quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:56 schreef Erosjuhhh het volgende:hallo!
ik heb hier een superlieve mainecoon, helaas is ie nogwel eens op t aanrecht te vinden, dit keer stond er een klein pannetje met frituurvet (Geloof zonnebloem olie) en hij heeft er ong. 0,2 tot 0,3 liter uit opgedronken/gegeten
behalve dat hij nu erg naar frituurvet ruikt en hij zijn hele klauwen (incl. lange haren tussen de poten) onder het vet heeft. doet hij redelijk normaal
hij beweegt nog gewoon veel en alles. zou het heel slecht zijn voor je kat?(vertel me niks over dat gezond iets anders is en dat ik t op had moeten ruimen
![]()
) net zoiets als chocolade? of dat totaal niet?
Och guttegut.. Een kanjer van een deja vu hier
Onze witte kat is vorig jaar in de voorraadkast in de vloeibare frituurvet gaan zwemmen, en heeft met het proberen schoonlikken van zijn vacht ook aardig wat binnengekregen. De volgende dag had ie ietwat dunnere ontlasting dan normaal, maar niet erg genoeg voor kip en rijst gelukkig.
die rotzooi kun je eruit krijgen met beaubeau kattenshampoo, van de dierenwinkel. Dat flesje hebben we nog altijd bewaard voor het geval hij weer zo'n stunt uithaalt.
Ik wens je heel veel succes met het wassen van je kat!
Tipje om het wat makkelijker te laten gaan: Ontruim de hele badkamer, sluit jezelf (in oude kleren) de kat, de kattenshampoo en een handdoek in de badkamer op. Zet de shampoo met het dopje eraf alvast op de wasbak. Zet de kat in de wasbak en hou hem erin 'gedrukt' met 1 hand bij zijn nekvel. Pak met de andere hand de doucheslang en maak hem zo nat. Dan shampoo insmeren en vliegens weer uitspoelen (als de kat al niet weg is tegen die tijd). Dan nog de katdroogwrijvenmartelgang...
Dan kun je de kat loslaten, zelf douchen en de hele badkamer schoonmaken.... (cotton liet met het afdrogen alles lopen op de wasmachine, het arme dier.)
Tot slot, mocht je begroet worden met een negerende rug, zijn/haar favoriete eten geven wil nog wel eens helpen in het proces om je te vergeven
Voordeel, je kat krijgt een extreem zachte vacht en hij ruikt nog een paar dagen als een wandelend zeeptablet inplaats van een friettent...