abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 december 2006 @ 16:01:17 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_44710397
Een vriend van me kreeg een lege acu, ok hadden we niet zo lang op't industrie terein 50 cent moeten draaien.....onze fout...

maar toen moesten we bedenken hoe we hier nu weg moesten komen. Ik had wel eens gehoord dat je moet aanduwen....maar hoe het precies moest wist ik niet.

ik had iig alle lampen, radio etc uitgezet. auto in z'n vrij en contact aan....toen gingen we duwen met z'n 2...

toen we genoeg vaart hadden sprong ik in de auto, koppeling in, schakelen in z'n 2...gas, koppeling los en gas bijgeven en toen ging ie weer aan!

wat ik me nu afvraag is....wat is de technische kant van't verhaal...

blijkbaar zodra dat ie in z'n versnelling staat...dan gaat de motor draaien tot benzine ontbrandt en de bougies het overnemen? iets in de trant?

kan je hem ook in z'n 1 zetten en het dan proberen bv?

mvg.
pi_44710495
Als je 'm in z'n 1 zet krijg je leuke effecten van de mensen die de auto duwen
pi_44711309
Als je'm aanduwt gebruik je de startmotor niet.
Het enige verschil is dus het gebruik van de startmotor of niet, het gaat er om dat het blok ronddraait.
Brandstoftoevoer en ontsteking weten wel wat ze wanneer moeten doen, dus daar heb je geen omkijken naar en kan je ook niet beïnvloeden door aan te duwen.
Het enige wat je eigenlijk doet is het blok toeren laten maken zonder startmotor omdat er gewoonweg te weinig stroom is om de startmotor fatsoenlijk te laten ronddraaien.
pi_44714371
De stroom voor de bougies komt die dan weer door de energie die je opgewekt hebt met dynamo?
pi_44716195
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:04 schreef Sloper het volgende:
Als je 'm in z'n 1 zet krijg je leuke effecten van de mensen die de auto duwen
Uiterst prettig ook voor plosen, .

De taak die normaal door de startmotor wordt uitgevoerd (ronddraaien van het vliegwiel) gebeurt nu door de aandrijflijn (versnellingsbak - wielen). Wat betreft de ontsteking enzovoort verandert er niks. de stroom wordt idd op dat moment geleverd door de dynamo.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_44716265
Oepsch.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_44716561
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:22 schreef Boschkabouter het volgende:
De stroom voor de bougies komt die dan weer door de energie die je opgewekt hebt met dynamo?
Nee, door wat er nog in de accu zit.
Als een accu echt compleet leeg is werkt aanduwen ook niet meer.
pi_44716636
Waarom kun je dan eigenlijk geen automaat aanduwen? omdat die niet in zn vrij kan? of wat?
Bram! Boterham!
pi_44716756
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:42 schreef Frezer het volgende:

[..]

de stroom wordt idd op dat moment geleverd door de dynamo.
quote:
Inderdaad, klopt niet.
pi_44716883
quote:
Op zondag 24 december 2006 20:01 schreef lj_lightning het volgende:
Waarom kun je dan eigenlijk geen automaat aanduwen? omdat die niet in zn vrij kan? of wat?
Een automatische versnellingsbak werkt op (hydraulische) druk. Die druk is er alleen als de motor loopt. Zonder die druk blijft 'ie in een soort vrijloop. Bovendien heb je nogal veel verlies in de koppelomvormer.
pi_44716949
quote:
Op zondag 24 december 2006 20:01 schreef lj_lightning het volgende:
Omdat de wielen de motor rond moeten duwen bij het aanduwen.
Bij een automaat kan dat niet omdat er een andere koppeling in zit. Een centrifugaalkoppeling om precies te zijn en de verbinding tussen motor en wielen komt alleen tot stand als de motor draait en niet andersom.
De koppeling wordt nl. aangedreven door de motor en als die niet draait is er dus geen verbinding.
pi_44718098
Diesel aanduwen is ook wel geinig, vooral als de accu écht leeg is, en er dus ook niet voorgegloeid kan worden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_44718335
Dan ben je wel ff bezig......
pi_44721674
jij bent gek besig
je laat je vriend duwen en jij zit gewoon al in de auto met de versn in zn 2

anders moet je in je auto springen.....veel te gevaarlijk want hij gaat wel 10km per uur
pi_44723560
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:32 schreef hejho het volgende:
jij bent gek besig
je laat je vriend duwen en jij zit gewoon al in de auto met de versn in zn 2

anders moet je in je auto springen.....veel te gevaarlijk want hij gaat wel 10km per uur
Tegen wie heb jij het? Niet tegen de TS iig...
pi_44725367
Auto met katalysator mag je niet aanduwen omdat je dan kans hebt dat er onverbrande benzine in de katalysator komt en hij kapot gaat!
pi_44726616
quote:
Op maandag 25 december 2006 03:30 schreef BadEend19 het volgende:
Auto met katalysator mag je niet aanduwen omdat je dan kans hebt dat er onverbrande benzine in de katalysator komt en hij kapot gaat!
Heb ik vaak genoeg gedaan, geen ander keus gehad kat is nog heel bij de weg.
  maandag 25 december 2006 @ 10:44:22 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44726625
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:43 schreef yup het volgende:

[..]

Heb ik vaak genoeg gedaan, geen ander keus gehad kat is nog heel bij de weg.
Hoe vaak moet jij een auto aanduwen?
Het is toch geen gare scooter?

En badeend heeft wel gelijk, maar het kan natuurlijk ook goed gaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44726669
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoe vaak moet jij een auto aanduwen?
Het is toch geen gare scooter

En badeend heeft wel gelijk, maar het kan natuurlijk ook goed gaan.
Paar problemen met startmotor gehad, gelukkig was die later vervangen
pi_44728330
quote:
Op maandag 25 december 2006 03:30 schreef BadEend19 het volgende:
In theorie klopt dit natuurlijk wel, maar de hoeveelheid benzine die daadwerkelijk in de uitlaat komt als je een auto aanduwd is echt vreselijk klein, en een klein beetje kan echt geen kwaad. Als je een auto gewoon met de startmotor start komt er ook iets benzine in de uitlaat. Immers, als je 4 cilinders hebt en de motor slaat aan (verbrandingsslag 1e cilinder), heb je nog 3 cilinders over met onverbrande benzine (zeker bij monopoint-injectie). Hoe vaak start je een auto? Juist, heel vaak. Keertje aanduwen kan geen kwaad dus.
pi_44731928
Allen met een totaal lege accu en heel lang duwen kan er wat benzine in je kat komen. wees gerust ook al zou je startkabels o.i.d. gebruiken je cilinders en bogie's zitten dan ook onder de benzine en zal het starten maar moeilijk gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')