PSV en Chelsea werden begin 2006 back-to-back champions. En dat op zeer overtuigende wijze, dus wat dat betreft is het jaar geslaagd. Smetje op het PSV-jaar was de verloren bekerfinale, maar de monster voorsprong in de competitie, maakte dat ruimschoots goed. Olympique Lyon was gewoon een maat te groot voor PSV in de Champons League. Die uitwedstrijd was een van de pijnlijkste wedstrijden die ik gezien heb van PSV, maar ik kon vrij snel vrede hebben met de uitschakeling. Chelsea en Barcelona waren in evenwicht. Deze ploegen zijn ongeveer evengoed. Maar in mijn ogen heeft een arbitrale fout Chelsea de thuiswedstrijd gekost. De uitwedstrijd vond ik van Chelsea teleurstellend. Ze waren veels te terughoudend. Als Chelsea meer power gegeven had, hadden ze kunnen winnen van Barcelona, en dan zou Chelsea de favoriet zijn geweest om de Champions League te winnen. Maar helaas.
Naar aanloop van het WK toe, had ik grote twijfels over de speles die telkens de selectie haalde. Maar de uiteindelij WK-selectie vond ik een goede. Het WK zelf voor Nederland was uiteraard teleurstellend. Het spel was niet goed, maar het resultaat telt. De achtste finales is gewoon te vroeg, maar de match tegen Portugal was amper een wedstrijd te noemen. Schandalige vertoning was het. Dat Engeland na penalties werd uitgeschakeld was ook erg jammer. Bovendien omdat Lampard een penalty miste. Zelf ben ik bij Mexico-Portugal geweest in Gelsenkirchen, wat heel erg vet was. Het was een redelijk WK en in Italie zag ik een verwachte en verdiende winnaar.
De tweede helft van 2006 is ook positief te noemen. PSV is tot nu nog steeds de beste ploeg van Nederland. Staan overtuigend bovenaan en zitten bij de laatste 16 van Europa. Arsrnal gaat moeirlijk worden, maar ik zie kansen. Chelsea staat weliswaar niet eerste, niet zozeer dat ze minder zijn dan vorig, meer omdat United sterker lijkt. Maar ik heb het gevoel, hoe langer het seizoen duurt, hoe meer het in het voordeel van de Londenaren zal zijn. FC Porto is de tegenstander in de Champions League. Goede club, 3 jaar geleden winnaar, maar ik verwcht dat Chelsea doorgaat. En dit jaar hebben ze weer een team dat kan winnen, als de kleine puzzelstukjes nu maar eens goedvallen.
Al met al, een zeer goed jaar waarin prijzen werden behaald, en een goede basis werd gelegd om datzelfde te doen in 2007
![]()
.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock