ja.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:19 schreef Sietske het volgende:
Denk je dat ik wat zal bereiken door wat meer druk op de ketel te zetten of juist niet?
Ik ben namelijk tot nu toe flexibel geweest door het verzetten van mijn parttime dagen en over te werken indien nodig. Wat als ik nu zeg tegen mijn baas:
'Aangezien mijn collega's betere arbeidsvoorwaarden hebben dan ik en dus ook beter beloond worden dan ik, hoef je van mij geen extra inzet/flexibilteit te verwachten totdat deze situatie is opgelost.'
Of denk je dat ik dan mijn eigen glazen ingooi?
Een heel lul verhaal, maar jou probleem heb je al aangegeven:quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:05 schreef Sietske het volgende:
1,5 jaar gelden ben ik dienst getreden bij een bedrijf wat een herstart heeft gemaakt onder de vleugels van een groter concern. Dat concern heeft 50% van de mensen over genomen waaronder 5 medewerkers van mijn afdeling die bij het oude bedrijf een lease auto hadden. Ze hebben afgedwongen dat ze bij de herstart een lease auto bleven houden.
Nu is het dus zo dat ik dus geen lease auto heb ook al heb ik dezelfde functie dan mijn 5 collega's omdat ik pas na de herstart in dienst kwam. Volgens de arbeidsvoorwaarden van het concern waar mijn werkgever dus onder valt heb ik alleen maar recht op een netto reiskostenvergoeding van 117 euro, wat helemaal niet genoeg is omdat ik 90 km per dag reis voor woon-werk verkeer.
Mijn collega's hebben de auto niet nodig voor hun werk, doen ook niet meer dan ik dus een erg scheve situatie.
Ik heb tot nu toe netjes aangegeven dat het erg oneerlijk is en ik dit dus een vorm van discriminatie vind, ik heb om meer geld gevraagd, om een benzine pas, maar allemaal het antwoord dat het niet anders was.
Ik wordt dus steeds meer ontevrede met de hele situatie en ben bang dat ik het alleen maar kan laten uitdraaien op een rechtzaak om toch mijn gelijk te gaan halen (misschien eerst via commisie gelijke behandeling). Het bedrijf zelf is leuk en de sfeer is goed dus daar ligt het niet aan, maar ik vind het zooooo belachelijke situatie.
Heeft iemand van jullie nog tips hoe dit aan te pakken, of heeft iemand hier ervaring mee?
p.s. het bedrijf loopt goed en op mijn afdeling zitten 6 externe waar dus wel geld voor is, ik ben zelf ITer en die zijn op dit moment schaars, heb goede beoordelingen dus wtf? willen ze zoms dat ik wegga of zo lullig moet doen om een rechter in te schakelen, de sfeer wordt er zo toch ook niet beter op dacht ik zo![]()
Helaas had ik bij het in dienst treden geen keus omdat ik op dat moment werkeloos was, door ja je raad het nooit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:24 schreef ThE_ED het volgende:
Had je maar een beter contract moeten afdwingen.
Waar je voor scheept moet je voor varen hoor.
Het is natuurlijk jouw goed recht om nu na getoonde inzet alsnog op te komen voor meer beloning, maar je moet ook niet gaan doen alsof het bedrijf jou nu zo onheus bejegent. Je kunt beter een gezond gesprek houden over je arbeidsvoorwaarden waarin je evt aangeeft ook jezelf op de hoogte te houden van evt nieuwe kansen buiten het bedrijf.
dat van die rechtszaak/commissie/flexibiliteit gaat je niet helpen. Aangezien IT'ers schaars zijn, ga ergens anders solliciteren, word je aangenomen, loop je naar je baas toe, vertel je hem jouw voorwaarden en anders ben je weg. Ik bedoel, zodra je ergens bent aangenomen kun je die altijd nog weigeren, maar je kan er natuurlijk ook gewoon gaan werken als het je wat lijkt !quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:05 schreef Sietske het volgende:
laten uitdraaien op een rechtzaak ... commisie gelijke behandeling .. en die zijn op dit moment schaars .... hoef je van mij geen extra inzet/flexibilteit te verwachten
Ehm, had jij niet nog iets van mij tegoed?quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:48 schreef SevenWonders het volgende:
Tja, wat voor status geeft die lease-auto je? Heb je hem nodig? Het kost je ws. alleen maar geld. Tenzij je bedrijf met het OV lastigte bereiken is...
Daarbij komt idd dat je je eigen vraag al beantwoord hebt. Je collega's hebben bij de overname bedongen dat zij een lease auto hielden/kregen. Jij kwam in dienst en hebt bij je arbeidsvoorwaardengesprek er geen auto uitgesleept. Moet je dus bij beoordelingsgesprekken of andere gesprekken waar er over je beloning gesproken wordt het opnieuw proberen, maar dan het spelen op je eigen kwalificaties. Met het gegeven 'discriminatie, zij wel ikke niet etc.' maak je je zelf een tikkie belachelijk bij je baas.
Valt inderdaad onder verworven rechten... Einde zou zoek zijn als iedereen continue gelijk getrokken moest worden qua secundaire arbeidsvoorwaardenquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:59 schreef Coolgoza het volgende:
Bij ons noemen wij dat ook wel 'verworven rechten'. Oude werknemers hebben goede tijden meegemaakt en bepaalde dingen contractueel vast laten legger. Dan kan er dan niet zomaar meer uit.
Jij als nieuwe werknemer werkt met het actuele bedrijfsbeleid. Dus geen lease auto.
700quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:11 schreef nightfall het volgende:
je collegas staan 700 euro per maand af voor die bak die 3-dubbel belast wordt,. wees blij dat je ze op zak houdt..
Jij of de baas?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:13 schreef existenz het volgende:
[..]
700Je bent ¤550 bruto!! kwijt voor een auto van ¤30.000
Ik iets minder dan 30k, maar eh die ¤24 moet je van de bruto bijtelling aftrekken, niet van de netto. Anders gaat de belasting toch echt klagen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:18 schreef thaduck het volgende:
[..]
Jij of de baas?
Ik heb een bak van 21.995 euro met 24 euro eigen bijdrage en netto 135 euro p/m bijtelling. Dankzij de belasting trekken we tegenwoordig lekker de 24 euro van de 135 af waardoor ik 111 euro bijtelling betaal en 24 euro aan de werkgever
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |