abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45440588
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Op de EasyUbuntu site staat dit over de codecs:
http://easyubuntu.freecontrib.org/HtmlDocs/ch05.html

Hier staat aangegeven welke codec door 64 bits wordt gevreten
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik dacht altijd dat x86 alleen maar intel was
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Install is bezig...
pi_45440986
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:47 schreef slaveloos het volgende:

[..]

eh de HD komt goed door zijn test heen. Ik denk dan ook niet dat de HD rot is, maar de combi van deze HD en Linux. Anders kan ik ook niet verklaren dat een live CD het prima doet allemaal.
Heb je nou al gekeken wat voor foutmelding er exact komt, ik heb namelijk een beetje het gevoel dat je wat in de wilde weg loopt te gokken.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:15:58 #228
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45441171
t leek me eenredelijk onderbouwde gok.
vanaf de cd draait ubuntu goed, en tijdens het installeren gaat t mis.
Ik zal straks opnieuw installeren, en kijken naar de foutmelding.
Ik ben vooral bang dat dit weinig op gaat leveren omdat het me met mandrake ook al niet lukte om te installeren.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_45441353
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:15 schreef slaveloos het volgende:
t leek me eenredelijk onderbouwde gok.
vanaf de cd draait ubuntu goed, en tijdens het installeren gaat t mis.
Ik zal straks opnieuw installeren, en kijken naar de foutmelding.
Ik ben vooral bang dat dit weinig op gaat leveren omdat het me met mandrake ook al niet lukte om te installeren.
Ja maar toen heb je ook niet naar de foutmelding gekeken, of wel?

Voor het zelfde geld is het een heel ander onderdeel in je pc waar tijdens de live cd geen driver voor wordt geladen maar tijdens installatie wel.
pi_45443612
wat is de snel toets voor printscreen(screenshots) in Suse Linux.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_45443784
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:19 schreef Slappy het volgende:
wat is de snel toets voor printscreen(screenshots) in Suse Linux.
Ik weet niet of het in suse ook werkt maar in ubuntu gewoon printscreen of alt-printscreen, zelfde als in windows dus.
Anders kan je met thegimp ook een screenshot maken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:29:17 #232
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45443948
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:58 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat x86 alleen maar intel was
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Install is bezig...
Neee het zijn der meer
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

amd was zelfs de eerste met verkoop van een 64 meen ik
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_45444002
Hoe doe je dat in Gimp dan?
Of bedoel je gewoon printscreen en dan plakken in in Gimp.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_45444117
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:30 schreef Slappy het volgende:
Hoe doe je dat in Gimp dan?
Of bedoel je gewoon printscreen en dan plakken in in Gimp.
Als ik printscreen druk krijg ik een dialoogvenstertje met de vraag waar ik de screenshot op wil slaan in png formaat. Daar heb je dus geen gimp voor nodig. Maar in de gimp kan het via File - Acquire - Screen shot.
pi_45444865
En hoe zit het met een Image maken met Linux.
Ik doe het via True Image.
Linux maakt automatische toch nog een kleine paritie van 2 gig aan toch ?
naast de normale.
Moet je die ook bij die image bij doen?
pi_45445087
Je hebt het over de swap-partitie? Nee die hoef je niet bij de image te stoppen, daar heb je helemaal niks aan. Die wordt gewist als je je pc opnieuw opstart.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:06 #237
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45445101
Die partitie, bedoel je daar de Swap partitie mee? Zoja, die hoeft niet. Althans ik zou niet weten waar het goed voor kan zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:25:34 #238
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45445594
Als je ImageMagick hebt kan je ook screenshot nemen met:

import screenshot.png

of van het hele scherm met:

import -window root screenshot.png

Het type bestand wordt automatisch gezet via de door jou gebruikte extensie.
pi_45445814
Ik heb gehoord dat Norton ghost niet goed met Linux paritie kan omgaan om Image te maken.
pi_45445834
Linux n00b meldt zich
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ga eens kijken of ik met VMWare eens wat kan gaan knutselen of anders een knoppix cdtje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

* 907 moet alleen nog een keer tijd gaan zoeken ....
Who is it?
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:00:16 #241
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45448822
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:21 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja maar toen heb je ook niet naar de foutmelding gekeken, of wel?

Voor het zelfde geld is het een heel ander onderdeel in je pc waar tijdens de live cd geen driver voor wordt geladen maar tijdens installatie wel.
goed punt!
ik had ook al gevraagd of er verschil was tussen de hardwareondersteuning van de livecd en de installatie zelf, maar toen vertelde een van de goeroes hier dat die precies hetzlfde zijn. Daarom heb ik aangenomen dat het geen hardware issue kon zijn behalve een HD failure. Het lijkt er op dat ie eruit klapt tijdens het kopieren van bestanden: de voortgangsindicator is iets over de helft. Daarom vond ik de Hardrive een "educated guess"

Ik (blinde kip) heb net gezien dat er een check van de cd mogelijk is. Momenteel wordt de integriteit (spel je dat zo) van de cd onderzocht. Als die er goed uitkomt, zal ik opnieuw installeren en de foutcode googlen.
Gelukkig moet ik die iig nu kunnen vinden dankzij je hulp.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_45449079
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:37 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Nee, geen enkele twijfel.
Hij lijkt maar een core te herkennen.
Opeens kan ik een aantal dingen niet meer vanaf de DVD installen die dat eerst zéker wel kunnen. (En die heb ik godverdomme nodig om internet te draaien)
Ik probeer het nog een keertje helemaal opnieuw te installen en anders mik ik de hele zooi eraf
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:08:14 #243
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45449095
Ik kan het bijna niet geloven maar Flash 9 voor linux is uit.

Zelf nog niet getest trouwens.
pi_45449546
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:08 schreef nipeng het volgende:
Ik kan het bijna niet geloven maar Flash 9 voor linux is uit.

Zelf nog niet getest trouwens.
Ik zag het idd toevallig vandaag. Ik had op mijn andere pc al de beta geinstalleerd en die deed het wel goed. Ik heb de final versie geinstalleerd en nog geen problemen gehad. Steeds meer sites vereisen tegenwoordig flash8 en die kon ik dus nooit bezoeken met de versie 7 die ik had, nu doet alles het tenminste weer.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_45451403
Die dual core draait ook niet lekker, bij CPU history (system monitor) staat maar een plotje waar er bij de 64 bits versie wel 2 stonden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Waar kan ik zien op hoeveel cores hij draait, device manager geeft hij Unknown mbt de proc
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 87% gewijzigd door Autoreply op 17-01-2007 23:19:36 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 05:51:33 #246
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45461069
autoreply: rebooten, bij Grub -generic kernel kiezen.
(ik neem aan dat je Edgy gebruikt?)

Met
cat /proc/cpuinfo
kun je zien wat er draait trouwens
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Oh en indien die niet is geinstalleerd .... installleer die dan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(.6.17-10-generic in apt-get)

controle van SMP:

/boot$ ls -l
total 8088
-rw-r--r-- 1 root root 285721 2006-12-05 17:47 abi-2.6.17-10-generic
-rw-r--r-- 1 root root 74707 2006-12-05 16:20 config-2.6.17-10-generic
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2006-12-31 17:19 grub
-rw-r--r-- 1 root root 5411132 2006-12-14 10:27 initrd.img-2.6.17-10-generic
-rw-r--r-- 1 root root 94600 2006-10-20 07:44 memtest86+.bin
-rw-r--r-- 1 root root 728778 2006-12-05 17:47 System.map-2.6.17-10-generic
-rw-r--r-- 1 root root 1636700 2006-12-05 17:47 vmlinuz-2.6.17-10-generic

En of die actief is:

/boot$ grep SMP config-2.6.17-10-generic
CONFIG_SMP=y
# CONFIG_X86_BIGSMP is not set
CONFIG_SUSPEND_SMP=y
CONFIG_X86_FIND_SMP_CONFIG=y
CONFIG_X86_SMP=y

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 18 januari 2007 @ 05:54:36 #247
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45461072
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:07 schreef Autoreply het volgende:

<..> en anders mik ik de hele zooi eraf
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
watje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

he he he he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_45463940
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 05:51 schreef wdn het volgende:
autoreply: rebooten, bij Grub -generic kernel kiezen.
(ik neem aan dat je Edgy gebruikt?)

Met
cat /proc/cpuinfo
kun je zien wat er draait trouwens
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nee, Dapper (long term support enzo...)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
arno@jarno-home:~$ cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 15
model           : 75
model name      : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Proces sor 3800+
[i]stepping        : 2[/i]

H
cpu MHz         : 2010.439
cache size      : 512 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 ap ic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse  sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow p ni cx16 lahf_lm cmp_legacy
bogomips        : 4026.15

jarno@jarno-home:~$

Hij lijkt dus gewoon op twee cores te draaien. Hoe krijg ik het plotje bij system monitor dan op twee cores?

Edit: Generic kernel kan ik dus niet bij in Grub, ik kan alleen kiezen uit memorytest en twee versies van de kernel die ik beiden weer in safe mode kan laten lopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2007 10:47:36 ]
pi_45464448
Maargoed, reden dat de hele ellende begon wat dat ik geen video af kan spelen... dat kan i nog steeds niet. Sommige avi's speelt hij af, anderen niet. MPEG en VOBs helemaal niet; mp3 wel.

XMMS speelt wel mp3's af, Rhytmbox niet. M4a beiden niet. Iemand een tutorial oid hoe ik dat kan oplossen? Het lijkt wel alsof easyubuntu helemaal niet wordt geinstalleerd.

Ik heb nu iig een IDEE waar het zit. Start ik de configure tool van easyubuntu op dan staat de free codes en closed codecs niet aangevinkt. Installeer ik vervolgens de closed codecs dan gaat dat prima, maar bij het opnieuw opstarten van easyubuntu is het vinkje vrolijk weer weg.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De free codecs pakt hij helemaal niet; fix broken packages first...welke dat echter zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 43% gewijzigd door Autoreply op 18-01-2007 11:17:34 ]
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:27:00 #250
126637 Onnib
lekker dan...
pi_45465223
Ik zou Automatix 2 http://www.getautomatix.com/ proberen als EasyUbuntu niet werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop