abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44602024
Ik heb gisteren hele mooie 2e hands lakpumps gekocht. Ze zijn eigenlijk een maat te klein, maar ik kom er nog net wel in en moest ze geowon hebben, omdat ze zo mooi zijn.

Maar nu kan ik me herinneren dat ik eens ergens heb gelezen dat je leren schoenen nog een paar milimeter kunt oprekken. iets met kranten ofzo erin proppen... maar kan er nisk over vinden met google. Wie weet hoe dat precies moet?
pi_44602067
Schoenen een maat te klein kopen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_44602096
Als ik op Google kijk zie ik alleen hits dat mensen ermee naar de schoenmaker zijn geweest.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44602100
Je kant ook een goede 'hakkenbar' zoeken. Tenminste, zo noemen wij 't hier. Die rekken ze voor je op, als is dat voornamelijk in de breedte/hoogte, en niet in de lengte.

Denk persoonlijk niet dat kranten gaan helpen. Die lijken me niet sterk genoeg om leer te kunnen rekken.
(Un)masking for the greater good.
pi_44602120
Hmm, ik had laatst ook schoenen die wel leken te passen in de winkel, maar toch net iets te klein waren.
Ik deed ze gewoon aan en de eerste week begonnen mijn voeten pijn te doen tegen de avond, maar ik heb ze nu een maand of 3 en ze passen perfect, geen problemen mee.

Dit was wel maar een half maatje te klein, denk ik. En na anderhalve week waren ze dus op maat. Nieuwe schoenen rekken altijd nog een beetje uit..
pi_44602127
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:37 schreef Biancavia het volgende:
Schoenen een maat te klein kopen.
oke, en nu graag alleen nog reactie's waar ik wat aan heb

btw is het in mijn geval helemaal niet zo raar om schoenen te kopen die ik niet pas, want ik kan ze altijd weer gebruiken voor styling/modeshows, ben namelijk modestudent
pi_44602149
Schoenen volstoppen met natte kranten. Dat werkt. .
pi_44602157
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:38 schreef ShowChat het volgende:
Hmm, ik had laatst ook schoenen die wel leken te passen in de winkel, maar toch net iets te klein waren.
Ik deed ze gewoon aan en de eerste week begonnen mijn voeten pijn te doen tegen de avond, maar ik heb ze nu een maand of 3 en ze passen perfect, geen problemen mee.

Dit was wel maar een half maatje te klein, denk ik. En na anderhalve week waren ze dus op maat. Nieuwe schoenen rekken altijd nog een beetje uit..
ja OK dat ben ik nu ook aan het doen: met sokken aan in huis aan. In de hoop dat ze dan net ietsje oprkeken, zodat ik ze straks ( zonder sokken uiteraard) beter pas
pi_44602164
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:38 schreef ShowChat het volgende:

Ja maar de hare zijn tweedehands.

Je kan ook iemand vragen met nog een iets grotere maat om ze een tijdje "uit te lopen", kijken of dat werkt.
Mijn opa deed het vaker voor m'n oma (ja zij had grotere voeten en eeltknobbels enzo)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44602175
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:39 schreef pussydeluxe het volgende:
Schoenen volstoppen met natte kranten. Dat werkt. .
maar hoe dan precies? en hoe nat? en warm of koud water? enz
pi_44602376
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:40 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

maar hoe dan precies? en hoe nat? en warm of koud water? enz
Kranten nat maken met lauw water. Je moet ervoor zorgen dat de hele schoen opgevuld is, dus ook de punt en de hiel. Een dag of twee zo laten staan en af toe de kranten verwisselen voor nieuwe natte kranten. Zo wordt de schoen aan alle kanten opgerekt. Succes .
pi_44602733
Er bestaan ook speciale schoenenoprekkers (van hout)
pi_44603702
thanx allemaal
pi_44603754
Kan dit ook met all stars??
Heb t zelfde probleem
pi_44603819
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:36 schreef sombogywogy het volgende:
Kan dit ook met all stars??
Heb t zelfde probleem
Aleen als je All Stars van leer of suede hebt. Dan werkt het ook.
  woensdag 20 december 2006 @ 17:39:49 #16
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_44603853
wie wil er nou 2e hands schoenen bah
  woensdag 20 december 2006 @ 17:39:52 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44603856
Ik hoor over kranten met spiritus in je schoenen.

Ik vrees alleen wel dat dit soort dingen mss voor leer werken maar niet voor lakleer. Dat gaat dan toch barsten zou ik denken.
pi_44605932
ik heb het een x gehad met leren sneakers...
zoek een afgeronde kei/steen die goed in de punt past en die (bijna) overal het leer raakt.knak een fitness-buigstang, en zet de uiteinden klem tussen de kei en de "enkel" van je schoen. Op deze manier komt er een flink aantal kilo's druk op. Als je de schoen nu natspuit met warm water, en dat gedurende een paar dagen herhaalt (de druk constant erop houden) zal deze een stuk oprekken.
...sabi tog bitchez!
pi_44620312
Vullen met ochtendurine en 2 dagen laten staan
pi_44639960
Spiritus op leer? Spoel je mond jij.
pi_44650496
quote:
Op woensdag 20 december 2006 17:39 schreef Little_Meanie het volgende:
wie wil er nou 2e hands schoenen bah
Daar is echt niets mis mee
Veek mensen kopen wel eens in een opwelling een paar schoenen die je vervolgens niet meer aantrekt. Andere mensen zijn er weer blij mee, bij mij liggen die dingen alleen maar in de kast oud te worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_44685123
ben net ff bij de schoenenmaker geweeest, en oprekken kost 4 euo. naja dat si nog wel schappelijk. laat ik het toch ff daar doen, denk ik, gelijk nieuwe hakjes eronder.
  zaterdag 23 december 2006 @ 22:47:34 #23
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_44694258
lakleer kan idd gaan breken als je het gaat rekken. Schoenmaker weet er wrs toch t beste mee om te gaan.
Wat ik wel weet om gewone leren schoenen op te rekken, met dikke, natte sokken aan ermee rondlopen. En ze daarna idd volproppen met natte kranten oid.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_44785846
Doe jezelf en je voeten een lol en koop schoenen die passen... je vernield je voeten met te kleine schoenen. Dat ze na een tijdje beter lijken te passen komt maar deels doordat ze oprekken; voor een ander deel zijn je tenen naar elkaar toe geperst. Je zou tegenwoordig toch ook geen corset meer gaan dragen wat je een wespentaille geeft, zoals vroeger gedaan werd? Waarom doen mensen dat soort dingen dan wel hun voeten aan?
pi_76215702
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 78% gewijzigd door Mylene op 30-12-2009 14:36:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')