Nou jongens, het wordt eens tijd voor een serieuze 'review' van mijn kant:
De Wii: Goed geconstrueerd, zoals altijd bij Nintendo. Goed verpakt ook trouwens. Stekers zijn degelijk, het apparaat staat stabiel en het is stil. Persoonlijk vind ik het wel vervelend dat de disc altijd/vaak blijft draaien als je in het Wii menu zit, had van mij wel uit gemogen.
Wiimote: Sensorbar werkte eerst waardeloos bij mij, toen ik hem onder de TV had gezet ging het beter, maar dan doet ie het bij Wii-Sports (omdat ik dan sta) slecht
![]()
maar daar gebruik ik hem toch niet, dus dat is geen probleem. (mijn TV staat vrij hoog tov de bank)
De Wii Getting Started: Goed, erg eenvoudig om je console neer te zetten en werkend te krijgen. Het is wel jammer dat er out of the box sowieso 2 updates binnengehaald moeten worden (waarom kon dat niet in één? Of beter nog, de updates al in de consoles hebben staan zodat het dus niet nodig is). Klinkt misschien heel gek maar een gemiddelde domme consument zal het toch negatief ervaren (hee ik wil spelen wat is dit voor gelul). Maar in het moderne haast-tijdperk zul je wel moeten bijna.
De Wii centrale software: Netjes! Ook de feedback via de Wii-Mote zit goed in elkaar. Helaas doen twee 'kanalen' het niet, zonder dat ze even van zo'n melding voorzien worden behalve een foutmelding (wederom gefrustreerde domme mensen
![]()
). Ook had de software van mij nóg vlotter gemogen, vooral het opstarten van de console en het terugschakelen naar het menu duren wat mij betreft nog nét te lang.
WIi Sports: Leuk, erg leuk! alleen vind ik wel de gevoeligheid van de Wiimote net niet goed (of ik doe het niet goed), vooral bij Golf lukt het vaak niet helemaal.
Wii Play: Mwoah. Misschien moet ik het nog es proberen maar zo op het oog niet mijn ding. Wii Sports is dan leuker. 'Duckhunt' game mist echt die pistoolgreep.
The Legend of Zelda: De eerste keer dat ik het spel probeerde vond ik het niet zo. Maar dat lag meer aan mezelf die dag. Tweede dag ging het stukken beter en het speelt nu best lekker weg. Ik mis wel de autosave (die heeft Zelda dacht ik nooit gehad) of iig iets dat je meteen kan saven als je wilt afsluiten. Ik was het namelijk vergeten en moest weer een heel stuk overdoen. Spel zit heel degelijk in elkaar, er zijn maar twee kleine 'probleempjes' die eigenlijk geen probleempjes zijn: Het is een zelda titel die op zich vrij identiek in elkaar zit. Er zijn voor de gemiddelde doorgewinterde zelda gamer weinig verassingen meer (iig in het begin, misschien wordt het nog beter). En de Wii controls zijn leuk, spelen lekker, maar het voelt alsof het 'er op geplakt' is. Ik mis zegmaar de vernieuwing die de controls zouden moeten bieden TOV een reguliere controller. Tuurlijk is het leuk dat je met de nunchuck kan schudden om te meppen maar is dat het nou? Ik moet zeggen dat ik er wel minder kramp van krijg dan van de cube controller, vooral omdat ik m'n handen nu anders kan plaatsen, dus dat is een verbetering
![]()
Maar ik denk dat ik wel genoeg zelda heb gespeeld en dat het daarom niet meer zo 'super' voelt. Begrijp me niet verkeerd, tis een prima spel maar ik heb niet meer het supergevoel van vroegere Zelda's.