quote:Ik vindt dit minstens een afkoelingsban van 3 maanden waard
Op woensdag 16 januari 2002 13:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De loonkosten zijn in Nederland het afgelopen jaar het meest gestegen van alle landen in europa, ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat Jan Modaal zo'n ¤1500 p/m NETTO verdient, waarom dan niet de salarissen naar beneden bijstellen.Als je normaal met je geld omgaat is een salaris van ¤1000 behoorlijk riant. Als ik vakbondsman was, zou ik voorstellen een CAO af te sluiten, zo dat de salariëring van alle werknemers variëert tussen de ¤800 (starttsalaris) en ¤2000 (directieneveau) Dan kunnen de lonen met vaak misschien wel 10-50% omlaag! dat zou enorm schelen in de arbeidskosten en kunnen we onze producten veel goedkoper exporteren.
quote:en waar haal jij het geld vandaan als je wasmaschine stukgaat? of koelkast, auto?
Op woensdag 16 januari 2002 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:
¤300> hypotheekrente + aflossing
¤200 VVE,stookkosten/water
¤80> Stroom/gas
¤200>eten, uitgaan, auto
¤100>telefoon, internet e.d.
¤120> spaarrekening
quote:Als niemand NIEUWE meubels koopt, staat er dus ook niets in de recycle zaak
Op woensdag 16 januari 2002 17:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Meubels hoef je maar eenmalig te kopen (in recycle zaak, kost bijna niks)
Het meest relevante dat ik tot nu toe gehoord hebt:
Consuminderen vergt vrije tijd. En DAT heb ik in ieder geval niet in overvloed
Wij betalen zo'n 90 euro per maand!
Verenigingen hoeft ook al niet.
Nergens een abonnementje op, zelfs niet op de tv-gids.
En idd. tweedehands kleren!!! Yuck!
Gelukkig hebben wij ongeveer 2300 Euro p.maand. En dan nog moet je opletten!
quote:"Wij" => 2 personen, dan heb je bij 2 pers. dus 1150 euro p.p. p/m niet echt veel meer als ik te besteden dus.
Op woensdag 16 januari 2002 22:16 schreef Gia het volgende:
Hij betaald 200 euro per jaar aan verzekeringen?Wij betalen zo'n 90 euro per maand!
Verenigingen hoeft ook al niet.
Nergens een abonnementje op, zelfs niet op de tv-gids.En idd. tweedehands kleren!!! Yuck!
Gelukkig hebben wij ongeveer 2300 Euro p.maand. En dan nog moet je opletten!
Als jullie 90 euro p/m aan verzekeringen betalen, zijn jullie duur uit, een beetje shoppen scheelt tientallen euro's, of hebben jullie zo'n dure autoverzekering, dat hakt er vaak in idd.
(als ik moet minderen wil ik weten waarom)
Het enige argument wat jij geeft is dat door dat plan de export goedkoper wordt, nou of dat zo gunstig is weet ik ook niet, want door de lage lonen vertrekken de goede werknemers naar het buitenland, waar wel meer betaald wordt, bovendien als de prijzen laag zijn, wordt er veel geexporteerd waardoor de Euro "duur" wordt en waardoor de export dus weer stabiliseert...
En dan heb ik hbet nog niet eens over het feit dat goedkoper leven vrije tijd kost (en vrije tijd kost weer geld), en dat ons hele economische systeem is gebaseerd op consumentengedrag(consumptie) en consumentenvertrouwen.
quote:Die staat op zijn werk, net als zijn douche, zijn koelkast, zijn magnetron, en (misschien wel zelfs) zijn bed
Op woensdag 16 januari 2002 17:42 schreef Jarno het volgende:
Waar moet je die waanzinnige PC configuratie in je sig dan van betalen?
quote:Wij hebben inderdaad zo'n dure autoverzekering.
Op donderdag 17 januari 2002 00:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
"Wij" => 2 personen, dan heb je bij 2 pers. dus 1150 euro p.p. p/m niet echt veel meer als ik te besteden dus.
Als jullie 90 euro p/m aan verzekeringen betalen, zijn jullie duur uit, een beetje shoppen scheelt tientallen euro's, of hebben jullie zo'n dure autoverzekering, dat hakt er vaak in idd.
En als je met zijn tweeën 2300 euro hebt, is dat veel meer dan wanneer je alleen 1150 hebt. Wij hoeven namelijk maar 1 keer hypotheekrente, 1 x gas/water/electra en 1 x telefoon etc. te betalen.
Koken voor 4 personen is niet veel duurder dan voor 1 persoon, afgezien van wat extra ingrediënten. Of je nu 2 aardappels of 7 aardappels kookt, het duurt net zo lang tot ze gaar zijn, kost dus evenveel gas/elektra.
Dus met meer mensen wonen is relatief goedkoper, dus met meer inkomens.
quote:Hoort IllOgical daar "woongemeenschap" of "commune" roepen?
Op donderdag 17 januari 2002 14:33 schreef Gia het volgende:[..]
Wij hebben inderdaad zo'n dure autoverzekering.
En als je met zijn tweeën 2300 euro hebt, is dat veel meer dan wanneer je alleen 1150 hebt. Wij hoeven namelijk maar 1 keer hypotheekrente, 1 x gas/water/electra en 1 x telefoon etc. te betalen.
Koken voor 4 personen is niet veel duurder dan voor 1 persoon, afgezien van wat extra ingrediënten. Of je nu 2 aardappels of 7 aardappels kookt, het duurt net zo lang tot ze gaar zijn, kost dus evenveel gas/elektra.Dus met meer mensen wonen is relatief goedkoper, dus met meer inkomens.
quote:Nee, hoor, gewoon een getrouwd stel met twee inkomens, en twee kids.
Op donderdag 17 januari 2002 14:35 schreef IllOgical het volgende:[..]
Hoort IllOgical daar "woongemeenschap" of "commune" roepen?
Maar inderdaad, in een commune leven kwam vroeger veel voor om economische redenen.
Ik verdien 1500 EUR p/m Netto.
Mijn standaardkosten:
500 EUR Autokosten (Benzine, afbetaling, belasting, verzekering)
50 EUR studieschuld
320 EUR Huur
100 EUR Vaste lasten (gas, gemeente, water, elec)
60 EUR Telefoon, internet
200 EUR Overige afbetalingen (PC privé etc...)
Hou ik over 270EUR om te eten, te stappen, te sparen voor vakantie, kleding te kopen...
geen vetpot vind ik...![]()
Als je met z'n tweetjes woont kun je de grote bedragen iig door 2-en delen, maar aangezien ik hetero ben, zal het toch nog onvoordeliger uitpakken (vrouwen zijn duur).
quote:Dure auto. En emancipatie werkt 2 kanten op...
Op donderdag 17 januari 2002 15:54 schreef sop het volgende:
Ik verdien 1500 EUR p/m Netto.
Mijn standaardkosten:
500 EUR Autokosten (Benzine, afbetaling, belasting, verzekering)Als je met z'n tweetjes woont kun je de grote bedragen iig door 2-en delen, maar aangezien ik hetero ben, zal het toch nog onvoordeliger uitpakken (vrouwen zijn duur).
quote:Dan moet je niet gaan klagen.. En je betaalt ook nog wat andere zaken af.. Als je dat bijelkaar gaat optellen is dat nog een aardig bedrag, wat later vrij te besteden valt.
Op donderdag 17 januari 2002 15:58 schreef sop het volgende:
snie zo'n dure hoor!
Maar ik betaal hem in krap twee jaar af...
oftewel .. lever jij je salaris maar bij mij in hoor geen probleem .. maar ik eis liever een verhoging van ruim 10 % aangezien de kosten voor het levensonderhoud schrikbarend gestegen zijn. En dat allemaal door de € !!!!
quote:idd geen vetpot maar ¤500 p/m voor een auto is echt belachelijk en ¤200 voor andere afbetalingen..
Op donderdag 17 januari 2002 15:54 schreef sop het volgende:
Zullen we een topic openen "Wie woont er nog bij papa en mama?"Ik verdien 1500 EUR p/m Netto.
Mijn standaardkosten:
500 EUR Autokosten (Benzine, afbetaling, belasting, verzekering)
50 EUR studieschuld
320 EUR Huur
100 EUR Vaste lasten (gas, gemeente, water, elec)
60 EUR Telefoon, internet
200 EUR Overige afbetalingen (PC privé etc...)Hou ik over 270EUR om te eten, te stappen, te sparen voor vakantie, kleding te kopen...
geen vetpot vind ik...
Enne met zoals hier al eerder is aangehaald, jij mag in je handen knijpen met je goedkope hyptheekje....ik zit in een rijtjeshuis en betaal 400euro per maand.......
En dat 500euro voor een auto duur is??? Kom toch, ik heb hier 2X een BMW voor de deur staan, we moeten beide een stukje reizen om op ons werk te komen, we kunnen het betalen dus waarom dom doen.
Als ik mijn werk kon halen met de fiets dan had ik dat echt wel gedaan, maar dat is gewoon niet haalbaar. Openbaar vervoer maar even helemaal buiten beschouwing gelaten.
En ja, door onze studies hebben we nu gezamenlijk 3500euro netto per maand te verteren.....en het is elke maand op.
quote:Ja, toedeledokie. Maak van die 300 voor de aflossing en hypotheek van mij maar meteen 1100 van. Ik heb namelijk ook een beetje dure opleiding gedaan. En dan ook nog mijn salaris omlaag? Nee, grappig. Ik stem nog steeds gewoon op de VVD hoor....
Op woensdag 16 januari 2002 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:
¤300> hypotheekrente + aflossing
¤200 VVE,stookkosten/water
¤80> Stroom/gas
¤200>eten, uitgaan, auto
¤100>telefoon, internet e.d.
¤120> spaarrekening
Ik heb gister een hypotheek laten opmaken en dat was 590 euro . Voor een drie-kamer appartementje
quote:Een fiat Panda of bijvoorbeeld een ouwe (zeer comfortabele!)citroën Visa, Volvo 340 oid rijdt veel goedkoper en zijn zeer betrouwbaar. Als je wat groter en ook goedkoop wilt koop je een ouwe citroën BX of ford Scorpio (incourant is goedkoop en vaak goed!)
Op vrijdag 18 januari 2002 00:39 schreef AchJa het volgende:En dat 500euro voor een auto duur is??? Kom toch, ik heb hier 2X een BMW voor de deur staan, we moeten beide een stukje reizen om op ons werk te komen, we kunnen het betalen dus waarom dom doen.
quote:Wat ik al zei, niet persé zo'n exorbitant dure patserbak rijden dus.
Als ik mijn werk kon halen met de fiets dan had ik dat echt wel gedaan, maar dat is gewoon niet haalbaar. Openbaar vervoer maar even helemaal buiten beschouwing gelaten.
quote:Als je zelfs met zo'n bedrag niks kan sparen (dus ook niet op vakantie kan ..
En ja, door onze studies hebben we nu gezamenlijk 3500euro netto per maand te verteren.....en het is elke maand op.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 18-01-2002 11:55]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |