Hoi hoi
Sorrie voor de late reactie, mijn pc blijft zo vaak hangen als ik lang een bericht type.
Mijn operatie vorige week is me toch een beetje tegen gevallen
De narcotiseur had me aangeraden om 11 te gaan ipv 12 uur omdat ik dan waarschijnlijk eerder geholpen werd.
Toen ik dus op de afdeling kwam om 11 uur, werd een bed voor me verzorgd en gevraagd of ik pyama al wilde aantrekken enz.
Toen de verpleergster kwam vertelde ze me dat ik niet eerder geholpen zou worden en dat het ook niet eens mogelijk was geweest omdat ik de tweede van het middag progamma was.
Toen ging ze de papieren invullen en op elke bladzijde stond dus dat ik aan de linker lies geopereerd zou worden, terwijl ik al 2 keer had doorgegeven bij opname en de narcotiseur dat het rechts was.Ik verander het zegt ze en op het operatie schema staat denk ik wel de goede kant, ze ging daar even voor kijken maar ook daar stond dus links op
Ik zou een soort rustgevende tablet krijgen, maar die heb ik vriendelijk afgewezen, bang om in slaap te vallen en dat ze nog verkeerde kant zouden gaan opereren.
Om kwart over 1 werd ik naar onder gebracht, en half 2 naar operatie kamer, toen heb ik wel nog aangegeven dat ik links ook pijn had, ze hebben voor de zekerheid even gevoeld en links bleek een beginnende liesbreuk te zijn waar ze nog niks mee deden en rechts was het duidelijk voelbaar een breuk
De ruggeprik viel wel mee,alleen zo'n akelig idee dat je zelf als het ware door de tegendruk de spuit erin duwt.
Het lukte niet meteen maar ik vond dat ook echt meevallen qua pijn.
Ik ben dus de hele tijd erbij gebleven en dat ging goed, een keer even misselijkk geweest maar nadat ze iets in het infuus hadden gedaan was dat zo weg.
Ik zag op een gegeven moment wel in de weerspiegeling van het raam dat ze iets boven mijn buik in hun handen dat bleek mijn lies te zijn, volgens hun
Maar zag helaas alleen een schim
Met hechten zegt de chirurg, U krijgt oplosbare hechtingen net zolas bij de keizersnede
Ik euhhhh ikj heb nooit een keizersnede gehad, oh zegt hij ik zag waar hechtingen hadden gezeten vandaar, ik heb toen wel gezegd dat ik al eens een operatie aan de buik had gehad, maar daar zeiden ze verder niks over.
Achteraf was ik me aan het bedenken, ik heb veel zwangerschapsstriemen op de buik misschien trok hij daarom die conclusie,maar als dat zo was vind ik het toch wel een echt foute opmerking
Nouja operatie duurde dik 1,5 uur ,uitslaapkamer ging goed, daarna was ik om kwart over 4 terug op de afdeling.
De arts is voor 5 uur nog even geweest, maar ik had nog geen gevoel in de benen en hij zei als je weer gevoel hebt, geplast gegeten en de pijn onder controle is mag je naar huis anders heb ik liever dat je hier blijft.
De dagopname ging om 5 uur dicht,en omdat ik nog geen gevoel had moest ik sowiso nog even daar blijven dus werd ik naar een short day etage gebracht.
Daar aangekomen ging een verpleegster het infuus weer ophangen,maar ze deed dat zo ruw dat de naald omhoog ging staan en ik maar bleef bloeden.
De slang van het infuus was verstopt en ging ze vrij hard handig met een schaar dit ontstoppen,dit lukte niet echt en ze ze zegt ik kom zo terug.
Ondertussen had ik wel de naald nog omgoog staan
![]()
, na tien minuten komt ze terug ik haal hem wel eruit.
Ik kreeg een watje en dat was het.geen pleister ofzo,terwijl het watje zo doordrenkt was van het bloeden
Om half 6 moest ik plassen op de po welliswaar, maar de verpleester die me die gegeven had kwam pas na een kwartier terug om te kijken of het gelukt was.Het rode knopje van mijn bed om de verpleester te roepen deed het niet, dus als mijn virend niet de po weggehaald had, had ik een kwartier zo moeten zitten
Om 6 uur had ik alle gevoel terug,maar er kwam maar geen verpleegster kijken ofzo, mijn vriend heeft toen om 7 uur maar de verpleester gehaald en ik vertelde dat ik alle gevoel terug had.
Jaaaa zegt wat wil je me daarmee zeggen, ik zeg nou dat ik dus naar huis kan? Daar weet ik niks van,andere verpleester erbij gehaald en die wist het gleukkig wel.
Ok dus ik werd bed uitgeholpen mijn vriend ging rolstoel halen, en de verpleegster zetten me vanuit het bed op een stoel ernaast en meteen erna,ok suces ermee en weg waren ze
Ik zat dus de eerste keer recht en mijn vriend was er nog niet maar ze gingen gewoon, ik vond dat dus niet kunnen.
S'avonds om 10 uur was ik bloed aan het plassen en veel pin aan de blaas, ik gebeld naar de eerste hulp, moest ik maar even langs komen.Ik was er om kwart over tien,bleek dat ik nog niet uitgeschreven was van de dagopname en of ik wel met toestemming naar huis was gegaan.
Om half 11 werd ik al naar een kamer gebracht ik dacht wauw dat gaat snel,maar om half 12 kwam pas een arts, die me onderzocht ,ik had toen ook koorts, en ze dacht dat ik toch een infectie had.
Ze vroeg wanneer ik urine had afgegeven ik zei van niet omdat ze er niet naar gevraagd hadden dat vond ze vreemd, dus dat moest ik alsnog doen.
Ze gaat dus weg ik naar de wc urine afgegeven, om tien voor 12 was de uitlsag er ,ondertussen was het rustig op eerste hulp, geen patienten meer en de andere artsen waren aant lachen in de kamer naast ons.Er kwam niemand kijken hoe het met mij ging ofzo.
Om kwart over 1, kwam ze.............
Aan urine was niks te zien, en ze wilde me een nachtje daar houden, ze ging de papieren in orde maken, maar ondertussen dacht ik het was dus half 2 als je diit om 10 uur had gezegd ok maar niet nu nog.
Ze kwam terug en zegt ik weet het al waarom je bloed hebr geplast, ik denk ohja daar kom je vlug achter.....
Je hebt een blaas catherter gehad, ik euhhh nee, echt niet zegt ze, pfffffffffffff
Ik aangegeven dat ik toch naar huis wilde en ze vond dat ook prima ,ze liet nog een blaas echo doen en een spuit tegen de pijjn enz.
Het bloed zou zijn omdat ik blaas operatie ooit eens gehad heb en dat dat nu verstoord was
een andere verpleger komt en wil echo malen, trekt aan mijn slipje en trekt zo de pleister mee,
![]()
ik dacht dat ik door door grond ging van de pijn.
daarna de spuit in mijn bibs zonder iets te zegten waardoor ik schrok en mijn been de lucht in ging, maar dat was dus het rechterbeen
Ik was zo blijj dat ik daarna naar huis mocht.
S'morgens wel nog wat bloed geplast maar dat was het.
Eerste drie dagen toch echt veel pijn gehad en daarna viel het mee, alleen laatste dagen veel last van de wond en vanaf de rexhterlkant van buik tot aan schaambeen is nog flink dik en op een nare manier gevoelloos.
Nou dat was mijn verhaal, ik word al moe als ik het lees hahaha
[ Bericht 1% gewijzigd door candygirl op 17-01-2007 19:01:22 ]