abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44687681
Mijn oudste hond heeft alleen moeite met hondjes die niet honds zijn, die zijn gewoon prooi. Grijpen en schudden tot het dood is. Gelukkig heb ik dit altijd kunnen voorzien voordat het slachtoffer echt problemen had. Mijn hond gedroeg zich op dat moment precies zoals ze dat doet bij een konijn. Vooral hondjes die opgetild worden bij het naderen van andere honden vertonen vaak onnatuurlijk en niet honds gedrag.
Een van mijn andere honden wil iedere hond grijpen die zich in de roedel begeeft. Hij loopt eigenlijk nooit meer los als ik ze allemaal bij me heb daardoor maar als mijn roedel zonder mij op stap is ben ik niet de alfa meer maar is een van de honden dat. Opvoeding werkt niet zonder dat de baas nog apél heeft.
De liefste honden hebben nog wat instinct tussen de oren
Mijn nachtmerrie is ook dat ooit de roedel zelfstandig op stap gaat.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
  Moderator zaterdag 23 december 2006 @ 21:22:48 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44692149
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:07 schreef Robar het volgende:

[..]

Maar je haalt nu een voorbeeld aan over zwerfhonden.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat de echte instincten weer boven komen.
Dat is ook normaal.
Zet een mens midden in een jungle, honderden kilometers van de bewoonde wereld en we gaan ook jagen en doden om te overleven.

We hebben het nu over de huis tuin en keuken hond.
Deze hond is geconditioneerd, de instincten om te doden zijn verdrukt en ver weg verstopt.
Een huis, tuin en keuken hond hoeft niet te doden om te eten.
Ik vind dat jij de hond te veel bekijkt vanuit zijn oorsprong.
Wij zijn toch ook niet meer de mensen van vroeger?
Katten zijn toch ook niet meer de roofdieren zoals je ze in de jungle ziet?
Ik blijf erbij, dit gedrag moet gevoed worden, dan pas komt dat instinct weer naar boven.
Voed je een pup goed op, dan gebeurt dit niet die ene keer dat ze loslopen.
Deze honden zijn niet goed opgevoed en hebben naar alle waarschijnljikheid te veel vrijheid gekend en daardoor zijn ze zo dominant en aggressief om een andere hond te verscheuren.

Wat betreft de oorsprong van een hond heb je gelijk, maar een goed opgevoede huis tuin en keuken hond doet dit niet zomaar.
Een hond is ten alle tijden nog steeds een roedeldier.
In huis, in zicht, ben jij de leider, zodra hij met andere honden buiten jouw invloed is neemt een ander de leiding over en zal hij zich gedragen zoals de roedelleider dat wil.
Als de roedel zegt aanvallen zullen de meeste honden daarin mee gaan, een hond is nog steeds een dier, door een opvoeding maak je er geen mens van
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_44728546
Ik ken ook een aantal Labradors die alles behalve lief zijn. Die vallen ook zomaar mensen aan. Moet niks hebben van die beesten, heb zowiezo al een hekel aan grote honden.
  Eindredactie Games maandag 25 december 2006 @ 12:39:06 #54
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_44728639
die labradors hebben een goede smaak,maltezers zijn ook cunthonden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_44729147
quote:
Op maandag 25 december 2006 12:39 schreef donald_dick het volgende:
die labradors hebben een goede smaak,maltezers zijn ook cunthonden
Ik vind Labradors juist afschuwelijke beesten, veel te groot.
  maandag 25 december 2006 @ 13:01:24 #56
27929 piere
doe mij maar bier
pi_44729272
Labradors kunnen ook overfokt worden en dus een beetje kirfterig zijn. Zullen deze ook wel geweest zijn.
En het oppakken van dat beestje is idd superdom. Dat maakt die beesten extra agressief.

[ Bericht 11% gewijzigd door senesta op 25-12-2006 13:05:10 (Die zin was niet nodig.) ]
fok you ja!
pi_44729318
quote:

[..]

Dat is ook normaal.
Zet een mens midden in een jungle, honderden kilometers van de bewoonde wereld en we gaan ook jagen en doden om te overleven.

We hebben het nu over de huis tuin en keuken hond.
Deze hond is geconditioneerd, de instincten om te doden zijn verdrukt en ver weg verstopt.
Een huis, tuin en keuken hond hoeft niet te doden om te eten.
Ik vind dat jij de hond te veel bekijkt vanuit zijn oorsprong.
Wij zijn toch ook niet meer de mensen van vroeger?
Katten zijn toch ook niet meer de roofdieren zoals je ze in de jungle ziet?
Ik blijf erbij, dit gedrag moet gevoed worden, dan pas komt dat instinct weer naar boven.
Voed je een pup goed op, dan gebeurt dit niet die ene keer dat ze loslopen.
Deze honden zijn niet goed opgevoed en hebben naar alle waarschijnljikheid te veel vrijheid gekend en daardoor zijn ze zo dominant en aggressief om een andere hond te verscheuren.

Wat betreft de oorsprong van een hond heb je gelijk, maar een goed opgevoede huis tuin en keuken hond doet dit niet zomaar.
Kijk naar voetbalsupporters, uitgaansleven, en meer situaties.
Ook mensen zijn in bepaalde groepsverbanden ineens aggressiever dan ze in hun eentje ooit zouden zijn.

Je blijft het gedrag van je hond in zijn eentje met jou erbij maar onterecht vergelijken met een groep honden zonder baas in de buurt. Echt wel dat er dan heel andere instincten boven komen.

Mijn poeslieve huiskat heeft na tien jaar ook de duif die op ons balkonnetje landde verscheurd.
De overige tien jaar zat ie ook poeslief te spinnen op stoeltjes en kussentjes....

Instincten zitten altijd vlak onder de oppervlakte, en worden ze eenmaal getriggerd... dan is het bal als er geen baas in de buurt is om het gedrag te corrigeren. En dan drie honden die elkaar opjutten....
twee violen en een trommel en een fluit
  Moderator maandag 25 december 2006 @ 13:04:20 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_44729363
Zullen we het even gezellig houden?
Ik denk dat een ras niet doorslaggevend is, natuurlijk heb je per ras eigenschappen, maar ik denk dat de meeste van dit soort incidenten worden veroorzaakt door onkunde van de baas.
Kleinere hondjes richten meestal wat minder schade aan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 25 december 2006 @ 13:13:49 #59
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_44729675
Precies ja. NIet afgeven op 1 ras. Meestal komt het door de eigenaar en misschien een snufje instinct

DAt kan elke hond zijn
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_44730132
Er is geen verschil tussen een huis-, tuin- en keukenhond en een rondzwervende, halfwilde hond. Nul verschil qua instincten. Als meer mensen dat nou eens zouden beseffen, dan zouden dit soort dingen minder gebeuren.
pi_44731103
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:04 schreef senesta het volgende:
Ik denk dat een ras niet doorslaggevend is, natuurlijk heb je per ras eigenschappen, maar ik denk dat de meeste van dit soort incidenten worden veroorzaakt door onkunde van de baas.
Door de onkunde of afwezigheid van de baas.
En kleine hondjes hebben minder capaciteit om schade aan te richten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44731152
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:30 schreef Isegrim het volgende:
Er is geen verschil tussen een huis-, tuin- en keukenhond en een rondzwervende, halfwilde hond. Nul verschil qua instincten. Als meer mensen dat nou eens zouden beseffen, dan zouden dit soort dingen minder gebeuren.
De hoeveelheid "doet ie anders nooit' opmerkingen zouden significant afnemen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44731281
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Niet normaal!
Zoiets zou mijn labje nooit doen
Mijn kruising rottweiler/dobermann ook niet. Die kwispelt als ie zo'n klein mormel ziet.

Maar toch kijkt men argwanender naar mijn hond dan die van jou denk ik
  maandag 25 december 2006 @ 14:19:55 #64
27929 piere
doe mij maar bier
pi_44731479
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:01 schreef piere het volgende:
[ Bericht 11% gewijzigd door senesta op 25-12-2006 13:05 (Die zin was niet nodig.) ]
fok you ja!
pi_44746320
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:12 schreef swollywood het volgende:

[..]

Mijn kruising rottweiler/dobermann ook niet. Die kwispelt als ie zo'n klein mormel ziet.

Maar toch kijkt men argwanender naar mijn hond dan die van jou denk ik
Het gaat puur om het feit, dat je op basis van vooroordelen geen hond mag veroordelen. Het blijven dieren; je kunt nooit voor 100% dieren vertrouwen. Geen Staff, maar ook dus geen Labrador of een Dolfijn , zoals hieronder blijkt. Een selectie maken op basis van uiterlijke kenmerken is belachelijk. Je gaat toch ook niet alle Moslims prefentief oppakken, omdat Osama terroist is of wel?

Vrouw gewond na aanval door dolfijn

Uitgegeven: 26 december 2006 09:58

AUCKLAND - Een 27-jarige vrouw in Nieuw-Zeeland is dinsdag zwaargewond geraakt toen zij in een bootje werd aangevallen door een dolfijn. De dolfijn sprong uit het water en raakte de vrouw, die in het kleine pleziervaartuig zat, waardoor ze verschillende verwondingen opliep, meldt een Nieuw-Zeelands persbureau.

De dolfijn zwom onaangedaan verder na zijn sprong over een flinke afstand, zei een woordvoerder van de helikopter reddingsbrigade. "Ik heb nog nooit gehoord dat een dolfijn iemand in een bootje aanviel." De vrouw werd met ernstige verwondingen opgenomen in een ziekenhuis in Auckland.
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
  woensdag 27 december 2006 @ 09:37:51 #66
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_44763087
Is niet zo moeilijk,

Optillen hondje veroorzaak aggressie en geen toezicht van eigenaar in groepsverband is inderdaad een erg groot risico dat een "correctie" uit de klauwen loopt.
Zo lullig als het klinkt voor mensen die zelf een maltezer hebben, het formaat geeft eerder een "prooi" suggestie af dan een medehond idee.
Veel (niet alle) mensen die een gezelschapshondje hebben "redden" hem elke keer opnieuw door van kleins af aan hem elke keer het contact met andere honden te laten vermijden door het beestje op te tillen, of om te lopen.
Ik heb binnen mijn familie, ook iemand zitten die nu een maltezer heeft die onmiddelijk doordraaid als er een andere hond aankomt, doordat het beestje geleerd heeft dat die gevaarlijk zijn.
Dat is erg leuk bij gezamelijke uitjes of verjaardagen waar graag een van mijn honden bij zou willen zijn, kan dat niet omdat andere mensen dan bang zijn dat een van mijn grotere honden(wel cursus enz) dat kleine agrresieve kreng zou kunnen bijten.(uit zelfverdediging)

Nog een stomme vraag maar welke debiel is niet in staat om zijn eigen maltezer vast te houden, die beestjes wegen meestal maar een paar kilo en boven de 4 kilo is de rest meestal vet?

Labrador eigenaar is natuurlijk zwaar fout door zijn honden niet onder toezicht/controlle te hebben!

Publieke opinie over welk ras gevaarlijk is klopt niet helemaal met de ras eigenschappen, als ik fila naat een dog zet en ik vraag welke aggressiever is dat wordt de filal met zijn mender strakke huis en dropy-kop als knuffelbeer gezien.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  Eindredactie Games woensdag 27 december 2006 @ 17:55:23 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_44768871
- doe effe normaal -

[ Bericht 94% gewijzigd door senesta op 27-12-2006 18:23:34 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_44769092
tja je kunt de eigenaar verbieden weer honden te nemen... maar ja, het is nu al gebeurd. dat iedere malloot zomaar een hond kan kopen en hem dan zo kan verzieken...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_44769261
Maar weer eens een bewijs dat honden onbetrouwbare kutbeesten zijn. Hoe lief en schattig ze er ook uitzien. .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  woensdag 27 december 2006 @ 18:19:04 #70
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_44769538
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:08 schreef Panick het volgende:
Maar weer eens een bewijs dat honden onbetrouwbare kutbeesten zijn. Hoe lief en schattig ze er ook uitzien. .
De meeste zijn juist heel betrouwbaar en voorspelbaar, als je maar weet hoe het werkt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 27 december 2006 @ 18:24:06 #71
13250 Lod
Sapere aude!
pi_44769654
quote:
...

De instincten komen ook boven als het niet over zwerfhonden. Zet maar een groep honden bij elkaar zonder (duidelijk) menselijk toezicht en je kunt mooi iets leren over ethologie. Was tijdens mijn studie een van mijn favoriete practica.

Doodbijten binnen een roedel komt voor. Meestal na een duidelijke machtsstrijd tussen de twee bovenste. Als de verliezer daarvan niet snel genoeg hersteld dan zit de hond die onder hem staat er gelijk bovenop. En de hond daaronder, en de hond daaronder enz. Ze zien allemaal hun kans schoon om op te schuiven in de rangorde. En soms gaat dat fout.

Oppakken van de maltezer was ook niet de beste actie, vervolgens laten ontsnappen. Door het oppakken trek je een bepaalde hond voor als mens. Wat niet geaccepteerd wordt door hoger in de rangorde staande dieren. Zolang je hem vast hebt doen ze niets (meestal wordt de mens als hoger gezien), komt hij vervolgens weer in de groep dan zijn de rapen gaar. Komt er nog bij dat de malteser zo'n lekker doorgefokt hondje is die door zijn raskenmerken niet meer in staat is goed te communiceren met andere honden.

Tussen spel en ernst zit vaak maar een hele dunne scheidingslijn.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 27 december 2006 @ 18:29:05 #72
13250 Lod
Sapere aude!
pi_44769780
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:52 schreef static het volgende:
Eigenlijk ben ik een beetje blij om dit te lezen (post ik met enige schaamte), omdat normaal gesproken iedereen op hoge poten komt aankakken als het een pittje of een Staffordshire betreft.

Daar wordt ook altijd in gepost dat Labradors e.d. veel meer bijten.
De meeste bijtincidenten gebeuren ook bij de 'veilige' rassen zoals labradors en golden retrievers. De ernst van de beet is echter bij de gevaarlijke honden veel hoger.
Het probleem is dat iedereen bij een labrador denkt dat die alles zo maar pikt. En vaak kunnen ze best veel hebben, maar elke hond heeft zijn grens en ze kennen maar een manier om die duidelijk te maken
GNU Terry Pratchett
pi_44780419
Honden, ik heb ze nooit gemoeten.

Hoevaak dat je geen loslopende honden tegenkomt op straat/in het bos. Kan je die vleesmolens niet gewoon bijhouden of aan de lijn zetten. Je weet immers nooit wat ze van plan zijn.
pi_44786167
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:04 schreef senesta het volgende:
Dat is wat ik de hele tijd al probeer te zeggen!
Het begint bij de eigenaar!
  donderdag 28 december 2006 @ 11:48:32 #75
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_44788457
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:17 schreef sjippen het volgende:
Honden, ik heb ze nooit gemoeten.

Hoevaak dat je geen loslopende honden tegenkomt op straat/in het bos. Kan je die vleesmolens niet gewoon bijhouden of aan de lijn zetten. Je weet immers nooit wat ze van plan zijn.
Je zal het niet met mij eens zijn, maar ik zie dit als een te kortkoming in jou opvoeding.
Vrij veel mensen die zelf geen huisdier willen nemen niet de moeite om hun kinderen te leren omgaan met honden/katten.
Vaak verdedigd men dit door te zeggen dat het de taak van de eigenaar is om hun hond maar bij zich te houden.
Tuurlijk zit daar wel wat in, maar vreemd is het dat met miljoenen huisdieren in Nederland en dus een enorme waarschijnlijkheid dat jij in je leven in contact komt met huisdieren of buiten of bij vrienden familie enz, jij niet weet hoe je daar mee om hebt leren gaan. Wat als een toekomstige partner een hond al lang heeft en daar geen afstand van wil nemen? Loop jij een beetje te prutsen met miscommunicatie in je eigen gezin.
Het is niet anders dan thuis niet leren met bestek te eten, want wij eten thuis met onze vingers en gaan toch nooit buiten de deur eten.

Als je zou weten hoe honden in elkaar zitten hoef je zelf nog geen hond te nemen, maar dan vind je een hond minder eng en stoor je er waarschijnlijk ook minder aan, en dat is alleen maar winst voor je zelf.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')