abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44683857
Soms gaat het tijden goed, maar af en toe heb ik van die nachten dat ik mezelf tot bloedens toe krab in m'n slaap. Altijd is dat het geval in een periode dat ik een schilferige huid heb in m'n nek en op mijn gezicht, en het levert grote wonden op, die er niet erg florisant uit zien.

Nou heb ik soms van die handschoentjes aan, maar daarmee wrijf ik blijkbaar gewoon net zo lang over hetzelfde plekje, dat daar een schaaf/brandwond ontstaat, wat dus na een dag of wat ook een grote wond wordt

Ik baal er erg van, en blijf overdag dus echt wel van die wonden af. Maar het ergste is dan dat ik de nacht erop weer alles open krab, en het er nóg lelijker uit gaat zien :'(

Wie heeft er ook last van (gehad), en wat kan ik er aan doen??
pi_44683959

Probleem is wel dat je iemand in de buurt moet hebben om je los te maken..
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:39:23 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44684310
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:23 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]

Heb je wel eens iets in de richting van mentholcreme gebruikt, zodat de jeuk minder wordt? Ik kan me voorstellen dat het krabben in je slaap na de eerste krab min of meer verslavend is, en als die eerste krab door het verdovende effect minder genot brengt je misschien niet doorkrabt.
Vampire Romance O+
pi_44684647
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:39 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Heb je wel eens iets in de richting van mentholcreme gebruikt, zodat de jeuk minder wordt? Ik kan me voorstellen dat het krabben in je slaap na de eerste krab min of meer verslavend is, en als die eerste krab door het verdovende effect minder genot brengt je misschien niet doorkrabt.
Ik kan me juist niet voorstellen dat dat verslavend is. Ik wordt namelijk wakker met heel veel pijn, en loop daar ook de hele dag mee rond. Durf bijna niet te gaan slapen omdat ik bang ben dat ik het in mijn slaap nog erger ga maken, en dan toch doe ik het weer
pi_44685138
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:23 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]
Nee joh, dan kan je alsnog krabben.. dit is beter:

Ja snot natuurlijk
pi_44685483
Ja maak er maar geintjes over

Ik heb ook al zelfs aan zulk soort dingen zitten denken, maar dan kan je toch niet meer slapen

Heeft iemand nog echt nuttige tips?
pi_44685529
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:26 schreef Nr.11 het volgende:
Ja maak er maar geintjes over

Ik heb ook al zelfs aan zulk soort dingen zitten denken, maar dan kan je toch niet meer slapen

Heeft iemand nog echt nuttige tips?
Misschien heeft je huisarts goede tips?

Of heb je dat al geprobeerd?
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:31:38 #8
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_44685614
naar de dokter en een histamine zalfje of tabletjes vragen.. of met een goede vochtinbrengende en verkoelende (menthol) creme insmeren voor het slapen gaan.
Is het alleen in je nek en gezicht? dan zou je eventueel ook een cortisone zalf kunnen krijgen maar dat betwijfel ik omdat die zalf je huid dunner maakt en je huid in gezicht en nek al tamelijk dun is.
Neem je dromen eens mee de dag in..
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:34:26 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44685676
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:52 schreef Nr.11 het volgende:

[..]

Ik kan me juist niet voorstellen dat dat verslavend is. Ik wordt namelijk wakker met heel veel pijn, en loop daar ook de hele dag mee rond. Durf bijna niet te gaan slapen omdat ik bang ben dat ik het in mijn slaap nog erger ga maken, en dan toch doe ik het weer
Als het krabben zelf niet op een of andere manier prettig zou zijn zou je het niet doen.
Vampire Romance O+
pi_44687289
Nachtmerries en slaapwandelen zijn ook niet pretttig. Toch doe je het.

Ik weet dat moeders van kinderen die heel hardnekkig duimzuigen soms de mouwen van de pyjama vastspelden of naaien aan het lijfje. Het wordt dan wel een beetje een dwangbuis, maar je kan iig niet meer bij je gezicht en nek.
pi_44711760
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:31 schreef roque79 het volgende:
naar de dokter en een histamine zalfje of tabletjes vragen.. of met een goede vochtinbrengende en verkoelende (menthol) creme insmeren voor het slapen gaan.
Is het alleen in je nek en gezicht? dan zou je eventueel ook een cortisone zalf kunnen krijgen maar dat betwijfel ik omdat die zalf je huid dunner maakt en je huid in gezicht en nek al tamelijk dun is.
Ik herken hier heel veel...Vroeger had ik dat ook, maar coritonenzalven verdunnen de huid en moet je heel dun insmeren.
Als je bij een dermatoloog loopt, je zal wel een allergie hebben en daarom eczeem, dan kan je Protopic krijgen (op recept) en bevat geen cortisonen en werkt goed jeukstillend (echter niet op wondjes smeren...)
  zondag 24 december 2006 @ 16:59:00 #12
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44711947
Dit klinkt gewoon als eczeem. Het beste en enige dat daar tegen helpt is Protopique zalf. Dat moet je even laten voorschrijven door je huisarts. Het is wel verschrikkelijk duur (60 Euro), maar het helpt fantastisch.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_44726602
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:51 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

Ik herken hier heel veel...Vroeger had ik dat ook, maar cortisonenzalven verdunnen de huid en moet je heel dun insmeren.
Als je bij een dermatoloog loopt, je zal wel een allergie hebben en daarom eczeem, dan kan je Protopic krijgen (op recept) en bevat geen cortisonen en werkt goed jeukstillend (echter niet op wondjes smeren...)
pi_44726637
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:59 schreef Devano het volgende:
Dit klinkt gewoon als eczeem. Het beste en enige dat daar tegen helpt is Protopique zalf. Dat moet je even laten voorschrijven door je huisarts. Het is wel verschrikkelijk duur (60 Euro), maar het helpt fantastisch.
Het is "Protopic" en je apotheker is een afzetter, want zo kom je nooit aan je no-claim...
Mijn zalven zijn 37 ¤ per doos (30 gr.)...
  maandag 25 december 2006 @ 10:45:30 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44726639
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:12 schreef Woesteling het volgende:

[..]

Nee joh, dan kan je alsnog krabben.. dit is beter:

[afbeelding]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 25 december 2006 @ 13:54:28 #16
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_44730782
Ik krab mezelf af en toe tot bloedens toe, maar dan als ik wakker ben .
Soms heb ik zo'n ongelofelijke jeuk op de een of andere manier.... er zit een langwerpige wond op mijn scheenbeen, en nog een op mijn voet (en die is verbazingwekkend diep ) .
pi_44732928
ik zou toch maar naar de huisarts gaan en het uitleggen en de plekken laten zien.
daar zal heus wel iets voor zijn, een zalfje ofzo, dan heb je kans dat je jeuk verdwijnt, dus je krab reactie en dus die nare plekken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_44737487
Tis inderdaad een soort van exceem, en daar heb ik ook een sterk zalfje voor gekregen van de dokter.

Dat werkt echter de helft van de tijd niet (direct), want juist door die dikke vette smurrie (is de bedoeling dat het zo dik erop zit) begint het heel erg te jeuken, en dan krab ik me dus nog open... Heeft niemand een (serieus) idee wat ik met m'n hand zou kunnen doen? Ik denk echt aan het vastbinden of iets dergelijks, maar hoe en wat.. geen idee nog
pi_44737556
Vraag 1: lig je alleen in bed?
pi_44737651
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:18 schreef DennisMoore het volgende:
Vraag 1: lig je alleen in bed?
Ja
  maandag 25 december 2006 @ 22:53:26 #21
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44740406
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:13 schreef Nr.11 het volgende:
Tis inderdaad een soort van exceem, en daar heb ik ook een sterk zalfje voor gekregen van de dokter.

Dat werkt echter de helft van de tijd niet (direct), want juist door die dikke vette smurrie (is de bedoeling dat het zo dik erop zit) begint het heel erg te jeuken, en dan krab ik me dus nog open... Heeft niemand een (serieus) idee wat ik met m'n hand zou kunnen doen? Ik denk echt aan het vastbinden of iets dergelijks, maar hoe en wat.. geen idee nog
Je nagels sowieso elke dag bijvijlen. Krabben in je slaap kun je niet voorkomen, maar als je nagels kort zijn dan is het meer wrijven dan krabben. Dan houdt je de schade toch iets meer beperkt. Voor de rest helpt talkpoeder, babypoeder of mentholpoeder tegen de jeuk. Dat kun je op de jeukerige plekken doen voor het slapen gaan. Voor de rest wassen met zeep, en wassen in het algemeen zoveel mogelijk vermijden als het niet hoeft. Dat is uiteraard niet makkelijk. Maar hoe vaker je doucht, hoe droger je huid wordt, en hoe meer jeuk je zal krijgen.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_44745385
ik heb et ook altijd gehad met mn benen. alleen bleek ik ergens allergisch voor te zijn..
je hebt een crème die goed werkt tegen jeuk locacorten heette het geloof ik.. weet alleen niet of het zonder recept verkrijgbaar is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')