maakt voor het tempereren niet heel veel uit, je moet alleen bij de tweede stap, dus het af laten koelen moet je hem iets verder laten afkoelen, naar ongeveer 29-30 graden celcius, ipv 32-33 graden.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:58 schreef gelly het volgende:
Witte chocolade is ook geen chocolade he ...
Dan moet je dus chocolade hebben die al eens getempereerd is, als je dat hebt gaat het..quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:06 schreef Soempie het volgende:
Ik kan hoop ik ook gewoon de entmethode gebruiken met witte chocolade?
Ik heb geen thermometer namelijk.
waar vind ik dat?quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:09 schreef Euc- het volgende:
[..]
Dan moet je dus chocolade hebben die al eens getempereerd is, als je dat hebt gaat het..
In paashazen als ik die plaatjes bij dat linkje ziequote:
Lijkt mij dat je dan gewoon precies hetzelfde probleem hebt? Weet je zeker dat dat wel werkt? Geprobeerd?quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:15 schreef gelly het volgende:
Kun je niet beter gewoon echte chocolade gebruiken i.p.v. wit ? Dan kan het bijna niet fout gaan.... Het ziet er dan misschien niet helemaal professioneel uit, het is wel gewoon hard.
Ik heb nooit problemen gehad met het laten stollen van (pure) chocolade nee...quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je dan gewoon precies hetzelfde probleem hebt? Weet je zeker dat dat wel werkt? Geprobeerd?![]()
Nee, alleen bij de groothandel, zijn kleine halve rondjes, callets geheten.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:36 schreef Soempie het volgende:
Ha, assepoes, dankje. Morgenochtend probeer ik dat.
Daarna kan ik altijd nog de stad in voor chocoladebakjes of andere chocolade (koopzondag).
Smeltchocolade ken ik nietIs dat bij de AH te krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |