Volgens mij weer een of andere no-name Chinees apparaat, ik zie bij de bekende merken geen model wat er op lijkt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Welke Youtube filmpje?
En lijkt me meer iets voor TFA weerstations maar kan het natuurlijk mis hebben. Dit model komt me eigenlijk niet zo heel bekent voor maar ik zal wel even kijken
Hmmz ik weet dat zo niet uit mijn hoofd, zoektocht heeft niks opgeleverd.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:10 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Volgens mij weer een of andere no-name Chinees apparaat, ik zie bij de bekende merken geen model wat er op lijkt.
Kans dat de bliksem jou weerstation gaat treffen in minimaal, tegen de tijd dat deze is slaat heb jij alweer 100 nieuwe gekocht.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:07 schreef Henry het volgende:
Ik heb een Alecto WS3000 en deze wil ik graag op het hoogste punt van mij huis plaatsen. Zodanig dat hij echt de wind goed kan meten (nu zit er teveel bebouwing om heen)
Dit weerstation is draadloos. Verhoog ik daarmee de kans op een blikseminslag?
Wat is jou buget? Wel handig om te weten welke kan je eventueel op kan gaanquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef sararaats het volgende:
ik heb mijn sensor van de muur gehaald, die is nu wel kapot denk ik.
dan maar een nieuwe halen. wat zijn goede en betaalbare weerstations?
^^^^ wat hij zegtquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kans dat de bliksem jou weerstation gaat treffen in minimaal, tegen de tijd dat deze is slaat heb jij alweer 100 nieuwe gekocht.
Die van mij hangt zo'n 2 meter boven de daken uit en wel op de pier 2km van de dijk af dus zowat 1 en al water, nog 0 keer ingeslagendus daar hoef je je niet druk te maken
![]()
[..]
Yep! Lurk al een hele tijd mee op HWAquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je bent op de hoogte van de prijzen?
Ziet er leuk uit al zou ik eerder voor de la crosse gaan. Indien PC optie niet belangrijk is, dan zou ik eerder voor de la crosse 1600IT gaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:29 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht, ik kom even advies vragen
Mijn vrouw wil voor haar verjaardag (zondag a.s.) graag een weerstation.
Nou heb ik deze gezien, en eerlijk gezegd kan ik niet op meer beoordelen dan op prijs en looks
http://www.weerstationkop(...)php/products_id/1518
[ afbeelding ]
Is dit een prul of een oké ding?
Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?
Het mag rond de 100 euro kosten, we zijn geen echt die hard amateur meteorologen, we willen gewoon betrouwbare info en houden van toffe gadgets.
Advies wordt zeer gewaardeerd
Ah okequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:09 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Yep! Lurk al een hele tijd mee op HWA
Ik had gedacht die meetdingen buiten neer te zetten en dat station binnen en dan zonder draad?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit al zou ik eerder voor de la crosse gaan. Indien PC optie niet belangrijk is, dan zou ik eerder voor de la crosse 1600IT gaanmaar goed dat is mijn mening natuurlijk.
Nadeel is echter wel dat alles met draad verbonden moet worden, dus Regenmeter / Windmeter > Temp hum sensor, deze stuurt dan alles draadloos door naar de console. Voordeel is dat je geen last van uitval hebt een continu gegevens van 4 seconden.
Jou zou eventueel een seriele poort kunnen aansluiten aan je PC, maar hiervoor gaan we wat te ver offtopicquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:19 schreef efje1 het volgende:
ik wil het station idd op de PC aansluiten. Eventueel om de gegevens later om mn site te plaatsen.
ik las dat de 3650 alleen via een seriële poort aangesloten kon worden en niet via USB? Ik heb net een nieuwe PC en volgens mij heb ik helemaal geen seriële poort over. Hoe zou ik dit moeten oplossen?
