quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:39 schreef wdn het volgende:
Hier een vectra met ubuntu: http://forum.ubuntu-nl.org/message/51600#p51600
Dus het ligt aan jou![]()
ik gebruik rewritables inmiddels , maar bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:14 schreef slakkie het volgende:
slaveloos, wat je ook zou kunnen proberen is de alternate install CD van Ubuntu of de server install. De alternate heeft mij iig al geholpen toen de normale livecd van Ubuntu niet wilde. Je hebt inmiddels een hele verzameling Linux CD, dus deze kan er ook wel bij
Iemand?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:46 schreef De_Hertog het volgende:
Misschien een aparte vraag, maar ik heb een usb->rs232 convertor nodig die onder Linux werkt. En dan zo dat je gewoon in software /dev/tty01 kunt vervangen door /dev/usb01 of iets dergelijks. Heeft iemand toevallig zo'n ding, en zo ja, kan die me vertellen waar hij die gehaald heeft?
Niet ieder merk werkt namelijk even goed, en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een bedrijf uit Amerika dat hem wel op wil sturen, voor een dollar of 30 extra. Ik heb al een paar Nederlandse leveranciers aangeschreven, maar als iemand er toevallig ervaringen mee heeft is dat ook leuk. Alvast bedankt!
Die zijn wel antiek inmiddels. In ieder geval SuSE. Dus 100% zeker weet je het niet. Ik kon Ubuntu 5.04 ook installeren, maar de versie die erop volgde deed het niet. Toen moest ik toch eerst mijn BIOS updaten, anders bleef Ubuntu er tijdens de installatie mee stoppen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:00 schreef wdn het volgende:
slaveloos: VL420. De kans dat het mobo een ASUS P4B-MX is lijkt 100%. Bios=AMI.
Ik ben op 5 sites geen VL420s tegengekomen met een andere mobo (of vergelijkbaar).
Hardwarematig zou je goed moeten zitten volgens dit rapport:
http://www.linux-tested.com/results/asus_p4bmx.html
RedHat 7.1
TurboLinux 6.5
SuSE 7.2
Werken alledrie 100%. En als die het doen doet Debian (en dus Ubuntu) het ook wel
quote:Using debian + 2.4.18 kernel. No additional patches. Device used prolific pl2303 driver and appears to be functioning perfectly (used at up to 115200)
Ik zou eens bellen met sitecom nederlandquote:Work perfectly under 2.4.20 on a Rev 1 TiBook with Debian testing. I used it to access a Nokia FW1 Checkpoint console and it is OK. I never used it to sync a Palm right now but it shouldn't be a problem. I use the modules pl2303 and usbserial.
Geweldig, dank jequote:Op woensdag 17 januari 2007 12:47 schreef wdn het volgende:
Sitecom ID 0711:0230 is een USB to RS-232 converter.
Commentaar op het web:
[..]
[..]
Ik zou eens bellen met sitecom nederland![]()
Ik heb inderdaad de 64 bits versie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:31 schreef Schorpioen het volgende:
Ook geen problemen gehad. Ik gebruik bijna altijd mplayer en soms vlc; het installeren van w32codecs is meestal wel genoeg, dan kun je alles wel spelen. Alleen als je de 64-bits versie hebt dan werkt het inderdaad niet; de 64 bits versie van mplayer slikt de 32 bits windowscodecs niet. Je moet dan gaan prutsen met een 32 bits chroot maar dat wordt na verloop van tijd zo'n gekloot dat je beter gewoon de 32 bits versie van het OS kan draaien.
windows is slim genoeg om dingen net even wat andere vlaggetjes te geven of het commando te wijzigen, bijv ipconfig ipv ifconfig, de vlaggetjes van ping etc.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:04 schreef slaveloos het volgende:
[..]
met dat laatste verdien ik al jaren mijn brood, met het vinden van oplossingen voor windows problemen. Ik heb nu 2 linuxfoutmeldingen gehad, en met gegoogle heb ik een heleboel oplossingen gevonden die allemaal niet werkten.
De oudste was van 2002, de nieuwste van 2006, en altijd ligt het aan iets anders dan linux. Dan vind ik windows gebruikers wel eerlijker. Die geven toe dat hun software regelmatig faalt.
Verder ben ik jullie wel echt ontzettend dankbaar voor jullie hulp![]()
![]()
alleen erg geirriteerd dat t wer zo moeilijk gaat allemaal.
Ik wil er gewoon mee aan de slag![]()
Dat geldt voor alle codecs? Moet je alles opnieuw installen of kan je de 32bits er "overheen" installeren?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Schorpioen het volgende:
Zoals ik al zei: die w32codecs werken vaak niet onder 64bits. Dat is zwaar klote en reden om maar gewoon 32 bits te draaien totdat er 64bits codecs uitkomen. Voor het performance verschil hoef je het niet te laten, dat is voor gewoon gebruik bijna te verwaarlozen.
Je moet alles opnieuw installeren, of je kan ook een 32bits omgeving binnen de 64bits installeren, en daar dan dmv een chroot alle applicaties runnen die 32 bits vereisen. Misschien dat inmiddels er eea is veranderd maar destijds was dat naast de w32codecs en dus mplayer en andere mediaspelers ook bijv flash en java, en dus moest ik ook firefox in de 32bits omgeving installeren. Dat heeft een aantal flinke nadelen en het is veel gedoe omdat je dan eigenlijk 2 afzonderlijke installaties moet bijhouden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:52 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle codecs? Moet je alles opnieuw installen of kan je de 32bits er "overheen" installeren?
ok, dus t is alleen gevoelsmatig een beter systeem dan windows zeg je hier toch. Waarom zou ik er dan nog mee verder gaan? het werkt iig niet op mijn hp vectra.....quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
windows is slim genoeg om dingen net even wat andere vlaggetjes te geven of het commando te wijzigen, bijv ipconfig ipv ifconfig, de vlaggetjes van ping etc.
Voor pure praktijkgerichte zaken, ben je waarschijnlijk beter af met windows, linux vergt wat meer geduld (EN LEESWERK!), maar dan heb je het wel helemaal zelf gedaan en dan werkt zoiets gevoelsmatig ook beter
Nee, geen enkele twijfel.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:31 schreef Autoreply het volgende:
Zo; Die is ook gedownload: ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso
Die gaan we dan zo maar 's installeren... kijken of hij het doet.... alhoewel ik nog steeds een beetje twijfel; er is geen twijfel over dat alles gewoon loopt onder de 32 bits versie? (X2 3800+ AM2, 1, later 2 gieg DDR2)
Zonde om dat uit .us te laten komen, lijkt me nergens voor nodig. Volgens mij zijn die dingen redeijk gestandaardiseerd (net zoals USB muizen/toetsenborden, USB sticks, Bluetooth dongles, etc.) dus werken ze zo goed als allemaal. Fabrikanten als Sweex en Sitecom hebben echt niet hun eigen USB-RS232 chipje ontworpen voor dat geld.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:46 schreef De_Hertog het volgende:
Niet ieder merk werkt namelijk even goed, en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een bedrijf uit Amerika dat hem wel op wil sturen, voor een dollar of 30 extra. Ik heb al een paar Nederlandse leveranciers aangeschreven, maar als iemand er toevallig ervaringen mee heeft is dat ook leuk. Alvast bedankt!
Gevoel lees je niet van papier, maar als dat een argument voor jou rechtvaardigt, er zijn ook zat mensen die hardstikke handig zijn met windows en die het leuk vinden om gigantische lijsten gebruikers met een muisklik aan te maken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:10 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ok, dus t is alleen gevoelsmatig een beter systeem dan windows zeg je hier toch. Waarom zou ik er dan nog mee verder gaan? het werkt iig niet op mijn hp vectra.....
Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk een rotte hd hebt. Linux is misschien wat kritiseer dan windows met betrekking tot dat. Maak van te voren minimaal 2 partities aan 1 voor root en 1 voor swap. 3 is beter dan kan je ook een /home partite maken en zijn je gegevens zeker bij een nieuwe install van linux.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:10 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ok, dus t is alleen gevoelsmatig een beter systeem dan windows zeg je hier toch. Waarom zou ik er dan nog mee verder gaan? het werkt iig niet op mijn hp vectra.....
Op de EasyUbuntu site staat dit over de codecs:quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:19 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de 64 bits versie.
Wat heb ik gedaan: Alle video/audio gerelateerde zooi die ik zelf had geinstalleerd (alleen gxine, xine en xmms) eraf gemikt. Vervolgens easyubuntu geinstalleerd... en daarna drie voornoemde en movieplayer weer geinstalleerd. Hij speelt nog steeds niets af. Zo makkelijk dat je grootmoeder het kan installeren; right![]()
Wat is er nou zo moeilijk aan; xvid enzo hangt toch niet van windows af? Movie player speelt ze keurig af; met een fraai zwart beeld![]()
eh de HD komt goed door zijn test heen. Ik denk dan ook niet dat de HD rot is, maar de combi van deze HD en Linux. Anders kan ik ook niet verklaren dat een live CD het prima doet allemaal.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:36 schreef dryfit het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat je waarschijnlijk een rotte hd hebt. Linux is misschien wat kritiseer dan windows met betrekking tot dat. Maak van te voren minimaal 2 partities aan 1 voor root en 1 voor swap. 3 is beter dan kan je ook een /home partite maken en zijn je gegevens zeker bij een nieuwe install van linux.
En een echt PC reparateur die geeft niet op tot het werkt.
En brand de cd altijd op een hele lage snelheid. Meeste fouten komen door cd die niet goed gebrand zijn
Ik dacht altijd dat x86 alleen maar intel wasquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Op de EasyUbuntu site staat dit over de codecs:
http://easyubuntu.freecontrib.org/HtmlDocs/ch05.html
Hier staat aangegeven welke codec door 64 bits wordt gevreten
Heb je nou al gekeken wat voor foutmelding er exact komt, ik heb namelijk een beetje het gevoel dat je wat in de wilde weg loopt te gokken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:47 schreef slaveloos het volgende:
[..]
eh de HD komt goed door zijn test heen. Ik denk dan ook niet dat de HD rot is, maar de combi van deze HD en Linux. Anders kan ik ook niet verklaren dat een live CD het prima doet allemaal.
Ja maar toen heb je ook niet naar de foutmelding gekeken, of wel?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:15 schreef slaveloos het volgende:
t leek me eenredelijk onderbouwde gok.
vanaf de cd draait ubuntu goed, en tijdens het installeren gaat t mis.
Ik zal straks opnieuw installeren, en kijken naar de foutmelding.
Ik ben vooral bang dat dit weinig op gaat leveren omdat het me met mandrake ook al niet lukte om te installeren.
Ik weet niet of het in suse ook werkt maar in ubuntu gewoon printscreen of alt-printscreen, zelfde als in windows dus.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:19 schreef Slappy het volgende:
wat is de snel toets voor printscreen(screenshots) in Suse Linux.
Neee het zijn der meerquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:58 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat x86 alleen maar intel was![]()
Install is bezig...
Als ik printscreen druk krijg ik een dialoogvenstertje met de vraag waar ik de screenshot op wil slaan in png formaat. Daar heb je dus geen gimp voor nodig. Maar in de gimp kan het via File - Acquire - Screen shot.quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:30 schreef Slappy het volgende:
Hoe doe je dat in Gimp dan?
Of bedoel je gewoon printscreen en dan plakken in in Gimp.
goed punt!quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:21 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja maar toen heb je ook niet naar de foutmelding gekeken, of wel?
Voor het zelfde geld is het een heel ander onderdeel in je pc waar tijdens de live cd geen driver voor wordt geladen maar tijdens installatie wel.
Hij lijkt maar een core te herkennen.quote:
Ik zag het idd toevallig vandaag. Ik had op mijn andere pc al de beta geinstalleerd en die deed het wel goed. Ik heb de final versie geinstalleerd en nog geen problemen gehad. Steeds meer sites vereisen tegenwoordig flash8 en die kon ik dus nooit bezoeken met de versie 7 die ik had, nu doet alles het tenminste weer.quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:08 schreef nipeng het volgende:
Ik kan het bijna niet geloven maar Flash 9 voor linux is uit.
Zelf nog niet getest trouwens.
watjequote:Op woensdag 17 januari 2007 20:07 schreef Autoreply het volgende:
<..> en anders mik ik de hele zooi eraf![]()
Nee, Dapper (long term support enzo...)quote:Op donderdag 18 januari 2007 05:51 schreef wdn het volgende:
autoreply: rebooten, bij Grub -generic kernel kiezen.
(ik neem aan dat je Edgy gebruikt?)
Met
cat /proc/cpuinfo
kun je zien wat er draait trouwens
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | processor : 0 vendor_id : AuthenticAMD cpu family : 15 model : 75 model name : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Proces sor 3800+ [i]stepping : 2[/i] H cpu MHz : 2010.439 cache size : 512 KB fdiv_bug : no hlt_bug : no f00f_bug : no coma_bug : no fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 1 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 ap ic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow p ni cx16 lahf_lm cmp_legacy bogomips : 4026.15 jarno@jarno-home:~$ |
1 2 3 4 | tar -zxf easyubuntu-3.022.tar.gz cd easyubuntu sudo python easyubuntu.in |
Het lijkt erop alsof het maar 1 core draait. Met 2 cores zou je 2 stukjes zien: "processor: 0" en "processor: 1"quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Nee, Dapper (long term support enzo...)
[ code verwijderd ]
Hij lijkt dus gewoon op twee cores te draaien. Hoe krijg ik het plotje bij system monitor dan op twee cores?
En wat doe ik daaraan? Wdn's uitleg volg ik niet helemaal niet. Of is de enige optie terug naar AMD-64 structuur en alles nOg een keer te doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof het maar 1 core draait. Met 2 cores zou je 2 stukjes zien: "processor: 0" en "processor: 1"
Netjes slakkie... Leuke naam van die binary ook..quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:57 schreef slakkie het volgende:
Word documenten printen zonder OO te openen?
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |