abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 december 2006 @ 17:33:38 #1
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_44712941
Een mooi alternatief voor degenen die vuurwerk te duur vinden, te oubollig of gewoon heel snel aardappelpuree willen maken. Met een aardappelkanon vuur je aardappels tot zo'n 50 meter de lucht in of tegen muren of irritante buren aan.

Zie het volgende schema:

Benodigdheden:
1x Pot PVC-lijm
1x Stuk PVC-pijp Ø7.5 cm
1x Stuk PVC-pijp Ø4 cm
2x PVC Mof Ø7.5 cm
1x Schroefdop Ø7.5cm
1x Verloopstuk Ø7,5cm -> 4cm
Aceton of methanol

Zaag het stuk PVC-pijp van Ø7.5cm af op ongeveer 30 cm; dit word je ontbrandingskamer. Verlijm de twee moffen aan beide zijden van de afgezaagde PVC-pijp. Maak de PVC-pijp eerst goed schoon met wat aceton of methanol!
Verlijm vervolgens de schroefddraad en het verloopstuk in beide zijden van de moffen. Pas goed op dat je geen lijm op de schroefdraad krijgt. Verlijm vervolgens de loop (1m PVC-pijp van Ø4cm) met het verloopstuk.
Boor een gat van ongeveer Ø6mm in het midden van de ontbrandingskamer (NIET in de schroefdop).

Neem nu een aardappel en druk deze op de loop. De loop zal veel te klein zijn, maar nu heb je de maat tot waar je de aardappel rond moet snijden ingedrukt zitten. Snijd de aardappel in vorm tot 0,5cm buiten de loopmaat; als je nu de aardappel in de loop drukt weet je tenminste zeker dat deze goed afsluit. Gebruik een stok of bezemsteel om de aardappel onderin de loop te drukken (meet vantevoren af hoever je moet duwen en teken dit af op je peilstok).

Neem nu een bus deoderant, haarlak of enig andere spuitbus met een brandbaar drijfgas. Spuit een kleine hoeveelheid hiervan in het geboorde gat (minder dan 0,5 seconde spuiten!). Vanaf nu staat het ding op scherp, oppassen dus!.

Richten...

Vlam bij het gat houden (kijk uit voor een steekvlammetje, zo heb ik mijn duim al verbrand)...

En genieten van de knal waarmee de aardappel met een noodvaart de loop verlaat.

Vóór het herladen altijd even de schroefdop eraf halen en de ontbrandingskamer doorblazen, anders gebeurt er de tweede keer niets vanwege een gebrek aan zuurstof.

Succes!

DISCLAIMER: Ga niet op dieren of mensen schieten, zo'n ding is echt levensgevaarlijk. Het maken en gebruiken van een pieperschieter is geheel op eigen risico; ze hebben nog wel eens de neiging met grof geweld uit elkaar te knallen als het niet juist geconstrueerd is of gebruikt wordt. Het vervaardigen of het gebruiken van een dergelijk kanon ondersteun ik met deze post in het geheel niet.

Laat je creatie hier zien of post filmpjes! Andere nuttige tips uiteraard ook welkom!
  zondag 24 december 2006 @ 17:36:07 #2
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_44712999
Oeps, plaatje werkt niet. Nou ja, ik zoek straks wel een andere. De beschrijving lijkt me wel duidelijk genoeg eigenlijk, toch?
pi_44713093
Zo'n ding hebben we vroeger ook gemaakt, wat je nog beter kan doen is dit:

Koop een elektrische aansteker (zo'n lang ding, waarbij als je het knopje indrukt de hele tijd elektrische ontladingen onstaan zo'n soort tazergun ), en die bouw je aan de bovenkant van je "ontbrandingskamer". Boor twee gaatjes in je ontbrandingskamer, en stop de ijzerdraadjes van de ontsteker erdoorheen.

Nu hoef je alleen nog maar op het knopje te drukken om af te vuren, ipv kloten met een aansteker
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44713123
Oh jah, nog een tip: Loop nooit voor zo'n ding langs als ie op scherp staat, heb nog een litteken van overgehouden op m'n voorhoofd... Kwam een worstenbroodje tegenaan met 50 km/u
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  maandag 25 december 2006 @ 16:43:54 #5
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_44735006
Met die dingen kun je ook heel goed bierblikjes afschieten.
Hope for the best, prepare for the worst.
  dinsdag 26 december 2006 @ 09:46:49 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_44745931
Sweet.
  woensdag 27 december 2006 @ 03:10:33 #7
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_44761504
Ik heb er 1 gemaakt, al tijden geleden.

Dingen schieten ziekelijk hard..

http://media.putfile.com/kartoffelfaust