Ik denk bij nader inzien toch maar dat ik niet voor de aanschaf van een seriële poort ga. Ik zag in wat Engelse commentaren in forums dat de problemen dan waarschijnlijk ook nog zullen aanhouden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jou zou eventueel een seriele poort kunnen aansluiten aan je PC, maar hiervoor gaan we wat te ver offtopicdus de oplossingen zijn er wel, zo'n ding kost iets van 20 euro of minder, meer mag ook
![]()
Je zou ook nog voor de La crosse 2800 gaan, dit is een vrij nieuw stations die volledig draadloos is die ook werkt op 868mhz.
De console hoeft niet bij de PC te staan, de gegevens worden met behulp van een USB stick ontvangen
Kosten: 209 euro![]()
Trouwens 1 vraag:
Ga je er hier verder in verdiepen qua weer?
Het is wel belangrijk, mocht je veel waarde hecten aan de gegevens dat je dan beter even door kunt sparen voor een goed weerstationspreek uit ervaring
Op youtube staab video's die je eventueel kunt bekijkenquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:56 schreef veldje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Davis Vantage Vue?
Ik zag wel een aantal opmerkingen over dit station, maar ben benieuwd of iemand me kan vertellen hoe het station in de praktijk werkt?
Gewoon voor de Davis gaan, dan heb je top kwaliteit + snellere update en lagere resolutie van de regenmeter, ook kun je nog vele apparaten op aansluiten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:04 schreef Hobbymaker het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben 19 jaar en ben eigenlijk best wel erg geinterreseerd in hoe het weer zich elke dag weer anders ontvouwd. Ik volg dit topic al bijna een half jaar om te kijken wat voor'n ervaringen jullie met jullie weerstation hebben en gebruik die ervaringen voor het kiezen van een weerstation dat ik toch wel een hele tijd operationeel wil laten draaien. Ik heb de Oregon Scientific wmr200 en de minst prijzige Davis vp2, de 6152 op het oog. Ik heb al heel wat reviews gelezen over beide apparaten. Maar wat ik eigenlijk niet tegenkom is het volgende:
Er vliegt wel eens een blad van een boom voorbij, wel meer dan een. Als deze in de gauge terecht komt, zullen deze bladeren dan het water tegenhouden waardoor er geen water de sensor zal bereiken?
Heeft de anemometer en de windvaan echt veel last van vastvriezen als het vriest na de regen, of valt dit wel mee?
Ik hoop dat iemand hierover iets kan vertellen!
#Toevoeging: Nog een vraag als het antwoord niet te veel moeite kost; als je je anemometer en windvaan een meter boven het dak hebt gemonteerd (9 + 1 = 10 meter), is de kans aanwezig dat deze in een onweersstrom getroffen wordt door de bliksem (150 meter verderop staat wel een kerk).
Je zou kunnen kijken voor de La Crosse WS-9040ITquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:41 schreef Green1 het volgende:
Ik ben ook nog op zoek naar een simpel dingetje.. Ik heb er nu een, maar daarbij doet de buitentemperatuur het niet.
Ik zou ook wel graag zo'n windmeter en regenmeter willen hebben.. maar dat is te duur, en ik woon in een flat, dus de wind is toch niet echt goed te meten.
Dus ik zoek er een die de luchtdruk en luchtvochtigheid weergeeft.. Iemand nog tips?
quote:Ik wil hier nog even op terug komen.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:26 schreef Hobbymaker het volgende:
Een mast boven de nok zit er echt niet in. Ik had het hier namelijk al over gehad met mijn ouders maar zij willen dit gewoonweg niet. Jammer. Wat ik had getekend is eigenlijk mijn enige optie. Ik moet dan de waarschijnlijk te hoge snelheid van de wind dan maar accepteren
Eerst moet het dakkapel nog wel geplaatst wordenquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gewoon aan het dakkapel plaatsen, die lucht doorstroom zou een hele hoop kunnen schelen, en is ook nog eens goed voor je windmetingen
Hij staat nu en hij draait en doet het ook nogquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah je hoeft maar minimaal 1X per jaar erbij te komen
Natuurlijk zou je eerst het weerstation op een tijdelijke locatie kunnen plaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |