abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:13:48 #205
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45414681
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:39 schreef wdn het volgende:
Hier een vectra met ubuntu: http://forum.ubuntu-nl.org/message/51600#p51600

Dus het ligt aan jou

t ligt zeker aan mij, of aan mijn hardware, maar gelukkig is dit een veel oudere vectra, ik heb een P4 1,8GHz, een VL420 als ik me niet vergis. Anyway, ook van die series is nooit goed te achterhalen welk moederbord erin zit
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_45419023
slaveloos, wat je ook zou kunnen proberen is de alternate install CD van Ubuntu of de server install. De alternate heeft mij iig al geholpen toen de normale livecd van Ubuntu niet wilde. Je hebt inmiddels een hele verzameling Linux CD, dus deze kan er ook wel bij
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:07:33 #207
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45421097
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:14 schreef slakkie het volgende:
slaveloos, wat je ook zou kunnen proberen is de alternate install CD van Ubuntu of de server install. De alternate heeft mij iig al geholpen toen de normale livecd van Ubuntu niet wilde. Je hebt inmiddels een hele verzameling Linux CD, dus deze kan er ook wel bij
ik gebruik rewritables inmiddels , maar bedankt voor de tip!
Morgen weer met dat biggeding aan de slag ooit zal ie t toch doen?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:00:51 #208
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45431181
slaveloos: VL420. De kans dat het mobo een ASUS P4B-MX is lijkt 100%. Bios=AMI.
Ik ben op 5 sites geen VL420s tegengekomen met een andere mobo (of vergelijkbaar).

Hardwarematig zou je goed moeten zitten volgens dit rapport:
http://www.linux-tested.com/results/asus_p4bmx.html

RedHat 7.1
TurboLinux 6.5
SuSE 7.2

Werken alledrie 100%. En als die het doen doet Debian (en dus Ubuntu) het ook wel
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:44:18 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45432349
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:46 schreef De_Hertog het volgende:
Misschien een aparte vraag, maar ik heb een usb->rs232 convertor nodig die onder Linux werkt. En dan zo dat je gewoon in software /dev/tty01 kunt vervangen door /dev/usb01 of iets dergelijks. Heeft iemand toevallig zo'n ding, en zo ja, kan die me vertellen waar hij die gehaald heeft?

Niet ieder merk werkt namelijk even goed, en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een bedrijf uit Amerika dat hem wel op wil sturen, voor een dollar of 30 extra. Ik heb al een paar Nederlandse leveranciers aangeschreven, maar als iemand er toevallig ervaringen mee heeft is dat ook leuk. Alvast bedankt!
Iemand?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:12:42 #210
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45433195
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:00 schreef wdn het volgende:
slaveloos: VL420. De kans dat het mobo een ASUS P4B-MX is lijkt 100%. Bios=AMI.
Ik ben op 5 sites geen VL420s tegengekomen met een andere mobo (of vergelijkbaar).

Hardwarematig zou je goed moeten zitten volgens dit rapport:
http://www.linux-tested.com/results/asus_p4bmx.html

RedHat 7.1
TurboLinux 6.5
SuSE 7.2

Werken alledrie 100%. En als die het doen doet Debian (en dus Ubuntu) het ook wel
Die zijn wel antiek inmiddels. In ieder geval SuSE. Dus 100% zeker weet je het niet. Ik kon Ubuntu 5.04 ook installeren, maar de versie die erop volgde deed het niet. Toen moest ik toch eerst mijn BIOS updaten, anders bleef Ubuntu er tijdens de installatie mee stoppen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:47:44 #211
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45434183
Sitecom ID 0711:0230 is een USB to RS-232 converter.
Commentaar op het web:
quote:
Using debian + 2.4.18 kernel. No additional patches. Device used prolific pl2303 driver and appears to be functioning perfectly (used at up to 115200)
quote:
Work perfectly under 2.4.20 on a Rev 1 TiBook with Debian testing. I used it to access a Nokia FW1 Checkpoint console and it is OK. I never used it to sync a Palm right now but it shouldn't be a problem. I use the modules pl2303 and usbserial.
Ik zou eens bellen met sitecom nederland
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:53:01 #212
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45434319
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:47 schreef wdn het volgende:
Sitecom ID 0711:0230 is een USB to RS-232 converter.
Commentaar op het web:
[..]

[..]

Ik zou eens bellen met sitecom nederland
Geweldig, dank je
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45435140
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:31 schreef Schorpioen het volgende:
Ook geen problemen gehad. Ik gebruik bijna altijd mplayer en soms vlc; het installeren van w32codecs is meestal wel genoeg, dan kun je alles wel spelen. Alleen als je de 64-bits versie hebt dan werkt het inderdaad niet; de 64 bits versie van mplayer slikt de 32 bits windowscodecs niet. Je moet dan gaan prutsen met een 32 bits chroot maar dat wordt na verloop van tijd zo'n gekloot dat je beter gewoon de 32 bits versie van het OS kan draaien.
Ik heb inderdaad de 64 bits versie.

Wat heb ik gedaan: Alle video/audio gerelateerde zooi die ik zelf had geinstalleerd (alleen gxine, xine en xmms) eraf gemikt. Vervolgens easyubuntu geinstalleerd... en daarna drie voornoemde en movieplayer weer geinstalleerd. Hij speelt nog steeds niets af. Zo makkelijk dat je grootmoeder het kan installeren; right

Wat is er nou zo moeilijk aan; xvid enzo hangt toch niet van windows af? Movie player speelt ze keurig af; met een fraai zwart beeld
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:45:09 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45436000
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:04 schreef slaveloos het volgende:

[..]

met dat laatste verdien ik al jaren mijn brood, met het vinden van oplossingen voor windows problemen. Ik heb nu 2 linuxfoutmeldingen gehad, en met gegoogle heb ik een heleboel oplossingen gevonden die allemaal niet werkten.
De oudste was van 2002, de nieuwste van 2006, en altijd ligt het aan iets anders dan linux. Dan vind ik windows gebruikers wel eerlijker. Die geven toe dat hun software regelmatig faalt.
Verder ben ik jullie wel echt ontzettend dankbaar voor jullie hulp
alleen erg geirriteerd dat t wer zo moeilijk gaat allemaal.
Ik wil er gewoon mee aan de slag
windows is slim genoeg om dingen net even wat andere vlaggetjes te geven of het commando te wijzigen, bijv ipconfig ipv ifconfig, de vlaggetjes van ping etc.

Voor pure praktijkgerichte zaken, ben je waarschijnlijk beter af met windows, linux vergt wat meer geduld (EN LEESWERK!), maar dan heb je het wel helemaal zelf gedaan en dan werkt zoiets gevoelsmatig ook beter
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45436004
Zoals ik al zei: die w32codecs werken vaak niet onder 64bits. Dat is zwaar klote en reden om maar gewoon 32 bits te draaien totdat er 64bits codecs uitkomen. Voor het performance verschil hoef je het niet te laten, dat is voor gewoon gebruik bijna te verwaarlozen.
Unox, the worst operating system.
pi_45436203
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Schorpioen het volgende:
Zoals ik al zei: die w32codecs werken vaak niet onder 64bits. Dat is zwaar klote en reden om maar gewoon 32 bits te draaien totdat er 64bits codecs uitkomen. Voor het performance verschil hoef je het niet te laten, dat is voor gewoon gebruik bijna te verwaarlozen.
Dat geldt voor alle codecs? Moet je alles opnieuw installen of kan je de 32bits er "overheen" installeren?
pi_45436545
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:52 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle codecs? Moet je alles opnieuw installen of kan je de 32bits er "overheen" installeren?
Je moet alles opnieuw installeren, of je kan ook een 32bits omgeving binnen de 64bits installeren, en daar dan dmv een chroot alle applicaties runnen die 32 bits vereisen. Misschien dat inmiddels er eea is veranderd maar destijds was dat naast de w32codecs en dus mplayer en andere mediaspelers ook bijv flash en java, en dus moest ik ook firefox in de 32bits omgeving installeren. Dat heeft een aantal flinke nadelen en het is veel gedoe omdat je dan eigenlijk 2 afzonderlijke installaties moet bijhouden.

Opnieuw installeren is zo gebeurd: exporteer een lijst met geinstalleerde packages met dpkg, backup je home directory en evt je /etc directory, doe een 32 bits minimale serverinstall, zet je home dir terug en installeer al je packages weer dmv de packagelijst die je hebt gemaakt. 15 minuutjes en je hebt je hele systeem weer terug zoals je het had incl alle instellingen en data maar dan met 32 bits.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:10:07 #218
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45436723
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Aoristus het volgende:

[..]

windows is slim genoeg om dingen net even wat andere vlaggetjes te geven of het commando te wijzigen, bijv ipconfig ipv ifconfig, de vlaggetjes van ping etc.

Voor pure praktijkgerichte zaken, ben je waarschijnlijk beter af met windows, linux vergt wat meer geduld (EN LEESWERK!), maar dan heb je het wel helemaal zelf gedaan en dan werkt zoiets gevoelsmatig ook beter
ok, dus t is alleen gevoelsmatig een beter systeem dan windows zeg je hier toch. Waarom zou ik er dan nog mee verder gaan? het werkt iig niet op mijn hp vectra.....
pi_45437451
Zo; Die is ook gedownload: ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso

Die gaan we dan zo maar 's installeren... kijken of hij het doet.... alhoewel ik nog steeds een beetje twijfel; er is geen twijfel over dat alles gewoon loopt onder de 32 bits versie? (X2 3800+ AM2, 1, later 2 gieg DDR2)
pi_45437665
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:31 schreef Autoreply het volgende:
Zo; Die is ook gedownload: ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso

Die gaan we dan zo maar 's installeren... kijken of hij het doet.... alhoewel ik nog steeds een beetje twijfel; er is geen twijfel over dat alles gewoon loopt onder de 32 bits versie? (X2 3800+ AM2, 1, later 2 gieg DDR2)
Nee, geen enkele twijfel.
pi_45437864
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:46 schreef De_Hertog het volgende:
Niet ieder merk werkt namelijk even goed, en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een bedrijf uit Amerika dat hem wel op wil sturen, voor een dollar of 30 extra. Ik heb al een paar Nederlandse leveranciers aangeschreven, maar als iemand er toevallig ervaringen mee heeft is dat ook leuk. Alvast bedankt!
Zonde om dat uit .us te laten komen, lijkt me nergens voor nodig. Volgens mij zijn die dingen redeijk gestandaardiseerd (net zoals USB muizen/toetsenborden, USB sticks, Bluetooth dongles, etc.) dus werken ze zo goed als allemaal. Fabrikanten als Sweex en Sitecom hebben echt niet hun eigen USB-RS232 chipje ontworpen voor dat geld.

Gewoon via een webshop bestellen, dan kun je 'm nog altijd terugsturen en geld terugkrijgen als dat toch nodig blijkt te zijn.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:59:24 #222
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45438498
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:10 schreef slaveloos het volgende:

[..]

ok, dus t is alleen gevoelsmatig een beter systeem dan windows zeg je hier toch. Waarom zou ik er dan nog mee verder gaan? het werkt iig niet op mijn hp vectra.....
Gevoel lees je niet van papier, maar als dat een argument voor jou rechtvaardigt, er zijn ook zat mensen die hardstikke handig zijn met windows en die het leuk vinden om gigantische lijsten gebruikers met een muisklik aan te maken.

En anders is er vast wel iets op google te vinden over de HP Vectra, want ik kan me voorstellen dat dit weer van die prachtige exotische hardware is waarbij geen enkel os zomaar werkt

[ Bericht 5% gewijzigd door Aoristus op 17-01-2007 15:04:29 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45439732
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:10 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk een rotte hd hebt. Linux is misschien wat kritiseer dan windows met betrekking tot dat. Maak van te voren minimaal 2 partities aan 1 voor root en 1 voor swap. 3 is beter dan kan je ook een /home partite maken en zijn je gegevens zeker bij een nieuwe install van linux.

En een echt PC reparateur die geeft niet op tot het werkt.

En brand de cd altijd op een hele lage snelheid. Meeste fouten komen door cd die niet goed gebrand zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door dryfit op 17-01-2007 15:42:02 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:47:01 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45440126
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:19 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad de 64 bits versie.

Wat heb ik gedaan: Alle video/audio gerelateerde zooi die ik zelf had geinstalleerd (alleen gxine, xine en xmms) eraf gemikt. Vervolgens easyubuntu geinstalleerd... en daarna drie voornoemde en movieplayer weer geinstalleerd. Hij speelt nog steeds niets af. Zo makkelijk dat je grootmoeder het kan installeren; right

Wat is er nou zo moeilijk aan; xvid enzo hangt toch niet van windows af? Movie player speelt ze keurig af; met een fraai zwart beeld
Op de EasyUbuntu site staat dit over de codecs:
http://easyubuntu.freecontrib.org/HtmlDocs/ch05.html

Hier staat aangegeven welke codec door 64 bits wordt gevreten
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:47:48 #225
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45440152
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:36 schreef dryfit het volgende:

[..]

Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk een rotte hd hebt. Linux is misschien wat kritiseer dan windows met betrekking tot dat. Maak van te voren minimaal 2 partities aan 1 voor root en 1 voor swap. 3 is beter dan kan je ook een /home partite maken en zijn je gegevens zeker bij een nieuwe install van linux.

En een echt PC reparateur die geeft niet op tot het werkt.

En brand de cd altijd op een hele lage snelheid. Meeste fouten komen door cd die niet goed gebrand zijn
eh de HD komt goed door zijn test heen. Ik denk dan ook niet dat de HD rot is, maar de combi van deze HD en Linux. Anders kan ik ook niet verklaren dat een live CD het prima doet allemaal.
En o ja, ik heb een nare karaktertrek dat ik ga kankeren als iets me niet lukt en ik euforisch ben als t uiteindelijk wel allemaal lukt
Verder kom ik misschien ondankbaar over, maar dat is echt niet zo, jullie zijn allemaal . Het valt me alleen tegen, zeker na alle gloria verhalen van linuxadepten in mijn omgeving
pi_45440588
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Op de EasyUbuntu site staat dit over de codecs:
http://easyubuntu.freecontrib.org/HtmlDocs/ch05.html

Hier staat aangegeven welke codec door 64 bits wordt gevreten
Ik dacht altijd dat x86 alleen maar intel was

Install is bezig...
pi_45440986
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:47 schreef slaveloos het volgende:

[..]

eh de HD komt goed door zijn test heen. Ik denk dan ook niet dat de HD rot is, maar de combi van deze HD en Linux. Anders kan ik ook niet verklaren dat een live CD het prima doet allemaal.
Heb je nou al gekeken wat voor foutmelding er exact komt, ik heb namelijk een beetje het gevoel dat je wat in de wilde weg loopt te gokken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:15:58 #228
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45441171
t leek me eenredelijk onderbouwde gok.
vanaf de cd draait ubuntu goed, en tijdens het installeren gaat t mis.
Ik zal straks opnieuw installeren, en kijken naar de foutmelding.
Ik ben vooral bang dat dit weinig op gaat leveren omdat het me met mandrake ook al niet lukte om te installeren.
pi_45441353
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:15 schreef slaveloos het volgende:
t leek me eenredelijk onderbouwde gok.
vanaf de cd draait ubuntu goed, en tijdens het installeren gaat t mis.
Ik zal straks opnieuw installeren, en kijken naar de foutmelding.
Ik ben vooral bang dat dit weinig op gaat leveren omdat het me met mandrake ook al niet lukte om te installeren.
Ja maar toen heb je ook niet naar de foutmelding gekeken, of wel?

Voor het zelfde geld is het een heel ander onderdeel in je pc waar tijdens de live cd geen driver voor wordt geladen maar tijdens installatie wel.
pi_45443612
wat is de snel toets voor printscreen(screenshots) in Suse Linux.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_45443784
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:19 schreef Slappy het volgende:
wat is de snel toets voor printscreen(screenshots) in Suse Linux.
Ik weet niet of het in suse ook werkt maar in ubuntu gewoon printscreen of alt-printscreen, zelfde als in windows dus.
Anders kan je met thegimp ook een screenshot maken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:29:17 #232
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45443948
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:58 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat x86 alleen maar intel was

Install is bezig...
Neee het zijn der meer
amd was zelfs de eerste met verkoop van een 64 meen ik
pi_45444002
Hoe doe je dat in Gimp dan?
Of bedoel je gewoon printscreen en dan plakken in in Gimp.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_45444117
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:30 schreef Slappy het volgende:
Hoe doe je dat in Gimp dan?
Of bedoel je gewoon printscreen en dan plakken in in Gimp.
Als ik printscreen druk krijg ik een dialoogvenstertje met de vraag waar ik de screenshot op wil slaan in png formaat. Daar heb je dus geen gimp voor nodig. Maar in de gimp kan het via File - Acquire - Screen shot.
pi_45444865
En hoe zit het met een Image maken met Linux.
Ik doe het via True Image.
Linux maakt automatische toch nog een kleine paritie van 2 gig aan toch ?
naast de normale.
Moet je die ook bij die image bij doen?
pi_45445087
Je hebt het over de swap-partitie? Nee die hoef je niet bij de image te stoppen, daar heb je helemaal niks aan. Die wordt gewist als je je pc opnieuw opstart.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:06 #237
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45445101
Die partitie, bedoel je daar de Swap partitie mee? Zoja, die hoeft niet. Althans ik zou niet weten waar het goed voor kan zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:25:34 #238
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45445594
Als je ImageMagick hebt kan je ook screenshot nemen met:

import screenshot.png

of van het hele scherm met:

import -window root screenshot.png

Het type bestand wordt automatisch gezet via de door jou gebruikte extensie.
pi_45445814
Ik heb gehoord dat Norton ghost niet goed met Linux paritie kan omgaan om Image te maken.
pi_45445834
Linux n00b meldt zich
Ga eens kijken of ik met VMWare eens wat kan gaan knutselen of anders een knoppix cdtje

* 907 moet alleen nog een keer tijd gaan zoeken ....
Who is it?
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:00:16 #241
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45448822
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:21 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja maar toen heb je ook niet naar de foutmelding gekeken, of wel?

Voor het zelfde geld is het een heel ander onderdeel in je pc waar tijdens de live cd geen driver voor wordt geladen maar tijdens installatie wel.
goed punt!
ik had ook al gevraagd of er verschil was tussen de hardwareondersteuning van de livecd en de installatie zelf, maar toen vertelde een van de goeroes hier dat die precies hetzlfde zijn. Daarom heb ik aangenomen dat het geen hardware issue kon zijn behalve een HD failure. Het lijkt er op dat ie eruit klapt tijdens het kopieren van bestanden: de voortgangsindicator is iets over de helft. Daarom vond ik de Hardrive een "educated guess"

Ik (blinde kip) heb net gezien dat er een check van de cd mogelijk is. Momenteel wordt de integriteit (spel je dat zo) van de cd onderzocht. Als die er goed uitkomt, zal ik opnieuw installeren en de foutcode googlen.
Gelukkig moet ik die iig nu kunnen vinden dankzij je hulp.
pi_45449079
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:37 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Nee, geen enkele twijfel.
Hij lijkt maar een core te herkennen.
Opeens kan ik een aantal dingen niet meer vanaf de DVD installen die dat eerst zéker wel kunnen. (En die heb ik godverdomme nodig om internet te draaien)
Ik probeer het nog een keertje helemaal opnieuw te installen en anders mik ik de hele zooi eraf
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:08:14 #243
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45449095
Ik kan het bijna niet geloven maar Flash 9 voor linux is uit.

Zelf nog niet getest trouwens.
pi_45449546
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:08 schreef nipeng het volgende:
Ik kan het bijna niet geloven maar Flash 9 voor linux is uit.

Zelf nog niet getest trouwens.
Ik zag het idd toevallig vandaag. Ik had op mijn andere pc al de beta geinstalleerd en die deed het wel goed. Ik heb de final versie geinstalleerd en nog geen problemen gehad. Steeds meer sites vereisen tegenwoordig flash8 en die kon ik dus nooit bezoeken met de versie 7 die ik had, nu doet alles het tenminste weer.
pi_45451403
Die dual core draait ook niet lekker, bij CPU history (system monitor) staat maar een plotje waar er bij de 64 bits versie wel 2 stonden Waar kan ik zien op hoeveel cores hij draait, device manager geeft hij Unknown mbt de proc

[ Bericht 87% gewijzigd door Autoreply op 17-01-2007 23:19:36 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 05:51:33 #246
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45461069
autoreply: rebooten, bij Grub -generic kernel kiezen.
(ik neem aan dat je Edgy gebruikt?)

Met
cat /proc/cpuinfo
kun je zien wat er draait trouwens

Oh en indien die niet is geinstalleerd .... installleer die dan (.6.17-10-generic in apt-get)

controle van SMP:

/boot$ ls -l
total 8088
-rw-r--r-- 1 root root 285721 2006-12-05 17:47 abi-2.6.17-10-generic
-rw-r--r-- 1 root root 74707 2006-12-05 16:20 config-2.6.17-10-generic
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2006-12-31 17:19 grub
-rw-r--r-- 1 root root 5411132 2006-12-14 10:27 initrd.img-2.6.17-10-generic
-rw-r--r-- 1 root root 94600 2006-10-20 07:44 memtest86+.bin
-rw-r--r-- 1 root root 728778 2006-12-05 17:47 System.map-2.6.17-10-generic
-rw-r--r-- 1 root root 1636700 2006-12-05 17:47 vmlinuz-2.6.17-10-generic

En of die actief is:

/boot$ grep SMP config-2.6.17-10-generic
CONFIG_SMP=y
# CONFIG_X86_BIGSMP is not set
CONFIG_SUSPEND_SMP=y
CONFIG_X86_FIND_SMP_CONFIG=y
CONFIG_X86_SMP=y

donderdag 18 januari 2007 @ 05:54:36 #247
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45461072
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:07 schreef Autoreply het volgende:

<..> en anders mik ik de hele zooi eraf
watje

he he he he
pi_45463940
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 05:51 schreef wdn het volgende:
autoreply: rebooten, bij Grub -generic kernel kiezen.
(ik neem aan dat je Edgy gebruikt?)

Met
cat /proc/cpuinfo
kun je zien wat er draait trouwens
Nee, Dapper (long term support enzo...)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
arno@jarno-home:~$ cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 15
model           : 75
model name      : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Proces sor 3800+
[i]stepping        : 2[/i]

H
cpu MHz         : 2010.439
cache size      : 512 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 ap ic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse  sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow p ni cx16 lahf_lm cmp_legacy
bogomips        : 4026.15

jarno@jarno-home:~$

Hij lijkt dus gewoon op twee cores te draaien. Hoe krijg ik het plotje bij system monitor dan op twee cores?

Edit: Generic kernel kan ik dus niet bij in Grub, ik kan alleen kiezen uit memorytest en twee versies van de kernel die ik beiden weer in safe mode kan laten lopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2007 10:47:36 ]
pi_45464448
Maargoed, reden dat de hele ellende begon wat dat ik geen video af kan spelen... dat kan i nog steeds niet. Sommige avi's speelt hij af, anderen niet. MPEG en VOBs helemaal niet; mp3 wel.

XMMS speelt wel mp3's af, Rhytmbox niet. M4a beiden niet. Iemand een tutorial oid hoe ik dat kan oplossen? Het lijkt wel alsof easyubuntu helemaal niet wordt geinstalleerd.

Ik heb nu iig een IDEE waar het zit. Start ik de configure tool van easyubuntu op dan staat de free codes en closed codecs niet aangevinkt. Installeer ik vervolgens de closed codecs dan gaat dat prima, maar bij het opnieuw opstarten van easyubuntu is het vinkje vrolijk weer weg.

De free codecs pakt hij helemaal niet; fix broken packages first...welke dat echter zijn

[ Bericht 43% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2007 11:17:34 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:27:00 #250
126637 Onnib
lekker dan...
pi_45465223
Ik zou Automatix 2 http://www.getautomatix.com/ proberen als EasyUbuntu niet werkt.
pi_45465687
Inmiddels doet hij het. De huidige alpha release zuigt duidelijk, ook na een reinstall.

Wat heb ik gedaan:
Eerst een oude versie geinstalleerd
1
2
3
4
wget http://easyubuntu.freecontrib.org/files/easyubuntu-3.022.tar.gz
tar -zxf easyubuntu-3.022.tar.gz
cd easyubuntu
sudo python easyubuntu.in

En hier de nieuwe overheen. Dat werkt wel blijkbaar. Alleen de oude doet het trouwens ook niet bijster goed, maar nu werkt het iig prima

Edit:

Nee hoor; Rhythmbox werkt niet lekker; crasht continu bij het aanvullen van de library. Volgens de FAQ moet je dan via de terminal kijken w'a'ar hij op crasht. Gedaan; en alle conflicterende files verwijderd. Leuk; de ene keer draait het redelijk, de volgende keer crasht hij onmiddelijk op een bestand waar nog nooit iets over is gemeld en hij de vorige keer moeiteloos pakte

[ Bericht 28% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2007 13:31:10 ]
pi_45471316
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Nee, Dapper (long term support enzo...)
[ code verwijderd ]

Hij lijkt dus gewoon op twee cores te draaien. Hoe krijg ik het plotje bij system monitor dan op twee cores?
Het lijkt erop alsof het maar 1 core draait. Met 2 cores zou je 2 stukjes zien: "processor: 0" en "processor: 1"
pi_45471955
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:25 schreef devzero het volgende:

[..]

Het lijkt erop alsof het maar 1 core draait. Met 2 cores zou je 2 stukjes zien: "processor: 0" en "processor: 1"
En wat doe ik daaraan? Wdn's uitleg volg ik niet helemaal niet. Of is de enige optie terug naar AMD-64 structuur en alles nOg een keer te doen

[ Bericht 16% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2007 16:52:43 ]
pi_45477720
Word documenten printen zonder OO te openen?
1
2
3
4
for i in *.doc
do
  antiword -f -a a4 $i | a2ps -
done
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:11:20 #255
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_45478367
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:57 schreef slakkie het volgende:
Word documenten printen zonder OO te openen?

[ code verwijderd ]
Netjes slakkie... Leuke naam van die binary ook..
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')