onweer is een vreemd vaak nogal onvoorspelbaar iets .
Wat voor weer is het daarzo ?
Vochtigheidsgraad , windrichting , temp ?
pi_49777659
Jammer,ik in Zeeland hoeft niks te verwachten,maar dat verwachtte ik al langer.
Life is Music
  Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 22:03:44 #92
8781 crew  Frutsel
pi_49777688
Actueel weer Enschede, 21:20 uur
temperatuur (°C) 19
bewolking (1/8)
dauwpunt (°C) 14
rel. vochtigheid (%) 73
indsnelheid (kts) 3
luchtdruk (hPa) 1005
luchtdruktendens (hPa 3h) -0.6
pi_49777958
19 graden is te weinig voor serieus nachtelijk onweer in deze situatie
helaas! Frutsel!
Hier in Rozenburg kan ik de bewolking van het koufront al zien , dus de rommel van de Noordzee, hier is het dus definitief over en sluiten

Nog een laatste radarbeeld
Op deze plaat kan je goed zien dat de activiteit aan de westkant nu hardachteruit gaat .
Tevens kan je nu ongeveer wel een beetje zien waar het in NL gaat knetteren.
Ik ben zelfs bang dat het onweer zich nog wat zuidelijker dan door mij voorspelt zal gaan plaatsvinden .

MAAARRRRRRRR
kijk eens wat er in west Vlaanderen - Grens Frankrijk gebeurt !!!!
Daar is een klein celletje aan het ontstaan!!
Trekt Richting Kortrijk in BE

Buienradar.nl is overgens niet erg hoopvol te noemen !

[ Bericht 7% gewijzigd door Martinovibes op 25-05-2007 22:16:25 ]
  Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 22:15:16 #94
8781 crew  Frutsel
pi_49778121
Hmmmm....
ben benieuwd dan
jammer
dat van vanochtend was wel lekker
pi_49778234
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:15 schreef Frutsel het volgende:
Hmmmm....
ben benieuwd dan
jammer
dat van vanochtend was wel lekker
Lucky bastard!!!
Ik heb niks gehad , het hele jaar nog niet snik snik!
pi_49778771
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:50 schreef Martinovibes het volgende:
de laatste radarbeelden vertellen mij dat de activiteit aan de westkant flink tanende is.
ik denk dat mijn voorspelling wel uit gaat komen het ding maakt een bochtje naar het oosten ( aangroei aan de oostkant , daar zit nog hete vochtige lucht )

Onder de lijn Tilburg .................lobith onweer, 30 KM daarboven daarboven misschien wat regen en weerlicht
Dus je zou kunnen zeggen dat het in de "Laars" van Nederland gaat onweren.
Helaas hier in Rozenburg Nada nakkes!!
Hmmm... hier aan de overkant , Vld, dus ook niet...
Ik vind onweer vooral leuk als ik al in bed lig.. beetje luisteren naar de herrie enzo!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_49779055
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:34 schreef OA het volgende:

[..]

Hmmm... hier aan de overkant , Vld, dus ook niet...
Ik vind onweer vooral leuk als ik al in bed lig.. beetje luisteren naar de herrie enzo!
Herrie kan je nu op mijn stream horen
nee Vlaardingen gaat geen onweer krijgen , kijk maar eens naar het westen dan zie je de bewolking van het flauwe regengebied al aankomen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:43:21 #98
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49779111
Je stream?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49779149
PSSSST mijn SIG!!
pi_49779187
Ben nu weg , ik ga een biertje doen in de lokale kroeg !!! palmpjes tikken tikken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')