denk dat het afhankelijk is van je hoofdzekering.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:30 schreef hoofdpersoon het volgende:
Wie weet hoeveel kracht aansluitpunten er maximaal op een groep mogen zitten?
Kan het niet vinden in de nen1010.
Ik meende dat het maximaal 2 waren maar dat weet ik niet zeker.
Wie weet het?
Wat is de bepaling?
Ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk weten als het kan.
MVG
De hoofdzekering is 63A daar zitten 6 krachtgroepen op van 16A En dan is er nog een groep van 25A(wil ik verhogen naar 35A)quote:Op woensdag 20 december 2006 01:40 schreef killswitch het volgende:
[..]
denk dat het afhankelijk is van je hoofdzekering.
hoofdzekering van 128 ampere, kun je gerust 3 keer 32 ampere aanhangen bv
Zolang je het maximale amperage maar niet overschrijdt.quote:Op woensdag 20 december 2006 08:06 schreef hoofdpersoon het volgende:
[..]
De hoofdzekering is 63A daar zitten 6 krachtgroepen op van 16A En dan is er nog een groep van 25A(wil ik verhogen naar 35A)
Nou zoek ik in de NEN en ik meende altijd dat er maar twee contactdozen op een groep mochten.
De meeste kracht contactdozen zijn in gebruik door verbruikende toestellen.
gewoon een CEE krachtplug aan een geschikt kabelje hangen,quote:Op woensdag 20 december 2006 20:22 schreef tnimble het volgende:
Op een krachtgroep mag een onderverdeler worden aangesloten mits de afzekering selectief is. In het gavel van 16 en 25A is dit vrijwel anlijd het geval (er zijn bij automaten enkele fabrikanten die in sommegie combinaties niet gegerandeerd selectief zullen zijn, maar dit kun je vrijwel verwaarlozen).
Om dit te doen bestaan speciale mobiele onderverdelers voor b.v. op de bouw. Met een vaste onderverdeler (groepenkast) die je of vast direct op de kabel aansluit of via een CEE stekker is dat ook zeer goed mogelijk en toegestaan. Denk b.v. aan de keuken onderverdelers zoals de EnergyBox.
quote:Op woensdag 20 december 2006 20:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een CEE krachtplug aan een geschikt kabelje hangen,
3 zekeringen er in en 220 volt tappen dus?
4mm² is maximaal 36A dus voldoende. Als de krachtgroep 3x35 Ampere geweest zou zijn was 6mm² nodigquote:4x4mm² ofzo moet toch wel genoeg zijn? of moet je een dikkere ader voor de nulleider? ( ik weet dat je blij gelijke belasting geen nul nodig bentmaar die kans is weer klein dat de belasting even groot is )
Hoi,quote:Op woensdag 20 december 2006 00:30 schreef hoofdpersoon het volgende:
Wie weet hoeveel kracht aansluitpunten er maximaal op een groep mogen zitten?
Kan het niet vinden in de nen1010.
Ik meende dat het maximaal 2 waren maar dat weet ik niet zeker.
Wie weet het?
Wat is de bepaling?
Ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk weten als het kan.
MVG
Ik hoorde vandaag, dat in de oude nen1010 deel 4 stond dat wanneer het krachtaansluitpunt in een andere ruimte is dan in de schakel en verdeel kast er maximaal twee aansluitpunten opmogen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:24 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Hoi,
je mag maximaal 3 krachtwcd's van 16A op een 3x16A groep.
En een krachtwcd van 25A moet op een aparte groep staan.
Op lan-party's gebruikten we een zelfgemaakte krachtstroomverdeler gemaakt van een speaker en wat kabeltjes, stekkers en stopcontacten. Hoe het werkte, weet ik niet, maar het werkte en als je wilt kan ik eens navragen hoe.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
ah,
zeg, tnimble? als je een krachtgroep hebt, en die is met bijv 3x25A afgezekert,
mag je er dan ook een groepenkastje aanhangen, met 3x16A om 3x 16A 230V~ te maken?
ivm ik en mn buurjoch op feestjes kneiter worden om 6 haspels (1.5mm² ) uit te rollen over dik 60~70 meter :/ en er ook een krachtgroep is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |