Als je normaal met je geld omgaat is een salaris van ¤1000 behoorlijk riant. Als ik vakbondsman was, zou ik voorstellen een CAO af te sluiten, zo dat de salariëring van alle werknemers variëert tussen de ¤800 (starttsalaris) en ¤2000 (directieneveau) Dan kunnen de lonen met vaak misschien wel 10-50% omlaag! dat zou enorm schelen in de arbeidskosten en kunnen we onze producten veel goedkoper exporteren.
//Edit: nu met uitleg.
Hoe lang denk je dat dit goed gaat? Als er in het buitenland beduidend hogere salarissen geboden worden, dan zijn binnen de kortste keren de beste mensen weg. Gevolg daarvan is dat Nederland niet meer kan blijven produceren op hetzelfde niveau, terwijl de omringende landen beter produceren, zowel kwalitatief als kwantitatief.
Met natuurlijk als gevolg dat de lonen omlaag gaan, en Nederland nog goedkoper produceert. Alleen wil dan geen hond meer wat we te bieden hebben. Vervolgens gaat Nederland failliet, en mag je na 63 jaar toch weer Duits praten als nieuwste provincie.
[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 16-01-2002 14:04]
Dus vooral dat niet doen
quote:dacht ut toch niet he ?
Op woensdag 16 januari 2002 13:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bla bla bla
hebbik het nog niet eens over de leuke dingen.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat de prijzen weer iets omhoog moeten door die pokke-euro/finland
quote:ik heb nu diverse dingen van je gelezen. Het meeste slaat al nergens op maar dit is toch wel het toppunt. Misschien de volgende keer eerst die grijze cellen gebruiken voordat je iets roept/post.
Op woensdag 16 januari 2002 13:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De loonkosten zijn in Nederland het afgelopen jaar het meest gestegen van alle landen in europa, ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat Jan Modaal zo'n ¤1500 p/m NETTO verdient, waarom dan niet de salarissen naar beneden bijstellen.Als je normaal met je geld omgaat is een salaris van ¤1000 behoorlijk riant. Als ik vakbondsman was, zou ik voorstellen een CAO af te sluiten, zo dat de salariëring van alle werknemers variëert tussen de ¤800 (starttsalaris) en ¤2000 (directieneveau) Dan kunnen de lonen met vaak misschien wel 10-50% omlaag! dat zou enorm schelen in de arbeidskosten en kunnen we onze producten veel goedkoper exporteren.
quote:Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:
Op woensdag 16 januari 2002 14:18 schreef weerdo het volgende:
Hoe had jij dan je budgettering in gedachten?
Oftewel: Als je 1000 euro hebt, hoe verdeel jij die dan?
¤300> hypotheekrente + aflossing
¤200 VVE,stookkosten/water
¤80> Stroom/gas
¤200>eten, uitgaan, auto
¤100>telefoon, internet e.d.
¤120> spaarrekening
Dat mag je mij ook wel eens leren dan...
JAAA, je hebt groot gelijk, laat iedereen hetzelfde verdienen kunnen we universiteiten afschaffen, want MBO niveua of lager is dan voldoende. Kan iedereen ook eerder beginnen met werken / produceren ipv een beetje slimmer te worden.
Ik zal dan beginnen door Euro 2200 in te leveren zodat mijn baas in America tenminste weer nog een huis kan kopen
quote:BloodhoundFromHell koopt zeker nooit nieuwe kleren of schoenen??
Op woensdag 16 januari 2002 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:
¤80> Stroom/gas
¤200>eten, uitgaan, auto
¤120> spaarrekening
maar ff serieus, ¤1000 is ongeveer het minimum loon voor een volwassene op dit moment. Je kunt er van rondkomen, maar het is bepaald geen vetpot. Een hypotheek afsluiten zit er dan echt niet in hoor! En een huurhuis voor ¤300...
moet je wel geluk hebben.
Ik verdien het minimum loon en een auto doe dan ook maar niet....
quote:waar krijg je tegenwoordig dan nog een huis/appartement waarvoor je maar ¤300 betaald ?
Op woensdag 16 januari 2002 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:
¤80> Stroom/gas
¤200>eten, uitgaan, auto
¤120> spaarrekening
ikke betaal ¤400 en das nog laag hier bij het centrum
en voor maar ¤200 p.m. aan eten, auto en uitgaan, je hebt zeker een fiets en bijt op houtjes?
quote:heeft ook geen krant zeker. Is ook geen lid van een sportvereniging o.i.d. Gaat nooit op vakantie, koopt geen kado's voor verjaardagen en andere feestelijkheden, betaald geen ziektekosten, geen verzekeringen, gemeentelijke heffingen, moet ik nog doorgaan of ......
Op woensdag 16 januari 2002 14:33 schreef zwijntje het volgende:[..]
BloodhoundFromHell koopt zeker nooit nieuwe kleren of schoenen??
Naar beneden? Omhoog met dat salaris! Tenminste, met mijn salaris!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |