Een hond is ten alle tijden nog steeds een roedeldier.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar je haalt nu een voorbeeld aan over zwerfhonden.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat de echte instincten weer boven komen.
Dat is ook normaal.
Zet een mens midden in een jungle, honderden kilometers van de bewoonde wereld en we gaan ook jagen en doden om te overleven.
We hebben het nu over de huis tuin en keuken hond.
Deze hond is geconditioneerd, de instincten om te doden zijn verdrukt en ver weg verstopt.
Een huis, tuin en keuken hond hoeft niet te doden om te eten.
Ik vind dat jij de hond te veel bekijkt vanuit zijn oorsprong.
Wij zijn toch ook niet meer de mensen van vroeger?
Katten zijn toch ook niet meer de roofdieren zoals je ze in de jungle ziet?
Ik blijf erbij, dit gedrag moet gevoed worden, dan pas komt dat instinct weer naar boven.
Voed je een pup goed op, dan gebeurt dit niet die ene keer dat ze loslopen.
Deze honden zijn niet goed opgevoed en hebben naar alle waarschijnljikheid te veel vrijheid gekend en daardoor zijn ze zo dominant en aggressief om een andere hond te verscheuren.
Wat betreft de oorsprong van een hond heb je gelijk, maar een goed opgevoede huis tuin en keuken hond doet dit niet zomaar.
Ik vind Labradors juist afschuwelijke beesten, veel te groot.quote:Op maandag 25 december 2006 12:39 schreef donald_dick het volgende:
die labradors hebben een goede smaak,maltezers zijn ook cunthonden
Kijk naar voetbalsupporters, uitgaansleven, en meer situaties.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat is ook normaal.
Zet een mens midden in een jungle, honderden kilometers van de bewoonde wereld en we gaan ook jagen en doden om te overleven.
We hebben het nu over de huis tuin en keuken hond.
Deze hond is geconditioneerd, de instincten om te doden zijn verdrukt en ver weg verstopt.
Een huis, tuin en keuken hond hoeft niet te doden om te eten.
Ik vind dat jij de hond te veel bekijkt vanuit zijn oorsprong.
Wij zijn toch ook niet meer de mensen van vroeger?
Katten zijn toch ook niet meer de roofdieren zoals je ze in de jungle ziet?
Ik blijf erbij, dit gedrag moet gevoed worden, dan pas komt dat instinct weer naar boven.
Voed je een pup goed op, dan gebeurt dit niet die ene keer dat ze loslopen.
Deze honden zijn niet goed opgevoed en hebben naar alle waarschijnljikheid te veel vrijheid gekend en daardoor zijn ze zo dominant en aggressief om een andere hond te verscheuren.
Wat betreft de oorsprong van een hond heb je gelijk, maar een goed opgevoede huis tuin en keuken hond doet dit niet zomaar.
Door de onkunde of afwezigheid van de baas.quote:Op maandag 25 december 2006 13:04 schreef senesta het volgende:
Zullen we het even gezellig houden?
Ik denk dat een ras niet doorslaggevend is, natuurlijk heb je per ras eigenschappen, maar ik denk dat de meeste van dit soort incidenten worden veroorzaakt door onkunde van de baas.
Kleinere hondjes richten meestal wat minder schade aan.
De hoeveelheid "doet ie anders nooit' opmerkingen zouden significant afnemen.quote:Op maandag 25 december 2006 13:30 schreef Isegrim het volgende:
Er is geen verschil tussen een huis-, tuin- en keukenhond en een rondzwervende, halfwilde hond. Nul verschil qua instincten. Als meer mensen dat nou eens zouden beseffen, dan zouden dit soort dingen minder gebeuren.
Mijn kruising rottweiler/dobermann ook niet. Die kwispelt als ie zo'n klein mormel ziet.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Niet normaal!![]()
Zoiets zou mijn labje nooit doen
quote:Op maandag 25 december 2006 13:01 schreef piere het volgende:
[ Bericht 11% gewijzigd door senesta op 25-12-2006 13:05 (Die zin was niet nodig.) ]
Het gaat puur om het feit, dat je op basis van vooroordelen geen hond mag veroordelen. Het blijven dieren; je kunt nooit voor 100% dieren vertrouwen. Geen Staff, maar ook dus geen Labrador of een Dolfijnquote:Op maandag 25 december 2006 14:12 schreef swollywood het volgende:
[..]
Mijn kruising rottweiler/dobermann ook niet. Die kwispelt als ie zo'n klein mormel ziet.
Maar toch kijkt men argwanender naar mijn hond dan die van jou denk ik
De meeste zijn juist heel betrouwbaar en voorspelbaar, als je maar weet hoe het werkt...quote:Op woensdag 27 december 2006 18:08 schreef Panick het volgende:
Maar weer eens een bewijs dat honden onbetrouwbare kutbeesten zijn. Hoe lief en schattig ze er ook uitzien..
De instincten komen ook boven als het niet over zwerfhonden. Zet maar een groep honden bij elkaar zonder (duidelijk) menselijk toezicht en je kunt mooi iets leren over ethologie. Was tijdens mijn studie een van mijn favoriete practica.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
...
De meeste bijtincidenten gebeuren ook bij de 'veilige' rassen zoals labradors en golden retrievers. De ernst van de beet is echter bij de gevaarlijke honden veel hoger.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:52 schreef static het volgende:
Eigenlijk ben ik een beetje blij om dit te lezen (post ik met enige schaamte), omdat normaal gesproken iedereen op hoge poten komt aankakken als het een pittje of een Staffordshire betreft.
Daar wordt ook altijd in gepost dat Labradors e.d. veel meer bijten.
Dat is wat ik de hele tijd al probeer te zeggen!quote:Op maandag 25 december 2006 13:04 schreef senesta het volgende:
Zullen we het even gezellig houden?
Ik denk dat een ras niet doorslaggevend is, natuurlijk heb je per ras eigenschappen, maar ik denk dat de meeste van dit soort incidenten worden veroorzaakt door onkunde van de baas.
Kleinere hondjes richten meestal wat minder schade aan.
Je zal het niet met mij eens zijn, maar ik zie dit als een te kortkoming in jou opvoeding.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:17 schreef sjippen het volgende:
Honden, ik heb ze nooit gemoeten.
Hoevaak dat je geen loslopende honden tegenkomt op straat/in het bos. Kan je die vleesmolens niet gewoon bijhouden of aan de lijn zetten. Je weet immers nooit wat ze van plan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |