Er zijn zoveel weerstation in omloop dat de meeste de bomen door het bos niet meer kunnen zien. Ik ken iemand die 1100 euro aan een weerstation heeft gekocht maar dat de gegevens bijna nooit kloppen, vooral de wind, vind je het gek, de windmeter op 2m hoog aan het hok dak ja dan vraag je erom.
Maar goed, je moet vooral kijken wat je denkt uit te kunnen halen, kijk waar je alles kwijt kunt en waar je niet te veel hinder van kunt hebben. Ik moet persee mijn apparatuur voor huis zetten omdat ik anders achter behoorlijke effect krijg, niet alleen van temperatuur ook van de neerslag in nabij gelegen bomen.
Buget van 200 euro zou zeker wel genoeg moeten zijn voor ammateur, naast dit is wel de vraag: Wat ga je met de gegevens doen.
Ik zelf heb 3 stations gehad, alle 3 waren eerlijk gezegt overbodig, de ws2308 begaf het al snel, met een mailtje waar ik verder geen andwoord op kreeg moest ik maar een 2de nemen, de WS3010 gaf al snel fouten waar ik niks mee kon valse neerslag, en vooral bij volledig bekabeling (dus draad van sensor naar console) bleek niet te werken, de 8seconden update bleef uit, ook in 24h tijd meer dan 1300mm, jah right niks aan dus. Na deze 1 a 2 jaar te hebben gehad heb ik de nexus genomen, gelijk in het begin al ellende, zodra aansluiting op PC werd gedaan knalde de windmeting eruit, jammer en dit keer heb ik em met 3 weken later terug gebracht en besloot ik toen maar de Vantage Pro 2 te nemen, duur hoor 600 euro maar heb em bijna 2 jaar en tot nu toe nergens geen last van gehad
Tegenwoordig zijn de weerstations niet zo duur meer, maar kijk hier toch wel mee uit, want ik ben al snel:
250,-
249,-
200,-
=
699,- kwijt die ik gelijk beter aan de VP2 kon besteden
Wat ik hiermee wil zeggen is: Wat ga je in de toekomst doen, verder in het weer verdiepen? Gegevens opslaan en bijhouden etc? Tja dan zou ik eerlijk gezegt nog even door sparen voor de VP2 of de Oregon Scientific WMR deze ligt rond de 400 euro.